Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avanoort schreef:Oke, roken, stel hij liegt hier meerdere malen over, wat doe je dan?
djodjodjo schreef:Mm is mij gelukkig nog niet overkomen, ik ben er dan iig niet achter gekomen. Ik weet dat hij rookt, en daar heb ik geen problemen mee. Maar als hij vreemd zou gaan heeft hij denk ik weinig kans meer bij mij. Helemaal als ik er dan zelf achter kom. Zou hij het eerlijk vertellen, kan ik er misschien nog anders over denken.
Maar eigenlijk vind ik dat je altijd eerlijk tegen elkaar moet kunnen zijn, wat heeft je relatie anders nog voor nut?
Maar, heb je iets zelf mee gemaakt? Of ben je gewoon nieuwsgierig?
anniek_uc schreef:Ik zou niet willen dat mijn vriend tegen mij liegt, om niets.
Ik wil dat die gewoon altijd eerlijk tegen mij is en me vertrouwt. Doet die dat niet dan denk ik dat het toch niet tussen ons zal werken.
Je hebt dus al eens gevraagt of die rookt?
Dan zou ik gewoon zeggen dat je het weet en vragen waarom die liegt. Als je wilt dat hij eerlijk is moet jij natuurlijk net zo eerlijk zijn.
Prinslover schreef:Ja, vervelend. Waarom zou je vriend gaan liegenDaar heb je toch geen relatie voor. In een relatie gaat het juíst om het vertrouwen. En absoluut geen gelieg en bedrieg!! Ik zou als je het écht niet vertrouwd even uitzoeken. 1 x controleren, maar gewoon voor jezelf houden. Als je er dan achter komt dat ie liegt, hem er gewoon mee confronteren wat je ontdekt hebt. Doet jou vriend dit of gaat dit over iemand anders? En zoja, hoelang heb je met hem?
Wendel schreef:mijn ex heeft ook tegen mij gelogen. Eerst al toen wij nog verkering hadden. Toen kwam ik erachter dat hij sex had gehad met zijn ex. Het is toen uitgegaan. Na een tijdje hebben we het weer geprobeerd. Het ging toen nog niet goed en na een half jaar hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Eerst een stevige ruzie. Na die ruzie hoord ik dat hij me vaker had bedrogen, na die ene keer dat het was uitgegaan. Dit is nu 3 jaar terug en heb nog nooit weer een woord tegen hem gezegt.
avanoort schreef:Prinslover schreef:Ja, vervelend. Waarom zou je vriend gaan liegenDaar heb je toch geen relatie voor. In een relatie gaat het juíst om het vertrouwen. En absoluut geen gelieg en bedrieg!! Ik zou als je het écht niet vertrouwd even uitzoeken. 1 x controleren, maar gewoon voor jezelf houden. Als je er dan achter komt dat ie liegt, hem er gewoon mee confronteren wat je ontdekt hebt. Doet jou vriend dit of gaat dit over iemand anders? En zoja, hoelang heb je met hem?
Ik heb hem ermee geconfronteerd.
Het gaat inderdaad over mijn vriend, we zijn 2 jaar samen en dit is niet de eerste keer dat hij hierover liegt.
avanoort schreef:Oke, maar als je vriend dan ook nog eens een hartaandoening heeft, binnenkort geopereerd moet worden en dan ook nog eens liegt?
Myfairytale schreef:avanoort schreef:Oke, maar als je vriend dan ook nog eens een hartaandoening heeft, binnenkort geopereerd moet worden en dan ook nog eens liegt?
Heel erg naar voor hem en zwaar voor jou, maar geen reden om over iets te gaan liegen!
In een relatie dient er vertrouwen te zijn, zowel dat je op iemand kunt vertrouwen als dat iemand jou vertrouwd.
Alks dat niet zo is dan vraag ik mij ook af of die 2 personen wel goed bij elkaar passen.
Vertrouwen is wel erg belangrijk in een relatie.
Veel sterkte, wijsheid en succes toegewenst!