depressief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 23:54

Ik ben eigenlijk altijd depressief, weet je zo'n gevoel alsof er altijd een donkere wolk boven me hangt. Lijkt wel alsof ik nooit echt gelukkig ben. Maar als ik dan later terug kijk heb ik toch wel leuke en gelukkige momenten gekent, alleen op dat moment beleefde ik dat niet zo. Kun je me nog volgen? Raar en vreemd misschien, maar het is al jaren zo. Ik weet niet goed wat ik hieraan moet doen. De bui gaat maar niet over. Ik krijg binnenkortwel weer terapie, is er misschien iemand hier die dat ook wel eens heeft, dat je denkt dat je ongelukkig bent, maar als je dan terugkijkt, heb je toch goede momenten ertussen zitten. Wie ook?

Marigold

Re: depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:57

ken het wel..
heb altijd zorgen, en zie op het moment zelf veel beren op de weg, en dan achteraf, als het helemaal onhoudbaar wordt voor mn gevoel denk ik dat ik toen, dus toen ik die beren op de weg zag, eigenlijk nog alle kanten op kon.
stom he.
zo gaat het me altijd af.
en ook heel regelmatig idd die donkere wolk boven mn hoofd..
en kan helemaal niet de rust vinden om echt te genieten of geluk te voelen..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:58

Ik ken het een beetje uit mijn omgeving. Misschien moet je eens naar de huisarts? De mensen die ik ken zijn zich beter gaan voelen na het slikken van tabletten en kunnen inmiddels weer zonder.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 00:15

Idd je geniet niet, zo raar, achteraf denk je ik had het toen eigenlijk best goed, maar zo beleef je dat niet op dat moment.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:31

Geluksgevoel en depressief zijn, gaan niet samen. Je raakt uit een depressie wanneer je eindelijk eens assertief bent. Wanneer iets je niet aanstaat, zeg je dat, ook al zal dat niet in goede aarde vallen bij de ander. Kom uit die depressie en leeeeeeeeeeeeeeeef, want echt .... het leven is te mooi en kort.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:34

opala ik vind het nogal makkelijk gezegd, kom uit je depressie en leef. ik zou niets liever willen maar een depressie overwin je niet zo 123. mijn therapeut stelt voor mij een half jaar! voor ik echt weer beetje mezelf ben.

depressie hoeft ook niet altijd met assertief zijn te maken te hebben

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:36

Ik heb het zelf ook, en het is knap lastig en je raakt er zelf door en van in de war, waardoor het er niet minder op wordt. Misschien de bipolaire stoornis?

Depressie heeft zoveel kanten, en zoveel oorzaken, en het is zo moeilijk daar uit te komen, ook met hulp.
Sterkte!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:37

rachelthinka schreef:
depressie hoeft ook niet altijd met assertief zijn te maken te hebben

Ik praat vanuit mijn eigen ervaring, maar wat zijn er nog meer voor redenen dan?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:38

nare ervaringen, erfelijk belast,

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:43

Er zijn zoveel oorzaken waardoor iemand depressief kan zijn. Ligt puur aan de persoon denk ik.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:45

Oké, duidelijk.

Nogmaals ik kan alleen spreken over eigen ervaring. Ik heb depressies gekend omdat ik niet voor mijzelf opkwam, dat was mij nooit aangeleerd.

Wel weet ik dat mijn eerste stap om uit de depressie te komen was dat ik accepteerde dat ik depressief was.

Tot slot, citeer ik een zin uit een ooit gelezen boek: "Depressief zijn is geen schande, het toont dat het leven je niet ongemoeid laat!".

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:47

@Opala, ik vind dat een heel mooi citaat!! Ik ben zelf depressief door veel jeugdtrauma's. Ik heb er wel 8maanden voor in 24/7 therapie gezeten, maar depressie blijft en gaat niet zomaar weg, ik denk niet dat ik ooit nog zonder therapie kan, mja beter met dan zonder.

Sterkte allemaal!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:50

is idd mooi citaat.

en allemaal sterkte!

gebruiken jullie ook medicijnen?? ik namelijk wel

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:51

Ik gebruik Trazolan, Lithium en Lamotrigine.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:54

ik paroxetine

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:54

Ik heb me een winter lang echt ongelooflijk kl*te gevoeld. Elke dag wakker worden met zo'n steen in je maag, zo'n angstig gevoel dat er vast iets mis gaat gaan of dat er iets mis is maar je even bent vergeten wat... brrr. Winterdepressie was dat, denk ik, en ik heb me het jaar erop daarop voorbereid en ben súperveel naar buiten gegaan en veel gezonder gaan eten. Dat hielp.

Maar goed, ik ken het gevoel dus een klein beetje en het lijkt me echt heel erg als je daar dag in, dag uit mee kampt. Vooral ook omdat het iets is dat in jezelf zit en niet vanuit je omgeving komt; als je je beroert voelt omdat er iets erg is, dan gaat dat weer over... maar als je je gewoon altijd beroerd voelt, is dat echt akelig. Ik zou, als ik merkte dat het met mij die kant op ging, ook zo snel mogelijk hulp zoeken. Hoe verder je erin zakt, hoe moeilijker je er weer uit klimt, kan ik me zo voorstellen. Niet dat het met hulp nou zo één-twee-drie over is, maar het is het proberen wel héél erg waard.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:56

Ja Nimue, het is het proberen zeker wel waar, ik heb bijvoorbeeld een hele tijd intensief therapie (24/7) gevolgd, ben nog wel depressief, maar je leert wel met bepaalde dingen omgaan en ook om met je depressie om te gaan, want niet altijd makkelijk is, maar sommige dagen zijn wel te doen en andere dagen absoluut niet.

Maar je hebt gelijk hoor, het is zeker wel de moeite waard.
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 15-01-07 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:56

MelOdYs_Star schreef:
@Opala, ik vind dat een heel mooi citaat!! Ik ben zelf depressief door veel jeugdtrauma's. Ik heb er wel 8maanden voor in 24/7 therapie gezeten, maar depressie blijft en gaat niet zomaar weg, ik denk niet dat ik ooit nog zonder therapie kan, mja beter met dan zonder.

Sterkte allemaal!

Probeer te geloven in je eigen kunnen en zijn. Ik hoop voor jou en alle anderen welke depressief zijn dat jullie er heel snel uit mogen komen en er nooit meer mee geconfronteerd worden.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:58

Dank je Opala! Dat is een heel mooi gebaar! Bedankt. Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:11

Bedank het leven maar, waardoor je mensen ontmoet die je onrecht doen, maar je ook plezier kunnen doen Knipoog . Zoek vooral die laatsten op.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:18

Mensen die me onrecht doen heb ik nu wel weer genoeg gezien Knipoog. Ik ben hard op weg, en dat meen ik, naar de plezierige kant van het leven Lachen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:19

MelOdYs_Star schreef:
Mensen die me onrecht doen heb ik nu wel weer genoeg gezien Knipoog. Ik ben hard op weg, en dat meen ik, naar de plezierige kant van het leven Lachen.

OK dan! OK dan! OK dan!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:03

-> MW

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:03

Ik heb ook medicijnen, ik gebruik efexor risperdal en af en toe oxazepam. Zonder medicijnen wordt het alleen maar erger. Ik ben al in teraphie sinds mijn 14e, maar het probleem is nooit goed aangepakt, ik hoop dat ik met de nieuwe teraphie wel weer wat beter ga voelen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:05

jah, ik zit nu pas in therapie, heb het nooit gewild. nu hoop ik dat alles daarmee goed gaat komen