Vreselijk gepiep aan oren, durf haast niet meer de straat op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Vreselijk gepiep aan oren, durf haast niet meer de straat op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:47

Hey bokkers,

Ik zit nu al een aantal jaren met een probleem dat helaas alleen maar groter en groter wordt. Het begon dat ik erg gevoelig werd voor het krassen met bestek op borden. Het deed me echt erge pijn aan mn oren en nadat het na 2 jaar nog niet was weggetrokken zijn we dan toch maar op plastic borden thuis overgestapt.
Piepende remmen van een auto of andere van die hele scherpe geluiden (krijtje over schoolbord enzo) kon ik ook moeilijk verdragen.
Maar sinds een paar weken is het zo extreem dat ik gewoon haast niet meer de straat op durf.
Constant hoor ik piepende remmen van bussen, auto's en fietsen. Er komt gewoon geen einde aan. Ik heb wel een mp3-speler, maar daar hoor ik het vaak doorheen.
En als ik met mn vriend over straat loop wil ik helemaal bij hem zijn, met m kunnen praten, maar ik ben gewoon noodgedwongen om muziek in te doen. Ik probeer t dan wel zo zacht mogelijk te zetten zodat we nog enigszins kunnen praten, maar dan hoor ik al dat gepiep wel nog steeds. Ik word er zo sjagarijnig van en uiteindelijk (als ik het 15 minuten of langer moet aanhoren) voel ik me gewoon zó wanhopig dat ik in huilen uitbarst. Mn vriend begrijpt me wel en doet ook echt heel lief, maar ik zie gewoon dat dit gewoon echt een deel van mn leven verpest. Het is echt moeilijk uit te leggen..

Maandag ga ik naar mn huisarts, maar ik weet niet of hij iets zal vinden.. Ik ben ook al bij een speciaal iemand geweest die zei dat het iets te maken kan hebben met veel stress en dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben ook erg gestressed door de thuissituatie, school en mn overleden paard.

Ik vraag me echt heel erg af of er nog iemand is die dit ook heeft en misschien wat tips heeft. Ik weet dat er meerdere mensen zijn die niet tegen dat gekras van een krijtje of nagels over n schoolbord, maar dit gaat net iets verder dan alleen dat.

Op dit moment ben ik echt radeloos en weet ik het gewoon echt niet meer... Verdrietig

LiVetime

Re: Vreselijk gepiep aan oren, durf haast niet meer de straa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:51

heej klinkt me wel redelijk bekend in de oren. overgevoelig voor geluiden dus. mijn zusje heeft dit ook. stopt altijd de vingers in haar oren als er een brommer langs komt oid. Hoor jij die geluiden trouwens ook nog steeds als de geluiden er in werkelijkheid niet (meer)zijn? Dus het nageluid in je oren?

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:55

dit lijkt me een gehoorbeschadiging?

ik zou inderdaad maar snel naar de dokter gaan, hij weet hier natuurlijk meer van!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:57

Uhm.. nou, ik heb wel dat als er een auto aankomt in al in paniek raak, mn vingers indd in mn oren stop of iets dergelijks. Ook als hij gewoon normaal remt en er niets te horen valt.
Soms heb ik inderdaad het gevoel dat ik constant geluid hoor, ook als het er soms niet is.
Waarschijnlijk zit er ook een gedeelte psychisch, maar ik ben gewoon zo bang dat dit niet meer weggaat.
Echt, het heeft zon enorme impact op je leven.. dat is misschien moeilijk voor te stellen, maar ook gisteren. Mn vriend en ik hadden 1,5 jaar. We gingen naar een restaurantje en kozen een rustig hoekje uit. Kwamen er andere mensen bijzitten en meteen betrok mn gezicht.. het diee dat zij straks weer gingen krassen verpestte al zon groot deel voor me.. gelukkig kregen wij het eten sneller en konden we weer weg, maar het is allemaal zo rot.. snel op de fiets en zo snel mogelijk naar huis.. echt bijna overal heb je diet geluiden.. en het is bij mij niet zo dat ik het gewoon niet prettig vind om te horen, nee, het maakt me echt gek. Ik word er zo wanhopig van, moet er echt van huilen en weet me gewoon geen raad meer.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:58

