help, aften, kan blijkbaar niet tegen pyrantax

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

help, aften, kan blijkbaar niet tegen pyrantax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 13:19

Zoals de titel al zegt, ik heb regelmatig last van aften in mijn mond, nou las ik hier op bokt een keer dat je dan pyrantax moet gebruiken dus dat had ik gehaald, maar nu worden die dingen dus alleen maar groter en pijnlijker daarvan, ik overdrijf niet als ik zeg dat na een paar keer dat spul gebruikt te hebben die dingen een halve cm zijn, en mega pijnlijk!! Aangezien ik op mijn werk vrij veel moet praten is dit dus erg onaangenaam!! Wie o wie heeft de gouden tip???

NoaC

Re: help, aften, kan blijkbaar niet tegen pyrantax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:21

Mij is verteld je mond spoelen met zwarte bessensap; werkt bij mij wel inelkgeval.

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:09

sowieso zijn veel vitamines dan belangrijk..
ik weet niet of je veel fruit eet? maar dat schijnt dus te helpen!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:11

ik heb van de assistent van mijn huisarts een verdovingsmiddel gekregen voor aftes. omdat bij mij pyrantax ook niet het gewenste resultaat geeft. de afte gaat er niet sneller van weg maar wel een stuk minder pijnlijk.

*gaat even potje zoeken*

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:51

Ik gebruik zelf voor mijn aften (heb er regelmatig last van) en adviseer het aan mijn patienten:

Aloclair van Gum. Je hebt het in een soort gel... die vind ik erg fijn... een spoelmiddel, lijkt me niks aangezien je het niet lokaal kan appliceren... en een spray.

Het verminderd de gevoeligheid en ik het het idee dat de aft zachter wordt en sneller wegtrekt.

Afbeelding

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:54

Gewoon voorkomen door je weerstand hoog te houden. Veel slapen en gezond eten dus! Knipoog

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:58

Het product (de gel) wat ShadowFax noemt werkt ook goed en anders spoelen met zout water. Dus gewoon wat zout oplossen in water.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:02

Ik heb ook jaren last gehad van aften. Bovendien bleek ik vorig jaar allergisch te zijn voor een bepaalde antibioticasoort, waardoor ik een aftenexplosie in mijn keel (rondom de huig) kreeg. Ik heb vier dagen niks kunnen eten en bijna niets kunnen drinken van de pijn (en dan ben ik toch best wel gewend aan pijn en aften). Het enige middel dat bij mij destijds hielp was spoelen/gorgelen met waterstofperoxide (3-4%). Het is niet heel erg goed voor je tandglazuur, maar het verdoofde de pijn, waardoor ik even kon eten. Ook waren de aften kort daarna verdwenen. Je kunt ook waterstofperoxide op een watje doen en dit op je aft drukken. Je kunt het gewoon verkrijgen bij de apotheek.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:05

Lotte1990 schreef:
Gewoon voorkomen door je weerstand hoog te houden. Veel slapen en gezond eten dus! Knipoog

Hmm... ik kreeg ze vroeger ook weleens van van die harde, witte broodjes. Op gewoon uitschieten met de tandenborstel Clown

Je kunt ook spoelen met water met een beetje zout erin. Pijn gegarandeerd Knipoog maar het helpt wel.

En niet om het een of ander hoor, maar reken er maar op dat ze er zeker nog een weekje zullen zitten. Wordt niet zo'n fijn weekje @ work dan Verdrietig Sterkte meis... Ach gut

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:06

ik had het 3 weken geleden ook. het vervelende van aften is dat ze als je ze eenmaal hebt, terug kunnen komen.

mijn TA vertelde me dat aften komen als je minder weerstand hebt. ik heb toen meer fruit gegeten en vitamines geslikt en nu is hij helemaal weg. ook masseerde ik het steeds. in het begin gevoelig maar helpt de doorbloeding en daardoor gaat hij sneller weg.

sterkte Lachen

even uit ander topic geknipt maar miss heb je er wat aan Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:10

mijn huisarts vertelde mij juist dat aftes helemaal niets te maken hebben met weerstand. het is een virus, net als koortslippen. als je het eenmaal hebt, blijft het komen.

het is net als een kortslip een herpusvirus.

o ja het spul dat ik gebruik is lidocaine. het gaat niet sneller weg, maar verdooft wel, wat ook fijn is!is ook en gel met zo'n kwastje eraan om het aantebrengen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:08

