zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:00

Wie heeft er tips Haha!

Ik ben mijn (over)gewicht erg beu, niet dat ik verschrikkelijk enorm dik ben, maar toch een tikje te veel van t goede.. Er moet 17 kilo af (ik wil 60 wegen dus reken maar uit Knipoog )

Ik wil dus gewoon weer (ja dat was ik vroeger) gewoon mooi slank zijn.. Aangezien mijn vriend en ik "ooit" willen trouwen en ik slank in een jurk wil hebben we gister wat afgesproken.. zodra ik 60 kilo weeg vraagt hij me ten huwelijk Haha! Clown Dus ik wil natuurlijk t lot een handje helpen en zo snel mogelijk die overtollige kilo's kwijt. Schijnheilig

Veel bewegen is belangrijk, dat weet ik, helaas zit ik met wat mediche klachten, ik heb artrose in mijn rug, en heupen dus moet wel oppassen wat ik doe, daarbij is er helaas niet echt veel geld in ons budget om naar een sportschool te gaan.

Wie kent er een goede verandwoorde manier om snel gewicht te verliezen?

ikke20

Re: zo snel mogelijk, maar goed afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:02

niet teveel meer snoepen. opletten wat je eet.
en proberen (weet niet of je het kan i.v.b. met je rug) de fiets tepakken in plaats van de auto.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:03

toch evt naar een sportschool, kijken of er een goedkopere is in jou regio, daar kunnen ze rekening houden met je artrose.

En als dat niet werkt misschien een dieet zoeken wat bij je past? Sonja Bakker? Weight Watchers?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:05

Ik rijd altijd op de fiets (of brommer als t echt ver is) aangezien mijn vriend de auto altijd heeft, dus daar hoef ik al geen rekening mee te houden Knipoog

Snoepen heb ik al afgezworen, ik heb al eerder een jaar lang niet gesnoept (waardoor ik toen 11 kilo kwijt was (wat er nu weer aan zit) ) Dus dat moet me nog eens lukken..

Ik ben meer opzoek naar een goede hulp zoals in een wondermiddel een goed dieet of een "club"

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:06

Mijn moeder heeft het dieet van Herbalife gevolgd (mijn zus trouwens ook). Mijn moeder was ook écht niet te dik, maar ze wilde er wel een paar kilo af hebben voor het goede gevoel...nou, dat goede gevoel is nu zeker terug! Ze staat heel de dag voor de spiegel om te laten zien hoe ruim dr broeken zitten enzo! Tsss... Knipoog
Maar ze heeft dus erg positieve ervaringen met HL. Zo krijg je er veel meer energie door en is het nog lekker ook! Daarnaast kun je bijvoorbeeld 1x in de 2 dagen ofzo je maaltijd vervangen voor een shake wanneer je je streefgewicht hebt bereikt. Dan val je tenminste niet echt terug in je oude patroon.

De oom van mijn vriend heeft trouwens Sonja Bakker gedaan en was binnen 4 weken 10 kg kwijt. Ik weet alleen niet of je dat ook echt zo vol kan houden...het is eigenlijk gewoon een kwestie van gevarieerd eten, maar ja, je mag verder helemaal niks! En dat is voor sommige wel heel moeilijk!

Ps. Misschien is hardlopen wel iets voor je? Dit kan je doen waar en wanneer je maar wil! Ik ben er sinds kort ook mee begonnen mbv een schema en het gaat prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:06

thanks! Ik ga ff op de link kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:07

Herbalife heb ik vroeger ook eens gedaan, maar dat is zoooo duur... en zoooo vies Tong uitsteken

Mijn vriend stelde al voor elke avond een rondje te gaan hardlopen, denk dat we daar maar eens mee moeten gaan beginnen inderdaad..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:08

wilt je vriend niet met je trouwen als je geen 60 kilo weegt? of is het juist als stimulans bedoeld? Bloos
verder kan ik je wel het dieet van sonja bakker aanraden, maar, das net als de rest een crash-dieet,
waarbij je moet blijven kijken wat je eet, anders kom je als je stopt gelijk weer kilo's bij.
sonja bakker is feitelijk een way off life!

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:09

Tsja, je moet er inderdaad wat geld voor over hebben wanneer je Herbalife gaat doen...
Succes met je strijd tegen de kilo's en we willen natuurlijk wel alles weten van dat huwelijkaanzoek zodra je de 60kg hebt bereikt!!! Clown

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:09

Ik doe sonja bakker, dat bevalt mij erg goed! Ben nu in 5 weken iets van 4 kg kwijt en ik vind het goed vol te houden. Je kan dat boekje kopen in de boekwinkel. Ik vind het geen crash dieet trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:11

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:13

Hij wil ook wel trouwen met me zoals ik nu ben hoor, maar dan "ooit"... dit is dus voor mij een extra zetje om die kilo's tegen te gaan Knipoog

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:14

Gewoon de dikmakende tussendoortjes weglaten en ipv dat fruit eten en een glas water voor het avondeten. Zo is mijn vader ook in een redelijk korte tijd veel afgevallen.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:18

Ben erg te spreken over Sonja Bakker.
Ik doe, ter ondersteuning, mee met mn moeder, maar echt je hele patroon verandert! Heel goed vol te houden ook.
En in december komt een vervolg boek uit, mbt tot hoe je op je gewicht blijft

*edit* spelfout

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:29

Super!! Dan kunnen we elkaar steunen!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:30

Denk dat ik dit 10 dagen dieet ga doen, om de ergste kilo's er af te krijgen en dat ik daarna over stap op t Sonja Bakker dieet Haha! Zou dat kunnen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:31

volgens mij kan dat best wel...

maar die 5 kilo in 10 dagen moet je niet té letterlijk nemen... het kunnen er ook 4 zijn, maarja dat is nog meer dan genoeg in 10 dagen tijd toch?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:33

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:35

muffin_ die heb ik inderdaad in eerste instantie ook geprobeerd...
maar mijn stoelgang ging ervan op hol.
3 dagen niet naar het toilet en de 3 dagen erna kon ik er niet meer vanaf komen... schoot niet echt op... en op de meeste vreemde tijden moeten...

met het 10 dagen dieet kreeg ik eigenlijk een hele regelmatige stoelgang, dat was wat me ook opviel.
ik kon de klok erop gelijk zetten...

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:35

weight watchers vind ik persoonlijk een heel prettig dieet. Je mag eigelijk alles eten,maar dan met mate. Bij dit dieet moet je punten tellen, alles wat je eet zijn punten. Op 1 dag mag je een bepaald aantal punten waar je je aan moet houden.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:39

@ liezel1....daar heb ik gelukkig géén last van gehad Haha!
Bovendien heb ik op de weekeinddagen dat je normaal mocht eten eigenlijk minder gegeten als normaal, en ook geen trek gehad in snoep/tussendoortje, dat vond ik prima!
Ook kon ik het gewicht goed houden en als het even een tijdje wat rijkelijker is qua eten, kun je gewoon weer eens een weekje ZHD doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:41

Ik eet niet ongezond of heel veel dus echt een dieet zag ik niet zitten, ben dus meer gaan sporten, vanaf juni nu 4 kg kwijt, dus het gaat langzaam maar hopelijk wel duurzaam. Ik heb ook medische klachten (hernia geopereerd, slijtage in onderste wervels, fybromyalgie) maar als je het langzaam opbouwd is het niet onmogelijk om veel te bewegen. Ik doe hardlopen 2 x in de week een uur inmiddels en heb bijna geen klachten meer (in het begin wel) maar fietsen en zwemmen kan natuurlijk ook.