Ervaringen met Reiki?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Ervaringen met Reiki?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:34

Gisteren ben ik voor het eerst behandeld. Moet zeggen dat ik niet echt duidelijk kan vertellen hoe het voelde, voelde wel wat.

Toch zou ik graag meer informatie erover willen naast wat de persoon die mij behandeld verteld.

Ook graag ervaringen!

Mijn moeder is trouwens ook behandeld, bij haar waren er hevigere reacties.

nikkigioa

Re: Ervaringen met Reiki?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:38

Ik heb ook wel eens reiki-behandelingen gehad. Zowel door aanraken maar ook op afstand. Als ik heel eerlijk ben voelde ik er NIETS van. Geen enkele reactie, nul komma nul. Maar ik ben dan ook erg kritisch tegenover (alternatieve) therapieen en behandelingen.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:39

Mijn vriendin dr vader is een reiki-master.
Mijn lesgeefster geeft zelf ook reiki aan de paarden.
En nog een mevrouw bij ons op stal geeft ook reiki.
Ben er dus redelijk bekend mee!
Zelf heb ik 1x een reiki behandeling gehad omdat mijn hand gekneusd was. Wat ik toen voelde is niet te omschrijven!
Wel heeft het gewerkt, binnen 1 dag was mn hand al niet meer dik.
Ik geloof er op 1 of andere manier wel in !!!
Groetjes Rachel

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:42

Ik voelde wel bepaalde soort rilling, niet echt uit te leggen. En toen hij mijn rug deed stokte mijn adem, en bij mijn knieën iets meer rilling, hij ondervond dit ook en ik had nog niet verteld dat die 2 plekken wel zwakke plekken van mij zijn als ik dag flink heb gewerkt of iets.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:46

ik heb altijd erg last van mijn onderrug gehad, en een goede kennis van mij deed reiki en heeft mij als ongelovige, als proefkonijn gebruikt, zij wist mijn zwakke plekken niet en potverdrie zij voelde direct mijn onderrug, behandeling is nu 4 jaar geleden en mijn pijn is nog steeds zo goed als weg! onvoorstelbaar!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:49

De man die het doet is nog wel in opleiding (maart of mei istie klaar), hij gaat trouwens vanavond mee om te kijken wat hij bij mijn stressknolletje voelt. Hij is gek op paarden.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:51

Ik geef ook reiki!
Meer informatie staat op mijn site Knipoog

In mijn profiel kun je die vinden!

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:03

Ik heb ook een aantal keer reikie laten doen, had elke week last van migraine, elke dag hoofdpijn.
En nu heb ik er nooit meer last van! Pling

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:15

Ik ben bij twee verschillnde reiki-mensjes geweest. De ene bleek achteraf een gestoorde oplichster Clown (heb ik weer) en de andere bedoelde het heel goed maar daar voelde ik dus ook helemaal niks bij. Ben vroeger wel eens bij een magnetiseur geweest, vrouwtje deed dat gewoon thuis aan de keukentafel, en dat werkte wel! haar handen werden echt loeiheet als ze die op de slechte plekken legde en ik heb er zelfs wel eens een blaar aan over gehouden Nagelbijten / Gniffelen en nee, ze trok geen koekepan van het fornuis oid. Ik geloof eigenlijk niet in al die alternatieve geneeswijzen maar bij dit vrouwtje moest ik toch wel toegeven dat er "iets" gebeurde

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:06

Ik krijg vanavond weer reiki. Ben erg benieuwd.

