Verkracht, waar of niet waar???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

Verkracht, waar of niet waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:11

Dit gaat over de vriendin van mijn broer, zij is 17 en hij is 19.

Ik zal even bij het begin beginnen. Toen ze net bij ons kwam (3/4 jaar geleden) Gooide ze haar verhaal er al huilend uit, haar moeder was depressief en daar was ze pas achter gekomen, en ze moest voor haar broertje zorgen want die heeft ppd nos (autisme verwante stoornis). ok is allemaal heel erg. Tijdje ging het goed, totdat mijn moeder haar een aantal keren in de winkel tegen kwam en dus gewoon vraagt hoe gaat het met je. Was een normaal gesprek, maar vervolgens komt mijn broer thuis en die zegt tegen mijn moeder "en wat heb je tegen ..... gezegd". wat bleek nou zei verdraaide de boel, en ze wilde niet dat mijn moeder zou vragen hoe het ging etc....
In november is mijn vader overleden, dus wij zitten op dit moment in een rouwproces wat allemaal erg moeilijk is. De afgelopen tijd is mijn broer steeds opstandiger geworden en zit hele dagen bij zijn vriendin. Nu ging dat tussen die 2 niet zo geweldig, dus ongeveer 2 weken geleden komt hij om half 11 '' s avonds thuis heel kwaad, van ja het zal wel uit zijn.. Bij ons grote vraagtekens boven het hoofd. Wilde er niet over praten duwde mijn moeder zowat aan de grond. Toen had mijn moeder zijn vriendin gebeld, om te vragen wat er toch allemaal aan de hand was, en zei had gezegd. dat mijn moeder maar es een ker moest komen praten. Mijn moeder had echt zoiets waarom moet ik komen praten???
De volgende avond kwam ze bij ons om excuses aan te bieden, dan begin je toch een beetje te praten, waarom gebeurt dat toch telkens, heel verhaal (te lang om hier allemaal op te schrijven) Maar het kwam er op neer dat ze moeite had met relaties en gevoelens etc. En toen kaarte ik een nare seksuele ervaring van mij aan hoe ik daar mee omgegaan was (omdat mijn moeder en ik al wel zo'n vermoede hadden) Toen kwamen dus de waterlanders. maar ze wilde er niet over praten prima...

Gisteren, vroeg ik het toch aan mijn broer, zo van is zij verkracht. Toen kwam er dus dit verhaal:
Ze was 14 toen ze op schoolkamp ging en dat was in een soort appartent, een jongen van haar klas vond haar leuk, en die kwam bij haar op de kamer en toen gebeurde het. Mijn broer zij dat ze naar de politie is geweest. Die hadden gevraagd aan de iegenaren van dat appartement of ze iets gehoord hadden, die zeiden nee, dus volgens de politie was er dan niks gebeurt.
Toen ging er bij mij een lampje branden, want ook al is het moeilijk te bewijzen, in dit soort gevallen is het toch haar verhaal tegen de zijne, maar dat gaat de politie beide partijen af en betrekt eventueel de ouders erbij (die weten dus van niks af). Want dit is het zelfde er is iemand verkracht in een bos, maar niemand hoort of ziet wat dus het is niet gebeurd/?? beetje vaag. Mijn ervaring is dat de politie zedenmisdrijven altijd uiterst serieus neemt en er moeten vaak verschillende verklaringen afgelegd worden.
Ook zei mijn broer dat haar relaties erna, dat waren er twee niet van harte gingen. Maar wat ik zo raar vind is dat ze in de zomer altijd erbij loopt als "prutsmuts" Haar tieten vallen zowat uit de truitjes en ze draagt soms ieniminie korte rokjes. prima als mensen dat fijn vinden, maar het lijkt mij dat je na een verkrachting vrij onzeker bent over je uiterlijk en alles wat met seksueel gebied te maken heeft, en dan ga je je niet zo uitdagend kleden!

Ik zou graag jullie mening willen horen over dit verhaal, want mijn moeder en ik hebben het idee dat ze mijn broer helemaal in haar "zogenaamde" Sores trekt. Hij heeft het al zo moeilijk met het verlies van zijn vader en nu krijgt ie er dit ook nog bij....

