Bijna 10 maanden geleden ben ik ontzettend hard van een paard gevallen. Met hoge snelheid tegen de bakrand aangeslingerd met mn heup. Logisch gevolg: ontzettend veel pijn, (bijna) niet kunnen lopen, zitten en laat staan liggen! Echt vreselijk. Ik heb een bloedhekel aan de dokter en daar ben ik dan ook niet naar toe gegaan. Het stomste wat ik ooit heb kunnen doen, ik had meteen door moeten rijden. Na 4 maanden was het minder, maar nog zeker niet over. Smorgens kon ik bijna niet lopen of zitten. Als ik eenmaal aan de gang was ging het wel. Toen heb ik van een kennis van ons (is fysioterapeut en studeerd osteopatie) gehoord dat het toch niet geheel onverstandig zou zijn om eens langs een osteopaat te gaan ivm bekken rug of heupen die scheef zouden kunnen zijn en zo nog meer ellende in je lijf kunnen veroorzaken. de (toen) enige osteopaat in mijn dorp had geen tijd in de komende 3 maanden, wél kon een manueel therapeut mij op weg helpen, en me eventueel na 3 maanden overdragen aan de osteopaat. 5 hele maanden wekelijks bij de manueel therapeut zorgde ervoor dat de ene periode de pijn minder werd, en de andere het niet te houden was. Nu ben ik er al zon 1,5 maand weg, en was het goed te doen. Maaaar..... Nu begint het gezeur weer. De hele dag, bij elke beweging die ik maak kraakt er van alles in mn lijf. Nek, heupen, hele rug, schouders, knieen en af en toe ook ellebogen. Doet geen pijn, maar t hoort niet. Ook krijg ik veel meer last van 'die ene plek'. Dat is de plek van het SI-gewricht, maar de manueel therapeut zegt dat daar niks mee aan de hand is. Pijnvrij ben ik geen 1 dag, en nu vind ik het na 10 maanden genoeg geweest. Ik denk dat ik toch maar eens een osteopaat ga bellen....
Iemand in het zelfde schuitje?!