Wie wordt ook depressief tijdens zijn menstruatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennasilver

Wie wordt ook depressief tijdens zijn menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:36

Ik heb een groot probleem die elke maand een goede week van mijn maand in beslag neemt. Ik wordt elke maand tijdens mijn menstruatie zwaar depressief. Ben echt een week niet normaal aan te spreken en kan niks hebben. Het is geen PMS maar echt een week lang depressief zijn. Ik lijdt er vreselijk onder. Omdat het maar een week is wil niet aan de anti-depressieva, maar het wordt zo erg dat ik wel een oplossing moet gaan zoeken. Heeft iemand dit ook ik vermoed dat het bij mij door hormoon schommelingen komt.
Ik merk ook dat sinds ik de Diana 35 pil neem mijn hormoonschommelinge minder zijn.
Ik kan ook niet van pil veranderen want dat heb ik een keer geprobeerd en toen kwam de acne meteen terug en werd ik nog depressiever.

Faelivrin

Re: Wie wordt ook depressief tijdens zijn menstruatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:38

Hmm. Misschien is iets homeopatisch iets voor jou?
Kan ook erg goed helpen.

Ga in ieder geval even naar je HA. Die kan je vast verder helpen. Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:38

eerste 2 dagen zekers wel, moe , moe en heb ik het gevoel dat ik kan janken om een scheet die dwars zit

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:43

->MW

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:46

Een paar dagen voordat ik ongesteld wordt dat voel ik me niet happy. Dan ben ik chagerijnig, moe, hoofdpijn en zie het allemaal niet meer zo zitten. Als ik eenmaal ongesteld ben dan voel ik me weer goed.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:47

d'r zijn overigens ook momenten dat ik vreslijk chaggy ben, en om het minste of geringste kan ontploffen.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:51

gelukkig heb ik er alleen de eerste 2 dagen last van. maar ik slik de pil heel regelmatig door, omdat ik het haat om ongesteld te zijn. en krijg altijd heel erg last van mijn onderrug(die erg zwak is) en daardoor gewoon 2 nachten niet slaap. mijn huisarts zei dat doorslikken niet erg is, en als het mij helpt moest ik het ook niet laten. ik slik microgynon 35.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:55

ik weet niet of het bij mij aan het ongesteld zijn ligt, maar ik ben gewoon bij vlagen super depri en zie dan miljoenen beren op de weg, voel me ongelukkig, is niet leuk..
het is echt op en af, week wel week niet ofzo, ik moet het toch eens gaan bijhouden, kijken of er een patroon in zit.
maar waarom ik hier post is om te beamen dat het echt heel moeilijk is als je dat hebt...
voor jezelf, voor je omgeving, alles.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:05

Ooh ik! Ik neem dinsdag altijd de laatste pil en donderdag begint het gedonder ongeveer. Gadverdamme voel me nu ook zwaar kloten. Gisteren zei vriend van me die ik leuk vind dan dat hij dit weekend niet kon (had me er vet op verheugd) en toen later beneden begon ik gewoon vet te janken. Slaat echt nergens op.. Begon ook meteen te denken dat hij me niet leuk meer vind, terwijl hij er zelf ook flink van baalde. Haha! Ik heb het pas sinds ik aan de pil ben eigenlijks..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:14

Jildau schreef:
Ooh ik! Ik neem dinsdag altijd de laatste pil en donderdag begint het gedonder ongeveer. Gadverdamme voel me nu ook zwaar stinkmodder. Gisteren zei vriend van me die ik leuk vind dan dat hij dit weekend niet kon (had me er vet op verheugd) en toen later beneden begon ik gewoon vet te janken. Slaat echt nergens op.. Begon ook meteen te denken dat hij me niet leuk meer vind, terwijl hij er zelf ook flink van baalde. Haha! Ik heb het pas sinds ik aan de pil ben eigenlijks..

HOE herkenbaar!!!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:47

Jaa? Ook sinds de pil bedoel je? Of dat hele gezeik over die jonge? Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:14

Ik had dat heel erg toen ik nog de Diane35 slikte; ik kon gedurende mijn menstruatie echt niets hebben, kon overal om huilen (niet ten gevolge van films oid maar gewoon als iemand overdreven aardig deed of juist onaardig) en voelde me ook miskend om niets eigenlijk. Vreselijk. En nu ik er zo over na denk heb ik daar eigenlijk sinds eind vorig jaar geen last meer van hoewel ik die pil al sinds juli vorig jaar niet meer slik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:19

hier nog een, ben maar 3 dagen "echt" ongesteld maar af en toe heb ik echt van die buien Nagelbijten / Gniffelen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:20

ooo is dat het mootje

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:54

Roosmarijn schreef:
Ik had dat heel erg toen ik nog de Diane35 slikte; ik kon gedurende mijn menstruatie echt niets hebben, kon overal om huilen (niet ten gevolge van films oid maar gewoon als iemand overdreven aardig deed of juist onaardig) en voelde me ook miskend om niets eigenlijk. Vreselijk. En nu ik er zo over na denk heb ik daar eigenlijk sinds eind vorig jaar geen last meer van hoewel ik die pil al sinds juli vorig jaar niet meer slik.

