[MW] laten opereren of toch niet? ik weet het niet.. :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

[MW] laten opereren of toch niet? ik weet het niet.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:15

Hallo lieve bokkers,

Ik zit er eigenlijk al een hele lange tijd mee en weet best dat meer mensen dit hebben. Ik zal eerst even uitleggen wat het is.
Mijn linkervoet is breder, dit komt omdat aan de buitenkant van mijn voet een soort botje uitsteekt waardoor het een soort bult vorm heeft. (dit is wel onder de huid)
Dit is echt een grote ramp met schoenen passen (aangezien ik zowiezo al rekening moet houden met mijn linkerbeen, deze houd vocht vast omdat ik tegen de bakwand ben gegooit op de manege) ook doet die ''bult'' erg veel pijn als ik koude voeten heb en ze nat zijn, maar ook als ik bijvoorbeeld me moeder heb geholpen met haar werk (postbode Clown dus hele middag/ochtend lopen!!) Ik heb er eigenlijk best wel veel last van en eigenlijk bijna altijd voor mijn rechtervoet te grote schoenen.
Ik heb het er met mijn moeder over gehad afgelopen zaterdag of je dit niet weg kan laten halen.. toen kreeg ik als reactie: ja dit kan wel. dus toen vroeg ik of ik dit mocht laten doen. zegt ze: nou daar moet je eerst goed over nadenken, je tante heeft dit ook laten doen en heeft hier erg veel last van gehad!! dus nou wil ik best wel een keer met me tante erover hebben maar ik zie hun bijna nooit. Boos! (alleen op verjaardagen, ook niet altijd trouwens) Het klinkt misschien raar maar ik wil altijd al een keer op krukken lopen Clown Dit moet dus als je het hebt laten weghalen.. (hiervoor doe ik het natuurlijk niet als reden want ik heb er echt last van!!) (ik weet het Tong uitsteken ben gek) maar ik weet het gewoon niet, ik heb er echt last van. Je word onder narcose gebracht (dit zei mijn moeder, weet het zelf eigenlijk niet echt) en dan word je geopereerd.. als de narcose is uitgewerkt dan doet het erg pijn (zegt me moeder, vanwege me tante) maar ik ben nog nooit geopereerd geweest enzo en vind het eigenlijk wel erg eng ALS ik dit laat doen.. ik ben zo bang dat het fout gaat en dat straks mijn hele voet eraf moet ofzo Boos! (als het echt fout gaat..) of dat ik er straks niet goed meer op kan lopen waardoor ik niet meer kan paardrijden en majorette (dit doe ik ongeveer nu 7 jaar majorette) de drukke tijden met optredens, concerten, carnavaloptochten en wedstrijden komen er weer aan en ALS ik dit zou laten doen wanneer kan ik dit het beste doen?
sorry voor het lange verhaal.. maar ik weet het echt even niet meer..
als iemand weet hoe dit heet zou ik dit graag willen weten Lachen ook eventueel informatie over hoe dit weggehaald word (kan dit nergens vinden)
als dit fout staat mogen jullie dit natuurlijk verplaatsen!
heel erg bedankt dat je dit hebt gelezen en ik hoop op reacties die mij kunnen helpen met de keuze!! Lachen Ook bokkers die dit ook hebben zou ik graag willen weten of deze er ook zo'n last van hebben of dit weg hebben laten halen?! Lachen

XxX Bianca

p.s. eventuele foto's kan ik maken als hier intresse bij is!

