angst voor spiegels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noby

angst voor spiegels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:05

ik heb een hele vreemde angst,
ik ben bang voor spiegels.
bij mij mag er in de slaapkamer geen spiegel hangen.
en al helemaal niet tegenover mijn bed.
een poos geleden douchte ik ook alleen met een handdoek over de spiegel heen.
ik durfde er niet in te kijken.
nu sta ik wel eens voor de spiegel om mijn haar enz te doen maar verder niet....
het is ongeveer een jaar geleden dat ik in de spiegel keek en ik niet mijn gezicht zag maar die van een oude man.
sindsdien ben ik altijd bang iets in de spiegel te zien die ik zo niet zie...
zijn er mensen die dit herkennen?

Leentje_

Re: angst voor spiegels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:07

Ik herken het niet..
maar ben nu zelf wel beetje bang Sigaar

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 04:13

Tja, wat zal ik hierop reageren?

Ikzelf heb het ook niet op spiegels, maar ik vind dat het iets is waar je je overheen moet zetten, anders kun je je door alles wel gek laten draaien. En ja, in een spiegel kun je je ziel zien, dat is wat ik geloof. Maar je moet niet bang zijn voor zulke dingen, dan stel je je er alleen maar voor open.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:01

Je hebt dus spiegelgestaard zoals dat heet, en ja dan zie je een ander persoon. Dat is heel normaal hoor maar ook wel eng zo,n eerste keer.Sommige mensen zitten uren te turen en zien dan nog niks.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:06

heb je het dan ook met ramen (of andere dingen waarin je jezelf kan zien, water ofzo) ?? Vind het wel fascinerend nl.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:37

Ik heb eigenlijk alleen dat als het 's avonds donker is, dat ik niet meer in de spiegel durf te kijken.
Overdag durf ik het wel.
Waarom? Geen flauw idee, alleen 's avonds ben ik echt als de dood om in een spiegel te kijken. Nagelbijten / Gniffelen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:43

ik heb niet dat ik wat anders zie in de spiegel ,maar ik hou ook niet van spiegels ik zie wel gewoon mezelf maar ik vindt mezelf dan zo dik dat ik spiegels vooral spiegels die groot zijn mijdt ik heb er dus ook n hekel aan en doe ook alleen maar in de spiegel kijken voor mn haar en doordat ik niet in grote spiegels wil kijken pas ik ook noit kleren iin winkels enz.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:36

ik vind het ook eng. mooi niet dat als het donker is dat ik in een spiegel kijk.

dat is ook grotendeeld veroorzaakt door allerlei films, waarin altijd enge dingen gebeuren als iemand in een spiegel kijkt.

zelf heb ik ook een keer iets gezien in een spiegel op klaarlichte dag. ik schrok me dood en heb twee jaar niet meer in die spiegel durven kijken. nu denk ik er nog wel aan als ik in die spiegel kijk, maar ik probeer me geen angst aan te laten jagen.

mensen die verstand hebben van dingen zien in spiegels, mogen zich bij mij melden als ze het willen, want ik weet nog steeds niet waar het op sloeg bij mij Lachen :S

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:42

Ik had hier nog nooit van gehoord maar vind het toch wel een beetje griezelig! Heb er zelf (nog) geen last van gelukkig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:48

Ik doe al langer aan spiegelstaren, en je kan daar door ook je gids ontmoeten.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:01

ja en als je nou ineens dingen ziet die je niet wil zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:07

Je zult nooit die horror dingen zien die je in films ziet. Zie je een oude man, kan het een famililid zijn of idd iemand die bij jouw is, maar dat hoeft niet negatief te zijn. Waarschijnlijk laat hij zich nooit meer zien, omdat je toen zo geschrokken bent. Zowiezo is het zeldzaam iets te zien in een spiegel. Heus niet dat er steeds hele volksstammen achter je staan.

Mij is ooit gezegd, maar weet niet of het waar is, maar je gids staat altijd achter je, alles wat links van je staat is niet goed.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:07

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

WhildJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:07

Wat is spiegelstaren dan precies ?
Moet je daar een bepaalde 'gave' voor hebben of kan iedereen dit doen / overkomen ?

Ik vind dit soort dingen echt heel erg interessant maar ik sta er niet voor open omdat ik er wel bang voor ben. Angst voor het onbekende, zoals altijd. Haha!

Ik denk dat veel films een verkeerd beeld vormen van paranormale dingen (ik denk in ieder geval dat dit onder paranormaal valt), waardoor mensen er sneller bang voor raken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:07

Je hoeft niet persè een gave er voor te hebben of er voor open staan.Ik let wel altijd op de stand van de maan, want bij volle maan gaat het het beste.Je krijgt te zien waar je behoefte aan hebt,net zoals die oude man die de ts zag die had haar iets te vertellen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:11

oh bah wat eng! Ik ben zelf ook wel een beetje bang voor spiegels, zeker in het donker, dan kijk ik er echt niet in!

Het lijkt me overigens wel apart om een keer iemand te zien! maar tegelijkertijd zou ik ook doodsbang zijn!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:12

doodeng....

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:24

Wat eng idd.. Ik vind het alleen 's nachts eng als ik in de badkamer sta ofzo, ik weet ook niet waarom, doe het wel gewoon hoor.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:27

nou ik weet het niet hoor. maar ik heb een keer overdags een pentagram op mijn voorhoofd zien staan.
ik was kleren aan het passen en ik keek zo hoe het me stond, zie ik ineens iets in mijn voorhoofd staan. heel snel, het was ook zo weer weg.

ik was doodsbang en ik heb dit dus een hele tijd gehad.
jakkes. echt geen leuke grap hoor, die dit deed bij mij.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:50

Ik heb geen angst van spiegels..
Ik hoop ook dat ik nooit iets zie want ik denk dat ik dan gewoon de hele buurt bij elkaar gil Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:57

milo schreef:
nou ik weet het niet hoor. maar ik heb een keer overdags een pentagram op mijn voorhoofd zien staan.
ik was kleren aan het passen en ik keek zo hoe het me stond, zie ik ineens iets in mijn voorhoofd staan. heel snel, het was ook zo weer weg.

ik was doodsbang en ik heb dit dus een hele tijd gehad.
jakkes. echt geen leuke grap hoor, die dit deed bij mij.

Dan heb je een plaaggeest, gewoon om lachen. Ik ken iemand die heeft ook een plaaggeest in huis, maar die heeft er dikke lol om en als er iets is, dan wordt ze juist heel erg vrolijk, volgens haar lachen ze samen veel.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:15

Ik ben bang als het douchgordijn open staat Nagelbijten / Gniffelen

echt overal moet het douch gordijn dicht. Als ik bij mijn oma ben en ga tandenpoetsen als ik bij iemand anders ben.. En als ik ga douchen durf ik mijn ogen ook niet te lang dicht te doen. echt ik vind dat zo eng...

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:31

Dit vind ik echt super eng,
Het lijkt me heel apart om is te beleven, maar ik sta er niet open voor, ben als de dood om iets te zien Bloos!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:42

LiNdA1986 schreef:
oh bah wat eng! Ik ben zelf ook wel een beetje bang voor spiegels, zeker in het donker, dan kijk ik er echt niet in!

Het lijkt me overigens wel apart om een keer iemand te zien! maar tegelijkertijd zou ik ook doodsbang zijn!
Mee eens. Lachen

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:42

[Edit] Dubbelpost. Clown