Niet meer kunnen roken na long ontsteking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meikevdv

Niet meer kunnen roken na long ontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 14:13

Even voordat ik begin, ik snap dat roken slecht is, het is niet stoer, ik heb op meerdere manieren proberen te stoppen maar er zijn nu veel dingen gaande en roken is op dit moment dan mijn "troost" dus graag reacties op mijn vraag Lachen
Ik heb 3 weken lang een long ontsteking gehad, dus maar blijve hoesten, mijn energie werd op gezogen door de anti biotica het was echt vervelend. Maar ik kreeg toch elke x die nicotine gebrek maar ik werd voor gek verklaard als ik een sigaret wou pakken, je rookt tenslotte over je longen. Dus ik heb het met heel veel moeite kunnen uithouden. Natuurlijk ook omdat ik heel veel sliep en geen engerie had om op te staan, ik had ook geen honger meer en was ontzettend veel afgevallen. Nu ben ik weer beter, de medicijnen hebben geholpen. Ik hoest niet meer (tenminste, zelden) ik heb bijna al mijn energie terug, ik kan aleen niet een eind gaan rennen of hard fietsen en dat soort dingen. Maar nu ik weer gewoon naar school ga en naar de paarden en naar vrienden MOEST ik weer roken helaas. In het begin kon ik niet roken, het was te pijnlijk en ik begon meteen te hoesten, nu gaat het wel maar het is afentoe nog steeds pijnlijk. het is echt rot waneer je nicotine gebrek heb en dan met pijn moet roken. Ik ben wel naar een goedkoper pakje over gegaan namelijk de goedkoopste, vantage. Ik merkte dat het daar heel erg aan lag. Ik rookte normaal pall mall blauw en toen ik die vandaag rookte was de pijn er bijna niet meer. Heel afentoe als ik te grote hijsjes nam enzo.Ik weet dat er veel mensen zijn die nu zeggen, ben je gek je bent net van je long ontsteking af, maar het is voor mij TE moeilijk om te stoppen. Maargoed mijn vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee en hoelang kan de pijn doorgaan?

Kristie

Re: Niet meer kunnen roken na long ontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:45

, sorry hoor, maar je bent echt stom bezig. Het roken doet pijn maar je rookt toch lekker door? En nu wil je weten hoe lang het nog pijn doet, tot je longkanker hebt of zo?
Denk wat langer na dan je neus lang is, het doet gerust niet zomaar pijn, je longen zijn gewoon zwaar geirriteerd, maar blijf lekker doorroken hoor Knipoog.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:01

Pakje nicotine kauwgom of nicotine plijsters en toch proberen te stoppen?

Je bent nog jong dus dan is het 'makkelijker' te stoppen dan over een paar jaar. Voor je het weet wordt het chronisch als je door gaat.

Overigens verplaats ik dit naar MW. Lachen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:05

Ik zou even naar de huisarts gaan. Er zijn voldoende middelen die je kunnen helpen om te stoppen met roken. Waar die pijn precies doorkomt weet ik niet maar je lichaam geeft wel aan dat die het niet eens is met het roken
Succes met stoppen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:07

Als je de nicotine nodig hebt, kun je die ook ergens anders vandaan halen. Ik zou dus niet meer roken.

nemesiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:08

Ik vind het ook erg dom van je om door te blijven roken terwijl je er pijn aan hebt. je Longen zijn verschrikkelijk kwetsbaar en daar moet je zorgvuldig mee omgaan, zodra jij pijn krijgt bij het roken kan je er donder op zeggen dat er iets niet goed zit,(hoeft niet ernstig te zijn , helemaal niet) maaze geven wel een sein dat ze het er niet mee eens zijn. en idd enorme irritatie voor je longen. maar dat zijn jou keuzes, maar ik zou als ik jou was gewoon maar stoppen, want het is niet dat je niet kan stoppen, maar het is dat je niet wil stoppen en als iemand iets niet wil doet ie het ook niet. stoppen met roken kan iedereen of je nu 20 jaar rookt of 5 jaar, tuurlijk zal het bij diegen e van 5 jaar makkelijker gaan, maar iedereen kan het,! ALS JE MAAR WIL!

