Hoog sensitief & woede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Hoog sensitief & woede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:44

Uit verschillende testen en boeken is het wel duidelijk:

Net zoals mijn moeder en broer ben ik hoog sensitief. Zelf negeer ik dat zoveel mogelijk, maar als ik kwaad wordt, en dan ook vooral heel kwaad op de ns.

Moet ik vrijwel per direct erbij huilen (natte ogen, uiteindelijk huilen). Ik ben niet snel kwaad, maar als ik het ben dan is het zo heftig dat mijn lichaam het uitschreeuwt zich te bewijzen ofzo.

Hebben jullie dat ook? Dat jullie zo boos en teleurgesteld in iets kunnen zijn en spontaan erbij beginnen te huilen?

Anoniem

Re: Hoog sensitief & woede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:47

Ik krijg ontzettend snel tranen in mn ogen. Ben ook heel erg gevoelig. Het is erg vervelend..

Overigens ben ik nooit snel kwaad maar kan wel heel erg teleurgesteld zijn in dingen/ mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:49

Ik ben niet zo snel boos maar als ik het dan ben....
En ik huil ook niet zo snel maar als dat wel het geval is dan eerder van kwaadheid dan van verdriet.

Heb je problemen door je boosheid dan dat je er een naam voor hebt?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:51

ik ben ook heel gevoelig en huil snel, maar ben verder niet hoog sensitief volgens mij

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:54

Ik ben dan ook echt kwaad! Het zal ook verder niets met mijn bui te maken hebben.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:56

als ik erg kwaad ben dan huil ik ook snel.. zit nu in de puberteit en dat scheeld ook erg veel.. ik moet zeggen dat ik nu ook al erg gevoelig voor kritiek e.d. ben Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:59

ik ben ook heel gevoelig,maar ik huil bijna nooit,ik hou het echt binnen.
als bv iemand bij mij thuis zich rot voelt,pik ik het gevoel op en voel ik me ook rot.
ik weet niet of dat hoog sensitief is,maar bij mij helpt het om iets te gaan doen wat ik leuk vind als ik boos ben,even rustig een leuke film kijken,naar de manege of een boek lezen.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:02

Misschien krop je gewoon teveel op, en op het moment dat je dan boos wordt komt alle frustratie in 1 keer eruit. Assertiviteitstraining!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 20:46

Snoevie dat heb ik ook als ik ergens mee zit, of ik draai gewoon muziek om mezelf los te krijgen, kortom om eens flink te huilen.

Maar als ik kwaad ben, tja dan kookt mijn hele lichaam, dan moeten die tranen er persee uit...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:23

Heb ik ook. Idd heel erg bij woede, ruzie kan ik niet maken zonder tranen. Maar ik heb t ook bij andere emoties, angst bv. of juist blijdschap. Tranen vloeien bij mij gewoon erg snel Bloos

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:32

Ooooh, dat heb ik ook Nagelbijten / Gniffelen
Als er iets is wat ik héel graag wil, en héel leuk vind, en het lukt maar voor 99% ipv 100% kan ik al boos worden, en dat moet ik dan uiten. Moet boos worden, op mezelf of op een ander. En ja dan moet ik ook snel huilen, omdat ik dan boos op mezelf word omdat ik zo doe.
érg irritant Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:50

Hooooii Bounche, ik heb dit ook en ik ben al 34.....Ik jank ook als er een stem wordt verheft of als ik in een onmogelijke situatie zit, echt vrezelijk.
Ik heb inmiddels wel geleerd om die woede een plaatsje te geven dus kan het ook wel weer loslaten,
maar dat snelle janken is echt verschrikkelijk, ik voel em dan net een klein kind, het stopt ok n iet zomaar he?

BounceBabe schreef:
of ik draai gewoon muziek om mezelf los te krijgen, kortom om eens flink te huilen.

Dat is een hele goeie zo kan je alvast wat emotie's loslaten, muziek is een goede heelmeester. en wat er nu uitkomt hoedt er straks niet meer uit.
Ik heb het zelf inmiddels een beetje geaccepteerd, volgens mij als ik 80 ben jank ik nog als de groenteboer iets te hard schreeuwd tegen mij of zn tomaten.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:35

Dat heb ik ook, vandaar dat ik woede zoveel mogelijk probeer te voorkomen. Want als ik echt boos ben ga ik er ook bij huilen en mensen hebben nogal de neiging om je te trootsen, terwijl ik daar echt geen behoefte aan heb, want ik ben dan gewoon boos.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:37

Wuis schreef:
Ik krijg ontzettend snel tranen in mn ogen. Ben ook heel erg gevoelig. Het is erg vervelend..

Overigens ben ik nooit snel kwaad maar kan wel heel erg teleurgesteld zijn in dingen/ mensen.

Dat heb ik ook ja. Als er mensen bos op me zijn, en ik moet terug praten, dan heb ik meestal ook al overslaande stem en tranen in mn ogen, erg irritant .. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:11

Oja....overslaande stem, ja dat heb ik ook (klinkt een beetje hysterisch soms Vriendjes zijn? )

Ik ben overigens ook HS, maar hecht er weinig tot geen waarde aan vind het zo'n wazige kreet.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:17

Ik heb het ook heel snel dat er tranen in m'n ogen komen van woede of teleurstelling..
Heel irritant, want als ik me zo voel dan wil ik met rust gelaten worden of ergens lekker tegen een muur schreeuwen ofzo, maar in plaats daarvan gaan mensen je troosten...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:53

herkenbaar allemaal Ja

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:03

ik huil ook direct
als er ruzie is, als er iemand wat luider begint te praten tegen mij (negatief dan), als er mij iets op het hart ligt dat op een moeilijk vlak ligt, is kim weer aan het grienen
echt wel erg irritant

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:18

zo ben ik ook heel erg.. ik kan ook niet tegen negatiefe sfeer.. dan krijg ik er sneller last van.. Ik loop bij een psycholoog om het in de hand te leren houden

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:02

Dit komt mij ook wel bekend voor. Dan kan ik zo kwaad worden en dan sta ik niet altijd voor de gevolgen in.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:15

Ik ben ook best gevoelig en kan totaal niet tegen ruzie. Als er ruzie is huil ik ook, maar meestal probeer ik alles om de ruzie te ontwijken. Na het lezen van wat boekjes over hoogsensitiviteit zie ik ook het goede in van hoog sensitief zijn. We zijn erg sociaal bijvoorbeeld en voelen goed aan wat een ander wil en voelt...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 13:04

Gisteren even mot met mijn vriend, daar kwam het pruillipje en de waterige oogjes weer! Bloos

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:16

Bounce je bent echt niet de enige Lachen
Ik herken mijzelf helemaal in jou!
Als ik echt kwaad ben, dan begin ik ook direct met tranen, en uiteindelijk loopt het 9 v.d 10 keer uit in een ongelovelijke huilbui, met krijsen en sjaggerijnen Bloos
Nu huil ik sowiso wel snel, maar als ik echt kwaad ben, kan ik het ook niet goed meer inhouden.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:22

ik ben er ook zo eentje, ik kan soms heel kwaad worden en dan wordt het gewoon janken erbij. alsof je het niet anders op kan lossen, heel vaag, maar wel irritant. Verder ben ik ook niet iemand die alles laat blijken aan de buitenwereld, dus het lijkt wel of op zulke momenten alles er tegelijk uitkomt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:26

Pfff ik moet ook bij bijna elke heftige emotie huilen. Echt vervelend, maar ik kan het echt niet laten...
Ik kan ook dingen als woede heel lang inhouden, tot het een keer knapt...