Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Reggs

Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:11

Hoi hoi,

zoals de titel eigenlijk al eenbeetje zegt, veel mensen denken dat ik annorexia heb.
Ik ben wel heel dus, maar daar kan ik echt niks aan doen! ik eet best veel maar kom nooit wat aan.
Ik ben 1.63 en weeg 47 kilo.
Het zal vast ondergewicht zijn, maar ik krijg er gewoon niks bij, echt niet!

Maar nou komt dus het punt van dit topic, Waarom suggesteren mensen gelijk dat ik annorexia heb als ik een keertje geen snoepje neem, of een keer geen zin hem in mijn boterhammen.
Dat is echt vervelend, dan gooi ik ze weg, en dan zie ik ze kijken.
Zo van, hmm ze eet niet, zou er wat zijn?
Sommige mensen zijn helemaal jaloers op mijn "dunheid" maar zo'n feest is het niet altijd.

Zijn er hier op bokt eigenlijk meer mensen die er last van hebben? of die het helemaal met me oneens zijn?
Say is out loud!

xSalina

Re: Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:13

heeJ..

Noujaa... om zo te oordelen meteen.. tsjaa zo zijn mensen eah ×P
K ben zelf 1.71 en weeg 60 dat is dus ook niet echt veel...
En k ben ook dun Knipoog

je bent niet de enige hoor Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:16

Ik ben ook best dun. Ook 1,63 en ong. 50 kilo.
Ik kan net zo veel eten als ik weer maar er komt echt nooit wat bij, ja puistjes Clown
Vaak best vervelend met broeken kopen, zitten allemaal veelste ruim, maatje kleiner weer te korte broekspijpen. Scheve mond

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:17

Same here, 1.76 en 51 kg.
Ik (vr)eet echt ontzettend veel, maar word ook niet dikker.
Ook ik gooi wel eens mijn broodje weg op school, maar eigenlijk word er van mij nooit gedacht dat ik anorexia heb, aangezien ik niet echt té dun ben (je ziet m'n ribben niet, zegmaar Vork), en ik snoep echt ontzettend veel.
Met name op school, ik heb altijd een koekje, een snoepje, en in de grote pauze koop ik vaak nog een muffin. Vork
Daarentegen eet ik vaak 4 broodjes op school, 2 's ochtends, en 's avonds een normaal 'bord vol'.
Dus aangezien ik verder helemaal normaal eet, zou niemand zeggen dat ik anorexia heb. Lachen

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:20

Helemaal mee eens!!
Ik ben 1.70 en nu slechts 54 kilo.....maar daar ben ik a supertrots op, want was nog dunner, ik bleef altijd rond de 50/51 hangen. Vroeger altijd voor teleks uitgemaakt, toen was ik echt een botje met een velletje erom Haha!

En dan heb je mensen van mijn lengte en dan 65/70 kilo die zeuren dat ze te dik zijn.... terwijl die naar mijn idee juist perfect op gewicht zijn.wees blij zeg ik dan altijd, want dun zijn is ook niet alles.

Eten helpt niet, ik begin smorgens met 2 broodjes, om 10 uur nog een keer+iets van een kitkat oid, rond 13u 4 tot 6 broodjes, om 15u nog weer wat lekkers en om 19.00 avondeten en dan savonds vaak nog wat lekkers..... (en als ik dat niet doe, dan val ik af....Boos! )
En kleren....altijd een ramp inderdaad.... alles te wijd, te los, wat dan ook. En doordat je zo dun bent, heb je automatisch minder boezem, wat weer te weinig is in mooie sexy truitjes enz Haha!

Oh, en als iemand vraagt waarom ik niet aankom: ik heb een ploegendienst van lintwormen in m'n lijf Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door whissie op 25-11-06 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:22

Ik ben zelf zéker niet te dun.
Maar volgens mij ben je niet te dun hoor.
Je hebt een gezond gewicht en je moet je niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:26

CarmN schreef:
Je hebt een gezond gewicht en je moet je niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen.

officieel net wel, je BMI hoort tussen de 18 en 25 te zitten, en TS is 17,7.... dus volgens de maatstaven ben je heeeeel klein beetje te dun Haha!