Succes!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:15

Ik kan alleen maar zeggen wat een slap excuus om te zeggen;"roken is nu mijn troost."

Je hebt al een tijd niet kunnen roken, grijp die kans aan om te stoppen.

Je longen zijn nog hartstikke zwak en zich bezig te herstellen en jij gaat ze pesten en opnieuw verzieken door te roken.

Over een jaar of zo heb je op deze manier chronische medicatie nodig.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 15:29

Van mij mag er een slotje op hoor Lachen
Ik heb nog zo duidelijk gezegt dat ik aleen hulp vroeg, geen reacties van, wat ontzettend stom, wat dom, wat een slap excuus etc. Lezen jullie daar nou regelrecht overheen ofzo? of negeer je het gewoon en denk je, och laat ik toch maar even dat meisje duidelijk maken dat het dom is ookal heeft ze het in de eerste zin van haar topic gezet. Over een slap excuus ofzoiets, dan moetje ook weten wat er aan de hand is, en ik denk niet dat mensen zijn hebben in mijn levens verhaal in een topic over roken. correct me if I'm wrong maar het lijkt mij dat er hier veel niet-rokers in het topic zijn. Als je gestresst bent is het een gewoonte om er eentje op te steken. De eerste reden die ik nu kan bedenken is dat ik proef werk weken heb nu, en ik heb hiervoor 3 weken van school gemist, probeer dat maar is in te halen in precies 6 dagen (zoveel dagen voor de proef werk week werd ik beter)
maar er zijn ook reacties die WEL hulpzaam waren en bedankt hiervoor Lachen ik kom mssn een beetje fel over maar omdat ik van te voren dacht van, ja mensen gaan dit en dat zeggen dus laat ik even in het topic zetten waar ik NIET op zit te wachten, en toch doen mensen het dan wel. Een beetje vervelend vind ik.

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:42

heeej, ik weet dat het vervelend is, heb net ook wéér broncitis gehad en deze keer wilde ik wel heel graag stoppen en dat heb ik dus ook doorgezet. Ik denk dat je je longen even rust moet geven. je kunt idd ipv een sigaret nicotine kauwgom of pleisters nemen.
Ik denk alleen wel dat het slimmer is om te stoppen, maar he, ik heb zelf ook meerdere malen doorgerookt bij een longontsteking/zware verkoudheid, tis wel zo dat je van goedkope sigaretten meer last hebt, dus weer terug naar de duurdere.
succes!
roken is jouw keuze, maar wil je wel stoppen, het boek van Allen Carr is echt heel goed om mee te stoppen.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:43

Mijn nicht heeft ook longonsteking gehad. De pijn duurde bij haar ongeveer 2 maanden. Ze heeft toen toch maar besloten om te stoppen. Ze rookte een pakje per dag.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:46

Haaay. Rot voor je! Dat je zoveel pijn hebt gehad aan je keel en dat nicotine gebrek enzo. Maar als ik jou was zou ik zolang het nog pijn doet aan je keel, van die nicotine pleisters gebruiken.. En als het dan hélemaal perfecto is met je keel, kun je misschien weer gaan roken. Maar misschien heb je daar dan tegen die tijd wel helemaal geen behoefte aan!, Ik ga niet zeggen dat je niet moet roken enzo [deed het zelf ook soms] alleen het is wel slecht voor je. Ik hoop dat je een goede oplossing voor jezelf kunt vinden! Groetjes

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:51

heey, ik zal je niet aanvallen , of dwingen te stoppen met roken .
heb alleen wel de vraag hoe oud je bent??
het is namelijk niet normaal als je als gezond mens die gewoon op een normale manier leeft en bezig is een longontsteking te krijgen .
de kans dat je longen al ernstige onherstelbare schade heeft opgelopen is erg groot.
heb je al longonderzoeken gehad???
zoniet dat raad ik je aan om aan je huisarts een verwijzing te vragen dit is erg belangrijk!
echt waar.
en zonder te zeuren te drammen of mijn mening op te dringen , maar wle proberend je bewust te maken : als je zou stoppen met roken stopt de schade hier, waar je nu bent...

