ik heb een bolle buik en ik wil er vanaf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caprice_

ik heb een bolle buik en ik wil er vanaf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:07

hallo..

Al zolang ik mij kan herinneren heb ik een bolle buik. Geen blubber buik ofzo maar gewoon een bolle buik. Vanaf de onderkant van mijn ribben tot iets onder mijn navel staat het gewoon bol.
De ene keer iets meer als de andere keer, dus de ene keer zie je het heel erg en de ander keer wat minder. Ik zit er heel erg mee want het ziet er niet uit. Broeken kunnen bij mij niet normaal zitten en ik moet moeilijk doen om hem dicht te krijgen.
In een strak truitje lopen doe ik niet en met zwemmen voel ik mij niet op mijn gemak. Dan houd ik namelijk altijd mijn buik in.

Heeft iemand hetzelfde probleem en wie heeft er tips.. Haha!

Pradaatje

Re: ik heb een bolle buik en ik wil er vanaf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:08

Eve een stipje,
Herken het!
Tips zouden wel makkelijk zijn,
Ik voel me ook totaalniet op me gemak bij zwemmen

MaraYvette

heb je toevallig luiedarmen?? dat kan een oorzaak zijn he

Anoniem

als je opstaat 's ochtends, is je buik dan al bol of plat? als ie dan plat is en hij wordt in de loop van de dag bol, ligt het vooral aan het eten.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:09

ik heb het wel, luie/spastische darmen

Edit : Typo

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:10

ik heb ook een beetje last van spastische darmen.
en s'morgens als ik opsta dan staat mijn buik vaak ook bol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:10

ik heb ook darmproblemen waardoor ik snel teveel lucht heb en zo bolt mijn buik dus ook op gaandeweg de dag.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:12

tadaaa heb je de oorzaak, weinig zetmeelproducten eten geen wit brood etc enne je proberen ermee te verzoenen hoe hard jeook zou trainen dat blijft *sorry*

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:12

komt dat niet omdat je buikspieren wat slap zijn, en dat daardoor je darmen meer naar buiten komen en je zo een bolle buik hebt?
dan heeft het ook niks met vet te maken,
misschien helpt het om frequent buikspieroefeningen doen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:13

van bepaalde dingen kan je buik bol zijn, ik krijg het bijvoorbeeld als ik crackers eet..
en ook als je ongesteld bent is je buik dan vaak wat boller.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:23

Heel herkenbaar dit Ja.
Ik heb een spastische darm en zodra ik iets verkeerds eet kan ik er op rekenen dat ik de volgende dag zo'n bolle buik heb.
Vooral van vet eten gaan mijn darmen op hol Haha!
Ook was bij mij het dieet wat ik voorgeschreven had gekregen niet goed.
Ik kreeg te weinig eiwit binnen. Ik heb dan nu ook een dieet met fifty-fifty eiwit en koolhydraten.
Vaak word als je een spastische darm hebt een dieet met veel vezels voorgeschreven, die producten bevatten meestal ook vrijwel alleen koolhydraten en dan is het evenwicht zoek.
Ik eet nu 's ochtends kwark, een bruin broodje met kaas/zuivelspread/ei en drink vruchtensap. 's middags brood met iets erop met veel eiwitten (ei, kaas, zuivelspread en alle combi's daarvan, ik eet geen vlees maar dat is een hele goede bron van eiwitten!) met melk en 's avonds wat minder aardappel en meer groente en vleesvervangers.
Sinds ik heel consequent let op wat ik eet en hoeveel gaat het heel goed.
Ook helpen buikspier oefeningen heel goed, Ik weet niet hoe het met die van jou zit maar mijne waren nogal slapjes, als je ze regelmatig traint gaan ze een soort van "korset" functie krijgen zeg maar, ze houden alles op z'n plaats.
Dat korset is niet negatief zoals die van vroeger hoor, dat al je ingewanden kapot gingen. Het is gewoon een natuurlijk iets, weet alleen niet hoe ik het anders duidelijk kan maken

Caprice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:27

ja, volgens mij zijn mijn buikspieren ook inderdaad wat aan de slappe kant. maar ik weet niet hoe ik ze moet trainen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:29

Sit-ups!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:41

Lekker op je rug gaan liggen, het liefst met je benen omhoog, een vast punt boven je nemen en daar naar kijken en dan omhoogkomen met je rug door je buikspieren aan te spannen.
En dat een flink aantal keer per dag.
Als het pijnlijk wordt even doorbijten want dat betekent dat je spieren aan het werk zijn (als het te pijnlijk wordt wel even stoppen natuurlijk Knipoog )

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:41

Vjellko schreef:
ik heb ook darmproblemen waardoor ik snel teveel lucht heb en zo bolt mijn buik dus ook op gaandeweg de dag.

Ik ken het maar al te goed Scheve mond

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 23:40

Mijn buik is ook een beetje opgezet. Niet heel erg, maar tis ook niet echt mooi slank ofzo... Ik kreeg de tip om véél vezels te eten, en ook rustig te doen met koolzuurhoudende dranken (fris, bier, etc.) en niet teveel dingen uit de koelkast te drinken. Ik lust nog weleens een koud biertje, dus ik ben daar idd mee gaan minderen. Ben nog niet zo lang bezig, dus ik kijk even aan of het helpt.

Buikspieroefeningen zijn voor mij geen optie; ik zal ze wel niet goed doen ofzo, maar telkens als ik die een paar dagen achter elkaar doe krijg ik rugpijn.

