Wees je zelf??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Wees je zelf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:08

Ik was net onderweg naar huis zie ik een paar mensen een skater uitschelden oid.
Een paar jaar geleden liep ik ook nog met wijde broeken enzo... mij is altijd uit gelegt wees je zelf, er zijn genoeg andere... Iedereen kende me, maar alleen als iris de gothic... niet gewoon Iris...
ik had bijna geen vrienden, alles ging fout... de enige oplossing was 'normaal' worden.. tis maar wat je normaal vind,, ik vind het meelopen maar oke.
Inmiddels loop ik er bij als ieder ander... Maar of ik me er prettig in voel... dat is een heel ander verhaal.
Je kunt je zelf bijna niet zijn, je word altijd herkent als 'het'.
En dan zie ik mensen die wel hun zelf zijn dus wel dragen waar ze zich prettig in voelen, altijd alleen of met mensen die ook skater of wat dan ook zijn... nooit gewoon met van die mode mensen.

En dan zeggen ze maar, wees je zelf... maar volgens mij kan dat amper Scheve mond

wat vinden julie...

Anoniem

Re: Wees je zelf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:11

Ja idd, daar heb ik ook vaak over nagedacht. Ik ben dan gewoon een 'modemens' zoals jij het noemt. Maar het irriteert mij ook dat mensen die nét even anders zijn dan andere meteen niet meer bij de grote groep horen zegmaar. Maarja, ik denk dat het altijd wel zo zal blijven helaas..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:12

Anoniem schreef:
Ja idd, daar heb ik ook vaak over nagedacht. Ik ben dan gewoon een 'modemens' zoals jij het noemt. Maar het irriteert mij ook dat mensen die nét even anders zijn dan andere meteen niet meer bij de grote groep horen zegmaar. Maarja, ik denk dat het altijd wel zo zal blijven helaas..

haha ik had even geen idee hoe ik het moest benoemen... Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:13

Haha boeiend. Zou er ook geen andere benaming voor weten. Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:15

Je kan echt wel jezelf zijn! Je raakt je vrienden er toch neit door kwijt? Zo wel, dan zijn het dus geen echte vrienden. Zo bekijk ik het, als je gewoon meedoet met de andere, ja, dan ben je dus wel een echte meeloper, daar heb ik het dus niet mee. Wees gewoon jezelf!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:15

Anoniem schreef:

weer zo iets,, waarom heeft dat gothic, skater, punker enzo wel een naam maar als je een 'mode mens' ( Clown ) bent dan is het normaal en heb je geen naam Nagelbijten / Gniffelen

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:16

marlinH schreef:
Je kan echt wel jezelf zijn! Je raakt je vrienden er toch neit door kwijt? Zo wel, dan zijn het dus geen echte vrienden. Zo bekijk ik het, als je gewoon meedoet met de andere, ja, dan ben je dus wel een echte meeloper, daar heb ik het dus niet mee. Wees gewoon jezelf!

dat vraag ik me soms ook wel af,, zijn he twel echte vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:17

Iris_ schreef:
[naam] schreef:

weer zo iets,, waarom heeft dat gothic, skater, punker enzo wel een naam maar als je een 'mode mens' ( Clown ) bent dan is het normaal en heb je geen naam Nagelbijten / Gniffelen

Ja idd, daar zeg je wat. Maar Hiphoppers/ Rappers worden meestal ook bij de 'normale' mensen gezet. Het is denk ik gewoon waar de meeste van rondlopen..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:18

Anoniem schreef:
Iris_ schreef:

Ja idd, daar zeg je wat. Maar Hiphoppers/ Rappers worden meestal ook bij de 'normale' mensen gezet. Het is denk ik gewoon waar de meeste van rondlopen..

maar hiphoppers enzo hebben wel een naam Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:18

