Vriend liegt tegen je

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:10

Hallo allemaal,

Een topic om jullie om advies te vragen: Wat doe je als je vriend tegen je liegt en je komt erachter?
Maakt het dan uit waar het over gaat? Bijvoorbeeld: vreemdgaan, roken etc.

Ik ben benieuwd naar de reactie's.

elady

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:13

Roken, ik ben geen voorstander, maar als je het niet kunt laten, moet je het doen. Wees dan op zijn minste eerlijk tegen me.

Vreemdgaan: Kort en krachtig: je mag voortaan zonder mij door het leven. Of je het nou verteld of dat ik er zelf achter moet komen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:14

Het maakt wel uit waar ie over liegt, en of het een gewoonte is....

Een leugentje om bestwil, waar niemand mee gekwetst wordt, vind ik niet zo'n ramp.

Maar iemand die overal over liegt, of door zijn/haar gedrag mensen kwetst, daar kan ik geen respect voor opbrengen..........

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:14

mijn ex heeft ook tegen mij gelogen. Eerst al toen wij nog verkering hadden. Toen kwam ik erachter dat hij sex had gehad met zijn ex. Het is toen uitgegaan. Na een tijdje hebben we het weer geprobeerd. Het ging toen nog niet goed en na een half jaar hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Eerst een stevige ruzie. Na die ruzie hoord ik dat hij me vaker had bedrogen, na die ene keer dat het was uitgegaan. Dit is nu 3 jaar terug en heb nog nooit weer een woord tegen hem gezegt.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:14

Oke, roken, stel hij liegt hier meerdere malen over, wat doe je dan?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:15

Ja, hangt er echt van af waar hij over liegt...

Als hij liegt over roken bijvoorbeeld:
Ik vind roken vies, maar als hij het perse wil moet hij het zelf weten.
Al zou ik dan nog het ergste vinden dat hij zou liegen.

Vreemdgaan: zeker als hij erover liegt is hij mij kwijt. Dat is heel, heel duidelijk voor mij.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:15

inderdaad een leugen om eigen bestewil kan.
Maar verder mag mijn vriend gewoon nergens oom liegen,
Hoe klein het ook is.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:16

Mm is mij gelukkig nog niet overkomen, ik ben er dan iig niet achter gekomen. Ik weet dat hij rookt, en daar heb ik geen problemen mee. Maar als hij vreemd zou gaan heeft hij denk ik weinig kans meer bij mij. Helemaal als ik er dan zelf achter kom. Zou hij het eerlijk vertellen, kan ik er misschien nog anders over denken.
Maar eigenlijk vind ik dat je altijd eerlijk tegen elkaar moet kunnen zijn, wat heeft je relatie anders nog voor nut?

Maar, heb je iets zelf mee gemaakt? Of ben je gewoon nieuwsgierig?

Myfairytale

avanoort schreef:
Oke, roken, stel hij liegt hier meerdere malen over, wat doe je dan?

Toch eens een goed gesprek aangaan, ik wil gewoon niet dat er tegen mij gelogen word!
Zeker niet over zoiets onbenulligs.

Cyntje

Vreemdgaan whaha, dat weet ie als ie daarover zou liegen: als ik erachter kom dan bijt ik zijn pi*lemuis eraf *LOL*

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:16

Oke, maar als je vriend dan ook nog eens een hartaandoening heeft, binnenkort geopereerd moet worden en dan ook nog eens liegt?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:17

mijn ex vriend loog altijd om de meest kleine dingen al....

bij roken moet ie zelf weten

vreemdgaan beste maar weer!

anniek_uc

Ik zou niet willen dat mijn vriend tegen mij liegt, om niets.
Ik wil dat die gewoon altijd eerlijk tegen mij is en me vertrouwt. Doet die dat niet dan denk ik dat het toch niet tussen ons zal werken.

Je hebt dus al eens gevraagt of die rookt?
Dan zou ik gewoon zeggen dat je het weet en vragen waarom die liegt. Als je wilt dat hij eerlijk is moet jij natuurlijk net zo eerlijk zijn.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:17

djodjodjo schreef:
Mm is mij gelukkig nog niet overkomen, ik ben er dan iig niet achter gekomen. Ik weet dat hij rookt, en daar heb ik geen problemen mee. Maar als hij vreemd zou gaan heeft hij denk ik weinig kans meer bij mij. Helemaal als ik er dan zelf achter kom. Zou hij het eerlijk vertellen, kan ik er misschien nog anders over denken.
Maar eigenlijk vind ik dat je altijd eerlijk tegen elkaar moet kunnen zijn, wat heeft je relatie anders nog voor nut?

Maar, heb je iets zelf mee gemaakt? Of ben je gewoon nieuwsgierig?

Ik zit in een soort van relatie-crisis zeg maar....

