gespannen schouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Svadie_

gespannen schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 16:57

De laatste tijd heb ik veel last van mijn rug en schouders.
de oorzaak is waarschijnlijk omdat ik mijn schouders als tijd heel erg gespannen houd.
heeft iemand tips hoe ik dat kan verkomen?

Njen

Re: gespannen schouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:25

Een hele logische tip, ontspannen zoveel mogelijk. Ik heb het ook altijd gedaan en op een gegeven moment deed het zo erg pijn dat ik het wel moest doen, hoe moeilijk ik het ook vond. En af en toe een massage van iemand kan ook goed helpen.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:16

Ik had dat ook altijd. De spanning kwam o.a. uit mijn schouders, ook was ik zelf niet heel happy. Maar sindsdien ik voetreflexologie krijg, gaat het heel goed. Kan mij veel beter ontspannen.
Succes ermee!!

www.voetreflexologie.nl

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:20

Je kan altijd eens langs een masseuse gaan.Deze mensen kunnen je oefeningen geven voor te ontspannen en massages op zich helpen ook vaak!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:23

spannen je schouders bewust of onbewust? bij mij is het onbewust, merk het pas als ik inmiddels al hoofdpijn heb en kan dan gewoonweg niet meer ontspannen.
hiervoor ga ik naar de manuele therapeut en krijg ik wekelijks een sportmassage.
succes!

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 21:31

Bij mij is het vaker bewust. Ik zit op sportfysiotherapie en die zegt ook de hele tijd dat ik mijn schouders moet laten zakken. Met paardrijden kan dat ook knap lastig zijn

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:56

Ik doe het ook onbewust, ik heb er erg veel last van, en heb nog geen oplossing gevonden! Dus ik volg dit wel even ... Heb er met rijden ook last van.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 00:04

ik kan mijn schouders ook niet meer gewoon laten hangen. dan trek ik ze weer op. dat is heel vervelend voor mijn nek en rug enzo!!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:23

Ik heb dat ook. Ik het onbewust en denk er pas aan als ik hoofdpijn krijg...maar verder doe ik er eigenlijk niks aan.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:15

Ik negeer het tot er een spier verrekt ik. daar heb ik nu last van en het doet verdomd veel pijn

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:24

Van mijn Mensendieck therapeute heb ik de volgende oefeningen geleerd, ook toepasbaar op een paard. Ik hoop dat het duidelijk wordt.

Ga rechtop zitten/staan, leg beide handen aan weerskanten aan je nek dat je vingertoppen contact maken met je halsovergang. Beweeg je elleboog in rondjes van voren naar achter in rondjes tegelijk of arm voor arm.

Ga rechtop zitten/staan buig je hoofd iets naar voren en mak vervolgens cirkels met je hoofd, ook weer van voor naar achter rond.

Ga stabiel voorover zitten/staan en buig je rug (bukken met gestrekte benen), zwaai vervolgens je armen links/rechts voor/achter/ rondjes.

Ga rechtop zitten/staan en raak met je oor je schouder aan links en rechts.

Doe alle oefeningen net zolang je je los en ontspannen voelt.
Ik heb thuis een lijstje met nog meer oefeningen als iemand belangstelling heeft typ ik morgen nog een paar.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:26

Die oefeningen van daniella zijn erg goed, die doe ik ook vaak.
Ik heb ook last van stijve schouders ( veel beeldschermwerk, aangevuld met veel te snel willen uitmesten ( letterlijk te veel hooi/stro op mijn vork ). Ik heb voor kerst een hot-stone massage gekregen, hopelijk helpt dat, dan ga ik het vaker doen.
Ik wil wellicht ook een keer naar de sportmasseur, dat lijkt me ook wel lekker voor mijn spieren.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:35

Vergeet te zeggen dat alle oefeningen linksom en rechtsom te draaien/ te doen.
Ik heb zelf een lijstje van 35 oefeningen via Mensendieck die ik trouw elke dag doe voor mijn rug/schouders/heupen en na een paar dagen merk je al verschil.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:38

ik doe dat dus ook onbewust, met het gevolg dat mijn nekspieren nu te kort zijn en de aankomende 2 jaar naar de fisio mag om ze weer op te rekken....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:41

Ik doe dat ook helaas, onbewust tot ik besef, jeetje ik heb overal pijn en dan ontspan ik maar na 2 tellen zit ik weer heel erg gespannen. Daardoor kan ik ook niet meer goed doorzitten bij het rijden enzo.

