Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liannes schreef:haha, kan ik me voorstellen,
toch moet het niet makkelijk zijn, mn zus en haar man, hebben 3 kids, en soms kan dit erg moeilijk zijn.
top dat je er zo goed mee omgaat.
sweetrebecca schreef:ze weten nog nioet echt zeker wat ik heb maar dat kom ik binnekort te wete
sweetrebecca schreef:in elk geval adhd ebn altijd hyper
Sonador schreef:Het komt vaker voor bij jongens als meisjes .... Ik heb gelukkig een vrij milde vorm ervan, en heb er mee lerenomgaan door de jaren heen! Niemand merkt er wat van behalve ikzelf!
Siggislief schreef:Sonador schreef:Het komt vaker voor bij jongens als meisjes .... Ik heb gelukkig een vrij milde vorm ervan, en heb er mee lerenomgaan door de jaren heen! Niemand merkt er wat van behalve ikzelf!
Ik heb de laatste paar dagen gemerkt dat k het gehoord heb...
Dat ik PDD-NOS heb dat ik er misbruik van maak!!
Als ze dan zeggen van ja, wil je ffies dat doen... dan zeg ik heel eigenwijs... Kan niet heb PDD-NOS..
Kan er niks aan doen dat ik dit en dat krijg... omdat ik dit en dat heb!
Krijg ook de jaren heen alleen maar Woede aanvallen!!
(Ze zeiden dat het er ook bij hoorde, ook de rotzooi die je maakt op je kamer!)
Sullie97 schreef:Maart dit jaar is er bij mij ook PDD-NOS gediagnosticeerd. Ik heb het er soms wel moeilijk mee, maar vooral met het feit dat ik me "anders" voel. Mensen merken het niet zo aan mij, behalve dat ik wat stil ben, maar verder niet. Het is vooral heel moeilijk voor mij zelf, contact leggen/onderhouden vind ik heel moeilijk. Wat betreft dat heel stil zijn; ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen en als ik weet wat ik wil zeggen, ben ik bang dat ik het niet goed doe. Maar er zijn ook "gewone" probleempjes, zoals naar iets nieuws gaan, zoals naar een nieuwe school, werk en ga zo maar door. Je leert naarmate je ouder wordt, wat beter mee om te gaan (in ieder geval te camoufleren), maar het blijft gewoon moeilijk.
Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is dat "niet-autistische mensen", autistische mensen allemaal als geestelijke gehandicapten zien, daarom wacht ik altijd even (paar maanden tot een jaar), voordat ik het aan iemand vertel.
Sonador schreef:Sullie97 schreef:Maart dit jaar is er bij mij ook PDD-NOS gediagnosticeerd. Ik heb het er soms wel moeilijk mee, maar vooral met het feit dat ik me "anders" voel. Mensen merken het niet zo aan mij, behalve dat ik wat stil ben, maar verder niet. Het is vooral heel moeilijk voor mij zelf, contact leggen/onderhouden vind ik heel moeilijk. Wat betreft dat heel stil zijn; ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen en als ik weet wat ik wil zeggen, ben ik bang dat ik het niet goed doe. Maar er zijn ook "gewone" probleempjes, zoals naar iets nieuws gaan, zoals naar een nieuwe school, werk en ga zo maar door. Je leert naarmate je ouder wordt, wat beter mee om te gaan (in ieder geval te camoufleren), maar het blijft gewoon moeilijk.
Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is dat "niet-autistische mensen", autistische mensen allemaal als geestelijke gehandicapten zien, daarom wacht ik altijd even (paar maanden tot een jaar), voordat ik het aan iemand vertel.
Erg herkenbaar![]()
Ik had het mijn baas vertelt, en hij moest daarna niks meer van me weten. Heel veel mensen denken dat je gek bent of raar. Maar dat is niet zo! Ik ben ook zo´n stil typje, vindt het erg moeilijk om contact te maken, en te onderhouden. Ik heb daarom ook moeite met een liefde te zoeken .....
Siggislief schreef:Sonador schreef:Het komt vaker voor bij jongens als meisjes .... Ik heb gelukkig een vrij milde vorm ervan, en heb er mee lerenomgaan door de jaren heen! Niemand merkt er wat van behalve ikzelf!
Ik heb de laatste paar dagen gemerkt dat k het gehoord heb...
Dat ik PDD-NOS heb dat ik er misbruik van maak!!
Als ze dan zeggen van ja, wil je ffies dat doen... dan zeg ik heel eigenwijs... Kan niet heb PDD-NOS..
Kan er niks aan doen dat ik dit en dat krijg... omdat ik dit en dat heb!
Krijg ook de jaren heen alleen maar Woede aanvallen!!
(Ze zeiden dat het er ook bij hoorde, ook de rotzooi die je maakt op je kamer!)