Laura goes prof ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Laura goes prof ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 00:43

Zoals al aardig wat bokkers inmiddels weten ben ik vrij fanatiek met gezonde voeding, sport en dan met name fitness. Ik ben in Amerika helemaal verslingerd geraakt toen ik twee maandjes met een personal trainer werkte, en hier in NL heb ik dat weer opgepakt met een vrouwelijke trainer. Nu we ongeveer een half jaar fanatiek aan het opbouwen zijn (3x pw minimaal kracht waarvan ik één keer pw met haar train) heb ik ineens een fatsoenlijk frame Cool Grappig hoor, want je leven lang ben je aan het lijnen om er maar dingen 'af' te krijgen en ineens moet je er 'bij' gaan trainen. Ik ben aardig gegroeid in mijn borstkas en schouders beginnen zich al mooi af te tekenen. Bijkomend voordeel is overigens een stuk meer taille Haha!
Maargoed, inmiddels is mijn 3e trainingsschema er bijna weer doorheen en gaan we nu, na basis goed op hebben gebouwd met stabiliteitsoefeningen en basis spiergoepen, de boel aanpakken in de persoonlijke benadering. Voor mij betekent dat als eerste speerpuntje benen, want die heb ik flink (kreeg eens als 'compliment' dat mijn benen wel op die van Zidane leken Rolleyes ) maar zijn wel met name spieren. Dus daar gaan we een andere training tegenaan gooien. Op onze sportschool is één trainer die al aardig wat profs getraind heeft, en die gaat nu samen met mijn trainster zich over mijn schema buigen om er zo een zo goed mogelijk aangepast schema voor mijn en mijn doelen van te maken. Hij waarschuwde al dat ik daar flinke motivatie voor nodig heb, maar dat heb ik dus dat zit wel goed. Heel stiekumpjes zit ik namelijk te overwegen eens een figure-fitness challenge te doen. Daar moet dus nog wel een stuk aan getraind worden, maar begin is er absoluut Lachen

Dus dat wilde ik gewoon even kwijt. Het is zó'n heerlijk gevoel als je jarenlang gefrustreerd geweest bent met je lijf, en het nu met goede voeding en super training langzamerhand gevormd wordt in iets fantastisch Haha! En als er dan nog twee man de moeite waard vinden om er tijd in te steken en erin geloven is het helemaal top. Kom maar op met 1 januari, ik begin nu al *LOL* Jullie ook??

kjoetie

Re: Laura goes prof ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:44

leuk voor je dat je zo'n nieuwe uitdaging gevonden hebt Lachen Persoonlijk vind ik het echt helemaal niet mooi, die vrouwen (en ja ik weet waar je het over hebt Knipoog ) te gespierd, te mannelijk, ik zie liever vrouwelijke vormen dan zo'n gespierde spijker Haha! Maargoed, als jij het mooi vind en je kunt er je ei in kwijt, prima toch? Nou ben ik wel benieuwd naar voor- en nafoto's Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:45

wil ook wel eens een foto zien Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:47

Leuk dat je nu op zo'n manier bezig bent Ja Je kan er waarschijnlijk goed je ei in kwijt!

Uhhhmm nee ik sla even over Haha! K ben met niks erg fanatiek, en met sporten al helemaal niet helaas...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:05

lekkr als je je ei er zo in kwijt kunt,maar je moet niet zo'n eng wijffie worden,waar geen borsten meer aan zitten he?!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 14:10

er zit een zwaaaaar verschil tussen de bodybuilders en de fitnessers hoor Haha! Een bodybuilder ben ik absoluut niet. Foto's volgen Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:11

Mexx2 schreef:
lekkr als je je ei er zo in kwijt kunt,maar je moet niet zo'n eng wijffie worden,waar geen borsten meer aan zitten he?!

Nou idd dat is echt eng om te zien.
Een vrouw moet wel vrouwelijk zijn vind ik en daar mag best een grammetje vet aan zitten.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:51

ik dacht dat je met bepaalde oefeningen van een spijker juist in een wat vrouwelijker figuur kon veranderen ? Lachen

Mooi strak is anders dan erg gespierd.. Wat ik bij vrouwen zeker niet mooi vind.

