Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nettieejj

Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:48

Haajj,

Ik weet niet of het goed staat, maarja.
Ik zit nu in de brugklas, en ik merk op dat veel mensen al aan de drugs/drank zijn, of al roken. Op schoolfeesten merk je ook dat veel 1e klassers aangeschoten aankomen, een vriend van me kwam zelf stoned aan.

Ik zelf doe er niet aan, maar zeker een kwart rookt/drink/ of zit aan de drugs. Ik neem zelf ook wel eens een brezzertje, of 2 of 3 of 4 Clown Maar meer echt niet.

Maar, vinden jullie het normaal: Durgs/Roken/Drank voor 1e klassers

Groetjes Annette

Anoniem

Re: Drugs/Roken/Drank als een brugklasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:50

Dat is dus echt niet normaal. Voor een eersteklasser is het gewoon stoer doen. Een trekkie van een sigaret en is 1 keer een drankje komen vanaf de derde wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-07 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Sanne_Kool

Nou ik vind het eigenlijk niet normaal. Je hersens kunnen daardoor ook niet goed groeien

Marlies22

Nee ik vind dat zeker niet normaal. Merk zelf ook dat t steeds eerder begint..
Brugklassers.. 11 of 12 jaar.. Is toch niet normaal?

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:52

Nee precies, dat vind ik ook, Breezers zouden dan nog wel kunnen, en meer dan 4 op heb ik zelf ook niet. meestal alleen 1tje voor een schoolfeest ofzo, maar Durgs/roken vind ik gewoon belachelijk op je 11e, 12e of 13e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:53

Breezer is ook wel erg vroeg dan.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:54

Nee totaal niet, toen ik in de 5e zat zat ik in de feestcommissie van de school. We hadden een strikt alcohol beleid en kinderen tot de 16 jaar kregen dan ook niks. We hebben 1 keer gehad dat een meisje van 13 samen met een stel vrienden met de smoes 'mam we zijn naar een schoolfeest' zich heeft zitten bezatten in het park in de buurt. Hierbij is ze deels onderkoeld geraakt en moest ze naar het ziekenhuis om haar maag leeggepompt te krijgen. Dit was voor mij het ultieme bewijs dat veel jonge kinderen totaal niet weten wat de invloed is van dit soort middelen op hun lichaam...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:55

Jemig Nagelbijten / Gniffelen Ziekelijk Scheve mond

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:55

Vind ik wel erg vroeg idd.
Ik dronk me eerste breezertje toen ik 13 was maar dronk toen echt 1x in de nou heel veel maanden.
Roken gebeurd idd wel veel op onze school allemaal gaan ze het doen om stoer te doen.
Dan zie je dat zo roken ze weten niet hoe het moet en heb zelfs een keer iemand sigaret aan proberen te steken gezien zonder dat ze hem in der mond had ..
En ja drugs gebeurd ook idd veel ook het mee doen denk ik.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:58

Heel veel kinderen bij ons op school gaan roken in de 1e ze denken dat dat erbij hoord, drugs valt bij ons wel mee. Drank doen ze buiten school drinken in de eerste.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:00

@ M_i_R:Helemaal mee-eens, eers op school was er een meisje bij gestorven wegens alcoholvergiftiging, en nu bezuipt ze zich nogsteeds..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:02

Het moet allemaal steeds vroeger hè? Roken, drinken, drugs, uitgaan ook. Het lijkt wel of het allemaal maar normaal is zodra je op de middelbare school komt, of zelfs nog ervoor.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:04

jemig da's niet normaal!
toen ik in de 1e en 2e zat dronk niemand en roken deeden ook echt maar heel weinig mensen.
maar mag je dan bij jullie op school roken?
bij ons mag je pas vanaf de 3e roken geloof ik en drank/drugs is zowiezo verboden.
Ik ben 14 maar heb ooit één keertje een slok breezer op, vond dat toen zo vies dat ik dat nooit meer doe.
roken en alles doe ik ook niet aan.

*uitgaan doe ik niet, ik vind dat je dat pas vanaf je 16e moet doen.
Laatst bijgewerkt door superlise op 24-01-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:05

Ik zit in de 2e dan ,1tje rookt en een aantal blowt wel is Verdrietig Zelf drink ik wel is een red bull of breezer maar bij 3 trek ik echt de grens! Knipoog wil niet inneens naast een engerd wakker worden Ach gut

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:10

superlise schreef:
jemig da's niet normaal!
toen ik in de 1e en 2e zat dronk niemand en roken deeden ook echt maar heel weinig mensen.
maar mag je dan bij jullie op school roken?
bij ons mag je pas vanaf de 3e roken geloof ik en drank/drugs is zowiezo verboden.
Ik ben 14 maar heb ooit één keertje een slok breezer op, vond dat toen zo vies dat ik dat nooit meer doe.
roken en alles doe ik ook niet aan.

