Ik zit in een web

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bobta

Ik zit in een web

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:11

Ik zit vast in zijn web, maar ik ben er wel zelf ingevlogen, dat moet ik zeggen.
Hier het verhaal:

Vorig jaar besloten mijn ex en ik uit elkaar te gaan, onze relatie was doodgebloed en in die 6 jaar samen waren we behoorlijk uit elkaar gegroeid, ik vond een leuk appartementje en ben daar zonder al te veel problemen in getrokken.
Na een maand of 2 ging ik met een vriendin stappen toen ik een man ontmoete, een aardig man, en hij kon lekker babbelen.
Hij vroeg of ik met hem mee ging naar een andere kroeg in een andere stad, dat deed ik, en het was nog steeds gezellig.
Voor de volgende dag spraken we weer af, ik zei hem wel dat hij niet te veel van mij moest verwachten want ik kwam net uit een relatie en had wat tijd voor mezelf nodig.
Maar toch ging het maar door, we spraken steeds af, en hij begon me te claimen.
Hij: Kom je bij me eten?
Ik: Nee, vanavond niet, ik blijf lekker thuis.
Hij: Je moet toch eten? kom op dat is toch gezellig?
Ik: Hmmm, ok...

Hij begon na 2 weken al aan mij te vragen of ik met hem op vakantie wilde, ik vertelde dat ik dat echt nog te vroeg vond, maar hij bleef aandringen.
Na een ruzie te hebben gehad wat min of meer mijn schuld was zei ik dat ik wel met hem op vakantie zou gaan om het goed te maken....
Lekker dom ik weet het maar ik ben vaak impulsief, heel vervelend, ook voor jezelf.
Van het een kwam steeds weer het ander en terwijl ik steeds sterke twijfels had bleef ik maar het spelletje doorgaan, misschien was het ook een soort vluchten, vluchten van mijn vorige relatie, me meteen weer storten in iets anders.
Dat heb ik gedaan, en om (nu al) een lang verhaal kort te maken: Ik heb mijn heerlijke appartementje opgezegd (ook weer met twijfel en pijn in me hart Huilen ) en we wonen nu samen, en het is afschuwlijk.
Ik zit in een situatie waar ik helemaal niet wil zitten, het huis is gehuurd, voor een jaar, aan dat kontrakt zit ik vast.
Ik voel me super ellendig, ben steeds maar moe en heb nergens meer zin in, ik ga met tegenzin naar huis, irriteer me aan die man en ben continue maar bezig om het toneelstukje te blijven spelen met hier en daar een uitglijder.
Ik heb het er met hem over gehad, gezegd dat ik het toch niet zo leuk vind allemaal, maar word hij boos, gaat hij zwijgen en daar kan ik niet tegen en dan maak ik het maar weer goed, want we moeten nog zolang in dat huis blijven en dan speel ik liever een leuk toneelstukje dan dat ik nog een paar maanden met ruzie, zwijgen en wie weet wel erger moet leven...

Ik zit echt weer in een benarde situatie, zoals ik vaak in mijn leven zit, en nu weet ik niet meer, soms denk ik wel ik maak er een eind aan dan ben ik overal vanaf, dat doe ik natuurlijk niet maar om aan te geven hoe rottig ik me voel.

Heeft iemand tips??

kebie

Re: Ik zit in een web

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:15

Pak jezelf bij je lurven en vertrek!
(dat is positief bedoelt)
Een huis is alleen comfortabel als je je er ook thuis voelt. Dus hoe moeilijk het financieel misschien ook zal zijn komend jaar, liever blij zonder geld dan ongelukkig met.
Succes!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:16

wie betaald de huur?
heeft hij werk?
je praat over die man, heb je wel of niet een relatie met hem?
is hij niet voor rede vatbaar, en neemt hij je niet serieus als je zegt dat het te snel gaat?
kan je niet tijdelijk weer bij je ouders in?
of een kamer huren, ergens?

ik ben zelf ook best wel net zoals jij, dat ik me zomaar laat meeslepen in situaties, dus echte tips kan ik ook niet geven, naja van een afstand zou ik zeggen, huur iets anders en peer m.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:19

Waarom zit jij er een jaar aan vast. Als jij besluit te vertrekken woont hij er toch nog steeds?
Jij stuurt een aangetekende brief naar de woningbouw dat je er niet meer woont en schrijf je bij de gemeente uit op dit adres.

In dat huis blijven wonen is voor jou vreselijk en dat gaat alleen maar erger worden hoe langer je er blijft.

Ga na of je tijdelijk bij een vriendin kan zitten en vertrek zo snel mogelijk.

