Over mij [Eetprobleem]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirr

Over mij [Eetprobleem]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:08

Ik wil het al zo lang een keer van me afschrijven, het lukt me alleen telkens niet.
Gevoelens zijn soms zo moeilijk op te schrijven he..
Maar ja, ik zal het proberen een beetje duidelijk te houden. Knipoog

Sinds de middelbare school (zit nu in de 3e) heb ik altijd al een beetje lopen kloten met eten. Op school eten weggooien etc., maar dan thuis wel weer gewoon eten - en 's ochtends ook gewoon ontbeten hebben.
Maar sinds ong. driekwart jaar heb ik er serieuze problemen mee.
Ik ontbijt vrijwel nooit meer, behalve als ik er niet onderuit kan komen. Ik maak gewoon wat bestek enzo vies, zodat het lijkt alsof ik heb ontbeten. Als ik wel ontbijt is dat magere yoghurt, in de hoeveelheid van 40 kcal. Ook niks dus, maar ja zo denken ze in ieder geval dat ik ontbijt.
De lunch gaat heel makkelijk, dat gooi ik gewoon weg op school, of andere eten het op (klinkt heel raar nu - I know - maar ja, dat gebeurt gewoon Tong uitsteken).
's Avonds kan ik vrijwel nooit onder het eten uitkomen, maar ik probeer dan wel zoveel mogelijk groenten te eten, in verhouding tot vlees/andere dingen.
In totaal kom ik dan uit op ongeveer 200 kcal op een dag.
Tussendoor eet ik soms wel, als ik echt trek heb. Maar dat is dan meestal fruit (appel/manderijn) met negatieve kcals (dat je lichaam meer kcal verbruikt aan de kcal eruit halen dan erin zit). Op i.m.o. slechte dagen eet ik tussendoor wel, en dan eet ik meestal best wel veel omdat ik dan zoiets heb van 'Ik heb het nu toch al verpest voor vandaag'. En daarna voel ik me dan ook zo ontzettend klote, vies en walgelijk dik.
Echte vreetbuien heb ik trouwens niet, ik kots mijn eten er ook niet uit ofzo.
Qua drinken: ik drink alleen water/zwarte koffie of thee/cola light of crystal clear.

Nouja, dat was dan even om te vertellen hoe een dag bij mij er qua eten uitziet..
En dan over mijn gedachtes enzo. (Ik vind het al heel knap als jullie mijn gezeur tot hier hebben volhouden, prepare, het gaat nog erger worden. Vork )
Ik denk dus zo'n beetje 24/7 aan eten. Ja, ik droom er zelfs over. Dromen Telkens als ik chocola oid zie liggen is er zo'n irritant stemmetje in mijn hoofd. 'Niet eten, dikzak. Je bent zo slap als je je eraan overgeeft, houd het toch vol! Je hebt de hele dag nog niks gegeten, gooi dat toch niet weg!'
Verder zit ik gewoon altijd uit te rekenen hoeveel kcal ik heb gegeten, heb ik nog niks gegeten dan bereken ik wel hoeveel ik er heb verbrand.
Ik flip helemaal als ik niet weet hoeveel kcal in dingen zitten waarvan ik heb gegeten..
Sorry, het is gewoon allemaal zo moeilijk uit te leggen.

Er is trouwens iemand met wie ik hierover praat. Nou ja, heb tot nu toe 2 keer een gesprek erover gehad maar er staat al wel weer een nieuw gesprek in de planning. Ik vind het erg fijn om er met iemand over te praten irl, maar als je het typt kan je er wat langer over nadenken, vandaar dat ik het hier post.
En over hoe erg het bij mij is, qua gewicht enzo? Tsja.. ik wéét wel dat ik niet té dik ben, maar ik voel me wel te dik. Dat gevoel kan ik gewoon niet uitleggen, als je in hetzelfde schuitje zit weet je wel wat ik bedoel.
Als jullie mijn lengte/gewicht willen weten, wil ik dat best hier posten. Alleen ik ben bang dat ik dan reacties krijgen van 'aansteller', enz. Dus nouja, als jullie het echt willen weten moet je maar zeggen.