Groetjes Esther

Mellow

Re: Verkracht, waar of niet waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:16

iedereen gaat er anders mee om.
maar begrijp je gedachtes wel, zo denk ik nl. ook Knipoog

maar dat ze liegt/dingen verdraait vind ik niet kunnen.
en zij zou er nu op dit moment voor jullie moeten zijn, phoe is niet niks je vader verliezen.

sterkte.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:24

ik begrijp ook dat iedereen anders met dit soort dingen omgaat, maar ik vind er gewoon iets niet aan kloppen. en zo zijn er meerdere dingen die niet kloppen, ze wil bijvoorbeeld ook geen hulp, want dit zou 1 van de 10 problemen van haar zijn. Ik heb dan weer zoiets waarom wil je geen hulp, ben je dan bang dat de waarheid boven tafel komt en je dus de heleboel aan mekaar liegt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:27

Ik heb zo mijn twijfels over haar. Ze is vrij goed in het overtuigen van andere mensen en het verdraaien van verhalen. Ze zijn nog jong, je broer ziet vanzelf wel in dat zij niet helemaal juist is (sja roze bril verhaal).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:28

soms is de drempel hoog om hulp te zoeken.

ik zeg niet dat haar verhaal wel of niet klopt, ken haar niet.

ik hoop dat ze zoiets niet verzint.....

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:30

ik hoop maar dat mijn broer het in ziet, want hij is vrij stil en er hoeft maar iets te gebueren en hij staat al met een mond vol tanden. ook als ik maar iets negatiefs zeggen over zijn vriendin wordt ie al opstandig. gelukkig hebben we maatschapplijk werk misschien dat hij er wat mee kan...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:32

Het is net mijn broer, hij wil niet inzien dat zijn vriendin misbruikt maakt van zijn goedheid. Maar goed, zolang ze het zelf niet inzien kun je alleen maar toekijken en af en toe vragen stellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:37

Is wel heel gevaarlijk om te proberen beweren of iemand liegt, ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn. Gedragingen is bij iedereen anders, en iedereen gaat anders om met zijn problemen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:45

Op de vraag of het wel of niet waar is kan ik je geen antwoord geven, maar ik denk wel dat dit meisje een probleem heeft en dat ze prof. hulp nodig heeft.
Misschien kan je broer proberen haar over te halen hulp te zoeken, denk dat hij op dit moment de meeste invloed op haar heeft.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 20:43

dta is dus ene beetje het probleem, mijn broer geloofd alles wat zei zegt, en hij is wat dat betreft een beetje naïef, en ziet al die dingen niet zo zoals wij het zien.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:51

Aan kleding kan je zeker niet opmaken of haar verhaal klopt.
Ik ben in mijn werk veel meisjes tegengekomen die verkracht/misbruikt waren. De ene helft gedroeg zich juist heel seksueel wervend (korte rokjes, lage truitjes, flirten met elke jongen) De andere helft was tegenovergesteld en verstopte haar lichaam en was bang voor mannen.

Hoe oud is ze eigenlijk? Is je broer weleens bij haar ouders thuis geweest?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 22:22

zij is 17 en hij is 19, en mijn broer is bijna altijd bij haar thuis. maar volgens haar is het altijd ruzie bij haar thuis omdat die moeder depressief is en die vader steekt de kop in de wind. En mijn broer is niet het type om dat nou zo gezellig te vinden.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:56

Ik denk dat je niet te snel conclusies moet trekken. De politie neemt dit soort zaken zeker bloed serieus. ZElfs als ze twijfelen word er een intake gesprek gehouden. Bij minderjarige is daar meestal een ouder of voogd bij aan wezig.

Het kan zijn dat ze zo met zich zelf in de knoop zit dat ze aandacht op een andere mannier vraagt. Misschien dat er wel degelijk iets gebeurd is. Ze verwerkt dit nu op een bepaalde mannier. Komt duidelijk de goede aandacht thuis te kort en zoekt dit nu op in andere mensen. Vaak is dit bij oudere mannen ed omdat die hun een gevoel geven wat ze thuis nooit gehad hebben.

Ze uit nu haar gevoel omdat ze dat thuis misschien niet kwijt kan. Op moeder en broertje passen ed..

Ik denk dat je haar de tijd zou moeten geven. Als ze wil en ze heeft vertrouwen in je dan komt het vanzelf wel als je het zou willen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:00

Zou het kunnen dat ze vroeger geen aandacht kreeg ofzo en dat ze dat nu op deze manier probeert te krijgen?
Ik vind het moeilijk om te oordelen vanachter de pc, ik ken haar niet. Maar een verkrachting verzin je niet lijkt me, en als je dat wel doet heb je snel prof. hulp nodig.
Ik was minder te spreken over de politie. Ik heb ook een heel nare ervaring achter de rug en de politie gaf me echt het gevoel als of ze meer te doen hadden, zo van vertel je verhaal maar en ga weg. Ze zijn wel nig met me ouders gaan praten en met een vriendin maar heb daarna nooit meer wat gehoord.