Alleen trainen gaat niet werken, en de sportschool vind ik ook erg prijzig.. Dus ik geloof niet dat het een van mijn voornemens gaat worden Haha!

Maar succes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:42

Laura schreef:
er zit een zwaaaaar verschil tussen de bodybuilders en de fitnessers hoor Haha! Een bodybuilder ben ik absoluut niet. Foto's volgen Lachen

En de meeste vrouwen die ze in gedachten hebben krijgen ook wat hulpgevende spuitjes. Haha!

Ik heb ook fanatiek gesport, wel geen fitnes maar gevechtsport zoals Chen Style Taiji Chuan en zwaard das de gevechtsvom. En karate ook.. Kwam soms makkelijk aan 10 uur per week training maar daar krijg je wel geen spiertjes van Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:32

Hoe vaak train je dan en wat voor soort schema heb je dan?
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:33

ook ik ben erg benieuwd! puur uit nieuwsgierigheid, heb nml in mn hele leven 1x gefitnesst en dat is niets voor mij Bloos
vind het saai en heb geen discipline, heb wel gespierde armen, schouders, buik&benen dnakzij het werk op stal en het vele lopen Haha!
vind dat wel erg mooi, maar ik mis dus de motivatie om te gaan sporten, zou stiekem we weer mn nog meer zichtbare buikspieren willen van een paar jaar geleden(toen ik ook op een stal werkte, wat minder relaxed was als nu, dat verklaard het verschil in spieren Knipoog )

maar ik wacht dus vol spanning op je (voor&na?) foto's!
herinner me je enthousiaste topics uit amerika nog wel, erg leuk dat je ook in NL dit weer helemaal op hebt gepakt!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 14:52

spokie79 schreef:
Hoe vaak train je dan en wat voor soort schema heb je dan?
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.

Krachttraining 3 x per week, met een zgn 'split' schema dat je verschillende spiergroepen over verschillende dagen pakt. Ik train zo de benen, rug en biceps samen, de schouders, borst en biceps, en een dag buik en onderrug. Daarnaast na de krachttraining 30 minuten cardio, en minimaal 1x een losse dag alleen cardio van een uur.

Ik vind cardio dus vrij saai, maarja dat hoort erbij om je definitie te gaan zien (is toch jammer als je spieren kweekt en die niet zichtbaar zijn door een laag vet Clown ) krachttraining vind ik heerlijk. Vooral omdat je het verschil gaat zien en je telkens zwaarder kan. En stiekum moet ik ook wel lachen om de reacties van de tennistypejes die alleen op de crosstrainer staan op de laagste stand omdat ze vooral geen ' arnold' willen worden Rolleyes

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 14:55

Mijn zusje gaat een officieele fotoshoot nog doen dus die komen eraan, en voor een voorbeeldje van figure fitness modellen: http://www.shapefit.com/fitness-models.html
Helemaal niet die opgepompte dames, dat is bodybuilding. En voordat je d'at voor elkaar krijgt als vrouw heb je een ENORM goede training (en evt hulpmiddelen) nodig, want vrouwen hebben daar de hormonen simpelweg niet voor!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:06

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:55

heb je al foto's? Haha!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 03:02

ik vind idd sommige ook niet mooi....
als ik naar sommigen kijk is het net of ze ook heel erg de buik en adem inhouden ofzo Clown en dat te gespierde vind ik ook niet mooi...
ben het met renske eens...
maar wel gaaf hoor als jij er plezier in hebt is het goed toch Knipoog

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 03:20

ben wel benieuwd naar de foto's ja.
van die hele gespierde vrouwen vind ik niet mooi,maar hier zitten opzich wel mooie plaatje's tussen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:04

Gut, bij sommigen zijn ze volgens mij vergeten om er ingewanden in te doen! Dat past nooit in die ranke lijfjes...