Nu zullen jullie wel zeggen dat ik gewoon weer moet gaan eten, je wilt toch geen anorexia krijgen, etc. Ik wil aan de ene kant ook wel normaal kunnen omgaan met eten. Maar aan de andere kant: ik wil de controle niet kwijt! Ik heb nu de controle over eten, het is zo'n geweldig gevoel voor mij als ik weinig heb gegeten, en veel verbrand. En jáá, ik weet hoe ontzettend triest dit klinkt, en ik ben er dus ook niks trots op.
Nu is dus mijn vraag of mensen zich herkennen in mijn verhaal.. Ik zou het zeer waarderen als er reacties opkomen. Je mag uiteraard ook altijd een PB-tje sturen hé. Lachen

Zo, dit is wel weer genoeg voor nu Tong uitsteken. Ontzettend fijn als je het helemaal hebt willen lezen voor mij, en de moeite zou doen voor een berichtje. Als er mij iets te binnen schiet wat ook wel handig is om neer te zetten, zal ik dat erbij doen..

waterval123

Re: Over mij [Eetprobleem]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:21

Ja ik herken me er zeker in!
qua mijn lengte en gewicht ben ik niet te dik, maar ik voel me net zo als jij ook zo.
Mijn maag heeft gewoon geen honger mee omdat ik zo weinig eet en er aan is ''gewent''
Wil ook niet weer meer gaan eten, want ben bng dat ik weer ''dik'' word. hou het nu onder controle en dat geeft een fijn gevoel.

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:22

Klopt, je maag verkleint als je nog maar weinig eten binnenkrijgt.
En die controle wil ik ook niet kwijt.. Boos!
Maar ik wil ook gewoon normaal kunnen omgaan met eten..

Allemaal zo dubbelzinnig..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:40

Een vriendin van mij is egt heeel dun!
En dan zit ze maar te zuren dat ze te dik is enz. nou dan bekijk ik me zelf een en dan voel ik me pas echt een dik varken!
Ik wete ook niet wat ik er aan kan doen, heb er gewoon aanleg voor om snel dik te worden en dat wil ik verkomen dus dan dit maar..

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:42

Maar je weet ook wel dat dit niet de juiste oplossing is he?
Alles wat je nu afvalt moet er vanzelf weer aan..

Pff, moet je mij nu eens horen Tong uitsteken Maar ja, ik meen het echt. Alleen ik kan mezelf er nog niet zo van overtuigen, laat staan een ander.

Hoe oud ben jij trouwens?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:46

Ja ik weet heel goed dat het zo niet de oplossing is.
Maar ik durf niet eens bij me vriend opschoot te zitten omdat ik bang ben dat hij me te zwaar vind.
We zitten met het zelfde probleem Ach gut
Ik ben 13, ben 1,62 groot en weeg 55

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:47

Jeetje dames, jezelf niet verwaarlozen he!!!

Ik snap jullie wel, absoluut!
Ik heb een hele tijd Boulimia gehad zonder dat iemand het wist hier in huis!
Goed eten, en t even later weer uitspugen....
Soms doe ik het nog wel eens als ik vind dat ik teveel heb gegeten....

Het is erg moeilijk om dat knopje in je koppie om te zetten!
Ik hoop wel dat jullie jezelf dus niet tekort doen, door zo weinig binnen te krijgen en dan ook nog eens veel te verbranden!!
Je leven is daar te kostbaar door!

Ik wens jullie wel heel veel succes verder en ik hoop dat je mischien wat aan mijn praatje hebt gehad. Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:52

moeilijk is het dat je pas 13 bent.. veel jonge meiden zitten dan in een ''fase'' dat ze dus zeggen dat ze zich dik voelen.. terwijl er ook echt meiden tussen zitten die dat zo voelen (zoals jij in dit geval) het feit dat je vriendin dus zegt dat zij zich dik voelt, ga jij je vergelijken met haar en voel jij je nóg dikker. je hebt nu het idee dat je ''controle'' hebt over je eten maar dat ben je nu dus kwijtgeraakt. blijf erover praten! ik ga verder niet zeggen van wat je wel en niet moet doen, want het is wel duidelijk dat je daar niet op zit te wachten Knipoog ik wens je veel succes en sterkte hiermee.. lijkt me nog best moeilijk!

