oke: Hoe ik et ervaren heb: Ik bleef bij vriendin slapen.. ( we lagen ondertussen in ons nest..)ik dacht even aan om hoe zal het zijn om dood te zijn en dat m'n ouders er niet meer zijn.. en wat ben ik eigelijk's en dat soort dingen.. in een keer dacht ik verek wat gebeurd er met me
Ik ga met (Die vriendin) naar beneden en ik had een paniek aanval.. ik Roepte van bel een ambulance ik ga dood!! weetje wel.. je voelde je gewoon wegglijden op dat moment..! ( we wisten nog niet wat het was) Ze hadden me ouders op gebeld. Mijn vader me ophalen.. en mijn moeder was redelijk geschrokken natuurlijk.. thuis voelde ik me alweer wat beter. en ik ging die nacht als gerustelling bij mn ouders op de kamer slapen..! die S'morgens was ik opgeknapt.. Later ik was jarig geweest..En een hok klaarmaken waar ik me feestje die volgende dacht hield..! Ik dacht naja klaar ik ga naar binnen.. in een keer kreeg ik dus weer een hyperfentelatie-aanval! bleh ik werd er gek van.. ik mijn moeder bellen.! ( we hebben overal telefoons
) ze schrok natuurlijk.. en ik zei weer ja breng me naar het ziekenhuis en begon al te vloeken .. want ik vond het dood eng..! mijn Moeder zat met haar handen in het haar.. ! Toch maar de Dokterswacht bellen..
Die zei dus dat het Hyperfentelatsie was.. ( was een geruststelling dat we eigendelijk wisten wat het was
) Ik ging dus over dingen na denken.. En dan ademde ik niet goed.. waardoor er geen genoeg zuurstof bij mijn longen kwamen.. en daardoor Hyperfenteleerde..! meestal krijgen de mensen.. dat ook bij gewoon zuurstof te kort met sporten ofzo.. maar ik kreeg het gewoon daardoor ( over dingen na denken wat ik eigelijk ben etc ),, maar dat begrijpt niet iedereen..!
Ik heb het ook nog op kamp gehad mijn grootste nachtmerrie ooit.. ( we hadden spooktocht ) en ik was al moe etc.. en toen begon ik weer te Hyperfenteleren.. en viel gewoon weg enzo .! Was echt niet leuk.. de meesten dachten gewoon dat ik bang was maar dat was niet zo haha
gewoon alle enge dingen en daar kwam 1 en het was erg donker in een bos.. en toen zette het weer op.. Ik mocht weer terug Uit het bos naar de camping.. en lag ik mooi op bed in de caravan bij me jufrouw toen nog haha.! en ik was gewoon ziek.. maarja..Het is nu ongeveer 2 jaar geleden.. en ik weet gelukkig hoe ik er nu mee om moet gaan
Als het weer even op komt.. denk ik gewoon najah dan ga ik maar dood ( wil je niet maar heel raar dan maak je er geen drukte om ..) Het is gewoon een gevoel.,, en dan ben ik wel weer rustig.
heel rare verhalen.. maar er zijn allemaal manieren hoe je het kunt krijgen.. wat een lang verhaal bedankt van het lezen.. ik moest het weer even van me afschrijven 
Mijn vraag is wie heeft er ''Hyperfentelatsie'' of ( gehad )
)
.. je hebt het gevoel dan.. ik heb nog met meerdere gesproken en die zeiden ook van ja klopt zown gevoel heb je dan;) ,, maar de meesten krijgen hyperfenitlatie hoe je het ook maar schrijft
, niet zo leuk meer dan. Ik weet ook dat ik niet ergens op een fuif moet gaan rondlopen waar ze rook in de zaal spuiten of iets dergelijks.. Ik heb een hoestastma, en overreageer nogal op rook/sterke geuren/koud-warmovergangen/.. Waarna ik immense hoestbuien krijg, en daarna vaak begin te hyperventileren (niet extreem, op die momenten weet ik wat er gebeurd en raak ik niet zodanig in paniek).