Ik zit nu al een aantal jaren met een probleem dat helaas alleen maar groter en groter wordt. Het begon dat ik erg gevoelig werd voor het krassen met bestek op borden. Het deed me echt erge pijn aan mn oren en nadat het na 2 jaar nog niet was weggetrokken zijn we dan toch maar op plastic borden thuis overgestapt.
Piepende remmen van een auto of andere van die hele scherpe geluiden (krijtje over schoolbord enzo) kon ik ook moeilijk verdragen.
Maar sinds een paar weken is het zo extreem dat ik gewoon haast niet meer de straat op durf.
Constant hoor ik piepende remmen van bussen, auto's en fietsen. Er komt gewoon geen einde aan. Ik heb wel een mp3-speler, maar daar hoor ik het vaak doorheen.
En als ik met mn vriend over straat loop wil ik helemaal bij hem zijn, met m kunnen praten, maar ik ben gewoon noodgedwongen om muziek in te doen. Ik probeer t dan wel zo zacht mogelijk te zetten zodat we nog enigszins kunnen praten, maar dan hoor ik al dat gepiep wel nog steeds. Ik word er zo sjagarijnig van en uiteindelijk (als ik het 15 minuten of langer moet aanhoren) voel ik me gewoon zó wanhopig dat ik in huilen uitbarst. Mn vriend begrijpt me wel en doet ook echt heel lief, maar ik zie gewoon dat dit gewoon echt een deel van mn leven verpest. Het is echt moeilijk uit te leggen..
Maandag ga ik naar mn huisarts, maar ik weet niet of hij iets zal vinden.. Ik ben ook al bij een speciaal iemand geweest die zei dat het iets te maken kan hebben met veel stress en dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben ook erg gestressed door de thuissituatie, school en mn overleden paard.
Ik vraag me echt heel erg af of er nog iemand is die dit ook heeft en misschien wat tips heeft. Ik weet dat er meerdere mensen zijn die niet tegen dat gekras van een krijtje of nagels over n schoolbord, maar dit gaat net iets verder dan alleen dat.
Op dit moment ben ik echt radeloos en weet ik het gewoon echt niet meer...