Alle gekheid op een stokje, maar volgens mij ga je er met een stevig Hollands beenderengesteld nooit zo uit zien. Moet ik toch echt mijn bekken laten bijschaven. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:17

Zijn wel veel verschillen in zoals bij die tanja ziet er nog wel mooi uit, die heather vind ik te overdreven. Ben benieuw naar jou fotos

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:36

Ik ga vanaf 1 januari ook weer actief beginnen met krachttraining.
2 x in de week puur op kracht, en 1 x cardio Ja

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 15:27

Mijn foto's komen eraan... mijn zusje heeft de fotostudio gereserveerd want ik wel het natuurlijk wel goed doen. Al is begin januari niet denderend ivm kerstdagen-vetjes enzo *LOL*
Maar vandaag heerlijk een uur wezen rennen in het bos, dat is toch wel weer even lekker om het kerstmaal eraf te werken. Ik heb wel een paar foto's van mijn rug etc, maar die zijn vrij amateuristisch, maar ik zal toch even kijken of ik ze er op kan zetten straks Lachen

Edit: hier twee fotootjes. Gaat om het idee, deze zijn even gemaakt om mijn voortgang te bekijken en dus niet bepaald prof Knipoog Je kan op de rug foto wel goed mijn schouderontwikkeling zien. En dat ik spontaan een smalle taille krijg (cq, een breder bovenlijf Knipoog ) Het enige nadeel van krachttraining is overigens dat je niet heel veel tiet overhoudt Huilen Al is mijn borstspier ook wel aan het groeien, die zie je ook nog wel redelijk

Afbeelding

Afbeelding

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 16:08

Mietje schreef:
Ik ga vanaf 1 januari ook weer actief beginnen met krachttraining.
2 x in de week puur op kracht, en 1 x cardio Ja

Lekker Mietje! Klinkt goed Lachen

rebeltje schreef:
ik dacht dat je met bepaalde oefeningen van een spijker juist in een wat vrouwelijker figuur kon veranderen ? Lachen

Jazeker. Ik heb nooit een enorme taille gehad, maar wel vrij brede schouders. Nu ik mijn borstkas train wordt die omvang aardig breder, en krijg je dus veel meer een X zandloperfiguur. waardoor je taille optisch ook een stuk slanker oogt. Ik zie om me heen veel mensen die gefocussed zijn op hun dikke kont of dikke buik en dan juist dat gedeelte gaan trainen. En dat helpt juist weinig, want a. je kan plaatselijk geen vetverbranden en b. je hebt meestal al zo'n soort frame en c. juist spieren erop trainen zorgt in eerste instantie soms voor steviger aangezicht. Dus dan kan je beter je borst en armen gaan trainen om alles wat meer in proportie te krijgen bijvoorbeeld Lachen
Laatst bijgewerkt door Laura op 26-12-06 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:09

schoon fototjes! zo een lijntje seg Pling

ga je wedstrijden mee doen?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:33

Ik zelf ben veel te lui om zo'n strak sport en dieet regime aan te houden maar het resultaat van je inspanningen mag er wezen.

Kost wat moeite maar dan heb je ook wat. Je ziet er goed uit.

Heb je nou toevallig net de juiste sportschool gevonden want wij valt het wel op dat het tegenwoordig best lastig is als je krachttraining wil doen omdat de meeste sportscholen steeds meer op cardio gericht zijn.

En dat lopen op die loopband en fietsen op zo'n sportschoolfiets zie ik niet zitten. Dat kan ik voor mijn gevoel net zo goed gratis buiten doen ipv een duur sport abonnement te kopen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 17:15

nee mijn sportschool is ook vrij cardio gericht. Dure beedbeeldschermen voor de crosstrainers en veel tennis-mensen die vooral niet willen zweten ('want dan verbranden ze geen vet maar spier' Clown )
Ik zit dan in de freeweights hoek te trainen (het 'verdomhoekje' Knipoog ) en als er een rondleiding gegeven wordt aan nieuwe mensen en ze komen langs die hoek is het 'en hier zitten de bodybuilders' (..... zucht....) *LOL* Er is ook maar één echt goede fitness trainer vanuit de sportschool. De rest zijn vnl cios-jongetjes en die kan ik meestal zelf nog wel eea uitleggen Knipoog Maargoed, mijn vriendin/trainster en ik roeien met de riemen die we hebben Lachen