Prinslover

Ja, vervelend. Waarom zou je vriend gaan liegen Verward Daar heb je toch geen relatie voor. In een relatie gaat het juíst om het vertrouwen. En absoluut geen gelieg en bedrieg!! Ik zou als je het écht niet vertrouwd even uitzoeken. 1 x controleren, maar gewoon voor jezelf houden. Als je er dan achter komt dat ie liegt, hem er gewoon mee confronteren wat je ontdekt hebt. Doet jou vriend dit of gaat dit over iemand anders? En zoja, hoelang heb je met hem?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:18

anniek_uc schreef:
Ik zou niet willen dat mijn vriend tegen mij liegt, om niets.
Ik wil dat die gewoon altijd eerlijk tegen mij is en me vertrouwt. Doet die dat niet dan denk ik dat het toch niet tussen ons zal werken.

Je hebt dus al eens gevraagt of die rookt?
Dan zou ik gewoon zeggen dat je het weet en vragen waarom die liegt. Als je wilt dat hij eerlijk is moet jij natuurlijk net zo eerlijk zijn.

Absoluut eens!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:19

Prinslover schreef:
Ja, vervelend. Waarom zou je vriend gaan liegen Verward Daar heb je toch geen relatie voor. In een relatie gaat het juíst om het vertrouwen. En absoluut geen gelieg en bedrieg!! Ik zou als je het écht niet vertrouwd even uitzoeken. 1 x controleren, maar gewoon voor jezelf houden. Als je er dan achter komt dat ie liegt, hem er gewoon mee confronteren wat je ontdekt hebt. Doet jou vriend dit of gaat dit over iemand anders? En zoja, hoelang heb je met hem?

Ik heb hem ermee geconfronteerd.
Het gaat inderdaad over mijn vriend, we zijn 2 jaar samen en dit is niet de eerste keer dat hij hierover liegt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:21

Wendel schreef:
mijn ex heeft ook tegen mij gelogen. Eerst al toen wij nog verkering hadden. Toen kwam ik erachter dat hij sex had gehad met zijn ex. Het is toen uitgegaan. Na een tijdje hebben we het weer geprobeerd. Het ging toen nog niet goed en na een half jaar hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Eerst een stevige ruzie. Na die ruzie hoord ik dat hij me vaker had bedrogen, na die ene keer dat het was uitgegaan. Dit is nu 3 jaar terug en heb nog nooit weer een woord tegen hem gezegt.

Kijk dit zijn echt leugens waar ik ook woest van zou worden.....

Maar als iemand liegt over een sigaretje, sorry, die vind ik alleen maar sneu, en ruggegraatloos. Haha!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:22

Ja maar, zijn leven hangt ervan af om het maar zo te zeggen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:23

avanoort schreef:
Prinslover schreef:

Ik heb hem ermee geconfronteerd.
Het gaat inderdaad over mijn vriend, we zijn 2 jaar samen en dit is niet de eerste keer dat hij hierover liegt.

Okee, hij rookt dus en jij bent het daar niet mee eens. Omdat hij jou niet boos wil hebben gaat ie waarschijnlijk liegen. Het is kiezen of delen, of je laat hem roken, is zijn eigen verantwoordelijkheid. Of je blijft ruzie maken, totdat de druppel er is en het toch over gaat...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:24

avanoort schreef:
Oke, maar als je vriend dan ook nog eens een hartaandoening heeft, binnenkort geopereerd moet worden en dan ook nog eens liegt?

Heel erg naar voor hem en zwaar voor jou, maar geen reden om over iets te gaan liegen!
In een relatie dient er vertrouwen te zijn, zowel dat je op iemand kunt vertrouwen als dat iemand jou vertrouwd.
Alks dat niet zo is dan vraag ik mij ook af of die 2 personen wel goed bij elkaar passen.
Vertrouwen is wel erg belangrijk in een relatie.

Veel sterkte, wijsheid en succes toegewenst!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:25

Als hij tegen mij zou liegen over vreemdgaan, dan is het uit. Maar om een sigaret? Hij moet het zelf weten als hij wil roken. Alleen dan daarover te gaan liegen? Ik zou wel even pissed-off zijn denk ik Lachen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:26

Ik vind het in dit geval niet zijn eigen verantwoordelijkheid, als hij zijn gezondheid niet serieus neemt, vind ik dat heel erg.
Maar het liegen is het probleem, vertrouwen is de basis tussen twee mensen.
De keer dat hij het trouwens wel eerlijk heeft gezegd, hebben we een heel fijn gesprek gehad, daarom begrijp ik niet waarom het weer gebeurd en vraag ik me af of hij wel van mij houdt.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:26

Ik zou hem niet meer vertrouwen en als ie wilt roken kan ie niet meer met mij zoenen want dat is smerig.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:27

Myfairytale schreef:
avanoort schreef:

Heel erg naar voor hem en zwaar voor jou, maar geen reden om over iets te gaan liegen!
In een relatie dient er vertrouwen te zijn, zowel dat je op iemand kunt vertrouwen als dat iemand jou vertrouwd.
Alks dat niet zo is dan vraag ik mij ook af of die 2 personen wel goed bij elkaar passen.
Vertrouwen is wel erg belangrijk in een relatie.

Veel sterkte, wijsheid en succes toegewenst!

Dankjewel, lief van je. snik.