Overal eczeem... Wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Overal eczeem... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:15

Hoi,

Ik heb al een tijdje heel erg last van eczeem. Ik heb het echt overal zitten. Zoals op mijn voorhoofd, hoofdhuid, ellebogen, ogen, knieholtes, in de hals. En heb er echt onwijs veel last van. Hebben jullie misschien tips om hier van af te komen? Ik heb het al mijn hele leven, maar nu is het echt extreem erg.
Mijn moeder wil me al naar een homeopaat (schrijf je dat zo?? Bloos ) sturen, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Ik weet wel dat ik allergisch voor paarden ben, maar ik kan niet zonder paardjes... Hoe moet dat dan?? Straks mag ik nooit meer naar paarden omdat ik allergisch ben!? Hebben jullie misschien tips of kunnen me helpen?? Verdrietig

Heel veel groetjes van Nienke.

Vonnie84

Re: Overal eczeem... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:18

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:21

Ik heb het nu niet meer, maar ik heb het toen ik klein was nogal erg gehad. Heb echt alles gehad er tegen. Eerst kreeg ik steeds hormonenzalven, topicorte en betametason. Toen dat z'n werking verloor, ben ik op advies van de dokter overgegaan op iets waar volgens mij geen hormonen in zitten: Protopic heet het geloof ik. Werkte perfect bij mij. Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar je kunt het ook nog overgroeien Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:31

Homeopaat kan wel uitkomst bieden Ja *ik heb er zelf heel veel baat bij gehad Knipoog

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:34

Ik denk idd ook even langs de homeopaat. Je kunt natuurlijk ook even langs de huisarts gaan.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:12

Mijn oppaskindjes hebben ook exceem.
Ook meerdere malen naar de osteopaat geweest,
en het is echt verlicht.

Bij eentje ervan is het zelfs zo goed als over!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:36

Il0na schreef:
Mijn oppaskindjes hebben ook exceem.
Ook meerdere malen naar de osteopaat geweest,
en het is echt verlicht.

Bij eentje ervan is het zelfs zo goed als over!

denk dat je de homeopaat bedoeld... maar die zal zeker met andere middelen komen dan de huisarts. zelf heb ik ook veel baat gehad van homeopatische middelen wanneer reguliere geneesmiddelen niet werkten. (dat was dan niet bij exceem, maar toch)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:53

Euhmm jaa bedoel idd homeopaat.. haha!

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:42

Waarom wil je niet naar een homeopaat ? Deze zou je inderdaad misschien wel kunnen helpen namelijk.
Als je zo’n last hebt van eczeem zou ik er alles aan doen om het beter te krijgen !
Ben je al bij een dermatoloog geweest ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:08

Ik heb er ook onwijs veel last vangehad, ben alergisch voor HAAR, dat van paarden, honden, katten, koeien, konijnen ect, maar ook voor mn eigen. In de zomer is mn rug al een slagveld als ik 1 dag mn haar los heb (en dat het op mn rug hangt)

Op een gegeven moment was het zo erg dat ik niet meer zonder pijn (ik krabte in mn slaap) een broek aan kon.
Ik was helemaal "open gekrabt".

Op het moment dta alle wondjes weer dicht waren heeft de dermatoloog mij geadviseerd licht therapie te proberen.

Dit heeft voor mij onwijs goed geholpen. Hetgrootste gedeelte van mijn eczeem is weg, ik heb het nog in mn liezen, knieholtes en bij mn ellebogen (en in mn nek, omdat mn haar daar zit)

Voor mn ogen heeft het neit geholpen, daar heb ik druppels en speciale creme voor.

Bij lichttherapie ga je in een soort super zonnebank ruimte staan, en wordt je lichaam een fractie van een seconde (tijd wordt steeds opgebouwd) blood gesteld aan heel sterk licht (weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

Het is alleen best wel "intensief", je moet err echt wel tijd in steken. Het is niet met 1 eer eenbehandeling klaar.
Ik ging om de dag, sochtens voor school/het 1e uur naar het ziekenhuis er voor...

Ik hoop dat je er wat aan hebt

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:48

Goh, bedankt voor al jullie reacties. Ik ben al heel lang allergisch voor alles: stof, hooi, langharige honden, cavia's, konijnen, katten en ook paarden. Maar toen ik op de manege reed had ik er niet zo last van. Dus ik dacht dat ik er over heen gegroeid was. Niet dus....
Waarom ik niet naar een homeopaat wil?? Ik heb wel een goede kennis die dat is. Maar dan mag je echt heel veel dingen niet eten en daar kan ik echt niet tegen. Eerst dacht ik nog dat het kwam door stress. Nou dat is het dus ook niet alleen. Ik heb wel allemaal zalfjes en creme's maar niets helpt...
Dus als iemand nog andere tips heeft, alles is welkom!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:41

Probeer hormoon zalfjes zo min mogelijk te gebruiken!
Als je die heel erg veel gebruikt (voor je 18e) is de kans dat je er overheen groeit met de puberteit heeeeel erg klein.
Probeer het dus zoveel mogelijk met alleen "vet houden", dus zorgen dat het niet gaat schilferen (dat jeukt alleen maar meer).

