zowat het hele jaar door verkouden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n_atas

zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:15

zoals titel al zegt; ik ben echt zowat het hele jaar door verkouden ( vooral de hefst/winter tijd )
mijn neus zit echt altijd dicht, keel doet pijn, kan amper slikken
als kind kon ik al amper door mn neus ademen.. dus nu die weer dicht zit, is het nog erger

en verder voel ik me nu ook de laatste dagen beetje onstabiel, moeiheid ( kan terugslag zijn van mn pfeiffer ) en duizelig enzo

en ben dus continu benauwd, omdat mn neus dichtzit en amper kan slikken
ik hen neusspray etc maar niks helpt, en de momenten dat mn neus af en toe eens open is dan nog ben ik benauwd en kan ik moeilijk door mn neus ademen

zijn er meer mensen die dit kennen?
ik ben niet zo`n piepmiep die om elk wissewasje naar ha vliegt..
maar omdat dit al zoooo lang speelt, zit ik te denken het misschien toch te doen

_Myrthe

Re: zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:19

ben je niet allergisch ofzo? succes ermee Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:29

Werk je misschien in een ruimte met airco? Veel verschillen in temperatuur, etc, doordat je veel van binnen naar buiten gaat?

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 21:33

rockemuiz schreef:
ben je niet allergisch ofzo? succes ermee Lachen

nee, niet dat ik weet

tamary schreef:
Werk je misschien in een ruimte met airco? Veel verschillen in temperatuur, etc, doordat je veel van binnen naar buiten gaat?

nee, werk niet in een ruimte met airca en kom ook niet echt in aanmerking met verschillen in temperatuur

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:38

ik heb ook zoiets.. ik heb het niet met slikken, maar wel benauwd en last van mijn neus.. misschien zijn net als bij mij je neusslijmvliezen te dik... ik ging me laten testen op een allergie en toen zei de dokter dat ik te dikke neusslijmvliezen heb. Ik moet nu geopereerd worden.. Ik heb tussendoor een paar kuurtjes gehad die ervoor zorgen dat je neus echt openblijft, want je mag namelijk zo'n neusspray maar 3 weken gebruiken.. anders gaat het verkeerd werken!

in de winter heb ik er ook heel veel last van..
maar in de zomer heb ik het ook heel erg gehad..

ik ben op het moment een beetje ziekjes heb snel spierpijn en ben ook gauw moe.. ik moet echt moeite doen om mijn vriendinnen 's ochtends bij te houden op de fiets, omdat ik het gewoon benauwd krijg en gewoon moe ben

ik zou langs je huisarts gaan en vragen voor advies.

suc6 alvast
groetjes nikki

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:40

jaah klopt,ik heb ook last van mn slijmvlieze,het weer hoeft maar omte slaan of wat dan ook,ffe in de wind te lope en hopla slijmvlieze opgezet en keelpijn..kijk anders eens voor homeopathische middele ,dit helpt ook wel eens

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:01

@ x_baumgold_x wat jij beschrijft heb ik dus ook, ben echt zo snel buiten adem op de fiets
ik kan ook echt niet te veel praten tijdens fietsen, anders ben ik helemaal kapot

maar ga anders idd maar eens langs ha

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:05

x_baumgold_x schreef:
ik heb ook zoiets.. ik heb het niet met slikken, maar wel benauwd en last van mijn neus.. misschien zijn net als bij mij je neusslijmvliezen te dik... ik ging me laten testen op een allergie en toen zei de dokter dat ik te dikke neusslijmvliezen heb.

Ik heb het altijd al benauwd gehad, zo'n beetje heel mijn leven. Ik ging ook nooit naar de dokter, helemaal geen zin in. Tenzij ik er last van zou krijgen, en tegenwoordig is het met gym echt te erg.

Was ik naar de dokter geweest; "Je hebt een te snel werkend neusslijmvlies (reageert snel op rook, stof etc.) & hij gaat heel traag weer dun worden".
Kreeg daar een neusspray voor, de hele zomer gebruikt. Werkte dus voor geen meter..

Weer naar de dokter. "Jaa, misschien ben je wel allergisch". Bloed laten prikken. Uitslag; "Je hebt een allergie-waarde van 2000 ipv 200, zwaar allergisch dus".
Naar de allergoloog, ben ik helemaal niet allergisch... Verward

Toen werd ik vanaf de allergoloog verwezen naar de KNO-arts, en ik was nog geen 5 minuten binnen en hij wist de oorzaak! Mijn neusamandel is groot en zit enorm in de weg. Vrijdag wordt ik geopereerd en dan is hopelijk alles weg (benauwdheid).