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:54

@Jessbub ; ik heb even in je profiel gespiekt. Moet zeggen dat ik je absoluut niet te dik vind. En ik weet ook wel dat dit niks zal veranderen aan jouw mening over jezelf, want bij mij helpt het ook niet. Maar toch, ik dacht ik zeg het toch maar even.

@Foefer ; dankjewel. Ik vind het heel erg knap dat je (bijna) over boulimia heen bent. Het is namelijk nog veel knapper als je de controle hebt om de eetstoornis te overwinnen, dan om de controle te hebben over je eten..
Maar daarvoor heb ik de kracht niet.. Boos!

Wat heb ik trouwens?! Ik weet dat het moeilijk is om een 'diagnose' te stellen via wat lettertjes.. maar toch..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:55

Oh, bij jou was het wel vergegaan zeg als je Boulimia hebt gehad.
wil het niet zo ver laten komen maar toch, voel me zo onzeker hier thuis weten ze er ook niks van.
Ik eet 's ochtens een beschuitje omdat ik moet eten, soms ''vergeet'' ik het en eet dus niet omdat ik anders te laat op school kom, ik gooi daar mijn eten weg en fiets iederedag 2 uur dus verbrand nog al wat.
Dankje Mirr; maar na het eten voel ik me zo opgeblazen!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:58

Hee meiden !

Ik herken mezelf hier wel enigzins in, maar ik weet dat ik eerder aan moet komen dan afvallen. Ik ben 1.70 lang en 48/49 kilo.

Probeer voor jezelf kcal dagen op te stellen. En die ook te varieren. Dinsdag wat meer, dan woensdag weer wat minder. Dat helpt.

Bv: Maandag eet ik min. 300 kcal en max. 500. Dan eet ik dus: ... En probeer je daaraan te houden. Dan heb je ook een controle en een goed gevoel als je weet; ik heb me aan mijn minimum gehouden en zit er maar iets boven Haha!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en hou vol met proberen te stoppen met dit! Succes Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:59

LarissaXX; soow! jij bent dan dun! ik ben veel zwaarder, en veel kleiner Bloos
maar Mirr; Ik weet oook niet wat we kunnen doen?

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:02

@ LarissaXX ; daarin heb je gelijk! Dat is mij ook verteld. 'Je hebt nu de controle over bijna niks eten, maar het zou nog veel sterker zijn als je de controle hebt over een min. bepaald aantal kcal te eten.'
En dat is een van de weinige dingen tot nu toe wat mij soms kan helpen om wel te eten.. zonder schuldig te voelen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:04

als eerste, goed dat je het hier post...
maar zo weinig eten is absoluut niet goed! niet goed voor je suikerspiegel en niet goed voor je organen! als je niks wilt aankomen probeer dan gewoon 3x per dag gezond te eten. bv. s
ochtends wat joghurt met evt. een stuk fruit, s'middags 2 broodjes en s'avonds gewoon warm eten. (en dan meer groenten) maar je hebt de voedingsstoffen van al het eten echt nodig! vooral als je nog zo jong bent!!
succes!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:07

Mag ik vragen hoe oud je bent?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:08

Mirr; hoeoud ben je eigelijk, hoegroot en hoe zwaar?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:09

Mirr, ik kan alleen maar zeggen; zorg goed voor jezelf. Zeker als je nog in de groei zit. Ik ben inmiddels 36 jaar en heb jarenlang anorexia en boulimia gehad. Ik ben heel erg ziek geweest, zowel fysiek als mentaal, heb diverse opnamen gehad, therapieen gevolgd. Mensen om me heen snapten niet dat zo'n 'mooie' meid zichzelf dit aandeed. Sommigen (mijn vrienden) wisten wel van mijn verleden (heb een hoop meegemaakt, zeg maar), maar dan nog.... Voor hun was het zo moeilijk te begrijpen en aan te zien. En het gekke is, dat ik dat ook goed begreep, maar die ziekte houd je in zijn greep en ik wilde er zo graag vanaf, maar het mislukte telkens weer. Dag in, dag uit.