Gisteren bij mijn paard gebeurde er wel degelijk wat. Dit had ik dus echt niet verwacht, mijn paard is dan wel gevoelig voor dit soort dingen (ook homeopatische dingen en accupunctuur enzo) maar ze vertrouwt geen vreemde.
Toch stond madam na een tijdje bijna in te dutten en toen hij los liet, schrok ze wel even. Ook achteraf gapen en hij had haar knie gedaan (is niets mee, puur beetje zwak, zoals rechts en links) en heeft ze erna eraan 3 keer lopen kraauwen. Ze vond het fijn, maar wist niet goed wat ze ermee moest.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:45

Een collega van mij heeft dit laten doen, voor haar arm, maar zij is er eigenlijk niet door geholpen.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:04

Mijn moeder is ook een aantal keer behandeld door een collega die zo'n cursus gedaan had. Ze zei dat het wel hielp, dat ze er wel wat rustiger door werd. Maar mijn moeder had het dan tegen stress enz. en ze was overspannen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:09

ik heb zelf 2 behandelingen gehad

vond het heel apart... ik voelde als het ware een soort stroming door me heen gaan..
Die man kende mij niet en wist eigenlijk mn hele karakter te beschrijven en mn geestelijke knelpunten.

ik zelf heb daarna geen verschil meegemaakt maar andere mensen vonden mij een stuk rustiger/kalmer overkomen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:01

Mn vader kan het...
Ikzelf schijn het ook te kunnen.......
Paps heeft wel eens met broertje gezeten, was gevallen en had een ongelooflijke bult op zn hoofd.. Zijn in bed gaan liggen, handen op zn hoofd, in slaap gevallen en volgende morgen was bult zo ongeveer weg.
Bij mezelf werkt het minder, ik weet niet precies.. Ik kan het wel, maar als pap het bij mij doet voel ik het niet zo.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:52

Ik doe magnetiseren ... Dat helpt bij mij wel degelijk. Gelukkig .. Andere mensen voelen dat ook best wel goed of zien wat ik doen (draden uit de keel trekken bijv. )

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:10

Gisteren heb ik dus weer behandeling gehad en ik voelde bepaalde dingen minder, maar ook weer dingen meer.
Vooral bij mijn benen/voeten, maar dat kwam (legde hij uit) omdat daar al het foute dan uit weg gaat.

Het is wel apart.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:13

heb een aantal malen reiki gehad, ik vond het heel ontspannend. Kon zo in slaap vallen. Heel rustgevend zeg maar.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:30

Ik ben laatst voor het eerst behandeld met Reiki. Tijdens de behandeling voelde ik me wel relaxed, maar ik voelde verder niks speciaals ofzo. De dame die me behandelde vertelde me dat ik de eerste drie dagen waarschijnlijk wel last kon krijgen van emotionele of fysieke reacties... Natuurlijk heb ik die wel gehad, die heb je toch constant? Ik vind het lastig om te zeggen of het nu heeft geholpen. Ik ging erheen omdat ik altijd erg moe ben. Het is dus ook niet erg concreet en dus lastig te merken of de reiki nu geholpen heeft. Toch wil ik nog wel eens een keer, ondanks de toch vrij hoge kosten. Misschien omdat ik er toch graag in wil geloven...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:28

Yep, mn paard is het levende bewijs Lachen
Iemand heeft ons paard al meerdere malen zo ontzettend goed geholpen, dat zelfs de veearts versteld stond en op zijn hoofd krabte hoe het kwam dat hij zo razendsnel opknapte, terwijl de va kwam om te overleggen om hem in te laten slapen.... en nu een half jaar later wordt er weer 5 keer pw met hem gereden...Die vrouw die dat gedaan heeft is echt top en ze helpt meerdere dieren, die haar vermoedelijk net als wij eeuwig dankbaar zijn.
Mijn zusje is ook eens behandeld, ze kwam die persoon per ongeluk tegen en ze vertelde niets over haar verleden, maar hij kwam zelf met alle details en heeft haar toen behandeld..dat heeft haar goed geholpen.
Ikzelf heb het eenmaal gehad van iemand, maar dat voelde totaal niet prettig, werd er heel naar van en heb haar gevraagd te stoppen..geen idee hoe dat kwam, maar voelde alles behalve goed.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:58

Mijn moeder is reikie-master en helpt mij vaak door mijn stress en depressie heen. Ook als ik spierpijn had wist ze dit weg te halen. Ik kan het zelf ook maar doe er niets mee, ben pas 16 en zo ver als mijn moeder is lukt me niet. Wat ik dan wel doe is bij buikpijn of andere pijnen waar ik bij kan mijzelf rustig houden. Ik ben er dan ook nog niet zeker van of de reikie bij mijzelf werkt, of dat het gewoon komt omdat ik ontspannen ben en de pijn weet te vermijden.