Maar om op jou verhaal terug te komen, zou het ook kunnen dat ze is aangerand ofzo en dat ze dat op deze manier verdraait zodat het erger lijkt ofzo?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:08

Kijk alsjeblieft uit met het in twijfel trekken van haar verhaal. Het is verschrikkelijk voor een slachtoffer van een verkrachting dat je niet geloofd wordt als je eindelijk je verhaal durft te vertellen.

Wat er ook gebeurd of aan de hand is: dit meisje heeft professionele hulp nodig! Dit kun je, hoe lief je het ook bedoelt, met elkaar niet oplossen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:12

dit is moeilijk en ik denk niet dat wij als bokkers hier antwoord op kunnen geven in de trant of het waar is of niet.

ieder mens reageert anders op verkrachting lijkt mij. je ziet ook jonge kinderen die seksueel misbruikt zijn afwijkend gedrag vertonen, zoals erg op seks gericht zijn en daar erg mee bezig zijn.

ik denk dat jouw broer het heel zwaar heeft. zijn vader is overleden en zijn vriendin heeft sores, dus hij reageert het af op de mensen die het dichtst bij hem staan: jullie dus. heel vervelend, verdrietig ook. ik hop dat het beter met hem zal gaan.

ik zou letten op dingen die het meisje verteld, of je het kunt nagaan zodat je te weten komt of het waar is of niet.

sterkte!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:13

Op grond van manier van kleding iemand als (on)geloofwaardig af te stempelen vind ik eigenlijk niet kunnen, hoezo hokjesdenken?

En ondanks het feit dat jullie het moeilijk hebben met het verlies van je vader (alsnog gecondoleerd), neemt niet weg dat anderen problemen hebben die ook serieus genomen moeten worden en die de nodige aandacht verdienen.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 12:55

bedankt voor jullie reacties. wat betreft die kleding daar oordeel ik ook niet over, maar dat is alleen mijn gedachte erover, zoiets wil natuurlijk ook niet alles zeggen.
Wij hebben vorige week heel lang gesprek met haar gehad. En mijn moeder had al aangekaart dat ze misschien eens met de huisarts moest gaan praten. Dit wil ze dus niet, ze wil op geen enkele manier hulp hebben.
Wat betrfet de aandacht thuis, daar weet ik niet veel van af, maar ik neem aan dat ze weinig aandacht krijgt of heeft gekregen in dat gezin.
Wij willen haar graag helpen. maar het is zo tegenstrijdig bij haar, ze komt hier regelmatig en dan is het vaak huilen en nog eens huilen, vervolgens laat ze steekwoorden vallen dat ze problemen heeft ( hoe wek je nieuwschierigheid op). Maar vervolgens wil ze er niet over praten en ze wil geen hulp. Ik geloof best dat ze het moeilijk heeft, maar persoonlijk denk ik dan weer hou dan aub je monmd als je er toch niet over wil praten. want wij zijn niet de aangewezen personen om haar te helpen.
Moeilijk.......

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:04

hmmm... misschien probeert ze juist gewoon lekker te leven, lekker kelding die ze aan wil aan doen.

Je kunt niet pijlen hoe iemand zich in zo een situatie voelt, ik zou gewoon luisteren als ze iets wilt zeggen en anders niks doen. Niet doorvragen als ze niet wilt bedoel ik

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:08

Ik snap die vriendin niet zo goed: je kan wel in huilen uitbarsten en dan zeggen dat je in de problemen zit of hebt en dan vervolgens het daarbij laten? Imo klinkt dat een beetje aandacht trekkerij. Ik zou eens 1 op 1 met haar gaan praten en vragen wat er nou precies achter die huilbuien zit en waarom ze wel aangeeft dat er wat speelt maar niet wat.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:56

Laat je broer zelf er achter komen of zij wel de juiste persoon is om mee om te gaan. Want eigenlijk begrijp ik dat je haar niet goed genoeg vindt voor je broer.

Daarnaast, katten in het nauw maken rare sprongen. Als je het pscychisch in je hoofd even niet op orde hebt is het niet makkelijk om er ge-ordend over te praten. Daarnaast is het moeilijk te accepteren dat het slecht gaat met je, laat staan dat iemand ´hulp´ accepteerd als die zelf nog niet geaccepteerd heeft dat psychologisch het niet goed zit.

Bied of aan om te helpen zonder vooroordelen (dus ook geen kleding hokjes denken wat het zal anders bedoeld zijn hoor, maar zoals je het hebt neergeschreven vind ik erg minderwaardig..). Of bied niet aan om te helpen, maar laat dan ook je moeder niet naar haar bellen om te vragen wat er is.