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:28

We zitten een jaar aan dat huis vast omdat we een kontrakt van een jaar getekend hebben bij de makelaar om dat huis te huren.
We betalen samen de huur, in ons 1tje zouden we beide de huur niet kunnen betalen (de huur is €1000,- per maand).
Zomaar weg gaan gaat dus niet of ik zou in 1 keer alle huur voor de rest van het jaar moeten betalen maar ik zou echt niet weten waar ik dat geld vandaan moet halen.
Als ik weg zou gaan zonder te betalen krijg ik simpelweg schuldeiserd achter me broek aan.
Naar een vriendin kan ik helaas niet, waarom niet? die heb ik niet, tenminste geen echte vriendinnen, geen vriendinnen waar ik in huis zou kunnen/mogen.
Dat klinkt heel zielig maar ik heb in mijn verleden in verschillende pleeggezinnen gezeten en daarom continue verhuist waardoor ik nooit echt vriendschappen heb kunnen opbouwen.

Stevig web he?
Ik blijf nog even hangen..... Huilen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:32

Misschien moet je eens met die makelaar gaan praten. Wie weet heeft hij nog wel een idee.

In dat web blijven hangen zorgt er voor dat jij je alleen maar ellendiger gaat voelen.

Neem anders contact op met je huisarts. Misschien kan die je doorverwijzen naar een soort van vertrouwenspersoon.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:33

kan ne niet als vrienden bij je ex wonen zolang?
of bij het meisje met wie je uitwas toen je deze man (van het huis) ontmoette?
of bij je ouders, of pleegouders?
heb je werk dan?
want 500 per maand is al veel, en jullie betalen het neem ik aan pp?
als je inkomen hebt, dan kan je als het niet anders kan gewoon de termijnen maandelijks betalen aan de makelaar, heeft die man van het huis wel even geluk, maar ja jij betn dan tenminste uit de situatie.
als je het gewoon tegen hem zegt, wat gebeurd er dan?
wordt hij boos?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:35

Dat kun je ook nog doen. Wel vertrekken, maar de huurtermijn blijven betalen totdat het jaar om is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:46

gewoon het huis uit, iets heel goedkoops gaan zoeken en de huurtermijn blijven betalen tot het jaar om is.
het is verschrikkelijk moeilijk om die stevige kabels van je web los te krijgen, want draden zijn het al niet meer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:47

ik weet niet waar je woont? maar wij hebben een complete zolderverdieping over die je voor een prikkie mag huren.

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:48

Maar waar moet ik dan heen, het meisje waar ik over vertel (waar ik mee naar de kroeg was) woont zelf op een klein kamerje, daar kan ik niet nog is een half jaar bij gaan zitten.
Met mijn pleegouders heb ik geen kontakt meer (wil ik ook niet) en mijn echte ouders, me moeder dan want daar heb ik alleen nog kontakt mee die is alcaholist en aan de methadon...
Daar wil je ook niet graag bijzitten...

Ik heb zelf echt nagedacht hoe ik daar weg zou kunnen komen, het mooiste zou zijn als ik woonruimte vind en dan met de makelaar evenuteel het kontrakt ongedaan kan maken, dan kan ik het me vriend zeggen en dan meteen de volgende dag weg.

Maar dan komt punt 2, dan zit ik op mezelf, het kontrakt is ongedaan gemaakt, en waar moet mijn vriend (dan ex Knipoog ) dan heen?
Die heeft ook geen woonruimte meer dan want die €1000,- kan hij nooit alleen betalen.

Grrr, een kogel door je hoofd word steeds aantrekkelijker Huilen
Ik heb al zoveel ellende meegemaakt in me leven, ik ben het zo zat, ik kan soms alleen nog maar huilen.
Ik had zo'n mooi appartementje en ik heb het weg gedaan en nu zit ik weer tot me nek in de ellende.
Op een gegeven moment ben je zo moe van het vechten maar elke dag komt de zon weer op en moet je weer, ik vind het echt heel zwaar en heel vaak niet leuk.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:51

@bobta er staat boven je een super aanbieding...

ik zou t aannemen Knipoog en gewoon de hwlft blijven betalen de resterende maanden zoals apple zegt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:53

Ik zou het ook aannemen.. dan heeft hij maar geen huis meer. Zeg dat je weg wilt ookal komt daar ruzie van. Het gaat erom wat JIJ wilt en niet wat HIJ wilt!! je laat je leven toch niet verpesten door een kerel.. gewoon aan jezelf denken en wegwezen daar Knipoog Hoe moeilijk het ook is, wees een keer egoistisch. Succes verder!!

