Tja, het beste zou je even naar de ha kunnen gaan. maar als je dat al gedaan hebt...
veel pubers hebben een wat instabiele bloedsomloop/bloeddruk. had ik ook vroeger, vandaar het zwart voor je ogen worden als je opstaat. Is eigenlijk een kort moment van te weinig bloedcirculatie in de hersenen. Heel onschuldig hoor.
Bloeddrukwisselingen in je hoofd kunnen hoofdpijn veroorzaken. In het ergste geval migraine. heb je het ook bij temperatuurovergangen?
Mocht je bloedarmoede vermoeden: in rood vlees zit veel ijzer en dat neemt je lichaam veel gemakkelijker op dan ijzer uit groenten. (dat is een iets andere soort) Wel is het verstandig om het vlees dan te combineren met groente of fruit, want vitamine C bevordert de opname van ijzer. Melkproducten remmen juist de ijzeropname.
Dus eigenlijk zou het het slimste zijn als je je fruit na het warm eten eet en je toetje ergens halverwege de dag. Precies andersom dan de meesten doen. Met deze truc ben ik zonder ijzertekort mijn zwangerschap doorgekomen!
Ik weet niet of je misschien aan het afvallen bent, in dat geval rustig aan! Dan ga je te hard.