Hmm, dus het zou heel goed aan de pil kunnen liggen? Ik slik namelijk ook Diane35.. Maar ik weet zeker dat als ik ermee stop ik weer onder de puisten zit dus lekker dilemma dit Clown.. Denk toch dat ik dan liever even 3 dagen in de 2 maand poedersuiker (slik meestal om de keer door) dan dat ik overal puisten heb..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:56

terorita schreef:
ooo is dat het mootje

Ja, dat is het inderdaad Huilen Heb er voornamelijk de dagen ervoor al last van.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:10

Dit komt mij ook heel erg bekend voor... baal dr als een stekker van.
Heb nu mn pil voor het eerst doorgeslikt, maar tussentijds toch ongesteld geworden (zoals nu) en ik kan écht helemaal niks hebben. Bijv. Vriendlief die zegt dat hij deze week wat minder tijd heeft (en ik eigenlijk ook) en dat hij dus liever volgende week komt is voor mij al een ding om heel de dag chagerijnig en verdrietig te kunnen zijn. (owjah.. hij woont wel even 3 uur reizen bij mij vandaan/....)

*owjah... ik slik niet de Diane... maar kom zo even niet op de naam....

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:41

Jildau schreef:
Jaa? Ook sinds de pil bedoel je? Of dat hele gezeik over die jonge? Haha!

De pil. Ja Alleen slik ik de Microgynon 30. En niet de Diane. Lachen

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:45

Vroeger slikte ik Marvelon. Tijdens de dagen dat ik ongesteld was was ik heel depri. Als maar huilen en bang zijn dat mijn vriendje me in de steek zou laten en ik vroeg constant hou je nog wel van me.
Hij werd er gek van.
Later ben ik overgestapt op Microgynon en ik heb helemaal geen last meer van al die buien.
Dus bij mij lag het aan de pil.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:07

Jeetje dan heb ik het wel goed getroffen als ik dit allemaal lees, ik heb nergens last van als ik ongesteld ben, heb zelfs geen buikpijn.
Maar evengoed sterkte, ik hoop dat je er wat tegen kan vinden.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:41

mariellexxx schreef:
Jeetje dan heb ik het wel goed getroffen als ik dit allemaal lees, ik heb nergens last van als ik ongesteld ben, heb zelfs geen buikpijn.
Maar evengoed sterkte, ik hoop dat je er wat tegen kan vinden.

Ja maak jij ons eens even lekker jaloers Tong uitsteken Tong uitsteken
Grapje...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:37

Ik was eerst echt vet vrolijk als ik t was, maar nu heb ik 2 dagen dt ik echt dieperdandiep in de put zit en me dodelijk ongelukkig voel. ook kan janken om alles en ga nadenk over waarom ik nog leef. Maar dat is meestal na 2 dagen over, de rest van de week ben ik niet vrolijk maar ook niet meer zo erg depri

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:56

Ik ben het ook alleen voor ik ongesteld word. Dus als ik dinsdag de laatste pil neem ben ik donderdag, vrijdag en zaterdag meestal niet te genieten.. Wordt het ongeveer altijd zondag en dan is het depri gedoe ook over. Het is alleen ervoor. Verward

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:00

ongeveer een week voordat ik ongesteld wordt begint het gedonder, en houdt de hele week aan. De dag nadat mn menstruatie is gestopt, is het ook helemaal over.
Krokodillentranen om helemaal niets.... Maakt niet uit ofdat het positief of negatief is, minstens 1x per dag een huilbui.

Slik trouwens de modiCon.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:43

Jildau schreef:
Ooh ik! Ik neem dinsdag altijd de laatste pil en donderdag begint het gedonder ongeveer. Gadverdamme voel me nu ook zwaar stinkmodder. Gisteren zei vriend van me die ik leuk vind dan dat hij dit weekend niet kon (had me er vet op verheugd) en toen later beneden begon ik gewoon vet te janken. Slaat echt nergens op.. Begon ook meteen te denken dat hij me niet leuk meer vind, terwijl hij er zelf ook flink van baalde. Haha! Ik heb het pas sinds ik aan de pil ben eigenlijks..

OMG hier precies hetzelfde! Slapen

Moet er trouwens wel aan toevoegen dat hoe ouder ik word, hoe minder last ik er van krijg.