Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 13:39

De titel zegt het al. Dit haar heb ik dus. Maar om het nou elke ochtend te stijlen voordat ik de deur uit durf gaat me ook een beetje uit de neus hangen. Heb het al geprobeerd met schuim, en van allerlei goedjes, maar nikshelpt. Weet iemand wat ik misschien nog meer kan proberen? Ik vind het toch wel een serieus probleempje.. Word er echt een beetje gek van af en toe Haha!

Nibbit

Berichten: 10429
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:42

Krul conrtol cream van Andrelon.
Echt superspul, je haar wordt er mooi glad van.

absque_dubio

Berichten: 7882
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:43

Andrelon werkt bij mij ook niet.. Scheve mond (heb hetzelfde probleem)
Tot nu toe blijf ik maar mn haar stijlen, enigste oplossing.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:49

Nibbit schreef:
Krul conrtol cream van Andrelon.
Echt superspul, je haar wordt er mooi glad van.

OK dan! ik wil me haar niet helemaal glad hebben, maar zo heb ik geen pluizig haar meer, en krullen precies waar ik t wil hebben, echt perfect spul en in 1 minuutje gedaan Go jij! Go jij! (dat is dat spul in zo'n pompje,) shampoo's enzo hiervoor vind ik niet zo goed werken.

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:53

gewoon na het douchen alleen een handdoek erom, niet drogen met fohn of door met de handdoek te wrijfen.
eventueel een kam erdoor, als het nat is, en dan op de kop hangen, hand vol schuimgel erin kneden, dan moet het goed zijn!

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:54

Ik heb al sind ik haar heb (als zeer klein kind dus al) krullen. In de pubertijd is het waarschijnlijk door hormonen ofzo steeds meer gaan kroezen. Ik heb mn haar 24/7 in een staart (behalve als ik mn haar was natuurlijk) en ik kan ze alleen uitkammen als ze nat zijn anders maak ik mn haar kapot en zie ik eruit als een heks Tong uitsteken
Ik heb vanalles geprobeerd, verschillende shampoos (moet die van andrelon nog ns proberen...), mousse, gel, wax en ik heb nu een of ander vet spul uit amerika voor afrikaase koes om t zo maar te zeggen. Ik moet zeggen dat ik er niet zo heel erg mee zit omdat ik er toch niks aan kan doen. Maar stiekum hoop ik toch dat ik ooit handelbaar haar krijg en ben ik jaloers op mensen die geen 3 kwartier voor de spiegel hoeven te zitten om hun haar met veel moeite uit te kammen.
Ik wil trouwens niet stijlen omdat mn haar al zo droog is en het daardoor volgens mij alleen maar erger word...

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:03

jah ik heb ook last van krullen verschrikkelijk! stijlen doe ik af en toe, want dat is slecht voor je haar,en ik doe er wel eens schuim en spray in dat zijn er wel krullen maar dan spuist het tenminste niet zo. ik gebruik andrelon shampoo én cremespoeling glad en stijl, maar dat werkt niet echt tenminste niet bij mij. verder heb ik geen dingen geprobeerd

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:09

Ik gebruik kokoswax van Palmer's, verkrijgbaar bij de Etos en volgens mij ook bij de Trekpleister. Je hebt er maar een klein beetje van nodig, dan gaat je haar er ook niet vet uitzien (en niet overdreven naar kokos ruiken). Ik smeer het in mijn haar als het handdoekdroog is, dus na het douchen en doorborstelen. Föhnen doe ik niet, daar wordt het alleen maar droger van.

http://www.cosmeticmall.com/nextag/defa ... t_id=69339

Afbeelding

Om droog pluizend haar wat steiler (lees: beter handelbaar) te krijgen, gebruik ik Stretch Gum van Parucci. Dat koop ik bij mijn kapper. Ook daar heb ik maar een heel klein beetje van nodig.

http://www.parucci.com/parucci.php

Afbeelding

Met beide potjes doe ik ca. een jaar, dus erg duur ben ik niet uit.

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 15:03

Andrelon werkt bij mij ook niet.. Alleen als ik het eerst gestijlt heb, daarna is het een beetje krullend verwaaid Tong uitsteken En dan dat spul, dat werkt wel.. Ik ga maar eens de tip van Marigold proberen Lachen

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 15:05

Trouwens, dat van kokos.. Vind ik echt heeeeeeeeel vies.. Bloos

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 15:06

Dan moet je het niet gebruiken. Haha!

Lusitana

Berichten: 22455
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:18

Stybba schreef:
Ik heb al sind ik haar heb (als zeer klein kind dus al) krullen. In de pubertijd is het waarschijnlijk door hormonen ofzo steeds meer gaan kroezen. Ik heb mn haar 24/7 in een staart (behalve als ik mn haar was natuurlijk) en ik kan ze alleen uitkammen als ze nat zijn anders maak ik mn haar kapot en zie ik eruit als een heks Tong uitsteken
Ik heb vanalles geprobeerd, verschillende shampoos (moet die van andrelon nog ns proberen...), mousse, gel, wax en ik heb nu een of ander vet spul uit amerika voor afrikaase koes om t zo maar te zeggen. Ik moet zeggen dat ik er niet zo heel erg mee zit omdat ik er toch niks aan kan doen. Maar stiekum hoop ik toch dat ik ooit handelbaar haar krijg en ben ik jaloers op mensen die geen 3 kwartier voor de spiegel hoeven te zitten om hun haar met veel moeite uit te kammen.
Ik wil trouwens niet stijlen omdat mn haar al zo droog is en het daardoor volgens mij alleen maar erger word...

