ruggenprik, wie heeft hier ervaringen mee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

ruggenprik, wie heeft hier ervaringen mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 10:31

Ik word dus zometeen geopereerd, ben ook helemaal niet bang voor de operatie of het infuss.
Dat is namelijk bekend bij mij. maar een ruggenprik heb ik nog nooit gehad...
En ik ben o zo bang dat het helse pijn doet.
Ik hoor van iedereen dat het wel meevalt.
Maar ik ben gewoon echt panisch... ben ik dat voor niet of is mijn gevoel juist...

Sky_Britt

Re: ruggenprik, wie heeft hier ervaringen mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:34

mijn moeder heeft het gehad, en ik wil je niet banger maken ofzo maar die zei dat het heel veel pijn deed. Maarja mijn moeders pijn-grens ligt ook heel laag hoor.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:36

ik heb ruim 10 jaar geleden een ruggeprik gehad...

ik had een hernia en heb een rongtenfoto of scan met contrastvloeistof gehad....

Ik heb er helemaal niet van gevoeld!!!

Vooral zwangere vrouwen kan het pijn doen omdat zij niet genoeg voorover kunnen buigen en de dokter niet goed tussen de wervels kan komen......

Ik moest zitten en helemaal voorover buigen.....ik heb het prikje gevoeld....maar voor de rest niets...

NOU SUCCES!!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 10:36

mijn pijngrens ligt behoorlijk hoog.
maar ik denk dan ook weer bij me eigen ik laat wel de piercings en tatoe's op mijn lichaam jagen, en voor een prikje ben ik bang Verward

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:38

Ik hoorde vorige week een verhaal van iemand die een ruggenmergpunctie had gehad. Volgens mij komt dit overeen met een ruggenprik. wil je ook niet bang maken, want ieders pijngrens is verschillend, maar die was er ook niet zo kapot van. Ik wil jou heel veel sterkte en succes wensen met je operatie!!!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:39

ben een paar keer aan mn enkel geopereerd met een ruggeprik. je voelt de prik wel, maar echt pijn doet het niet.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:42

Pascal schreef:
mijn pijngrens ligt behoorlijk hoog.
maar ik denk dan ook weer bij me eigen ik laat wel de piercings en tatoe's op mijn lichaam jagen, en voor een prikje ben ik bang Verward

Ik denk als je je iig probeert te ontspannen , het al heel veel scheelt....

En als je een hoge pijngrens hebt....valt het misschien wel mee...

Ik heb duidelijk aan de dokter gevraagd, hoe en wat ik het beste kon doen, als hij de prik gaf..

Ik moest echt heel erg voorover buigen.....en als hij de prik gaf iig niet in een reflex weer wat omhoog komen...want dan kon het pijn doen....

nou we horne het straks wel ...hoe het is gegaan.....

om wat voor operatie gaat het als ik vragen mag?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 10:43

ik ben tijdens mijn bevalling verkeerd gehecht en dat gaan ze vandaag opnieuw doen, 2 jaar later Verward maar goed hoop dat ik er beter van word

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:50

Gaan zehet dan weer eerst recht opensnijden?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 10:54

jah en dan opnieuw hechten... er zitten zenuwen klem in de oude hechting.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:01

Hmmm lekkere operatie........

Ik heb 3 keer een ruggenprik gehad. Fijn is anders, maar probeer je goed te bollen in je rug en op je ademhaling te letten. Als je ontspant is het echt geen helse pijn. Ben je gespannen en ga je tijdens het prikken rechtop zitten, dan ga je echt door de grond. Dus probeer te bollen in je rug, ookal voel je het wel. Bol blijven !!!

Ik was er ook erg zenuwachtig voor, maar wat moet dat moet dacht ik maar, en dan maar proberen het beste er van te maken.

(ik heb ook piercings en een tato, maar ik ben ook bang voor spuiten Clown )

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:02

Ik moet binnenkort ook geopereert worden en krijg ook een ruggprik
opzich zie ik ook best wel tegenop.
Maar ik krijg eerst een pilletje waar je rustig van word waardoor je je goed kan ontspannen en dan voel je als het goed is niks van die ruggeprik
krijg jij die niet dan???
succes met je operatie Knipoog

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:39

Ik wel vaker gehoord dat je er niets van voelt, ik denk altijd maar zo liever een prikje die evne lekker pijn doent dan dat je de hele operatie mee maakt Haha!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:42

ik heb vorig jaar een rugeprik gehad, en ik ben echt een pieperd en mijn pijngrens ligt heel erg laag. Maar heb er niks van gevoeld. De operaie duurde een kwartier, na ongeveer een uurtje begon de ruggenprik langzaam uit te werken en nog een uur later kon ik naar huis! Van de operatie maak je niet bewust alles mee, want voor de ruggenprik krijg je via het infuus iets waardoor je beetje suffig wordt, heel relaxed is dat!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:44