Op mijn 34e ging ineens de knop bij me om, doordat ik zwanger werd. Toen ik wist dat er een leventje in me groeide besefte ik ook dat ik vanaf dat moment goed voor mezelf moest zorgen. Mijn zwangerschap heeft me goed gedaan (ondanks 9 maanden enorme misselijkheid en overgeven, cynisch grapje van boven, volgens mij), maar ik was heel trots op mijn dikker wordende lichaam. En nu ben ik nog trotser op mijn dochter, die geen mama meer heeft die zo met wel of niet eten bezig is (en fanatiek sporten etc.). Het ironische is dat ik nu juist te dun ben (vind ik zelf ook), dat ik niet aankom. Mijn verbranding is veranderd. Tja.... Het leven kan raar lopen. Knipoog

Ik vind het vreselijk om te zien dat zoveel jonge meiden hun leven zo verknallen door zo met eten bezig te zijn. Als je wilt afvallen, eet dan gewoon heel regelmatig, 3x per dag, sla geen ontbijt over (dat verbrand je juist goed overdag), eet veel groenten, fruit, volkoren producten, drink water en sport een paar keer per week.

Straks valt je haar uit, wordt je uit vroegtijdig oud, vallen je tanden uit of je krijgt overbeharing (hebben veel anorexiapatienten, van dat dons) of nog erger, krijg je last van je ingewanden, je buik, rode ogen van het overgeven, uitdroging van het laxeren, kaliumgebrek, hartkloppingen, de hele dag ijskoud hebben, etc. Eetbuien, niet eten, overgeven, je lichaam heeft eten nodig om goed te werken.

Heb je enig idee waar het vandaan komt? Heb je een hekel aan je lichaam? Aan jezelf?
Is er iemand die weet hoe je denkt, waar je mee bezig bent? Ik hoop dat je je eetgewoonten nog zo kan veranderen, dat je iets gezonder bezig bent. Eetstoornissen zijn geen pretje, het is echt de hel als het helemaal fout gaat. Sterkte en je mag me altijd PB'en......

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:12

Ik ben iig 16 en loop ook te zeuren over mnh gewicht enzo, denk dat het aan de pubertijd ligt, naja, dat weet ik.

Ik heb besloten om normaal te eten en weer naar de sportschool te gaan, absoluut geen ramp, lekker zweten, mooie jongens kijken/versieren én daarna in de sauna.!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:12

Ik denk dat de bezoeken aan de pro anna site je niet veel beter zullen doen

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:17

Ik ben 14 jaar. En voordat ik reacties ga krijgen van 'Je bent nog zo jong', 'Komt door de vrouwelijke vormen', etc.
Maar ik zit in 3Gym (niet arrogant bedoelt hoor) dus nou ja wel vrij serieus enzo, iedereen schat me ook ouder en gedraag me ook ouder. Verder ben ik al zo goed als uitgegroeid, komen hooguit nog 2 cm. bij.
Ik ben 1.73, en weeg 56 kg.

@ Nadya ; Wauw, ontzettend bedankt voor je lange, duidelijke en lieve berichtje. Lachen Ik vind jou zo ontzettend knap, dat jij toen je zwanger was zo kon denken.. en uiteindelijk gewoon normaal met eten kunt omgaan.
In de beginpost had ik al verteld dat er iemand is die er al vrij veel van weet.. diegene probeert mij goed te helpen en ik ben er dan ook erg blij mee. Hij begrijpt mij goed, en weet precies wat hij wel en niet moet zeggen. Lachen

En de reden waarom weet ik niet precies.. Ben vroeger vrij stevig geweest, en daar heb ik toen wel opmerkingen over gekregen. Toen ben ik de lengte in gegaan maar niet meer gaan eten ofzo, daardoor werd ik een stuk dunner. Helaas groei ik nu dus nog maar max. 2 centimeter.. anders had ik van mezelf wel meer mogen eten..

@ Katiavl ; nee.. ik weet het. Maar het is zo verdomd moeilijk om daar nu weg te blijven.. Boos!

