het wordt weer kouder en ik heb er gelijk weer last van!! droge handen en vooral barstjes!! wat doen jullie hieraan?? het doet zo zeer ik smeer nu al in met handcreme maar het schiet niet echt op...
Ik vind zelf de handcreme van Unicura erg fijn Deze is ook vrij vettig, maar niet zo erg als uierzalf (dus je hoeft niet letterlijk een uur te wachten totdat je weer iets vast kunt pakken).
dat zijn typische winterhanden zorg ervoor dat de overgang van koud naar warm niet te groot is dus doe dikke handschoenen aan en doe een vette creme op je handen succes!
Jah heb ik momenteel ook weer last van, zo droog dat het helemaal gaat openbarsten. Pijnlijk!! Ik smeer er nu vaseline op, niet dat dat erg helpt. Ga inderdaad morgen die creme van unicura halen, hopen dat dat helpt!
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Ik heb hetzelfde probleem maar de spullen van Unicura kan ik niet hebben... reageer daar allergisch op (jeuk!!)
heb nog 1 tip... je handen zo min mogelijk met water in aanraking laten komen en wassen met PH neutrale zeep. Helemaal voorkomen kun je het helaas niet... ohja, handschoenen aan als je je handen hebt ingevet voor het slapen gaan ...
ja daar heb ik ook altijd last van.. verschrikkelijk Ik gebruik meestal ook uni cura of iets in die richting Best fijn spul, maar ik heb zo'n hekel aan dat smeren altijd
met mijn werk kom ik vaak met water in aanraking...... dus dat is een beetje een probleem... vanavond ga ik voordat ik ga slapen mn handen goed invetten haha
je kan ook na het douchen je handen en lijf insmeren met babyolie. Doe dat wel op een nog natte/vochtige huid, dus niet eerst afdrogen. 10min. laten intrekken en dan pas afdrogen.
Ik heb er ook veel last van... maar heb dn zo'n soort olie voor 's nachts en dan doe ik die op mijn handen en dan handschoenen en dan slaap ik met handschoenen En voor overdag heb ik een speciale handcrèle voor winterhanden.
Ik heb altijd van die groene handcreme met kamille geloof ik, haal hem altijd bij het kruidvat. Helpt vaak wel redelijk, nooit helemaal over, maar ver genoeg, want ik heb periodes gehad dat ik niet eens mijn handen in mijn zakken kon stoppen omdat ik verging van de pijn. Nivea creme helpt ook weleens.
Hier hetzelfde probleem. Ik zorg dat ik altijd een pot handcreme van de kruidvat in mijn tas heb (is een erg prettige! ) en zodra ik merk dat mijn handen droog zijn smeer ik ze even in. Deze creme trekt lekker snel in dus dat is geen probleem