Mijn haar was als tiener ook kroes, maar dat is na mijn twintigste weer genormaliseerd naar gewone krullen.

Ik gebruik trouwens een piezeltje wax (tussen de handen gewreven en dan handen even door het haar) als het te pluizig wordt.
En niet alle dagen wassen. En zeker niet te heet wassen.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:55

Ik heb gister toevallig iets hiervoor gekocht.
Andrelon Temmer! Normaal gesproken werkt andrelon ook niet bij mij, maar deze werkt wel aardig!
Ik ga vanavond nog uit en dan smeer ik het er ook in, kijken of het dan nog zo goed helpt!!

Anoniem

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:00

andrelon werkt wel bij mij, ook heb ik john frieda (voor bruin, en t is er ook voor blond haar) dat werkt super bij mij, wassen met john frieda, andrelon prefect kurl, en dan zit het wel normaal (behalve als ik op de fiets moet met wind Bloos

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:04

keb ook heel erg last van pluizig haar
maar ik gebruik henna-plus en een wax van het zelfde merk, en dat help heel goed!!

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:07

Andrelon schijnt niet goed voor je haar te zijn, een vriendin van mij doet kappersopleiding en ze zei dat andrelon en fructis een laagje om je haar legt waardoor het uitdroogt. Ik heb nu een cremespoeling van Elvive voor droog en weerbarstig haar oid. Mn haar is nu wel aardig glad alleen het springt nog wel heel erg Clown

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:11

Ik gebruik ook Palmer's Coconut Oil Formula, heerlijk spul! Je doet er erg lang mee, dus zeker niet duur. Het ruikt ook echt heerlijk Haha!

Maaikelove

Berichten: 1393
Geregistreerd: 11-10-04

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:14

Ik heb ook droog haar, heb nu sinds kort een potje van Palmers, van de etos, dat is blauw spul, heet Bergamot ofzo, en het ruikt nie echt heel lekker maar helpt wel goed Lachen (Ik zie dat jullie wel kokosvet hebben van Palmers, maar ik vroeg bij Etos om kokosvet en toen kreeg ik dat blauwe potje, haha thuis zag ik dat er geen eens kokos in zat en dat het niet zo heel lekker rook Tong uitsteken)Stijlen zou ik echt niet doen, wordt je haar alleen maar droger van. De kapster zei dat stijltangen bedoeld zijn voor écht kroeshaar (zoals mensen uit Afrika dat hebben) wat veel sterker is dan ons Europees haar. Perfect krul creme van Andrelon werkt niet bij mij, ik smeerde uit ellende wel eens vaseline in mn haar Tong uitsteken

hmm denk dat ik toch maar naar dat kokosvet van Palmers op zoek ga, alleen wel een beetje zonde dan van het potje wat ik nu heb Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:04


MyHappyHorse

Berichten: 1196
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:07

ik gebruik ook wel kokoswax van Palmer's doe ik al ik savonds gedoucht heb ik me haar en laat het dan zo op drogen niet fhonen of droog wrijven werk bij mij goed

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:46

Tienn schreef:
Ik heb gister toevallig iets hiervoor gekocht.
Andrelon Temmer! Normaal gesproken werkt andrelon ook niet bij mij, maar deze werkt wel aardig!
Ik ga vanavond nog uit en dan smeer ik het er ook in, kijken of het dan nog zo goed helpt!!


Nou even over die Temmer.
Het helpt met fietsen wel nog goed [ wind enzo] maar tijdens het uitgaan is het alsnog wel behoorlijk gaan pluizen.
Maar verder met fietsen en alles werkt het opzich wel aardig!

Nu nog iets vinden wat ook met uitgaan werkt Scheve mond

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:32

Best lastig......... in heel veel chemische spullen zitten siliconen dus die raad ik je af. Hierdoor kan je haar juist springeriger worden doordat het gewoon uitdroogt.
Siliconen leggen een laagje om je haar heen waardoor je haar geen vocht meer op kan nemen.
In de eerste instantie helpen die producten heel goed maar na een tijdje houd je een bosje stro over.

Bij mij helpt het als ik basisolieen vermeng met gedemineraliseerd water en dan lekker in mijn haar spuit. Wordt mijn haar iets zwaarder van en het droogt niet uit, en het gaat ook nog eens mooi glanzen!

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:18

Dimpie schreef:
Ik gebruik ook Palmer's Coconut Oil Formula, heerlijk spul! Je doet er erg lang mee, dus zeker niet duur. Het ruikt ook echt heerlijk Haha!


Ik heb er ook de shampoo van Go jij! Go jij! Geweldig spul!

Saar4
Berichten: 2355
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:03

www.mariposa-import.com/webshop

het is duur maar ik moet zeggen dat ik zelf heel lang met de verpakkingen doe omdat je er maar weinig van nodig hebt. En mijn haar komt bijna tot mijn taille.

Er is in elk geval keus genoeg! Wat voor jou werkt is heel erg afhankelijk van het soort krullen wat je hebt.

boer

Berichten: 118
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Ommen

Re: Droog haar, krullen die alle kanten op staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:08

Heb ik dus ook last van.. dat super droge pluizerige haar
als ik uit ga ga ik eerst onder de douche en smeer er daarna mouse in als het nog beetje nat is.. en niet zo;n klein beetje mouse ook want ik heb echt lastig haar

en overdag.. tja gewoon altijd in een staart.. iets anders kan ik er nie echt mee