Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mexx2 schreef:
Esther_20 schreef:Hoi, ja ik begrijp dat het schrikken is................... maar ik ben blij dat er steeds meer mensen komen die hetzelfde hebben en je er over kan praten want na mijn idee hebben mensen die geen hypermobieltjes zijn geen idee waar we mee zitten. Ervaren jullie dat ook zo?
Esther_20 schreef:Hallo, nog meer Hypermobieltjes?
groetjes esther
Barmat schreef:Ik ben ook zwaar hypermobiel!
Ben 5 maanden geleden zelfs aan mn linkerschouder geopereerd om mn banden in te korten aangezien mn schouder er zo'n 20 keer per dag uit de kom ging.
Het is iets waar redelijk goed mee te leven valt, als je je spieren maar goed traint en oplet met wat je doet. Schaatsen is voor mij een no-go, dan liggen mn enkels op het ijs zo erg zwikken mn voeten om.
Paardrijden gaat redelijk, omdat ik mn spieren erg goed train. Als ik vermoeid ben, heb ik er sneller last van en kan ik soms door mn enkels zakken, of mn heupen doen wat raar.
Sta ik lang stil, dan zakken mn schouders, ellebogen en polsen er uit, niet erg, maar wel een rotgevoel.
Wat mij opvalt is dat beweert wordt dat alleen hele slanke mensen hier last vanhebben (ooit gelezen) maar ik heb zelfs overgewicht!
Enige voordeel wat ik zie in het HMS - je breekt niet zo snel iets, omdat alles goed meegeeft als het ware.