Die dokters moet je dus niet echt vertrouwen volgens mij.. Clown

Ben je echt verkouden? Of is het voornamelijk je benauwdheid?
Voel je ook waar je benauwdheid zit? Ik ging daar namelijk laatst over nadenken bij de KNO, bij mij zit het achter mijn neus, boven mijn gehemelte..

Misschien is het verstanding om via je dokter een verwijzing naar de KNO-arts te krijgen? Die man/vrouw heeft namelijk veel meer ervaring dan een dokter met benauwdheid etc.

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:14

verkoude/benauwdheid allebei

maar vind de benauwdheid het ergst
en die zit vooral boven in mn neus, gevoel alsof het daar helemaal dicht zit..
kan zelfs amper eten, zelfs dat kost gewoon moeite..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:17

snachts een halve, opengesneden ui langs je bed zetten kan voor veel verlichting zorgen.

en ik zou zeker even langs de dokter gaan en een verwijsbrief vragen, het kan namelijk zoveel zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:18

Heb je niet gewoon een lage weerstand? Tekort aan vitamines? Eet meer fruit of als je daar geen zin in hebt neem dan vitamine pilletjes...

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:11

Hmm, wat ik hier lees moedigt mij aan om toch maar even langs de HA te gaan. Ik kan me dus ook niet meer herinneren wanneer ik niet verkouden was. In de zomer gaat het wel redelijk, maar nu is het puur bagger. Als ik iets van melkproducten heb gegeten/gedronken is het helemaal niet te harden, maar dat schijnt ook slijm op te wekken ofzo.

Oké, ik ga morgen ff bellen.
Maar....
Maar....
Maar.... k wil eigenlijk niet (zei ze met een heel klein stemmetje)

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 22:28

@ truf ik ken het, zelf ben ik ook niet iemand die snel naar dokter rent, denk altijd van pff hij ziet me aankomen met dit belachelijke kwaaltje

maar ik wordt er nu wel echt moe van, eten,fietsen,praten alles kost moeite omdat ik zo benauwd ben doordat mn neus echt altijd dicht zit en op de momenten dat ie af en toe open is, ik nog benauwd ben

maar ik ga morgenochtend langs ha, tijdens spreekuur,, dus ben benieuwd

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:17

@ n_atas, hoe is het gegaan? Had de ha wat nuttigs te melden?

Uiteraard heb ik nog niet gebeld Bloos Volgens mij moet het bij ons voor 11 uur, maar toen had ik school, dus lukte het weer niet... Ach ja, maandag nog maar een poging Knipoog

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 23:34

nou.. ben vanmorgen dus naar ha geweest, toen mn wekker om 7 uur af ging dacht ik eerst ach nee zou ik wel gaan... maaar ben toch gegaan!

en idd ha vond ook dat mn neus erg verstopt zat en dat niet zo hoorde.. verder heeft ie wat testjes gedaan en werd toen doorverwezen naar poli, moest bloed laten prikken om te testen of het niet een allergie is.. ik... en naalden!!! Nagelbijten / Gniffelen als ik ergens bang voor ben, is dat het wel
maaar dapper als ik was ging ik toch bloed prikken...

en ik heb een speciale neusspray gehad wat je alleen kan krijgen volgens doktersrecept..
dus het is nu even afwachten op uitslag bloed en kijken of die neusspray gaat helpen

en anders weer terug..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:56

Ik heb dat twee winters ook zoiets gehad zeg maar..
Toen heb ik bepaalde medicijnen gekregen, soort poeder wat je twee keer per dag moest inademen, de hele koude maanden periode. Vorig jaar mee begonnen, nu nog niet weer aan begonnen, maar...gewoon nog niet één keer verkouden geweest dit jaar! Bij mij hielp het wel.

Ik denk alleen dat je nu eerst je bloedonderzoek moet afwachten. Dapper van je dat je bent gaan bloedprikken, ik moet al een jaar weer heen maar ik durf echt niet meer Schijnheilig
Hopelijk gaat het snel over Ach gut

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:00

Droomster schreef:
x_baumgold_x schreef:
ik heb ook zoiets.. ik heb het niet met slikken, maar wel benauwd en last van mijn neus.. misschien zijn net als bij mij je neusslijmvliezen te dik... ik ging me laten testen op een allergie en toen zei de dokter dat ik te dikke neusslijmvliezen heb.

Ik heb het altijd al benauwd gehad, zo'n beetje heel mijn leven. Ik ging ook nooit naar de dokter, helemaal geen zin in. Tenzij ik er last van zou krijgen, en tegenwoordig is het met gym echt te erg.

Was ik naar de dokter geweest; "Je hebt een te snel werkend neusslijmvlies (reageert snel op rook, stof etc.) & hij gaat heel traag weer dun worden".
Kreeg daar een neusspray voor, de hele zomer gebruikt. Werkte dus voor geen meter..