Cassidy

Re: [MW] laten opereren of toch niet? ik weet het niet.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:18

Operatie aan de voet hoeft niet perse onder volledige narcose maar kan ook met ruggeprik. Verder is het helaas waar dat je flink wat tijd kwijt bent met revalideren. Je moet afwegen wat je er voor over hebt, een half jaartje revalideren en de rest van je leven pijnvrij en zonder problemen standaard schoenen (en dan vooral leuke schoenen) kunnen kopen, of de rest van je leven met een beperking te zitten en misschien eens in het jaar een paar op maat gemaakte schoenen te kunnen kopen (of altijd te brede schoenen aan een voet te dragen).
Ik zou het wel weten hoor! Maak anders eens een afspraak met een orthopeed, die kan je vast meer vertellen en een realistischer beeld schetsen dan wat ik van hier uit kan doen...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:21

heel erg bedankt voor je reactie!
Wat houd een ruggeprik precies in? Bloos
moet je daarvoor ongeveer een half jaar revalideren? Wow!
Dat houd ik volgens mij niet vol Boos!
maar als daardoor wel weer normale schoenen kan kopen en geen last er meer van hebt Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:23

Nee die ruggeprik betekend niet dat je een half jaar bezig bent, maar als dat bultje echt bot is, moeten ze dat weghalen, en dat is wel een risico van infecties ed. Echt waar, bespreek het met een arts, ook wat de voor- en nadelen zijn. En ik ben van mening dat je het beter op jongere leeftijd kunt doen. Een half jaartje geen majorette is best wel te overleven, toch? En je bent je voet echt niet zomaar kwijt...
Enne, misschien hoef je geen krukken maar mag je in een rolstoel Haha!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:28

hahaha ja, een vriendin moest ook een keer in een rolstoel en die was in het hele ziekenhuis aan het rondracen Knipoog maar oke Tong uitsteken
het voelt als bot, en bij mijn tante was het ook echt bot. Ik denk op zich wel dat ik dat misschien wel overleef Tong uitsteken maar of de rest van de groep het dan red? (ben miss-majorette haha Haha! )
dan kan ik niet eens op school komen als ik in een rolstoel moet.. (aaah vind ik dat erg? Tong uitsteken ) denk liever dat ik op krukken loop, maar daar schijn je ook klachten van te krijgen.. auw lijkt me niet prettig als je er een infectie bij krijgt..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:32

Niemand is echt onmisbaar. Je eigen gezondheid gaat voor. Dan moeten ze het maar even zonder miss-majorette doen. Of ben je bang dat je dan je plekkie kwijtraakt?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:33

haha nee hoor, vind het niet zo erg als mijn plekje word ingenomen Knipoog kan toch niks doen als ik met die voet zit dan.. toch? Tong uitsteken Ja dat is waar, ik ben het nog druk aan het opzoeken hoe het nou heet en wat het nou precies is.. maar op de een of andere manier kan ik het nergens vinden! :s

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:38

Je huisarts kan je vast wel aan de medische term helpen, en anders een orthopeed wel. En ik zou sowieso contact opnemen met je tante om haar ervaringen te vragen. Ook al zie je haar zelden, er bestaat ook nog zoiets als telefoon...Haha!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:40

Ja dat is waar Knipoog
ik ben niet zo goed bevriend met mijn huisarts.. ik was een keer met ladder en al van de hooizolder afgekomen, alles ging goed tot ik een stap naar achter zetten, er gebeurde iets wat heel erg pijn deed in mijn hak en mijn vriendin kon me net op tijd opvangen (viel niet flauw maar kon geen stap zetten) dus ik moeizaam de auto in hup naar de huisarts, dus ik 10x uit moeten leggen wat er was gebeurd en wat er nou pijn deed.. slaat die mafkees (sorry) ineens heel hard op mijn hak, toen had hij ruzie met mij want verging van de pijn en toen heeft hij me doorgestuurd..
Ik zal eens kijken wanneer de eerstkomende verjaardag is en als dat nog te lang duurt (we hebben net 3 verjaardagen gehad) dan bel ik haar wel even Haha!
Hoe kan je precies opzoeken waar de dichtsbijzijnde orthopeed zit? Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:44

Je bent niet verplicht om bij je eigen huisarts langs te gaan, helemaal als je er geen vertrouwen in hebt.
Ik zou meteen contact opnemen met een kliniek bij jullie in de buurt...daar zal wel een Orthopeed bij aangesloten zitten.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:47

We hebben hier in Odijk wel sinds kort een gebouw met tandartsen, dokters etc. misschien zit er daar een, morgen meteen even kijken (ben er vandaag nog geweest maar eigenlijk niet opgelet)
Ik dacht dat je altijd verplicht naar je huisarts moest Wow!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:54

Ligt eigenlijk aan je ziektekostenverzekering, maar de meeste accepteren dat je zelf kiest waar je heen wilt. Kijk even welke verzekering je hebt....