Maar waardoor zou ik een oorbeschadiging gekregen kunnen hebben? Ik heb pas een paar weken een mp3, die ik nooit te hard zet, ga eigenlijk nooit uit dus kom niet in aanraking met erg harde muziek en ja.. ben nooit gevallen oid..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:05

mijn moeder heeft tititus. plotselinge slechthorendheid die vanuit de hersenen is opgetreden. zij hoort echt de hele dag door geluiden in haar hoofd. hele orkesten komen voorbij in haar hoofd.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:08

Dat heb ik niet. Ik hoor echt alleen de geluiden die er zijn, hoewel een gedeelte psychisch zal zitten waardoor ik soms zo bang ben voor dat gepiep, dat ik het denk te horen ook als het er niet is.
Ik ben er gewoon extreem overgevoelig voor ofzo..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:18

Heb je wel eens gehoord van hoogsensitiviteit (HSP)? Als je huisarts niets kan vinden dan is het misschien een idee om daar eens wat over te lezen, het zou zomaar kunnen dat je je daarin herkent. Niet dat daarmee direct je probleem is opgelost, maar het zou een begin kunnen zijn.

Een site is bijvoorbeeld: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid ... sitief.asp
Maar er is met Google en in de bilbiotheek veel meer over te vinden.

Sterkte in ieder geval Ach gut

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:50

Dankjewel =) Ik heb het gelezen en herken wel een beetje wat, maar ik denk niet dat ik dat echt ben. Ik zit er misschien een beetje tussenin. Ik denk dat ik er wel ns wat boeken over ga halen in de bieb.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:59

Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan en nadat ik uitgebreid had verteld wat er aan de hand was ging hij in mn oren kijken. Blijkbaar zit daar een grote prop die hard is geworden. Hij heeft t geprobeerd eruit te spuiten, maar dat deed op n gegeven moment teveel pijn. Ik moet nu een week lang iedere dag een druppeltje olijfolie erin doen Tong uitsteken zodat het een beetje gaat weken. Over een week moet ik dus weer terug. De dokter legde uit dat mijn zenuwen zich waarschijnlijk al jaren lang verkrampen (in mn oor) en nu op een punt zitten dat ze gewoon echt niks meer kunnen hebben.
Als die prop eruit is zou het dus in principe bijna helemaal weg moeten zijn!
Ik ben echt heel erg benieuwd en kan alleen maar hopen! Ik hoop echt dat dit de oplossing is en ik snel weer fijn over straat kan!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:37

Wat zou het mooi zijn als je volgende week er eindelijk van af bent. En dan nog wel zo relatief simpel. Maar ik heb ook wel gezien wat een lastig probleem het is voor jou.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:42

Als het nou niet (binnen een paar weken) na de behandeling van je huisarts over is, laat je dan niet makkelijk afschepen maar vraag of je een doorverwijzing naar een neuroloog kan krijgen.
Je huisarts heeft een goed punt met dat je zenuwen ''onder spanning'' kunnen staan en dat heeft als die prop er uit is een paar weken nodig om te herstellen waarschijnlijk, maar voor een neuroloog zijn dit soort dingen zijn werk en als je dus twijfelt aan je HA, vraag hier om!
Sterkte!!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:48

Ontzettend vervelend zeg, maar hopen dat het dus binnenkort over is!! En zo niet dan inderdaad andere maatregelen nemen, je moet je in ieder geval niet af laten schepen!! Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:52

wat fijn dat je er achter bent gekomen wat er aan de hand is!

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:53

Nickeltje schreef:
Als het nou niet (binnen een paar weken) na de behandeling van je huisarts over is, laat je dan niet makkelijk afschepen maar vraag of je een doorverwijzing naar een neuroloog kan krijgen.
Je huisarts heeft een goed punt met dat je zenuwen ''onder spanning'' kunnen staan en dat heeft als die prop er uit is een paar weken nodig om te herstellen waarschijnlijk, maar voor een neuroloog zijn dit soort dingen zijn werk en als je dus twijfelt aan je HA, vraag hier om!
Sterkte!!

