knobbel in borst..!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duppie_

knobbel in borst..!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:03

ik weet niet als dit goed staat maar ik heb in mijn linker borst een knobbeltje ontdekt vlak langs mijn tepel,we hebben gelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts voor maandag.
ik heb al eens 1,2 jaar geleden een onsteking gehad in mijn rechterborst wat meestal al niet voorkwam op zo een jonge leeftijd en nu dit weer.
heeft iemand dit al een gehad en wat was het ik heb op internet al eens wat opgezocht maar dat wijst alleen maar op kanker maar daar praten ze over ouderen vrouwen boven de 20.
heeft iemand dit al eens gehad of enig idee wat dit kan zijn want ik begin 't nu wel een beetje te knijpen hier Huilen

Nikka

Re: knobbel in borst..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:08

Als het een rond aanvoelende zwelling is die niet aan de onderlaag vastzit (je kan hem dus wat verschuiven) kan het een opgezette melkklier zijn of een adenoom (allebei goedaardig) Gezien je leeftijd is de kans zeer klein dat het iets vervelends is. Komt er borstkanker in de familie voor?

Color_blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:08

Goed dat je direct een afspraak hebt gemaakt!
Als ik dit zo lees denk ik eigenlijk als enige aan kk, maar ik hoop voor jou dat het iets minder ernstigs is !!

essiether

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:10

Het kan ook een cyste zijn hoor (met vocht gevulde holte), of een opgezette klier.
Succes maandag bij de huisarts

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:10

nee in onze familie komt gelukkig geen borstkanker voor..
maar ik voel echt een knobbel ik kan het wel een klein beetje verschuive maar niet echt veel..
wat is eigenlijk een adenoom dan?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:17

Goedaardig gezwel van het klierweefsel. Maak je maar niet te veel zorgen Ach gut het moet wel heel gek lopen dat het iets ernstigs is. Toch moet je er altijd even naar laten kijken.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:19

is goed bedankt voor de reactie's!
ik laat wat weten hoe het maandag is gegaan bij de huisarts Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:20

hey,het zou ook een kiester kunnen zijn!heeft mijn tante ook gehad op 18 jarige leeftijd! is wel goedaardig!sterkte ermee!groetjes

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:32

ouderen boven de 20 Tong uitsteken hihi.
Maak je niet al teveel zorgen, makkelijker gezegd dan gedaan. Bij een onderzoek vragen ze vaak een week a 2 weken na je menstruatie te testen, daarvoor duiken er vaak onschuldige knobbels op. Knobbels die pijn doen duiden vaak p niets. Heel goed dat je het laat nakijken, voorkomen is beter dan genezen, maar probeer jezelf ff toe te spreken en positief te zijn Knipoog
Heel veel succes en sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:42

Goed dat je gelijk een afspraak bij de HA gemaakt heb. Heb het zelf ook gehad ( en ik ben wel een jongere van 20+) naar huisarts gegaan die me door stuurde naar het ziekenhuis. Na foto's en biopsie bleek het gelukkig om een opgezette melkklier te gaan. Het kan idd ook met de tijd van maand te maken hebben en de kans is groot dat je over een week of niets meer voelt. Succes & sterkte!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 02:54

Ik zou je echt niet teveel zorgen maken.
het is goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts, maar de kans is heel klein dat het iets ernstigs is. Zeker op jouw leeftijd en als er geen borstkanker in de familie voorkomt.
Probeer je dus niet te druk te maken en wacht maar op het oordeel van je arts, succes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 02:55

Hey, ik weet niet wat het bij jou is, maar ik heb dat ook gehad. Ik had al een tijd een knobbeltje. Ik was denk ik 25?? Ik had al een kindje en ik heb cup aaaaaaa, dus had er wel last van. Eerst mamo en echo, waaruit ze dachten dat het geen kanker zou zijn. Door een chirurg onder plaatselijke verdoving laten weghalen en zelf nog even bekeken wat het nou was. Was een soort witte knikker. Klein litteken, weinig pijn en nu zie je bijna niks meer, dus het kan ook echt iets anders zijn en als ke dat zelf wilt halen ze het weg. Succes

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:59

Hmm, denk dat het op deze leeftijd niet heel veel ernstigs zal zijn, maar toch goed dat je gelijk een afspraak hebt gemaakt Ja
Ik hou dit topic in de gaten voor de uitslag. Succes!