Sinds ik vorig jaar pfeiffer heb gehad heb ik ze, had toen echt een explosie van ide dingen en sindsdien zijn ze met de regelmaat van de klok in mijn mond te vinden. Ik las toen ook eegens op bokt in een topic van iemand dat je pyrantax moet gebruiken dus dat had ik gehaald, maar dan worden die dingen dus alleen nog maar groter....
Ga zo maar ff spoelen met zout water, ben benieuwd....
ShadowFax, thanx, zal er eens naar kijken.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:13

Misschien bocasan? Dat vind ik altijd goed helpen tegen dat soort dingen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:14

Ik lees hier steeds over Pyrantax, maar dat kennen ze bij de drogist en apotheek niet. Knipoog

Ik denk dat er Pyralvex wordt bedoeld.

Afbeelding

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:44

paardje2005 schreef:
mijn huisarts vertelde mij juist dat aftes helemaal niets te maken hebben met weerstand. het is een virus, net als koortslippen. als je het eenmaal hebt, blijft het komen.

o ja het spul dat ik gebruik is lidocaine. het gaat niet sneller weg, maar verdooft wel, wat ook fijn is!is ook en gel met zo'n kwastje eraan om het aantebrengen

mijn TA zei juist van wel en die van mij is nog niet teruggekomen dus niks aan ht handje tot nu toe Haha!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:48

had hier vroeger ook veel last van, moest dan altijd met een of ander drankje spoelen emt heel veel alcohol.
weet er neit meer veel van waarom/wat/hoe maar het hielp wel

edit: gewoon een alcoholische drank zei me moeder net met veel alcohol!!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:29

Poetsen met Zendium kan ook nog wel helpen, bij mij iig wel Lachen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:51

geluksvogel schreef:
paardje2005 schreef:

mijn TA zei juist van wel en die van mij is nog niet teruggekomen dus niks aan ht handje tot nu toe Haha!

Sterker nog... tot op de dag van vandaag weten ze nog steeds de oorzaak niet Haha!

Marinke schreef:
Poetsen met Zendium kan ook nog wel helpen, bij mij iig wel Lachen

Dit kan inderdaad ook helpen, maar moet je ALLEEN met deze tandpasta poetsen en voor altijd. In alle tandpasta's zit een bepaalde zeepsoort die het oppervlak van de slijmvliezen irriteerd... zendium heeft dat niet... daarom kan het bij mensen die veel last hebben van aften helpen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:07

ShadowFax schreef:
Sterker nog... tot op de dag van vandaag weten ze nog steeds de oorzaak niet Haha!

Meer over aften: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afte

Er worden idd verschillende oorzaken genoemd en men vermoedt dat een combinatie van factoren meespeelt.

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:12

Kamillosan.
Een spulletje dat je gewoon bij de drogist koopt in liquid vorm.
Een beetje op een wattenstaafje en dan goed over je aftes halen. Het prikt een beetje (als je het goed doet prikt het een beetje erg) maar het trekt de ontsteking eruit.
Twee of drie keer per dag en je aftes trekken weg.
Ook als je voelt dat er één begint te komen moet je het opdoen en hij verdwijnt weer.

Ik heb constant lage weerstand en bji veel stress of wondjes ook altijd aftes. Ik zweer bij dit middel!

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:12

poetsen met paradontax. of spoelen met antibacterieel mondwater. zuivert de mond

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:18

Ik las net in de vriendin dat groene theebladeren zouden helpen.....

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:32

Ja erg vervelend. Ik heb ook bijna ALTIJD aften, de keren dat ik niet onder de aften zit zijn zeldzaam.
Het is echter een fabeltje dat het door een gebrek aan vitamine c komt
Ik eet altijd gezond, daar zal het niet aan liggen. Ben echter wel heel erg allergisch voor vanalles en nog wat. Dit wordt steeds erger heb ik het idee. Ik denk dat het daar wel eens mee te maken kan hebben, dat je bewust of onbewust ergens allergisch voor bent.

En pyralvex helpt bij mij dus écht NIET.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:34

Hmm, Pyralvex helpt bij mij juist Super!
en als ik 2 avonden een fruitje extra eet is het zo weg..

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:08

bij mij komt het ook niet van een gebrek aan vitamine C, maar als ik cirtusvruchten eet krijg ik juist aften, of als ik heel zout of pittig eet.