Maar wat zeggen zulke maatstaven nou..... zolang je gezond bent en je er verder niks aan kan doen, dan is dat toch gewoon genetisch aangelegd denk ik dan.

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 23:29

CarmN schreef:

Makkelijker gezecht dan gedaan!
ik voel me altijd best ongemakklijk, om altijd maar de dunste te zijn.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:32

ach mensen oordelen te snel.

ik ben 1.80 en weeg 55 ben 17 jaar.
ik ben geloof ik iest te licht..

laat ze maar banketstaaf, mis zijn ze gewoon jaloer op jou lijntje.

ook ik heb vaak last als ik zeg : ja maar dat is niet goed voor me daar word ik dik van : ja jij kan het wel hebben,... helaas is de tijd van veel eten en niet dik worden wel iest minder geworden dus ook ik moet gaan op letten, maar dat snapen buitenstanders niet.
En idd altijd de langste en de dunste is ook niet leuk, maar ik ben erg blij met me figuur Vork

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:33

Je moet maar zo denken: nu ben je misschien de dunste....maar als jij en je vriendinnen straks 40 zijn, heb jij een supermooi model, en is de rest allemaal "uitgezakt" Tong uitsteken (niet verkeerd bedoeld voor de anderen Haha! )

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:35

ik ben 1.63 en weeg ongeveer 40/41 kilo, ik krijg wel opmerkingen als mensen m'n gewicht horen, maar ik zie er niet heel mager uit. En ik eet zeker niet te weinig.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:42

eigenlijk is het "te dun" zonder oorzaak het zelfde als iemand die steviger is zonder oorzaak. je genen bepalen het grootste deel van je bouw, net als je botten, de 1 heeft dunne botten, de andere een stuk dikkere, hierop moet het lijf (spieren/vet enz) zich ook weer op aanpassen. Alleen mensen willen soms gewoon iemand hebben om wat over te zeggen. En vaak komt dit juist uit het feit dat ze stiekem best jaloers zijn of niet helemaal zeker zijn van hunzelf Haha!

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:43

Even heel offtopic, Reggs De pony in je profiel Jimmy hoelang staat die al op die manege en heeft die altijd al die naam gehad?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:49

Hmm.. ik ben 1.60m lang en weeg 47.5 kg, maar ben niet mager ofzo. (alleen super smal, en mensen zeggen omdat ik dan smal ben dat ik dun ben) Ik ben er wel blij mee, maar ik heb bijv. een vriendin die is 1.85m lang en die weegt maar 52 kg, zij wordt iedere dag uitgescholden voor anorexia patiënt. Echt triest.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:54

Ach, ik ken het.
Heb ook wel eens gehoord dat mensen dachten dat ik anorexia had, en sowieso hoor ik altijd 'jeetje, jij bent echt dun!'
Ik ben 1.84m en weeg 57 kilo. En je wilt niet weten wat ik allemaal naar binnen werk *LOL*
Haha, maar meid, wees gewoon jezelf, jij weet wel beter Lachen

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:00

Ik ben zelf ook veel te licht voor me lengte..kan zelf ook heel veel eten zonder aan te komen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:01

omdat mensen er geen rekening mee houden dat je nog jong bent en echt nog wel wat dikker word als je in de pubertijd komt/zit

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:19

Ik ken het gevoel... ik ben 1.58m en weeg amper 40kg... en dat voor iemand die 20 is...

