Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellebelletje schreef:De vriend van mijn schoonzus heeft ook een maagband.
Echt is hij gewoon een extreem "vies" geval...
Ondanks zijn maagband kan hij de disicpline niet opbrengen om minder te eten...als hij bij ons blijft eten dan schrokt hij nog een heel bord naar binnen..hij heeft dan ook echt pijn...maarja hij doet dat onder het mom van "de maagband oprekken"
hartstikke gevaarlijk dus!
Maar je moet wel het doorzettingsvermogen hebben om minder te eten..
Ik zou er heel erg over nadenken meid..
roossie22 schreef:ik ken een aantal mensen met een maagband, met heel verschillende ervaringen....van zéér grote problemen en zelfs vergroeiingen in de maag tot weinig pijn en problemen
maar wat mij erg tegenstaat van een maagband, is dat je nauwelijks iets binnen krijgt. veel mensen hebben problemen bij het eten van verschillende soorten groenten en vlees, waardoor vitamine al snel te kort is.
wat mij verder opvalt is dat het grootste deel van de mensen die ik ken met zo'n ding niet kiest voor 1 aardappel met 1 stronkje bloemkool, maar voor 1 hamburger of een halve kroket omdat dat zo lekker is....
over anorexia heeft iedereen wel een woordje klaar... het is slecht, je krijgt te weinig binnen etc, maar een maagband is in mijn ogen nietveel anders.. tenslotte kun je dan ook niet veel meer dan 1 boterham per dag en 1 aardappel met een half schepje groente eten als je mazzel hebt....
Vende schreef:Ik heb het alleen al opgegeven bij de dieetiste, zij kwam met verhaaltjes die ik heel m'n leven al hoor omdat ik m'n hele leven al bezig met met lijnen en afvallen en bla. En ik denk dat heel veel mensen zo denken die overgewicht hebben over een dieetiste.
Vende schreef:@ Firedancer:Ik heb die discipline NIET, maar heb toch een operatie die 3x zwaarder is dan een maagband.
Vende schreef:Zoals het nu gaat ben ik tevreden over m'n operaties
Vende schreef:Zelf ben ik wel HEEL positief over een Gastric Bypass. Het is wel alleen enorm risicovol. De operatie, maar ook alles daarna. Als je verkeerde dingen eet (te vet, te zoet) kan je last krijgen van een 'dumping', en daardoor kan je flauw vallen.
Ik heb nu nog maar 1/3 van mijn maag, en 3 meter darmen.
Alles wat ik eet komt dus heel snel terecht in de wc .
Wat wel betekent dat ik heel weinig voedingstoffen binnenkrijg, en daarom extra vitaminenprikken moet halen in het ziekenhuis.