Winterdipje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Winterdipje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 12:57

Het is weer zover, de winterdip zit er alweer aardig in.
En ik geloof 100% zeker dat ik niet de enige ben die er alweer tegenop ziet.
Hoewel ik me vanochtend bedacht dat het toch nog redelijk weer is voor de tijd van het jaar,
voel ik de winterdip alweer opkomen. Vervelende bezigheid die winter. Haha!

Hoe is dat bij jullie. Zit de winterdip er bij jullie ook al in?
Wat is DE manier om de winterdip zoveel mogelijk te vermijden? Ach gut
Hebben jullie een idee...

Arrabel

Re: Winterdipje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:28

-Lekker onder de zonnebank gaan.
-Met de hond naar het bos en de prachtige bladeren aan de bomen bekijken.
-Leuke vrolijke muziek lusiteren.
-Naar een tropisch zwemparadijs gaan.
-Een cocktail party onrganiseren.

uuhhh, verder ben ik even inspiratieloos.
Misschien kan je er wat mee, al moet ik je zeggen dat ik een van de grootste winterdippers van Nederland ben....

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:53

Ik heb er ook last van. Scheve mond
Ik haat de winter. Nagelbijten / Gniffelen
Heb dan nergens zin in, alles zo grijs en grauw enzo. Scheve mond Word er ook echt overgevoelig door, er hoeft maar iets heel kleins te gebeuren en ik kan zo spontaan een jankbui krijgen. Nagelbijten / Gniffelen
Vrolijke muziek helpt bij mij trouwens niet, die wil ik op zo'n moment eigenlijk alleen maar de kamer door gooien. Sigaar
Meestal doe ik er niet echt wat aan, de winter gaat vanzelf voorbij. Nagelbijten / Gniffelen Maar nu eens even kijken of iemand hier dé tip heeft. Lachen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:56

ik neem ff een abo! Knipoog ik herken het!! de dagen worden zo kort en elke keer regen! ik vind tot de kerst en oud en nieuw goed, maar daarna moet het weer warm worden en langer licht blijven... ik heb eigenlijk zelf ook geen tips..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 17:09

Ook ik herken het.
Ben normaal een heel vrolijke muts, maar met zulk weer.. Scheve mond
Pff. Heb de hele dag een depri gevoel, baal. Niet fijn allemaal.

Maar goed, na de winter komt de lente, dus ff volhouden en doorpezen Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:11

Er is toch van die speciale licht therapie tegen een winterdip.
Heel veel mensen hebben er last van.

Ik gelukkig niet. Regen vind ik iets minder, maar als het straks echt winter wordt, lekker vriezen en sneeuw en ijs, vind ik het heerlijk.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:12

Ik had het een paar weken geleden heel erg. Nergens zin meer in, wilde alleen maar op de bank liggen onder mijn dekentje en snoepen, wilde niet meer uitgaan, had geen zin om naar mijn paard te gaan, was moe en vervelend....dat heb ik elk jaar.
Maar nu is het alweer over.

Als je echt heel erg last hebt van een winterdip kun je daar inderdaad een lichttherapie voor volgen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:18

Gek he dat er zoveel mensen zijn die er last van hebben.. Ben zelf een echt zomermens hoor!! Kan niet wachten tot het weer 25 graden is hier in NL.. En anders zoek ik het wel ergens anders op!!

De tip heb ik niet.. maar die van de coctail party vind ik heel leuk!! beetje zand op de grond. Verwarming op HOT HOT en HOT!! En feesten in je bikini!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:19

Ik kan niet wachten tot het gaat sneeuwen Clown

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:20

Ik heb er geen last van. Ik ben dol op de herfst, de prachtige kleuren van de natuur, de paddenstoelen die weer opkomen, de bomen die zich klaar maken voor de winter, het vreselijke weer, waardoor het alleen maar leuker wordt om lekker in een warm en droog huis thuis te komen en in je bedje gaar liggen.

Om nog maar te zwijgen over de winter Haha!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 09:00

Ja toevallig gaat mijn moeder (ja het zit in de familie) aankomende week op intake voor lichttherapie..
Dus we zullen zien wat daaruit komt, als het helpt zal ik ook maar een gokje wagen Haha!
Ik vind sneeuw enzo nog wel leuk ook, maar ik kan gewoon heel slecht tegen die "korte" dagen! Echt vreselijk...
Je gaat met donker weg en komt met donker thuis, dat kan ik gewoon niet goed hebben...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:40