Maar ja.. @ alle anderen ; bedankt voor het reageren!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:19

Snap ik, maar ik vind het moeilijk om raad te geven, omdat ik er zelf niet in contact mee gekomen zijn. Wel via vrienden maar dan weet je het nog niet he. Ik ben soms wel bang om te eten maar dat is deels omdat ik een voedselintolerantie heb en ziek word. Maar dat is nog niet te vergelijken.
Daarom zou ik goed met nadya praten, echt een wijze meid OK dan!

Ik wens je echt succes om eraf te komen, en blijf duimen en volgen Ach gut

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:21

@ Kativl ; dankjewel! Lachen Het is inderdaad vrij lastig denk ik voor andere mensen om te kunnen begrijpen hoe je nu denkt enzo..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:31

Mirr schreef:

@ Nadya ; Wauw, ontzettend bedankt voor je lange, duidelijke en lieve berichtje. Lachen Ik vind jou zo ontzettend knap, dat jij toen je zwanger was zo kon denken.. en uiteindelijk gewoon normaal met eten kunt omgaan.
In de beginpost had ik al verteld dat er iemand is die er al vrij veel van weet.. diegene probeert mij goed te helpen en ik ben er dan ook erg blij mee. Hij begrijpt mij goed, en weet precies wat hij wel en niet moet zeggen. Lachen

En de reden waarom weet ik niet precies.. Ben vroeger vrij stevig geweest, en daar heb ik toen wel opmerkingen over gekregen. Toen ben ik de lengte in gegaan maar niet meer gaan eten ofzo, daardoor werd ik een stuk dunner. Helaas groei ik nu dus nog maar max. 2 centimeter.. anders had ik van mezelf wel meer mogen eten..

Dank je wel, Mir. Ik ben blij te lezen dat je je verhaal en je ervaringen al deelt met iemand en dat hij er zo goed mee om kan gaan. Veel mensen kunnen dat helemaal niet, helaas. Zulke mensen zijn goud waard, hoor! Zoals je jezelf omschrijft, ben je eigenlijk al te dun. Maar goed, het ligt ook aan je bouw, hoor. Ik kan het niet beoordelen zo. Ik hoop echt dat je het onder controle kan krijgen. Ik kan je zeggen dat ik het achteraf zo zonde van mijn leven vindt. Ik heb van alles gedaan in het verleden, hoor; goede opleidingen gehad, dynamische banen, ben zelfs model geweest (maar wat vond ik dat stom en oppervlakkig! Knipoog ), maar dus ook die eetstoornissen, die mijn leven aardig verpest hebben in bepaalde opzichten. Gelukkig haal ik de schade nu aardig in met een geweldige vriend, lief kindje, mooi huis, eigen paard en vooral de liefde voor mezelf weer teruggevonden hebben. Het geeft je zo'n rust om niet altijd met dat stomme eten bezig te zijn. Ik ben nu trots op mijn lijf, die zo'n schattig kindje op de wereld gezet heeft en er nog goed uitziet voor een 36-jarige Haha! Haha! Haha! Ik vind zelfs dat er wel een paar kg bij kan (zou me beter staan) en ik eet me rot (en geniet er ook van), maar nee hoor..... Nou ja, wie weet als ik boven de 40 ben...... Clown Knipoog

Leer van jezelf te houden, zoals je bent. En geniet van het leven. Het gaat zo snel. En je gezondheid is je basis. Zonder gezondheid heb je niet veel, hoor. Ik hoop echt dat je wat beter gaat eten. Sterkte, meis!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:35

@Katiavl; dank je wel voor je lieve woorden.... Bloos
Ik vind het zo erg om te lezen (en in het dagelijks leven te zien) dat zoveel meisjes en vrouwen deze problemen krijgen/hebben. Het komt zoveel meer voor dat men denkt....

Mirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:37

Aaahw, wat ontzettend lief zeg! Lovers

Ik ben ook zeker blij dat ik met diegene kan praten! Maar hij heeft ook wel vaker met iemand gepraat, die een eetstoornis had. Daarom begrijpt hij het ook wel een stuk meer dan gemiddeld persoon..

En wat zou ik als kind, ontzettend trots zijn op zo'n moeder zeg! Zoveel problemen gehad te hebben met eten, en dan dit nu allemaal hebben.. het leven weer op een rijtje.. OK dan! Serieus! Lachen