Probeer ook een beetje op te letten met wanneer het erger is. Soms kan het zijn dat het met het eten van bepaalde dingen erger kan worden

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:44

Ja, daarom ga ik misschien naar en homeopaat. En idd het schilfert echt enorm! En het jeukt echt heel erg. Daarom probeer ik me dan ergens anders pijn te doen zodat ik de jeuk wat beter aan kan...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:24

probeer is vaseline, het klinkt vies (en zo voelt het ook) maar dan gaan de schilfers een beetje weg, en andere vettigheid, maar niks geparfumeerds!!
als de schilfers weg zijn jeukt het meestal een stuk minder Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:27

Eczeem moet je van binnen uit bestrijden en dan zal je ook een dieet moeten volgen,mijn dochter ging ooit naar een allergie centrum daar weten ze er alles van af.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:03

Ik heb al mn hele leven exceem, maar vorig jaar was het echt extreem. Niks hielp, dus ik ben toen bij de dermatoloog geweest. Ik heb eerst een week prednison geslikt, waardoor mn huid zich eindelijk weer herstelde. Daarna over gegaan op een heel vet zalfje, en ik heb er nu nog nauwelijks last van Lachen Ondertussen ook allerlei allergietests gedaan, waar helaas nooit iets uitgekomen is.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 21:09

Goh balen. De laatste 2 jaar is het veel erger geworden. Vorig jaar zomer zelfs zo erg dat er in mijn ellebogen enorme gaten zaten... Zeer pijnlijk! Maar dit jaar is het ook heel erg en ben een beetje ten einde raad!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:58

ik heb ook exzeem, als kind heel erg gehad en nu sinds kort (bijna 50) weer heel erg vooral op m'n hoofdhuid.
Van de huisarts krijg ik hormoonzooi, helpt geen bal. ik was m'n haar met een gel van dede zee spul en smeer ook dode zee zalf erop 's avonds voor ik naar bed ga (onwijs smerig en vet kan ik niet mee naar m'n werk, hoofddoek is bij ons niet toegestaan)Helt helpt een beetje maar ik geraak er niet vanaf.
Homeopaat lijkt me niet zo'n slechte beslissing van je moeder, ik zou het maar snel doen......

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:07

Ik zou naar een homeopaat gaan, en vooral GEEN hormoonzalf gaan gebruiken, als je ooit nog egaal bruin wilt worden.. Scheve mond Heb er zelf ook heel erg last van (gehad) en sinds ik beter op m'n eten let en m'n huid gewoon goed verzorg heb ik er eigenlijk nog maar weinig last van Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:00

Citaat:
sinds ik beter op m'n eten let en m'n huid gewoon goed verzorg

wat eet je dan bv wel en niet en hoe verzorg je je huid?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:16

Niet teveel chocolade en andere vette dingen en gewoon elke morgen en avond schoonspoelen met water en alleen dag en nachtcreme erop en af en toe een vochtinbrengend masker Lachen Niet teveel troep als tonic en reinigingsschuim gebruiken! Gewoon water! Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:12

aha dat soort dingen, ik heb suiker en koolhydraten en zoveel mogelijk zuivel allang geschrapt, maar het helpt helaas helemaal niets.......
make up gebruik ik niet, alleen een creme met dode-zeezout, ik gebruik ook al geen badschuim, douchegel en shampoo meer met allemaal chemische toevoegingen, alleen maar dat dode-zeezout spul (ruikt nergens naar helaas)
Van de huisarts moest ik douchen en haar wassen ook tot een minimum beperken, maar dat doe ik dus maar niet, dat vind ik niet zo fris

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:30

Ga in de zee zwemmen! Mn broer had het ook héél erg, over zn hele body heen.. Nagelbijten / Gniffelen We zijn toen 2 weken naar Turkije geweest, en hij heeft daar af en toe (dus niet elke dag) in de zee gezwommen, en dat heeft zó ontzettend geholpen dat het nu bijna helemaal weg is. Lachen

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 16:53

Okee... Mijn moeder heeft me zo'n beetje overtuigd (jullie natuurlijk ook) om naar een homeopaat te gaan. Pling Ik krijg er echt steeds meer last van. En op school ben ik de hele tijd bezig met de jeuk weg te krijgen, en veel krabben. Het moet gewoon een keer over gaan! Verdrietig Dus biedt de homeopaat volgens mij toch de meeste uitkomtst. Ik heb idd van die verschillende zalfjes. Dus daar moet ik mee stoppen?? En egaal bruin wordt ik toch niet meer: heb al zoveel littekens over mijn lichaam. In ieder geval bedankt voor al jullie tips ed.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:55

Als het Hydrocortison oid is, zou ik er maar mee stoppen..
Heb het ook jaren bijna "moeten" smeren van de dokter, en word nu dus echt heel raar bruin.. Scheve mond