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 00:57

oeh, dat moet ik morgen even aan me moeder vragen (ze slaapt al dus kan het nu niet meer vragen)
Ik heb geen idee waar mijn moeder die dingen bewaard..
ik moet nu helaas gaan, moet morgen weer naar school Clown heel erg bedankt vast! Ik laat het morgen zo snel mogelijk weten Knipoog truste!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:33

Hoi!! Ik heb ook van die bulten, heel hard en op beide voeten, gelukkig heb ik er niet zo'n last van als jij, maar wel dat ik niet alle schoenen aan kan omdat die gewoon te smal zijn...

Ik laat er niets aan doen, zoveel last heb ik er niet van, soms na een lange rit of als ik van die skeelers of schaatsenaan heb (met van die hard plasticen schoenen) dan ga ik na 10 minuten echt door de grond van de pijn....
Nja dan maar niet op die dingen schaatsen en skeeleren...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:26

Je wilt graag op krukken lopen, ziet de lol van rolstoel in. Meid je weet niet wat je zegt. Mensen die het moeten zien er weinig lol in geloof dat maar.
Maar even terug op je bulten, ik zou zeggen koop goeie leren schoenen die je vormen naar je voeten. In het leer ga je ruimte krijgen voor die bulten. En dan maar geen schoenen die hoog mode zijn ect. Het weg halen doet zo mega pijn, en als het bot is, zit het over een aantal jaar weer. Zou zeggen leer er mee leven, daar heb je meer aan dan het weg te laten halen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:05

Ik heb al 13 jaar reuma en ik kreeg ook van die harde bulten aan de zijkant van mijn voet (net boven mijn kleine teen).
Ik had hier veel last van met paardrijden omdat die net tegen de beugel aandrukte.
Ik heb ze dus weg laten halen (1 voor 1, anders loopt het zo moeilijk).
De operatie viel 100% mee, je krijgt een ruggeprik en ze zagen gewoon die knobbel eraf met een elektrische zaag, even dichtnaaien... en klaar !!
Binnen een week liep ik weer gewoon rond met gewone schoenen en kon ik alles weer. Haha!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:32

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Esmeralda: nee ik snap ook wel dat als je het eenmaal moet het geen lol meer is! maar ik heb daar zo'n idee van, eens is toch de eerste keer.. en als ik het heb gehad weet ik (denk ik) bijna zeker dat ik het niet meer wil.. maar goed. En ik loop ook niet in de mode hoor qua schoenen! Ik hou niet van leer dus koop daar ook geen schoenen van, ik wil gewoon graag schoenen die ik leuk vind en die lekker zitten. Maar meestal de schoenen die lekker zitten bij mijn linkervoet zitten bij mijn rechtervoet dan weer te groot.. maar goed..

Darwin: Wow! Jij liep snel weer.. Wow!
dacht dat het langer was i.v.m. revalideren.. maar valt dus wel mee Haha!
auw, zoals je het vertelt met die elektrische zaag Wow! lijkt me niet prettig :S en die ruggeprik? doet dat niet zeer dan??
(ben erg bang dat zo'n prik zeer doet en vind prikken zowiezo eng.. Clown ) ben blij dat je hebt gereageerd Knipoog ben nu toch wel beetje opgelucht dat je er sneller vanaf (kan) zijn!
Maar nog even een vraagje Tong uitsteken Hoe moet je zoiets aangeven dat je het wilt laten weghalen?