Zal ik zeker doen ja! Ik zal echt niet stilzitten tot dit over is!

Enne.. voelt trouwens niet echt prettig.. olijfolie in je oren Tong uitsteken Mn moeder vond 1 druppeltje ook te weinig, heeft ze dr n lepel ingegoten Cool

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:54

Ik heb het zelf niet, maar het lijkt me wel echt een vervelend probleem!
Hopelijk wordt het nu beter!

Laat even weten hoe het gaat. Knipoog

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:56

Ik hoop ook echt heel erg dat het helpt!
K kan t me eerlijk gezegd wel maar moeilijk voorstellen hoe het zal zijn zonder dit.. ja, heerlijk, maar t klinkt echt heel onwerkelijk.

Ik laat zeker nog weten hoe het gaat! Dankje! Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:27

Wat fijn dat nu waarschijnlijk de oorzaak duidelijk is! Als je die olie een klein beetje warm maakt dan is het misschien minder vervelend.

(Ik vond dat vroeger altijd heerlijk, warme olie in mijn oor. Deed dan net of ik oorpijn had zodat mijn moeder met de fles zonnebloemolie aan de gang kon Haha! )

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:37

Hahaha Tong uitsteken Dat klinkt echt grappig Tong uitsteken

Maar hoe maak je m t beste warm dan? In een pannetje?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:57

Kan denk ik ook in de magnetron?

Hoop iig voor je dat het hiermee opgelost is straks!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:23

Fijn dat de huisarts iets heeft kunnen vinden wat hij waarschijnlijk wel op kan lossen!
Ik ben erg benieuwd hoe het over een week is, dus schrijf maar even een verslagje als je weer bij de huisarts geweest bent!
Succes ermee!

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:38

Justy schreef:
Heb je wel eens gehoord van hoogsensitiviteit (HSP)? Als je huisarts niets kan vinden dan is het misschien een idee om daar eens wat over te lezen, het zou zomaar kunnen dat je je daarin herkent. Niet dat daarmee direct je probleem is opgelost, maar het zou een begin kunnen zijn.

Een site is bijvoorbeeld: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid ... sitief.asp

Ja, daar dacht ik ook meteen aan, en volgens mij is dit ook gerelateerd aan stress als ik me niet vergis. Dit kan volgens mij ook erfelijk zijn. Ik heb het namelijk ook, mijn moeder ook en haar moeder ook! Hahahah! Bij mij het niet specifiek piepen maar gewoon harde geluiden die me irriteren, bijv. als er ineens harde reclame is op tv. Of als er veel mensen door elkaar praten... Of als er harde muziek is en je wilt een gesprek voeren, dan kan ik me niet meer goed concentreren...

Oh, ik lees nu dat het een andere oorzaak heeft... das fijn dat de dokter je meer kon vertellen!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:46

Lepeltje even boven een aansteker houden ofzo. Wel opletten dat het niet te heet wordt Knipoog

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:46

Libella schreef:
Justy schreef:

Ja, daar dacht ik ook meteen aan, en volgens mij is dit ook gerelateerd aan stress als ik me niet vergis. Dit kan volgens mij ook erfelijk zijn. Ik heb het namelijk ook, mijn moeder ook en haar moeder ook! Hahahah! Bij mij het niet specifiek piepen maar gewoon harde geluiden die me irriteren, bijv. als er ineens harde reclame is op tv. Of als er veel mensen door elkaar praten... Of als er harde muziek is en je wilt een gesprek voeren, dan kan ik me niet meer goed concentreren...

Oh, ik lees nu dat het een andere oorzaak heeft... das fijn dat de dokter je meer kon vertellen!

Dit is de waarschijnlijke hoofdoorzaak he. Betekend helaas niet dat het dus ook zeker is dat als dit opgelost is, die pijn/overgevoeligheid ook weg is.
Maar het is zeker een begin!
En wat jij zegt, het heeft zeker ook voor een groot gedeelte met teveel stress te maken.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:47

Colt schreef:
Kan denk ik ook in de magnetron?

Hoop iig voor je dat het hiermee opgelost is straks!

Hmm, ''ouderwetse'' ouders.. We hebben thuis geen magnetron.. Tong uitsteken Cool