Heb ik ook altijd in de winter, en ook hier begint 't alweer ja.
Sinds ik op mezelf woon, maak ik 's winters wat leuks van die donkere avonden. Kaarsjes aan, sfeerlichtjes, hete, soep, thee, chocomel of whatever, koekje erbij, DVD-tje erin...... Laat de wereld om me heen maar waaien Knipoog Goede boeken lezen, tekenen, ik kan dan best genieten van binnen zitten en leuke dingen doen. Komt ook omdat ik overdag in weer en wind buiten werk, en blij ben als het K....weer is dat ik daarna warm naar binnen kan. Hete douche, heerlijk bad met geurtje of kruidje (moet bij m'n ouders want ik heb alleen een douche maar die vinden dat niet erg gelukkig, zijn blij dat ik nog es langskom en of ik alsjeblieft ook meteen blijf eten, hahahahaha Knipoog , pantoffels aan en "huispak" (lekkerzittendeoudeflodderkleren Knipoog ) en dan een liter thee en een boek. Waarom perse net zo actief en net zo vrolijk als 's zomers? Maar als je dan een winterslaap houdt, heb dan in ieder geval een LEUKE, hahahaha!
Heb ook vooral in december/januari last van winterdip. Sneller moe, minder zin in dingen, landerig, chagrijnig. Inmiddels zorg ik dat ik in die tijd ook gewoon wat minder volle agenda heb, en bewust leuke dingen tussendoor plan.
Zonnebankje/lichttherapie kan goed helpen, af en toe een subtropisch zwembad wat tot 's avonds laat open is en met mooie verlichting en stoombaden en leuke dingen etc. werkt doet het bij mij ook goed. Ik "moet" nu regelmatig gaan zwemmen i.v.m. loshouden van bekkengewricht (had 't hier in een topic 'ns gevraagd en toen nagevraagd bij de arts, die me inderdaad zwemmen adviseerde, dus er zitten goede ervaringsdeskundigen op Bokt Haha! ) dus ik zal nu wel wat vaker in 't zwembad komen Tong uitsteken
Zorgen dat je goed voedsel eet wat bij de tijd van het jaar hoort helpt ook. De meeste mensen weten niet hoeveel invloed voedsel op je systeem kan hebben. Zo is een grote salade wel gezond, maar bevat vnl. "koelend" voedsel, waardoor je lichaam in de winter nog harder moet werken om warm te blijven. Dat vreet energie. Geldt ook voor bepaalde fruitsoorten. Dan denk je dat je vitamientjes eet, maar tegelijkertijd gooi je je thermostaat in de war, wat energie kost ipv oplevert. De meeste soorten kool en bonen en bijv. rundvlees en spek zijn verwarmend, niet voor niets is erwtensoep winterkost. Er zijn veel sites over deze oude Chinese kennis te vinden, best heel interessant! Ik probeer er in ieder geval zeker ook rekening mee te houden, alle beetjes helpen.

Groetjes
Licorne

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:46

Geen last van, ik ben een echt wintermens.. Vind het heerlijk!!!

Tips..
Probeer te genieten van de gezelligheid in huis.. Steek vaker s'avonds een kaarsje aan, openhaard als je die hebt.. Trakteer je zelf op lekkere warme choco als je het koud hebt.. Ga onder de zonnebank, pak een goed boek, heerlijk op de bank..! Etc..etc.etc..

Sterkte hoor.. want ik weet echt niet wat het is, maar het lijkt me niet leuk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:04

Ik heb de donderdagavond al vrijgepland om nieuwe kaarsjes te halen.
Heb er nu al zin in, zo'n heerlijke sfeer in mijn huisje Haha!
Zonnebank heb ik helaas niet, dus dat wordt wat moeilijker...
Zwembad hebben we wel, maar niet tropisch Schijnheilig

Maar ik denk dat een hoop kaarsjes het al een stuk aantrekkelijker maken om lekker binnen te zitten...
Gewoon een beetje een romantische sfeer creëren. Met mijn mannetje op de bank hangen.
Filmpje kijken, toch wel allemaal goede ideeën Vork

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:09

Lichttherapie of zonnebanken, en overdag buiten sporten...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:11

bij mij begint de winterdip altijd erg laat. zo rond februari pas. Hoewel mijn vriend zegt dat ik er nu ook al last van heb....
Ik laat het maar over me heen komen. Ga wat vaker dagjes weg.

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:48

Hier ook iemand die er altijd last van heb.
Nu valt het nog wel mee, maar zo verder op in de winter zo na de kerst dan is het vrij hevig, al een aantal jaar zo erg dat ik ook echt ff niet meer kan werken.

Mijn remedie kwam ik verleden jaar dan achter is zwanger zijn, helaas kom je dan met zoveel kinderen te zitten, maar tijdens en na mijn zwangerschap had ik er eigenlijk helemaal geen last van en nu begin ik het alweer te merken.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:23

Ik heb er ook last van. Daarom ga ik in januari een weekje naar spanje. even tot rust komen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:23

Ik heb er ook last van Bah Misselijk
Ik wil lente!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 14:52

Toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er last van heeft.
Ga vanavond lekker filpmje kijken met mijn mannetje op de bank Haha!
Kijken of dat een beetje helpt om bij te komen van het "weer".

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:19

Vreselijk, je komt in het donker aan op je werk. Gaat in het donker weer naar de paarden..vaak gepaard met regen en wind.
Vreselijk!!!
Maar sinds ik zonnebank is het idd een stuk minder gelukkig.
Maar ben alleen mijn bedje niet uit te krijgen s morgens...
Iemand daar nog tips voor?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:21

ja dat heb ik ook! dan lig je lekker warm in je bed en dan gaat de wekker!!! grrr.. ik kan er dan ook nooit uitkomen! en helemaal niet met de gedachte dat je bijv. je auto nog moet krabben ofzo..... brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:47

Hier nog eentje.. Heb echt zo'n hekel aan de winter.. Scheve mond
Heb nergens zin in.. Geen zin in school, zelfs niet in stage (manege).. Blijf liever de hele dag thuis..
Ben blij als de winter voorbij is.. Scheve mond

Citaat:
Maar ben alleen mijn bedje niet uit te krijgen s morgens...

Zelfde probleem hier.. Nagelbijten / Gniffelen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:48

Ik zal jullie op de hoogte houden over de lichttherapie van mijn moeder.
Eens kijken wat door voor effect heeft op het vervelende wintergevoel.
Als het helpt kan ik er ook wel eens naar kijken, en misschien een van jullie ook wel Vork

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 09:34

Ik krijg met de dag meer moeite om mijn bed uit te komen.
Ookal ga ik toch redelijk op tijd slapen. De ene dag wat eerder dan de andere dag.

Maar overall kom ik toch zeker aan mijn 8/9 uur slaap.
En nog kan ik 's ochtends echt totaal mijn bed niet uitkomen.
Soms duurt het zelfs een half uur, terwijl ik normaal met 2 minuten naast mijn bed sta Ach gut