(ben zelf een roker en weet wat het is heb in mijn omgeving genoeg mensen met ernstige longschade die er achter zijn gekomen door een longontsteking)
edit : laatste deel weggehaald verder geen info waar je verde wat aan hebt ofzo.....

nemesiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:12

Ik heb zelf ook 6 jaar gerookt en dat een pakje perdag, maar ik wou toch maar stoppen wanwege klachten op de borst/longen, en dit ook doorgezet, en ik moet zeggen ik had er totaal geen moiete mee, omdat ik het wilde!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:22

Niet voor niets is er al bij HAW al een regel ingesteld dat je geen foto´s behoort te plaatsen waar je vraagt of iedereen wil negeren dat je bv geen rijkleding aan hebt, je zadel niet goed ligt of je hoofdstel fout zit of.. Al die topics liepen namelijk uit op kritiek, ondanks de magic words; ´let niet op.....´ Op welke manier had je gedacht dat menigeen zou reageren? Joh, vervelend voor je dat je probleem op dit moment is dat je niet kunt roken.. Knipoog Wat is het ook oneerlijk in de wereld. Anderen kunnen roken en willen het niet, jij wil het graag maar kunt het eigenlijk niet Lachen

Haha, sorry. Probeer inderdaad nicotine pleisters of iets dergelijks. Als er een moment is dat het je zou lukken om te stoppen met roken dan is dit wel een heel goed moment daarvoor. Overweeg eens om dat moment met beide handen aan te grijpen Lachen

Succes!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:26

Haha! Haha! Haha! Haha! Zo en dan nu een reactie van een roker Sigaar .
Ik heb een klaplong gehad (trap van paard tegen ribbenkast) 10 dgn ziekenhuis en niet gerookt ik taalde er ook niet naar.
Eenmaal thuis mijn verslaving weer opgepakt,als een volleerde junk mijn sigaretjes gehaald.
Ook heb ik wel eens longonsteking gehad en daarna weer gaan roken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:04

Je moet het niet als aanvallen zien. Lachen Je vraagt om raad en die word gegeven. Ik heb nergens een aanvallende reactie gezien.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:07

Ik voel me ook niet aangevallen. Aleen heb ik expres gevraagt of mensen gewoon hun commetaar over het slechte en domme van roken voorzich zelf kunnen houden omdat ik het heel goed weet, ik heb het zelfs neer gezet. Want ik zit niet op die reacties te wachten. Ik heb meer aan de laatste paar reacties. er was een topic geopent over dat de sigaretten duurder waren geworden ofzo( weet niet zeker meer wat het was) en daar gaan toch ook niet mensen hun zegje doen over hoe roken slecht voor je is. Daar reageren aleen de rokers op. Wat de mensen mij in dit topic vertellen is waar, ik ga niet zeggen dat het niet zo is, want ik WEET dat het zo is, dus mensen kunnen wel mij 10x hetzelfde gaan vertellen maar veel wijser wordt ik er niet van hoor Clown ik vroeg namelijk hoe lang dit kan duren, iets dat ik NIET weet en dus andwoord op nodig heb, het is toch niet zo moeilijk Nagelbijten / Gniffelen Maargoed ik heb een paar goede andwoorden gekregen waar ik wat aan heb, dus heel erg bedankt daarvoor! en um, de andere bedankt voor het over-duidelijk maken hoe dom het is! want zoiets hoor ik ook voor het eerst, het is toch goed dat ik mede-bokkers heb die mij zoiets belangerijks kunnen vertellen, roken is gevaarlijk! Schijnheilig

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:20

Hoi loveevi,

Ik heb de gehele maand december in 2005 thuis gezeten met een longontsteking. Toch heb ik 3 weken met longontsteking stug doorgerookt. Bij mn schoonfamilie was ik t zeehondje Clown door continue hoesten. Op 25 december had ik hoge koorts en pijn op mn borst. Ik mocht niet binnen roken en buiten kon niet vanwege de koorts. Na 3 dagen begon het toch erg te worden: Ik rookte vanaf mijn 13e, waarvan tussen mijn 16e en 18e inmiddels anderhalf pakje per dag. Dus ja van 1,5 pakje naar 0,0 is niet te doen. Ik heb toen een trekje genomen en de pijn in mn longen kwam 3 keer zo erg terug. Toen heb ik gezegd, laat maar ik pleur mn sigaretten weg.

