Vreselijke (spontane) buikpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Vreselijke (spontane) buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:19

Hallo,

Gisteravond kwam ik thuis van mijn werk, ik heb nog wat tv gekeken en ben toen naar bed gegaan. Bij het indoezelen werd ik verstoord door pijnlijke steken in mijn buik. Dit was vanaf mijn navel de hele linkerhelft, schuin onder mijn navel rechts en een deel rechts van mijn buik. Ik heb wel eerder pijn in mijn buik gehad, maar nooit zo heftig als nu. Om de seconde kwamen de steken weer, niet precies tegelijk maar direct na elkaar.
De rest van de nacht heb ik wakker gelegen met een constante pijn en met om de seconden die vreselijke steken, het was zo'n naar gevoel. Normaal liggen lukt niet, op mijn linkerzij doet zeer, op mijn rechterzij doet zeer en op mijn rug lukt het ook niet. De keren dat ik evenjes sliep, werd ik wakker door een nare droom.
De steken en constante pijn hebben de hele nacht aangehouden en zijn tot op heden nog niet gestopt. Goed recht staan lukt niet, dit is te pijnlijk. Ik moet zeggen dat ik er nu wat beroerd van wordt.
Pijnstillers heb ik ingenomen maar hadden helaas geen resultaat, ik dacht dat het misschien na een warme douche wel over zou gaan maar helaas was dat niet zo, zelfs de waterstralen doen zeer op mijn buik. De plekken die ik hierboven noemde (vanaf mijn navel de hele linkerhelft, schuin onder mijn navel rechts en een deel rechts van mijn buik) zijn ook heel pijnlijk als ik het aanraak.
Ik ga graag naar mijn (nieuwe) werk, maar zelfs daar heb ik op het moment vrij weinig zin in met deze pijn.Toch ga ik wel, ik hoef gelukkig vandaag geen hele dag te staan.

Is er iemand die dit toevallig ook zo heftig heeft gehad?

Animal_ABC

Re: Vreselijke (spontane) buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:22

Ik heb zelfs een keer in het ziekenhuis gelegen met zulke steken, bleken darmkrampen te zijn, diagnose: prikkelbare of spastische darm.... Nu heb ik het nog maar af en toe, en niet zo lang.

Of misschien heb je een blindedarm-ontsteking? Zou toch maar eens informeren bij de dokter...

Sterkte!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:24

Als ik jou was zou ik met spoed de dokter bellen. Als je heftige pijn rechts onderin je buik hebt, kan je volgens mij heel goed een blindedarmontsteking hebben. Heb je ook verhoging/koorts?

Ik heb regelmatig verschrikkelijke buikpijn, kan dan amper rechtop zitten/staan en schreeuw het uit van de pijn. Ze kunnen niks vinden, dus wordt het maar gehouden op prikkelbaardarmsyndroom. Wat bij mij helpt is warme dranken drinken en bewegen, hoe pijnlijk het ook is. Maar jouw klachten lijken niet op hoe ik het voel, bij mij zit het juist heel hoog ( dikke darm ). Nogmaals, bel de dokter!

dierfysio

ja, ik. en dat bleek acute blindedarmontsteking->operatie!
niet gezegd dat dat bij jou ook is, maar zou wel even langs de huisarts!
beterschap....

Splash_

Ik denk dat je misschien een blinde darm ontsteking hebt! Je hebt echt alle symptomen. Ik zou toch even langs de dokter gaan!

Sterkte.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:26

Werk afbellen en gelijk naar de dokter. Dit klinkt niet goed.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:29

Ik zou echt even de HA bellen als ik jou was Ja

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:30

Ik had nog geen reacties verwacht Bloos!
Bedankt voor de reacties wel!

De dokter wilde ik in eerste instantie afwachten tot na het weekend, dit omdat ik niet graag naar deze man ga (hij stuurt de mensen naar huis met de mededeling dat het niet iets is en dat het tussen de oren zit).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:33

Maar die ga je nu hopelijk wel bellen...Laat ff weten hoe het gaat ( is bezorgd Knipoog )

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:35

Marchador schreef:
De dokter wilde ik in eerste instantie afwachten tot na het weekend, dit omdat ik niet graag naar deze man ga (hij stuurt de mensen naar huis met de mededeling dat het niet iets is en dat het tussen de oren zit).

Dan ga je toch langs het ziekenhuis? Ik zou echt even gaan als ik jou was.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:37

Splash_ schreef:
Marchador schreef:

Dan ga je toch langs het ziekenhuis? Ik zou echt even gaan als ik jou was.

Bij het ziekenhuis sturen ze je toch echt weer terug naar de huisarts ( zeker als je er nog zelf naar toegekomen bent Knipoog ), dus daar altijd eerst langs.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 12:44

Toch met wat twijfel heb ik zojuist de huisarts gebeld, de assistent vond het toch wel nodig dat ik vandaag nog kwam. Dus vanmiddag ga ik erheen om half 4.
Gelukkig konden ze het op mijn werk wel begrijpen, hier was ik nog het meest bang voor gezien ik afgelopen maandag ben begonnen daar en het er super naar mijn zin heb.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:48

Met een goede reden werk afzeggen moet geen probleem zijn ook al ben je net nieuw Lachen.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het gaat bij de dokter en wil je veel sterkte wensen!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:37

Sterkte en succes alvast bij de dokter.
Laat ons weten wat het is!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:39

Veel succes bij de dokter, hopelijk is het niet heel ernstig..