Cassidy: ik heb het vandaag aan mijn moeder gevraagd en ik zit bij Agis Zorgverzekeringen.. weet niet of je zo'n verzekering bedoelde?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:33

Ja die bedoelde ik. Loop zelf niet bij de Agis, maar informeer even of zij het accepteren dat je zelf je arts uitzoekt waar je heen wilt...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:35

cassidy: Oke Knipoog dit ga ik zeker even doen! Haha!
Ik ben inderdaad wel eens naar een huisarts van een vriendin geweest, ik was bij haar en was best hard gevallen (had uiteindelijk mijn pols zwaar gekneusd) maar toen ben ik daar ook zonder problemen langs geweest!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:38

Ik ben gewoon doorgestuurd door mijn reumatholoog, dus dat was wel makkelijk.
Ik heb dus twee keer een ruggeprik gehad (beide voeten) en de eerste keer heb ik amper gevoeld , maar de tweede deed wel zeer en daar heb ik heel lang rugklachten van gehad, dus dat ligt aan de arts die prikt.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:49

auw Boos! ik heb zowiezo al rugklachten, dus ben er op zich wel aan gewend last van mijn rug..
hoe kan dat dan? het lijkt me juist dat je de eerste keer meer pijn eraan hebt als de tweede..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:58

Zoals ik al zei: het ligt er gewoon aan wie er prikt.
Mijn fysio vertelde dat de pijn kan komen van lekkend ruggemerg dat door dat gaatje naar buiten lekt......of zoiets Verward
Het is al weer jeren geleden , dus ik weet het niet meer precies.

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:17

Ik heb ook uitstekende botten gehad maar dan bovenop mijn voet, het botje middenop mijn voeten was altijd erg hoog en daardoor had ik ook last met dichte schoenen etc., vorig jaar ben ik aan alle 2 de voeten tegelijk geholpen en hebben ze van allebei de voeten het bot afgekapt, ik was ook wel bang omdat ik 2 voeten tegelijk liet doen dat ik helemaal niks meer zou kunnen en heel veel pijn zou hebben maar aan de andere kant als ik eerst 1 voet doe en het doet zeer dan durf ik de andere kant niet meer en is het nog voor niks geweest, dus allebei tegelijk maar! Maar het valt reuze mee, een ruggeprik vond ik heel erg eng en ik was ook bang dat ik niet goed zou worden van het geluid van het kappen daarom heb ik algehele narcose gekozen. Als je bijkomt zitten je voeten in verband maar de pijn viel reuze mee, ik had het veel erger verwacht. Ik heb 1 dag lekker op de bank doorgebracht en me laten vertroetelen en de dag erna kon ik met krukken al goed rondhobbelen, na een paar dagen zonder krukken en 2 weken later kon ik al dichte schoenen aan. Dus het is de moeite waard, nu pas ik alle schoenen en vooral laarzen weer.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:18

als je het zo leuk vindt om op krukken te lopen, dan vind je die ruggenprik ook niet zo erg. Maar hoe langer je loopt met krukken, hoe langer je erover doet, om weer normaal te leren lopen! Ik heb ze 5 maanden gehad, ben er nu ruim 1 maand vanaf, en iedereen zegt dat ik nog mank loop, maar heb zelf geen pijn, en het ook nog niet eens in de gaten! dus bedenk goed wat je zegt!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:15

Ik heb dat ook op mijn rechtervoet langs de zijkant vanbinnen..
heb er wel redelijk veel last van maar ik weet niet of ik er iets aan ga laten doen.. het went wel Lachen
Ik koop wél modeschoentjes maar de meeste geven na een tijd wel mee... Met mijn ballerinas kan ik wel geen hele dag lopen..
Daarnet heb ik nog lichamelijke opvoeding gehad en we moesten op onze sokken voetballen Clown Dus nu doet het wel serieus pijn..