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:54

Ik heb benangelique een pbtje gestuurd, Alphen is voor mij helaas te ver, ik woon in het Gooi en daar werk ik ook, mijn paardje staat hier, ik kan hier niet zomaar weg.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:54

lieve meid, kop op, je komt hier echt wel uit.
en over een paar jaar zal je terug kijken op deze periode in je leven, terwijl je vrienden en vriendinnen hebt, een netwerk in plaats van een web Lachen
probeer jezelf niet aan te praten dat het onmogelijk is, ik weet zelf hoe dat gaat, ik zie zelf ook nooit een uitweg als ik fout zit (heb gezeten moet ik nu zeggen) en als anderen tips gaven was ik geneigd die aan de kant te schuiven, en opnieuw geen uitweg te zien.

even logisch nadenken nu.
heb je spullen die je echt graag wilt houden?
zorg dat je die, beetje bij beetje, samen met je belangrijke papierren, bij een vriendin hebt liggen.
op dat kleine kamertje dan maar, is tijdelijk.

dan, andere woonruimte?
is het (erg toffe!) aanbod van Benangelique iets voor je?
het geeft toch niet als je in een andere regio komt eventueel, of zit je met werk?

dan, maak de overstap.

en vervolgens kan je wel kijken wat er al dan niet met de makelaar is te overleggen.

je maakt je zorgen over die man, waar hij dan heen moet, maar ja, heeft hij jou dan in huis om de huur te kunnen betalen ofzo?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:55

Beste Bobta, je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen leven, niet voor die van hem.
Ik proef een beetje dat je bang bent om alleen te zijn. En dat die angst je nu tegenhoud om iets te ondernemen. Want als je maar genoeg beren ziet, hoef je ook geen actie te ondernemen.

Er is best wat goedkoop te huren (antikraak bijvoorbeeld) als je echt weg wil. En vrienden maak je ook heus wel weer (want die vriendin heb je toch ook ergens gemaakt?)
Maar je zal eerst de knoop zelf moeten doorhakken.
Daarna kan je actie ondernemen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:55

je kan op kamernet kijken. Dan zit je wel even op kamers. Genoeg aanbieding..

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:58

Al super bedankt voor jullie reactie, ik heb ze allemaal heel aandachtig gelezen en laat het even op me inwerken.
Ik moet nu helaas weg maar ik ben er morgen weer.
Ik voel me nu al een stukje beter nu ik jullie reacties heb gehad.

Tot morgen!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:58

Bobta schreef:
Maar dan komt punt 2, dan zit ik op mezelf, het kontrakt is ongedaan gemaakt, en waar moet mijn vriend (dan ex Knipoog ) dan heen?
Die heeft ook geen woonruimte meer dan want die €1000,- kan hij nooit alleen betalen.

Ik zou als ik jou was daar niet druk om maken,hij moet maar voor zich zelf zorgen...
ik zou ook als ik jou was ook op het aanbod van Benangelique ,en misschien weet ze meteen wel een plekkie voor je paard...en werk vind je overal wel Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:03

Veranderingen zijn nooit makkelijk, maar in dit geval moet je gewoon wat doen.
Ik zou me om hem geen zorgen maken, hij heeft uiteindelijk lopen pushen dat jullie samen gingen wonen. Pak je biezen en vertrek.
Hoe lang loopt dat contract voor dat huis nog?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:10

wat ik begreep van Bobta is het onmogelijk om tijdelijk richting Alphen te komen. Het is te ver weg en dus niet haalbaar wat betreft werk en paard.
Meis, maak je alleen druk om jezelf. Laat je 'vriend' zijn eigen leven lekker leven.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:12

Bobta schreef:

Dus? Is dat jou probleem dan?
Jij bent niet gelukkig in deze situatie, dus of de situatie moet veranderen, of je moet 'gewoon' je spullen pakken en vertrekken.
Ik zou gewoon me spullen pakken en vertrekken, je moet zelf gelukkig zijn/worden en dat ben je nu duidelijk niet...
Sterkte Lachen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:15

als je niks doet, dan zit je nog heel lang zoals nu Knipoog
en straks verlengt hij het contract, of haalt jou over dat te doen.
nogmaals, je situatie veranderd niet (in positieve zin in elk geval) als jij niet zelf actie onderneemt!
ik weet hoe moeilijk het is, en hoe makkelijk het eigenlijk lijkt om het maar gewoon zn beloop te laten, maar daarmee doe je jezelf echt tekort!
een ander huis, en het opbouwen van een netwerk, kan écht! Lachen

Bobta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 09:48

Jullie hebben echt gelijk, ik ga nu meteen de makelaar mailen om te vragen of het kontrakt eventueel eerder verbroken kan worden (het kontrakt zou af lopen in mei).
Ik hou jullie op de hoogte, ik hoop dat jullie me blijven steunen want het doet me echt goed!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:09

Ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten, ik pm je even.