Ik hou niet zo van prikken. Vork
Laat je ons even weten hoe de operatie ging? Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:45

Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ik werk op een kraam- gynaecologie afdeling en ruggeprikken komen hier regelmatig voor.
Iedereen komt opgelucht terug en zeggen dat het mee is gevallen.
de huid wordt verdoofd, dat prikje voel je een beetje, daarna voel je een beetje dat er gedrukt wordt in je rug.
Succes met je operatie.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:03

Wat gebeurt er eigenlijk precies als je een ruggeprik krijgt ik had gehoord dat je dan je benen enzo niet meer kan bewegen, maar hoe gaat dat dan met bevallen Dromen

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:08

ik werk als operatieassistente dus zie nogal eens de ruggenprik, en echt ik kan hem iedereen aanraden, en ik zal niet zeggen dat iedereen tevreden erover is, dat niet, maar wel 99% , patienten zeggen vaak "is het het al gebeurt?, ik heb er niets van gevoeld" heerlijk toch Haha!
vaak is het zelfs zo dat men het prikje voor het infuus in je hand/arm verevelender vind......

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:14

Meissie17 schreef:
Wat gebeurt er eigenlijk precies als je een ruggeprik krijgt ik had gehoord dat je dan je benen enzo niet meer kan bewegen, maar hoe gaat dat dan met bevallen Dromen

Het gevoel dat je houdt, ligt eraan hoe diep de ruggenprik in je rug wordt gezet en de sterkte van het middel dat wordt toegepast.
Bij een operatie moet natuurlijk al het gevoel uitgeschakeld worden.
Bij een ruggenprik bij een bevalling kunnen de meesten hun benen nog steeds wel bewegen, sommigen ook niet.
Je voelt je buik ook nog wel hard worden tijdens een wee, maar het doet geen pijn meer, mits de ruggeprik goed zit natuurlijk.
Bij ons is het zo, dat de pomp van de ruggeprik wordt uitgezet als je (bijna) volledige ontsluiting hebt, zodat je met de persweeën wel goed gevoel hebt. Anders is het heel moeilijk om te voelen hoe je moet persen.
Maar dat kan in andere ziekenhuizen natuurlijk wel anders zijn.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:15

Ik heb ook een ruggeprik gehad een aantal jaar terug en ik heb alleen het prikje gevoeld maar verder eigenlijk niks geen gekkigheid. Het enige rotte was dat ik toen ik wakker werd niet lekker lag en je je dus niet zelf kunt omdraaien, maar van de ruggeprik zelf werd ik niet warm of koud. Ik had dus geen gevoel meer in me benen na de operatie maar dat komt vrij snel nadat je wakker bent weer terug en wordt ook steeds gecontroleerd door de artsen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:17

Ik weet niet of het hetzelfde is maar ik heb ook eens een punctie moeten laten doen via mijn rug.. Toen haalden ze met een lange naald vocht bij mijn longen weg, en ik werd echt gek van de pijn, deed echt ongelooflijk veel zeer..

Maar wat ik zeg ik weet natuurlijk niet of het te vergelijken is met een echte verdovingsprik..

In ieder geval veel sterkte tijdens en na je operatie.

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:19

bij een bevalling wordt de verdoving in de epidurale ruimte geprikt, bij een operatie wordt in de spinale ruimte geprikt/ het verdovende medicijn gespoten, en dan kun je echt voorlopig niets meer bewegen/ en uiteraard niets voelen!!!
(niets voelen is ook niet waar, aanraking blijven de meeste patienten wel voelen, maar het mag geen pijn doen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:30

ik heb een ruggenprik gehad omdat ik aan mijn enkel werd geopereerd,ik vond het niet fijn.
Moet er wel bijzeggen,dat ze de eerste 2 keren niet goed prikten en iets raakten(ze zeiden wel hoe en wat,maar ik was zo geschrokken dat ik het niet meer weet....er was een arts in opleiding bij,die moest prikken...ahum).
Daarna ging het goed,ik vond het niet fijn,maar als je goed bol blijft is het te doen.
daarna werd alles warm en "liep" het gevoel uit mijn benen tot aan mijn bekken....grappig gevoel wel,vond ik.

sterkte iig!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:33

Ook ik heb een ruggeprik gehad! twee keer zelfs bij allebei de keren bij de geboorte (keizersnee) van mijn dochters en echt waar ben als de dood voor spuiten maar het viel mij behoorlijk mee hoor! het is eventjes wat je voelt maar niet eens echt pijn! en dan is alles doof vond het eerder een naar gevoel dan dat het pijn deed! succes en sterkte iig

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:35

Ik heb een paar maanden geleden een rugge prik gehad, en geloof me, Liever 10 keer een rugge prik, als dat ze door je ader heen prikken als ze infuus in de hand aan willen leggen dat doet echt veel meer pijn...