3 weken later kregen mn vriend en ik een botsing. Ik was zo in de stress da ik naar een sigaret greep. Na een hijs kreeg ik geen lucht meer, heb mn peuk gelijk uitgemaakt.

En ja, daarna ging ik ook naar school, waar ik altijd rookte, met een groep vrienden. En op de manege, geen peuk meer voor t rijden. En geen peuk meer tijdens het wachten op de bus.
En mijn vriend rookt nog steeds.

Het is héél moeilijk. En ik was net zoals jou ik wilde niet stoppen.
Maar mijn lichaam gaf wat anders aan. Ik heb al te lang doorgerookt na een longontsteking: De slijmvliezen rond mijn longen zijn zo goed als verdwenen. Bij de minste of geringste stofbui krijg ik geen lucht meer.
Ik kan mn vriend niet eens een zoen geven als hij terug komt van een sigarettenpauze.. Dusd dat is de keerzijde van een lekkere trek.. (ik heb soms nog steeds zin in een sigaret hoor!)

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:11

weet je wat mij aangeraden is toen ik een baan kon krijgen waarbij ik niet zou mogen roken?(is niet doorgegaan hoor)

je hebt van die pilletjes die haal je bij de huisarts en die halen de ointwennings verschijnselen weg....dus dat zou je ook helpen misschien?
dan heb je er ook geen behoefte aan en je brengt je longen ook geen verdere schade toe...

de pilletjes meot je wel zelf bekostigen maar dat is het denk ik wel waard in jou situatie.....

of idd pleisters of kauwgum ofzo....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:14

Wat ben jij stom om weer te gaan roken

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 01:31

Nicotinepleisters/pilletjes/sprays/kauwgum...

Dat is al een stuk minder ongezond. Dooblijven gaan met roken lijkt me nui echt zéér onverstandig. Kies nou gewoon een keer voor jezelf, misschien is het wat duurder, maar het gaat je echt wat opleveren. Sterkte!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:49

Als je zou willen stoppen lukt het ook echt wel.
Er zijn tegenwoordig mogelijkheden genoeg om te stoppen, dus als je echt wil kan dat zeker.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:56

Alsje zo doorgaat zijn je longen binnenkort kapot net als die van Pam, hoop dat dat een goed voorbeeld voor je is zodat je toch die kracht/het lef kan opbrengen om te stoppen. Wat zeggen je ouders ervan dan?
Lijkt mij dat die er niet echt blij mee zijn wel?
Op een gegeven moment moet je gezondheid toch belangrijker zijn dan je verslaving ook al is het nog zo moeilijk om te stoppen, kan je kiezen; blijven roken of nooit meer roken (en niet omdat je vrijwillig gestopt bent)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 08:41

Waarom reageer je niet op de mensen die je adviseren om nicotinekauwgom of pleisters te gaan gebruiken?

Wil je alleen tips hoe je nu zo pijnloos mogelijk kan roken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 08:50

Waarom wil je blijven roken? Nicotine maakt zenuwachtig, geeft geen rust is dus geen troost. Je goed voelen, sterk, energiek dat geeft troost en rust.

Pijn hebben met roken lijkt mij geen goed gevoel geven. Ben ex-roker, had op gegeven moment ook pijn met roken, is niet over gegaan. Weet ook niet wat voor schade ik daardoor heb/had. Ben gestopt, gewoon van een op andere dag. Merkte dat ik juist rustiger werd. Dat nicotine geen rustig gevoel geeft is overigens geen fabeltje. Ben zo blij dat ik niet meer rook. Heerlijk en voel mij stukken beter en zeker geen pijn meer in mijn longen met ademhalen of mij bronchien.

Roken lost geen problemen op hoor. Sigaar