P.s. wat is eigenlijk het doel van je topic hier?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:01

Bienotje schreef:
Laat je broer zelf er achter komen of zij wel de juiste persoon is om mee om te gaan. Want eigenlijk begrijp ik dat je haar niet goed genoeg vindt voor je broer.

Daarnaast, katten in het nauw maken rare sprongen. Als je het pscychisch in je hoofd even niet op orde hebt is het niet makkelijk om er ge-ordend over te praten. Daarnaast is het moeilijk te accepteren dat het slecht gaat met je, laat staan dat iemand ´hulp´ accepteerd als die zelf nog niet geaccepteerd heeft dat psychologisch het niet goed zit.

Bied of aan om te helpen zonder vooroordelen (dus ook geen kleding hokjes denken wat het zal anders bedoeld zijn hoor, maar zoals je het hebt neergeschreven vind ik erg minderwaardig..). Of bied niet aan om te helpen, maar laat dan ook je moeder niet naar haar bellen om te vragen wat er is.

P.s. wat is eigenlijk het doel van je topic hier?

Ben het er eigelijk volledig mee eens....

Plus dat je nu op zoek bent naar dingen... bv: zoals je een auto gaat kiezen, en keuze hebt tussen de twee. En je vind er één minder, ga je jezelf overtuigen door alleen naar de negatieve dingen te zien. Hopelijk begrijp je me.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:15

Mijn doel van dit topic is dat ik wijfel over het verhaal van die verkrachting wat ik van mijn broer heb gehoord. En er zijn nog verschillende dingen waarin mijn moeder en ik onze bedenkingen in hebben, maar dat is erg veel om dit allemaal op te schrijven. Voor jullie is het ook moeilijk om aan de hand van zo'n verhaal een antwoord te geven.

Of ze niet geod genoeg is voor mijn broer weet ik niet, ik maak me alleen zorgen over hem, omdat zei hem overal voor inpalmd. Ze hoeft maar te bellen of hij komt al, maar als ze hier komt gaat dat erg moeizaam.
klein voorbeeldje met kerst: Ik heb een vriend dus de kerstdagen worden verdeeld, Maar mijn vader was toen net 4 weken dood dus extra moeilijke klerstdagen en het liefst bleef ik gewoon thuis bij mijn moeder. Ik ben dus 2e kerstdag naar mijn vriend geweest. maar de vriendin van mijn broer zei dat ze beide dagen niet hier kwam want ze moest thuis zijn omdat het andres zo seu en moeilijk was voor die ouders. Misschien dat het heel egoïstisch van mij klinkt maar ik heb zoiets, hallo jij hebt je ouders nog, wij hebben net onze vader verloren en dan ga je ook nog eens mijn broer beide kerstdagen op sleeptouw nemen zodat hij dus niet thuis. daar ben ik dus best wel kwaad om geworden. maar goed das maar een klein ding.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:38

Waarschijnlijk geeft je broer veel om dat meisje dat hij zo voor haar klaar staat. Ik vind dat eigenlijk alleen maar goed. Wat kan zij er trouwens aan doen dat je broer meteen naar haar toegaat als ze belt. Als hij dat een probleem had gevonden had hij het toch niet gedaan.

Kortom... ik begrijp het probleem niet helemaal.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:51

Het feit dat haar ouders niet op de hoogte zijn dat zij op daar 14e aangifte heeft gedaan van verkrachting, doet het hele verhaal een beetje wankelen, vind ik. Niet alleen omdat de politie dat soort zaken (vooral bij minderjarigen) hoog opneemt, maar vooral ook omdat de politie haar ouders niet ingelicht heeft. Ze was op dat moment (en nog steeds) minderjarig, dus is de politie volgens mij zelfs verplicht om je ouders in te lichten. Daarbij lijkt mij, dat er wel een meer uitgebreid onderzoek verricht wordt dan alleen maar vragen of mensen in hetzelfde pand wat gehoord hebben. Denk dat er toch minimaal wel inwendig onderzoek gedaan zou worden, naar sperma, blauwe plekken, kneuzingen enz enz.

Wellicht dat het verhaal wel een kern van waarheid bevat, maar misschien heeft ze geen aangifte gedaan, of weten haar ouders er wel vanaf maar wilt ze dat niet toegeven (vraag me niet waarom!). Klinkt mij inderdaad eerder als een schreeuw om aandacht.

Nogmaals: ik zeg niet dat alles gelogen is, maar het verhaal over de verkrachting klopt in ieder geval niet...