Sterkte!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:44

wel naar de dokter gaan, of een verwijskaart naar het ziekenhuis aanvragen, ik had dit ook, ben dacht dat het wel over zou gaan, 1 dag ging het inderdaad wel iets beter, heb zelfs een marathon wedstrijd meegereden, maar een paar dagen later lag ik met een zware blindedarmontstekening op de operatietafel, en was de darm bijna doorgebarsten, goed uitkijken hiermee!!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:27

Sterkte straks bij de dokter! Ik zal voor je duimen dat het meevalt...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 16:06

Bedankt!

Ik kom zojuist van de dokter af. Hij heeft een afspraak gemaakt voor direct in het ziekenhuis bij de SEH (spoedeisende hulp). Daar wordt ik verder onderzocht. De symptonen lijken op een blinde darmontsteking, maar dat zegt nog niet alles, het kan net zo goed een buikgriep zijn of iets met mijn eierstokken of eileider.
Afwachten dus.
In het ergste geval wordt ik vanavond geopereerd (wat ik uiteraard niet hoop), of ik kan naar huis gestuurd worden met de mededeling dat ik morgenochtend terug moet komen voor verdere onderzoeken, of ik wordt naar huis gestuurd met de mededeling dat ik gewoon een buikgriepje heb.
In ieder geval moest ik wat spulletjes meenemen als ik daar blijven moet vannacht. Dus ik zoek maar wat dingetjes bij elkaar.
Ik zal jullie op de hoogte houden zodra ik meer weet Lachen
(Achteraf toch wel blij dat ik mijn verhaal hier op bokt heb gezet)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:16

Heel erg veel sterkte! en laat even weten hoe het afloopt Lachen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:31

Heel veel sterkte!
Ik hoop voor je dat het niet al te ernstig is en je vanavond weer gewoon naar huis kan.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:23

De zelfde "story" is mij drie weken geleden overkomen... ik zat om 's morgens om half negen bij de huisarts met mijn acute buikklachten, één uur later lag ik op de SEH.

Bloed en urineonderzoek, foto's van longen en buik, echo van de buik, een inwendige echo en verdere rataplan brachten geen direct aanwijsbare oorzaak naar boven.
De chirurg wilde het nog even aanzien (letterlijk zei hij: de messen in de kast houden) en gaf als evt. oorzaak aan het "Syndroom van Bowel" waar... heel véél vrouwen last van zouden hebben.
Met deze boodschap ging ik dus huiswaarts.

Nu, drie weken verder, ben ik bijgepraat door mijn huisarts.
Het "Syndroom van Bowel" zou het h.i niet kunnen zijn, zij wil dat ik verder onderzoek laat doen omdat de artsen toen alleen maar zochten naar oorzaken gelegen in hun eigen specifieke vakgebied.
Ik wacht toch nog even af voordat ik verder ga.

Momenteel ben ik op proef voor twee weken aan de Pantozol tabletten, mijn huisarts vermoed een maagzweer of zweer in de 12-vingeredarm n.a.v Ibuprofengebruik i.v.m een slijmbeursontsteking.

Marchador, veel sterkte en laat even horen hoe 't bij jou af is gelopen Ach gut

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 22:47

Ik zit thuis, nog steeds met hevige pijn en steken in mijn buik.
Op de SEH hebben ze een urine en bloedonderzoek gedaan, hier kwam verder niets uit; alles zag er goed uit. Er werd nog even aan mijn buik gevoeld, gevraagd waar de pijn zat, of ik verhoging had en dat was het. Conclusie van hun was dat ze niet wisten waar de pijn vandaan kwam. Omdat ik op de SEH zat konden ze niet meer voor me doen en ik mocht weer naar huis. (:?)
Ik moet het in ieder geval blijven aankijken, want wat nu nog geen ontsteking is, kan wel een ontsteking nog krijgen. Worden de klachten erger dan moet ik direct weer terug, heb ik na het weekend nog steeds pijn dan moet ik ook terug. Ik baal er om eerlijk te zijn flink van dat ze niets hebben kunnen vinden. Ik heb pijn, maar ik weet niet waardoor dat komt.

britt, wat jammer dat ze bij jou niets hebben kunnen vinden na al die onderzoeken die je hebt gehad. Hopelijk helpt de pantozol bij je Ach gut jij ook veel sterkte hiermee!

Bedankt voor reacties Lachen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:24

Marchador, hoe gaat het nu? Nog steeds last?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:50

Hmm, eigenlijk minder dat ze niets hebben gevonden. Als ze iets vinden, kunnen ze er namelijk iets aan doen en dan is het klaar!
Ik hoop voor je dat het over gaat, of dat ze iets vinden en dat je er snel vanaf bent! Sterkte nog en hou ons op de hoogte!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 18:58

snuffelhues: Ik heb er nog steeds heel veel pijn aan, veel steken en constante pijn. Sinds gister is het eigenlijk niet verbeterd. Ik ben gaan werken, maar ben wel eerder weg gegaan, ik kreeg het ineens erg benauwd en werd erg misselijk. Ik heb op het moment wat temperatuurverhoging maar geen koort.

Nynkk, Precies, daarom vind ik het ook wel jammer dat ze niets hebben kunnen vinden. Maar goed ik wacht het weekend nog even af Lachen