Ik ben gister naar de internist geweest maar hij kon me weinig vertellen. Ik vroeg bijvoorbeeld over de pil (ik slik een lichte 3fasen pil) in de bijsluiter van de pil staat dat je contact op moet nemen met de arts als je crohn hebt en in de bijsluiter van de medicijnen die ik slik (Entocort) staat dat de pil misschien minder goed werkt ofzo. Het enige wat die man daarop zei is dat als de medicijnen de onstekingen hebben onderdrukt dat ik dan weer gezond ben en dat het dan allemaal niet uitmaakt. (het was een beetje een slome vent die met hele verhalen kwam als antwoord op je vraag die dan uiteindelijk nog niks over de vraag zelf zeiden, heb dus maar niet verdergevraagd omdat k niet echt wist of hij me wel begreep). Ik weet dus niet of ik nu wel beschermd ben, of ik een zwaardere pil moet hebben of juist moet kijken naar een alternatief (pil zou niet goed zijn voor crohn?)
hij vond dat ik nog maar geen contact op moest nemen met de huisarts en dat ik het allemaal maar aan moet kijken... sure... als hij me geen duidelijke antwoorden kan geven dat vraag ik het wel aan mn huisarts.
Ik moet nu denk ik maar langzaam gaan kijken wat ik wel en niet kan eten. Toen ik gister tomaat hed gegeten had ik na een tijdje ontzettende buikpijn... maar ik weet niet of het komt omdat ik zoveel had gegeten of dat het echt door de tomaatjes kwam.
Ik moet ook echt niet denken aan een operatie, hoewel de operatie zelf me weinig zorgen baart. Het is meer dat ik een ongelooflijke angst heb ontwikkeld voor naalden (als klein kind al) en dan is crohn niet zo'n handige ziekte... bloedprikken, infuus enz.