Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:maar dat kon je niet merken aan mijn broer die zat boven gewoon te drummem
Lisjuh87 schreef:Pfff mijn vriend heeft het ook heb al vaak zo'n aanval meegemaakt, ja hij is jong en regelmatig leven is dan moeilijk maar met diabetes oh zo belangrijk. Ik ben telkens harstikke bezorgd. Het is bij mij tot nu toe alleen snachts gebeurd waarbij ik me helemaal doodschrok maar bij zijn ouders gebeurd het vaak overdag. Hij zit vaak te laag...
MoniqueT schreef:Lisjuh87 schreef:Pfff mijn vriend heeft het ook heb al vaak zo'n aanval meegemaakt, ja hij is jong en regelmatig leven is dan moeilijk maar met diabetes oh zo belangrijk. Ik ben telkens harstikke bezorgd. Het is bij mij tot nu toe alleen snachts gebeurd waarbij ik me helemaal doodschrok maar bij zijn ouders gebeurd het vaak overdag. Hij zit vaak te laag...
Ik denk ook dat je 'zo'n aanval' zoals je het noemt, niet moet vergelijken met de levensgevaarlijke situatie waar wij het nu over hebben. Hoog zitten, te veel glucose (suiker) in je bloed hebben, kan leiden tot coma en levensgevaar. Dat gebeurt eigenlijk alleen maar als je nog niet weet dat je diabetes hebt of bij een zeer zware ontregeling. Dat gaat ook niet zomaar in een uurtje of zo.
Laag zitten, een hypo, kan je zomaar overvallen. Het is een uit balans zijn van voeding, beweging en insuline en daar kan je wel mee leren omgaan. Zelfs als je minder regelmatig leeft. Maar toch, zo'n hypo kan je zomaar ineens overkomen. Gelukkig is die hypo op zich niet gevaarlijk, kom je daar altijd weer zelf uit (al kan het een tijdje duren) en loop je er niet echt schade door op. Wat wel link is, is dat je in een hypo niet beseft wat je doet en dat kan natuurlijk wel gevaar opleveren voor jezelf of de omgeving.
Citaat:Gelukkig is die hypo op zich niet gevaarlijk, kom je daar altijd weer zelf uit (al kan het een tijdje duren) en loop je er niet echt schade door op.