Weer naar de dokter. "Jaa, misschien ben je wel allergisch". Bloed laten prikken. Uitslag; "Je hebt een allergie-waarde van 2000 ipv 200, zwaar allergisch dus".
Naar de allergoloog, ben ik helemaal niet allergisch... Verward

Toen werd ik vanaf de allergoloog verwezen naar de KNO-arts, en ik was nog geen 5 minuten binnen en hij wist de oorzaak! Mijn neusamandel is groot en zit enorm in de weg. Vrijdag wordt ik geopereerd en dan is hopelijk alles weg (benauwdheid).

Die dokters moet je dus niet echt vertrouwen volgens mij.. Clown

Ben je echt verkouden? Of is het voornamelijk je benauwdheid?
Voel je ook waar je benauwdheid zit? Ik ging daar namelijk laatst over nadenken bij de KNO, bij mij zit het achter mijn neus, boven mijn gehemelte..

Misschien is het verstanding om via je dokter een verwijzing naar de KNO-arts te krijgen? Die man/vrouw heeft namelijk veel meer ervaring dan een dokter met benauwdheid etc.

ik heb niet echt benauwdheid alleen soms bij de gym.
ik ben ook al doorverwezen naar de KNO-ARTS
maar die zij dat ik te dikke neusslijmvliezen heb.

Ik ben trouwens ook echt verkouden...

Groetjes

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:08

juglangina van bloem werkt bij mij altijd. 20 druppeltjes iedere dag en als je verkouden bent om het uur.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:35

Ik heb daar ook last van, ben het hele jaar door wel verkouden. In de herfts en winter meer dan in de zomer en de lente. Ik ben dus ook allergisch voor stof, rook, en mist. Ik kan dus ook eigenlijk niet door de mist heen fietsen, dan krijg ik echt amper adem en gelijk enorm pijn in m'n keel. Tsja en bij de paarden op stal is het ook een en al stof.. En in een café, discotheek o.i.d. is ook allemaal rook. Ik hoef daar maar binnen te stappen en m'n neus begint al vol te raken en krijg pijn in m'n keel.
En wat is er aan te doen? Niets, ja de ruimtes ontwijken waar veel stof en rook is.. Maarja dat vind ik dus ook niet altijd echt een optie Clown

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:23

yep hier nog iemand! die zelfs midden in de zomer bij 30 graden verkouden is of de griep heeft Nagelbijten / Gniffelen
ook geregeld terugslag van Pfeiffer en dan nog bijna altijd verkouden/griep/keelontsteking, kortom ik voel me 3/4 van het jaar niet bepaald fit Scheve mond (zegt ze met een schorre stem, dichte neus en steeds maar hoesten Ach gut )
huisarts dreigt met amandelen eruit halen, maar twijfeld of dat ook echt iets doet tegen de verkoudheid, wrsch alleen tegen de keelontsteking(erg leuk, heb t dan meteen zo erg dat als ik in de spiegel kijk en mn mond open doe ik een knalrode keel met witte stippen zie, normaal ziet de dokter dat pas als ie goed in je keel kan kijken, ik zoie da zelf dus ook al Nagelbijten / Gniffelen )

gezond eten&genoeg slapen doet wonderen, maarja ik heb te weinig uren in een dag om alles te kunnen doen dus dan compenseer ik met weinig slapen en ik lust haast niets gezonds..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:10

Renske_ schreef:
maarja ik heb te weinig uren in een dag om alles te kunnen doen dus dan compenseer ik met weinig slapen en ik lust haast niets gezonds..

Haha, das precies wat ik ook doe Knipoog en ik lust ook haast niks gezonds. Appel en aardbei gaat nog, maar andere soorten fruit Misselijk Groente is over het algemeen ook niet echt een succes. Boontjes, bloemkool, spruitjes, worteltjes gaat nog wel, maar tomaat, augurk, komkommer enzo vind ik echt vreselijk.

Maar ik heb eindelijk al mn moed bij elkaar geraapt en de dokter gebeld Lachen Ik kan donderdag om 8.20 terecht bij de arts in opleiding. Ik ben benieuwd... Clown

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:34

Ik ben ook altijd verkouden.
En eet toch vrij gezond. Eigenlijk nooit over nagedacht hiermee naar een dokter te gaan.

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 22:40

@ truf goeie zet van jou Knipoog laat je weten wat de dokter zei?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:47

heb je je keelamandelen nog?

ik heb het ookheel erg gehad zodra het weer maar iets veranderde werd ik ziek.
keel en oorontsteking, verkouden, koorts.
ik heb ze er uit laten halen toen ik 17 was.

het is nu een heel stuk minder.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:51

toen ik de titel las was het eerste waar ik aan dacht pfeiffer en later zeg je zelf al misschien een terugslag hiervan.
Ik herken dit namelijk heb er zelf ook last van.