Ja, ze hebben wel een naam. Maar ze worden wel 'geaccepteerd' zegmaar. Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:20

ik draag kleding die ik leuk vind en dat is vaak wat er ongeveer ni de mode is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:20

ik dacht vroeger ook in extremen zegmaar, dus dat je er anders probeert uit te zien, of beter gezegd dat gaat vanzelf eigenlijk.
nu loop ik er vast wel eens burgerlijk bij, iets wat ik toen gezworen had nooit te doen, maar, ik ben wel mezelf!
dat blijkt uit heel andere dingen dan kleding ect.
ik let er juist op dat ik weinig nieuwe spullen koop, ben niet materialistisch, en laat me niet omvormen naar een huisje boompje beestje huisvrouw.
(ben wel huisvrouw, maar niet burgerlijk, mensen kunnen dat raar of lastig vinden.. maar ik niet Haha! )
soms zou het handig zijn als ik wel zo kon zijn, maar het zit er gewoon niet in Knipoog
en om me heen heb ik ook vrouwen die gewoon bijzonder zijn, die echt ontplooid zijn tot een sterk en eigen karakter, en hun zijn dan ook echt mn voorbeelden Lachen

dus jezelf zijn, als dat is dat je mag kiezen uit 7 hokjes waar je bij kan horen, nee zo zie ik het echt niet!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:22

Ik loop ook in skatebroeken rond. Ik ben vroeger wel 'uitgescholden', maar ik vertikte het om me te veranderen. Sterker nog, ik heb het erger laten worden zeg maar. Ik ben er gewoon verder op ingegaan. Heb er wel mee gezeten, en het er ook thuis over gehad, maar ik vertikte het om te veranderen. En nu, 2 jaar later, is het de normaalste zaak van de wereld. Heb nergens geen last meer van... Wel dat ik vaker wordt aangekeken door van die mensen die zich heel wat vinden, maar dan kijk ik maar vuil terug, vind ik de beste oplossing Ach gut
Groetjes, mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:25

mensen plaatsen graag in hokjes ja en dat is idd soms erg moeilijk.. ik draag graag zwart en draag zwarte nagellak.. ow dus je bent gothic? nee, ik voel me er fijn bij en ik vind het mooi dus draag ik dat. En soms wil ik helemaal opgedirkt met rokje en laarzen en de andere keer loop ik in een strakke spijkerbroek of wijde pijpen broek met felroze vest, net hoe ik me voel.

Jezelf zijn is moeilijk, trouw blijven aan wie je bent.. het is gewoon lastig..

vaak horen kledingstukken en stijlen bij een stroming of levenswijze, maar dat hoeft toch niet? Gewoon dragen wat jij leuk vind. Het gaat niet om wat je draagt maar wie je bent. Lachen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:31

Anoniem schreef:

Maar goed, mensen die zich op een bepaalde manier kleden en daar een boodschap mee willen of proberen over te brengen cq uit te stralen... onder onze kleren zijn we allemaal mens. Meelopers vind ik overigens zwaar irritant, maar volgens mij is dat algemeen goed Clown Vroeger vond ik het lastiger, zeker gebukt gaande onder een hoop commentaar van de medemens, maar het zal me nu een worst wezen. Niet mooi? Dan kijk je maar de andere kant op, en hou je commentaar voor je. Ik dwing jou toch niet het aan te trekken? Kom op zeg... leven en laten leven!

Als iemand me niet aardig vind of lomp tegen me doet om wat ik aanheb... Ik zit er niet mee, jammer dat JIJ er zo'n probleem van maakt! Behoorlijk kortzichtig en oppervlakkig ook trouwens, maarja, dat is rasicisme ook Knipoog

Als jij je fijne kleren gewoon met de juiste flair draagt en dat ook uitstraalt - je voelt je immers lekker in wat je draagt, toch?, kun je de rest rustig in hun sop gaar laten koken. En gewoon jezelf zijn, het is moeilijk maar pays off, inderdaad!!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:52

ik had eigenlijjk gedacht dat ik een hoop negatieve reacties kreeg,,
ik wou dat iedereen er zo als julie over dacht Lachen

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:58

Dit heb ik helemaal niet in jou gezien Iris.. Bloos! Ik wist niet dat je daarvan hield, en dat je je niet echt 'prettig' voelt in de kleren die je nu draagt. Ik dacht altijd dat je gewoon Iris was zoals je nu bent, zoals de andere en niet anders. Ik schrok eigenlijk wel wat van dit verhaal van jou. Bloos Maar als jij je nou niet prettig voelt! Blijf jezelf hè, meis, ik ben dr voor je. Ik weet hoe je innerlijk is, en dat kan je altijd bij me loslaten. Ik zal alle geheimen voor je bewaren als je dat wilt. Iris blijft Iris, voor mij zal dat altijd zo zijn.
Khouvanje. Kusje