Reikie met paarden ken ik niet, mijn moeder daarintegen weer wel. Zou het heel leuk vinden om te doen. Weet iemand of hier ook een soort van cursussen in zijn? En of dit ook werkt haha.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 06:23

Reiki op paarden is dezelfde Reiki die je op mensen gebruikt.

Er zijn wel allerlei handposities, maar die zijn niet 'heilig'.
Je gevoel en de reacties van het paard volgen is ook goed.
Dus als jij het gevoel hebt dat je een bepaald deel van het paard Reiki moet geven, dan doe je dat.
Je merkt aan het paard wel of je goed zit.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:53

Mijn moeder kan ook Reiki geven, ik vind het altijd wel fijn. Vooral als ik hoofdpijn heb, kan ze het heel makkelijk verminderen / weghalen.

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:00

Mijn moeder kan ook reiki geven. Ik vind het moeilijk te geloven. Een vriendin van haar is al heel ver, en kan ook met dieren en mensen in contact komen.
Mijn paardje, van bijna 2 jaar is ineens heeel erg mager. We weten niet waar het vandaan komt.
Gister is die vriendin van mijn moeder geweest en aan de hand van een foto zegt ze wat hij voelt.
Hij wil naar een andere wei, met onze kleine mini's. hij vind de grote paarden te groot en kan daardoor niet rustig eten enz.
klinkt vreemd maar ik denkt dat er best een waarheid in zal zitten.
ze heeft hem gistermiddag dus energie gegeven. en begon te huilen, zo sterk was het gevoel.
's avond at hij zijn bak zo snel op. hij was klaar met de anderen, normaal staat hij 5 minuten langer te eten.

Ik weet het niet, vind het moeilijk. maar er zal vast een waarheid in zitten.
Ze gaat mij ook een keer behandelen, zodat ik misschien kan voelen wat het is.

Bij mijn moeder voel ik niks, misschien ook omdat het mijn moeder is en ik het nog steeds vreemd vind dat ze Reiki doet Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:20

hey Doei! ik doe ook aan reiki, en het is inderdaad wel waar dat wanneer de ontvanger sceptisch is, je er bijna niet of helemaal niet doorheen komt.

Ik heb eens een tijd een sceptische collega op afstand behandeld, waarbij ik zelf wel voelde dat het moeizaam ging, maar omdat hij toch wel wilde ben ik door blijven gaan. na verloop van tijd was hij wel van zijn blessure af, maar hij wist niet of het nou door de reiki kwam. leuk hè? Lachen

weerstand bij mens en dier merk ik doordat er een rare druk in mijn handen komt en ik zelf onrustig wordt. als ik dat voel, hou ik ook op. als ik weet dat men het toch wel graag wil hebben, dan probeer ik het in korte stukjes te doen, zodat de blokkade of barrière langzaam weggaat.
als ik voel dat ik mijn gedachten er niet bij kan houden dan weet ik dat ik niet het juiste moment heb gekozen. soms ligt dat aan mezelf, en soms aan de ontvanger.

ik ben nu zo'n 10 jaar met reiki bezig en het blijft een weg van ontdekken en ervaren... wat me veel mooie dingen op heeft geleverd. liefde en positieve energie Ja

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:50

ik zou zelf ook wel een keer een reiki behandeling willen hebben.
ik sta er ook echt open voor, maar vindt het moeiijk om er mensen voor te benaderen.