Ladymagic, ik eet 's avonds nooit aardappelen, maar wel vaak pasta enzo. Enig idee of het zou helpen als ik daarmee zou minderen? Ik gooi er altijd wel lekker veel groente door.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:08

Nimue schreef:
Mijn buik is ook een beetje opgezet. Niet heel erg, maar tis ook niet echt mooi slank ofzo... Ik kreeg de tip om véél vezels te eten, en ook rustig te doen met koolzuurhoudende dranken (fris, bier, etc.) en niet teveel dingen uit de koelkast te drinken. Ik lust nog weleens een koud biertje, dus ik ben daar idd mee gaan minderen. Ben nog niet zo lang bezig, dus ik kijk even aan of het helpt.

Buikspieroefeningen zijn voor mij geen optie; ik zal ze wel niet goed doen ofzo, maar telkens als ik die een paar dagen achter elkaar doe krijg ik rugpijn.

Ladymagic, ik eet 's avonds nooit aardappelen, maar wel vaak pasta enzo. Enig idee of het zou helpen als ik daarmee zou minderen? Ik gooi er altijd wel lekker veel groente door.

Bij mij hielp het wel heel erg, wel zonde want ik ben echt gek op pasta.
Wat ik nu doe als ik pasta eet is inderdaad veel groente er door heen en vleesvervangers (tivall fijgehakt van de AH, in het groene doosje met paars/witte omhulsel is het lekkerst, die is een beetje "vochtig" zeg maar, die tofu-crums vinden de meeste zo droog) In die vleesvervangers zit namelijk veel eiwit..
lekker kaas er over heen. En ik eet wat meer roomsauzen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:18

Vleesvervangers zijn echt veel te duur voor mij om elke dag te eten. Kaas eet ik wel redelijk veel, en roomsaus ook wel, maar ik zal er op letten dat ik genoeg zuivel enzo binnenkrijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:20

ik drink bijna nooit koolzuurhoudende dranken. zowiezo veel drank vinden mn darmen niet fijn Clown
ik eet bijna nooit pasta of gekookte aardappelen.
wel donkerbrood, roggebrood, ontbijt met fruit en zo gaat het wel redelijk Lachen

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:22

ik heb dan ook een spastische darm,,
en heb ook altidj beetje zown buik..
ene dag erger als de andere
eet altijd bruin brood
nooit koolzuurhoudend drinken enzoo

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:27

HouVanStefan schreef:
eet altijd bruin brood

Dat je zo'n buik heb wil gelukkig nog niet zeggen dat je een spastische darm hebt hoor.
Het kan ook gewoon aan je buikspieren of je bouw liggen.
Als je een spastische darm hebt heb je meestal wel meer klachten en dat is geen pretje...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:32

Nimue schreef:
Vleesvervangers zijn echt veel te duur voor mij om elke dag te eten. Kaas eet ik wel redelijk veel, en roomsaus ook wel, maar ik zal er op letten dat ik genoeg zuivel enzo binnenkrijg.

Wat je ook kan doen is een eitje koken en dat in stukjes door je tomatensaus doen (klinkt niet zo lekker maar ik vind het wel lekker)
Want jij at ook geen vlees toch?
Je kan ook na het avondeten kwark nemen als toetje, daar zit ook veel eiwit in, en is nog lekker ook.
citroen kwark, vanille kwark, sinsappel kwark voor de afwisseling:j
offuh, biogarde met wat honing, biogarde met fruit. Er is vrij veel te bedenken.
Sla met een eitje bij de pasta, met een beetje italiaanse yoghurt dressing.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:20

Ach ja, een eitje is wel lekker! Dan ga ik dat maar braaf wat vaker eten, en lekker kwark als toetje. Da's bepaald geen straf. Haha! Bedankt voor de tips. Lachen

Ik eet wel vlees, maar héél weinig want ik vind het niet zo lekker (en ik wil ook altijd biologisch vlees eten en dat kost toch wat). Als ik eens een keertje wel veel vlees eet, krijg ik standaard buikpijn omdat mijn buik dat niet meer gewend is.

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:08

ladymagic schreef:
HouVanStefan schreef:
eet altijd bruin brood

Dat je zo'n buik heb wil gelukkig nog niet zeggen dat je een spastische darm hebt hoor.
Het kan ook gewoon aan je buikspieren of je bouw liggen.
Als je een spastische darm hebt heb je meestal wel meer klachten en dat is geen pretje...

Uhmm ik lig soms echt krom van de buikpijn
en het is idd echt geen pretje..soms gwoon huilen van de pijn..
soms ben je vet lekker aan het eten en inneens komt die opzetten enzo....
en heb er dan wel pillen voor ofzo maar die helpen ook voor geen meter

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:21

HouVanStefan schreef:

Uhmm ik lig soms echt krom van de buikpijn
en het is idd echt geen pretje..soms gwoon huilen van de pijn..
soms ben je vet lekker aan het eten en inneens komt die opzetten enzo....
en heb er dan wel pillen voor ofzo maar die helpen ook voor geen meter

O, sorry, ik begreep uit je eerste post dat je dacht dat je ook een spastische darm had omdat je buik opgezwollen is "ik heb dan ook een spastische darm" zei je, ik dacht dat je dus bedoelde "als een bolle buik betekent dat je een spastische darm hebt, dan heb ik er ook één", ook omdat je je eetgewoontes opnoemde, ik wist niet dat je ervoor naar de dokter was geweest.
Ik heb altijd gehoord van diverse artsen dat er geen pillen voor zijn, dus dat die pillen die jij hebt niet helpen kan ik me wel voorstellen, is het mischien een placebo?
Maar als je tijdens het eten al buikpijn krijgt ligt het vooral aan je maag denk ik? Zo snel gaat je eten toch niet naar jou darmen hoop ik, het moet eerst nog verteerd worden in je maag.
Uit het andere topic begreep ik dat de meeste niet zo zeer heel erge buikpijn hadden maar meer andere klachten...