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:00

Leentje538 schreef:
Dit heb ik helemaal niet in jou gezien Iris.. Bloos! Ik wist niet dat je daarvan hield, en dat je je niet echt 'prettig' voelt in de kleren die je nu draagt. Ik dacht altijd dat je gewoon Iris was zoals je nu bent, zoals de andere en niet anders. Ik schrok eigenlijk wel wat van dit verhaal van jou. Bloos Maar als jij je nou niet prettig voelt! Blijf jezelf hè, meis, ik ben dr voor je. Ik weet hoe je innerlijk is, en dat kan je altijd bij me loslaten. Ik zal alle geheimen voor je bewaren als je dat wilt. Iris blijft Iris, voor mij zal dat altijd zo zijn.
Khouvanje. Kusje

Lovers dankje

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:00

Iris_ schreef:
Leentje538 schreef:
Khouvanje. Kusje

Lovers dankje

Lovers

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:04

Je moet de mensen nemen zoals ze zijn! Het innerlijk van een persoon is veeeeel belangrijker dan het uiterlijk!

Tuurlijk heeft de mens voorkeur met kleding. Heb ik ook. Zie ook wel eens mensen met een kledingstyle, bv gothic en dan dan denk ik: gosh, daar zou ik nu nooit in lopen, maar als zij zich daar fijn in voelen en zij vinden het mooi, dan moeten ze dat zeker doen.!
Niet voor mij weg gelegd, maar even goeie vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:07

kijk zoals leentje538, dat zijn echte vrienden Lachen
die kijken verder dan kleren.

zoals de proost in de film Bridget:
to bridget, just the way she is

Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:22

Vjellko schreef:
kijk zoals leentje538, dat zijn echte vrienden Lachen
die kijken verder dan kleren.

zoals de proost in de film Bridget:
to bridget, just the way she is

Haha!

*LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:27

Iris_ schreef:
...mij is altijd uit gelegt wees je zelf, er zijn genoeg andere...

Die is van Loesje, en die staat ingelijst op het kastje naast mijn bureau:

Wees jezelf
Er zijn al zoveel anderen

Een waarheid als een koe. Tja, wat wil je zelf... Ik denk dat iedereen diep in zijn hart geaccepteerd wil worden door anderen. Buiten de boot vallen voelt voor niemand leuk. Maar hoe wil je dat bereiken? Door je 'aan te passen' aan de massa?

Hoe oud ben je? Mijn ervaring is dat veel mensen in de puberleeftijd niet zo van 'opvallers' houden, graag mensen in hokjes plaatsen op basis van de kleding die ze dragen en de muziek waarnaar ze luisteren. Op de school waar ik heb gezeten, was je bij wijze van spreken al een 'alto' als je op Dr Martens liep. Tja... Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:31

Iris_ schreef:
Anoniem schreef:

als "modemens" krijg je al heeeeeel snel de term kakker te horen... en dat terwijl ik dus echt absoluut geen kakker ben! ik neig juist meer naar het alternatieve, al is mijn kledingsmaak dat niet

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:17

Bij ons in de klas zit een alternatief meisje, het grootste deel van de jongens en een paar meisjes kunnen haar niet accepteren vanwege haar uiterlijk, maar als je haar kent is ze heel aardig.

Ik kleed me altijd waarin ik me het fijnst vind. De ene dag loop ik volgens de mode, de andere dag in een wijde spijkerbroek met gympen en een sweater. Ligt net hoe ik mij voel, maar mijn karakter veranderd er niet door.

Bij ons op school zitten ook 2 echte gothics. De school reageerde er eerst heel neerbuigend op, maar ze worden nu eigenlijk steeds meer geaccepteerd. Ik denk dat je soms inderdaad wel stevig in je schoenen staan wil je jezelf zijn, en je bent gothic, punk etc.