Maar ik heb zelf de idee dat het komt door de thuis-situatie, hopelijk verandert dat wanneer ik op kamers ben Lachen

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:51

Hier nog iemand en bij mij is het volgens mij echt chronisch geworden. Ik ben naar de masseur geweest maar die krijgt het ook niet weg bovendien had ik na de massage zoveel pijn dat ik er 's avonds van stond te overgeven. Bij mij komt het ook door werk (vertaler dus veel achter de pc) en het werken bij de paarden. Ik voel het dus gewoon altijd, de ene dag meer als de ander en sommige dagen leef ik op pijnstillers. Als ik er vanaf zou willen komen moet ik mijn hele leven omgooien (ander werk, geen paarden) en dat wil ik niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:06

Je zou wel ander werk kunnen doen en paarden aanhouden als hobby.
Mijn vriendin *rijdt geen paard* zei pas eens toen ik het heel erg had, ja kan ook door paardrijden komen. Maar juist op dat moment had ik al 1,5 maand niet gereden. Bij paarden vind ik mijn ontspanning dus daar moet ik de oorzaak zeker niet zoeken.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 21:26

ik heb nu dan in mijn rechterschouder en in mijn nek weer iets zeer pijnlijk en naar rechts kijken lukt ook niet helemaal. Doet verdomd veel pijn. mijn hoofd recht houden is nu ook al zeer pijnlijk geworden

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:05

Dat heb ik dus nou ook, alleen valt het bij mij allemaal nog mee zoals ik zo lees. Ik merk het opeens als ik er last van heb (voel het gewoon niet echt heel erg pijn) en dan kan ik ze ontspannen. Verward Wel raar dat ik het onderbewust doe. Vooral bij stress gebeurtenisen maar ook soms bij paardrijden terwel dat juis ontspanning is.
Lachen Ga zeker die oefeneningen eens doen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:09

dit kan idd ook voortkomen uit stress. misschien heb je een erg drukke tijd momenteel of net iets achter de rug? En die oefeningen die hierboven genoemd zijn zullen zeker wel helpen denk ik. succes ermee.

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 13:05

Dan zou ik me zelfs onbewust moeten gaan stressen. Ik heb dit wel vaker gehad. De oefeningen lukken ook niet helemaal omdat mijn hele rechter schouder/arm buiten werking licht. ik kan m wel bewegen, maar niet naar boven bewegen. Iets vasthouden kan ook al vermoeiend zijn.

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:46

Ik heb ook last van te gespannen schouders en nek. Mijn paard heeft laatst een reading gehad en daar kwam uit naar voren dat omdat ik mijn schouders en nek zo span, hij ook niet goed ontspannen kan lopen waardoor hij afentoe wat "stijvig' loopt. Ach gut
Ik vind het erg moeilijk om mijn nek en schouders te ontspannen maar ik probeer het zoveel mogelijk omdat mijn paard er dus kennelijk veel last van heeft tijdens het rijden ( hij neemt t als het waren een soort over, hij spant ook zijn spieren waardoor het lijkt alsof hij continue stijf in zijn benen is) Verdrietig .

Ik heb nog geen manier gevonden om me goed te kunnen ontspannen.

Groetjes, Claudia

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:33

Weet mischien iemand een middeltje tegen gespannen schouders? Ik ben vaak gespannen ook te paard, en het komt niet van stress ...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:48

DIEP, heeeel diep uitademen.

Probeer dat maar eens met gespannen schouders.
Mij lukt het niet, dus tijdens het DIEP uitademen, moet ik mijn schouders wel ontspannen.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 07:03

Valina schreef:
DIEP, heeeel diep uitademen.

Probeer dat maar eens met gespannen schouders.
Mij lukt het niet, dus tijdens het DIEP uitademen, moet ik mijn schouders wel ontspannen.

Goede tip, werkt goed! Ik merk ook dat als je wat dampo op je schouders smeert, dat dan je schouders ook een stuk losser worden .... Knipoog maar het brandt wel Verdrietig

thanx Valina