*uitgaan doe ik niet, ik vind dat je dat pas vanaf je 16e moet doen.

Je mag ook niet roken en drinken op school, een "vriend" van mij dealt op school, niemand die het merkt, en roken/drinken doen ze om de hoek bij de school

*P.S. Ik weet, ik heb foute "vrienden". Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:12

Ja, is bij mij ook al sinds de eerste klas zo. Daar begonnen ze al met roken en drinken en van drugs weet ik het er ook van een paar. Zelf rook ik niet; vind het sowieso dom & al zou ik het doen veregeren ze klachten waar ik nu last van heb nog erger, mij niet gezien. Drugs ook niet, echt niet.
Drank is soms lekker; het merendeel lust ik niet eens. Maar ik kan wel grenzen stellen en doe het, mocht ik dan eens drinken, echt heel weinig. Ik laat me ook niet pushen door andere, met geen van drieen trouwens. En dat is desondanks al vaak zat geprobeerd Knipoog .

Zelf vind het gewoon stom; hoe oud je ook bent. Dat je af en toe eens wat drinkt; okay, maar om je nou helemaal ziek te drinken, met een kater te zitten en dronken te worden ?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:13

Pff een brugger heeft nog niet het verantwoordelijksheidgevoel dat nodig is om met drugs/drank/roken om te gaan. Toen ik nog op de middelbare zat begon dat toch pas een beetje in de 3e/4e. Wat eigenlijk ook nog te vroeg was hoor. Er werd rustig geblowd op het schoolplein, eigenlijk raar dat scholen daar niks of in ieder geval te weinig aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:13

Nettieejj, ik had ook van die 'vrienden' in de 2e. Dan haalden ze wat uit hun tas, de ander pakte geld. Nou, dan wist ik het wel weer, drugs. En dat gewoon in de klas en op het schoolplein, hóe brutaal. Clown

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:15

Bij mij op school valt dit gelukkig erg mee. Maar het is idd niet normaal, hoe vroeg ze daar dan mee beginnen Boos! Ik ben zelf 14, drink niet, rook niet en zit ook niet aan de drugs. Op schoolfeesten drink ik wel eens een biertje, maar eigenlijk mag ik dit helemaal niet (van school en van m'n ouders niet Bloos) Ik vind het ook niet kunnen dat sommige kinderen van mijn leeftijd al zoveel drinken. Een vriendin van me is net zo, die wordt gerust dronken op een feest... En dat is dan 14 Rolleyes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:16

Anoniem schreef:
Het moet allemaal steeds vroeger hè? Roken, drinken, drugs, uitgaan ook. Het lijkt wel of het allemaal maar normaal is zodra je op de middelbare school komt, of zelfs nog ervoor.

Mijn vader (bouwjaar 1930) is op de lagere school begonnen met roken. Dus dat het steeds vroeger begint bestrijd ik bij deze. Een paar jaar later rookte hij niet meer. (oorlog hè) Na de oorlog ging ie vrolijk weer verder.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:17

Hee,
Ik zit in de eerste maar bij mij rookt er echt helemaal niemand en niemand zit aan de drugs ofzo.. Er zijn er wel een paar dronken geweest op het schoolfeest, maar dat is dan voor een keer.. En ja, ik zit in de eerste, ben 12, maar ik drink heus wel eens een breezertje (niet vaak maar bij verjaardagen feestjes en oudennieuw en andere feestdagen) Schijnheilig

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:17

Ik vind ze daar persoonlijk een beetje te jong voor, maar als zesde klasser vind je alles jong dat onder de 17 is Haha!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:18

belachelijk .. Het nut ervan kan ik niet eens zien .. Ik ben 17 en drink ook niet vaak.. Snap de lol niet van in een bos zitten en je te bezatten Verward

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:21

toen IK in de eerste zat, brrr nou ik was een engeltje...

ondertussen ben ik 4 vmbo-er en niet bepaalt een engeltje, maar ook mij valt het op dat steeds meer brugklassers roken, puur om 'erbij' te horen . terwijl juist dat niet het geval is!
drank en drugs... tuurlijk ik doe ook af en toe een jointje, maar kom op.. als brugklasser... waar moet dat heen als ze 16 zijn? alcohol verslaafden? drugs verslaafd?

tjah met drank... je denkt dat je stoer bent als je dronken bent.. maar het is niet zo stoer als je je vrienden uitscheld,niet weet wat je deed die avond, door een leraar thuis word gebracht,of gaat kotsen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:22

Veel uit onze klas dronken vorig jaar in de brugklas ook al. 1tje blowde toen ook al. Vind dit niet echt normaal. Ik heb zelf wel eens een slokje geprobeerd, maar bah, het was oook maar 1 slokje, zo vies Tong uitsteken . Roken doe ik sowieso niet. Ik ben nu 12. Vriendin van me neemt ongeveer 1 x per week een breezer..