Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Armaris schreef:Gewoon doen.
Het is wel bekend dat je wat dikker wordt maar dat train je er toch af?
ma_rie_tje schreef:ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
De kans op negatieve bijwerkingen is heel erg klein, misschien wordt je iets dikker, maar dat zal echt geen hele maat zijn. Daarbij weet je nooit ofdat van de pil komt, of omdat je misschien meer bent gaan snoepen/minder gezond gaan eten.
Als de ene pil voor jou neit werkt, misschien de andere dan.
Ik was zelf 15 toen ik aan de pil ging (en 18 toen ik er mee kapte), ook voor heftig bloed verlies en krampen.
Ik snap precies wat je bedoeld met doorlekken, een super plus tampon en een giga pamper in je broek zijn gewoon niet genoeg soms. Wees blij dat het alleen de 1e en de 2e dag zo erg is!
probeer het gewoon, mocht je nog heel erg door bloeden dan kan je het beste om een zwaardere pil vragen (ik had bij de 3e pil pas de goede, ik bleef met lichte pillen gewoon 14 tot 18 dagen ongesteld, waarvan ik minimaal 10 zeer heftig bloedde)
Een kleine tip voor als je je tijdens je 1e en 2e dag van het ongesteld zijn wat zwakjes voelt, neem een boterham met appelstroop. Zit lekker veel ijzer in en voel je je vaak al snel wat minder slapjes
NathalieW schreef:Gewoon goed met je huisarts overleggen wat voor pil je wilt. Zwaar/licht etc. Ik vind je een beetje zeuren over de negatieve bijwerkingen (sorry) die zijn heus zo erg niet hoor. Je krijgt er geen ziektes van...
Nja succes
groetjess