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:47

Dat had ik ook. Ben toen ook naar de dokter gegaan. Het was gelukkig alleen maar een knobbel, voor de groei van je borst. Ben benieuwd wat bij jou de uitslag is.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:16

Niet om je bang te maken, maar ik ken een meisje die op haar 21e wel een agressieve vorm van borstkanker had. Gelukkig is ze nu kankervrij, maar dat je jong bent zegt dus niet alles! Zij zou pas laat een echo krijgen, maar omdat ze het zelf niet vertrouwde (de tumor groeide erg snel) heeft ze druk achter gezet en dat was dus maar goed ook. Goed van je dat je meteen een afspraak hebt gemaakt! De kans is groot dat het niets is, maar dat moet je gewoon meteen uitsluiten. Succes!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:24

Dat je jong bent heeft er in feite ook niets mee te maken, uit onderzoeke blijkt dat 1 op de 9 vrouwen borstkanker heeft. Dus ga maar eens na, best wel eng, je neemt een groep vrienden van 10 man, 1 van je vrienden krijgt of heeft dus borstkanker..
Succes morgen he, we zullen duimen voor je.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 10:30

Ik ben benieuwd naar de uitslag. Succes iig

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:07

Kimberley77 schreef:
Dat je jong bent heeft er in feite ook niets mee te maken, uit onderzoeke blijkt dat 1 op de 9 vrouwen borstkanker heeft. Dus ga maar eens na, best wel eng, je neemt een groep vrienden van 10 man, 1 van je vrienden krijgt of heeft dus borstkanker..

Sorry maar dat is volslagen onzin. Natuurlijk komt het bij 1 op de 9 vrouwen voor maar onder de 30 jaar is de prevalentie heel erg laag. Als je jonger dan 35 jaar bent en er is geen belaste familiegeschiedenis is het gebruikelijk de volgende menstruatie af te wachten tenzij de huisarts bij palpatie (voelen) iets vreemds voelt. Maak haar toch niet zo bang als je er niks vanaf weet!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 10:41

heej daar ben ik weer!
ik ben gistere bij de huisarts geweest en hij het was of een of ander klier of iets anders waar ik even de naam van kwijt ben!
in ieder geval over 2 weken moet ik naar het ziekenhuis voor de zekerheid een mamograffie te laten maken,hij zij in ieder geval zo lang er geen borstkanker in de familie voorkomt hoefde ik me geen zorgen te maken ivm kanker gelukkig!
het enige nadeel is dat ze die bobbel wel moeten gaan wegprikken of snijden maar dat kreeg ik later te horen na de mamograffie.
ik ben in ieder geval een heel stuk opgelucht dat het niks ernstig is en alle bokkers wat geduimd hadden bedankt! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:58

Dat is een goed bericht. Goed dat er toch nog even verder naar gekeken wordt ookal is het niet iets "engs".

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:00

gelukkig, zal vast een opluchting zijn voor je!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:02

ja dat was het zeker timokyana!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:03

Gelukkig!!
Fijn om te horen Lachen
Succes bij die mamograffie te laten maken Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:55

Nikka schreef:
Kimberley77 schreef:

Sorry maar dat is volslagen onzin. Natuurlijk komt het bij 1 op de 9 vrouwen voor maar onder de 30 jaar is de prevalentie heel erg laag. Als je jonger dan 35 jaar bent en er is geen belaste familiegeschiedenis is het gebruikelijk de volgende menstruatie af te wachten tenzij de huisarts bij palpatie (voelen) iets vreemds voelt. Maak haar toch niet zo bang als je er niks vanaf weet!

Heb je mijn eerste post wel gelezen?? Daar zie je dat ik heel nuchter reageer, ik reageer op een post van iemand, niet op de ts.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:56

Nou gelukkig en trouwens je moet niet op internet kijken want dan ben je bewijze al dood en begraven Knipoog