Als je eens wat minder honger hebt, of je eet gewoon eens iets minder omdat je het niet lekker vind, dan zit iedereen je aan te gapen alsof dat je ziek bent Rolleyes

Ik ben echter nog nooit uitgemaakt voor annorexia-patiënt... maar dat heb ik waarschijnlijk ook een beetje te danken aan de mensen in mijn omgeving. Ik geef ze gewoon geen reden om me voor iets uit te schelden Haha!
Als ik mezelf bekijk in de spiegel, dan denk ik niet dat ik te dun ben. ok, mijn polsen zijn dun (bovenarmen zijn wel bespierd), mijn sleutelbeen is lichtjes zichtbaar en als ik mijn longen volpomp met lucht zie je inderdaad mijn ribben... maar of dat wil zeggen dat ik TE dun ben?
Ik voel me goed, ben bijna nooit ziek en kan met gemak een sprintje trekken als het nodig is...
Het enige dat mij eigenlijk stoort, is dat kleren altijd te ruim zitten... ik heb 1 winkel waar ik heen kan om broeken te kopen, en dan vind ik vaak nog geen enkele die past... of als ik een nieuwe trui wil, mag ik amper kijken welke ik leuk vind. Als ik iets vind dat past, of goed aansluit, dan koop ik het gewoon, zelfs al is het niet helemaal mijn smaak.

Hou er in ieder geval rekening mee dat BMI niet alles zegt. Ik heb gehoord dat je dat pas als richtlijn mag gaan gebruiken eens je 25 bent. Iets in verband met groei of met hormonen ofzo...

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:32

nou nad, je ziet er toch gezond uit? zolang je huid er maar gezond uitziet is er volgens mij ook geen reden om van anorexia uit te gaan ,omdat je huid dan dof wordt ivm tekort aan bepaalde voedingsstoffen. Slim

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 00:39

haha thnx Ym!

LimaGentle schreef:
omdat mensen er geen rekening mee houden dat je nog jong bent en echt nog wel wat dikker word als je in de pubertijd komt/zit

Ik ben nu 15 jaar oud en ben in 3/4 jaar maar 3 kilo aangekomen.
volgens de dokter groei ik niet meer en heb dus mijn "groeispurt" ( die nietzo groot was Tong uitsteken ) al gehad.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:08

Reggs schreef:
haha thnx Ym!

LimaGentle schreef:

Ik ben nu 15 jaar oud en ben in 3/4 jaar maar 3 kilo aangekomen.
volgens de dokter groei ik niet meer en heb dus mijn "groeispurt" ( die nietzo groot was Tong uitsteken ) al gehad.

en meestal ga je na de groeispurt de breedte in Knipoog
komt echt wel goed... wees maar niet bang Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 08:54

Biondaa schreef:
heeJ..

Noujaa... om zo te oordelen meteen.. tsjaa zo zijn mensen eah ×P
K ben zelf 1.71 en weeg 60 dat is dus ook niet echt veel...
En k ben ook dun Knipoog

je bent niet de enige hoor Lachen

Dit is heel normaal hoor Knipoog

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:00

Ik ken het probleem helaas.
Ik ben 13 jaar 1.69½ en weeg 48 kilo.
Als ik niks neem dan krijg ik direct te horen van hé heb je anorexia ofzo.
En als iemand trakteerd dan zeggen ze direct is dat wel goed voor je anorexia.
Dan denk ik echt van weten ze wel waar ze het over hebben.
Ik kan eten wat ik wil maar ik kom toch niet aan. (zit ook in de familie)
TS: heb jij ook moeite met kleding kopen?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:04

ik ken het ook ik ben 1,67 en weeg 46 kg
wel te licht maar het komt er gewoon niet aan.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:05

ik ken het probleem ook hoor.. ik ben 14 jaar 1.62 klein en weeg maar 43 kg.. wat jij ookal zegt van dat je je boterhammen weg gooit als je geen trek heb.. dat heb ik ook en dan zeggen ze standaard: eet nou eens je bent al zo dun.. en wat meeste al zeggen, je kan net zoveel eten maar ik kom gewoon niet aan..

ik ben vooral moeite met broeken kopen.. want ik hem best lange benen.. en aan de bovenkant ben ik dus dun. zijn ze altijd
te wijd..