Niet zo permanent gepermanent...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Niet zo permanent gepermanent...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 21:19

Tijdje terug heb ik een topic gestart met de vraag of er permanent is wat niet zo lang blijft zitten als een gewoon permanent.

Uiteindelijk toch de sprong in het diepe gewaagd en vrijdag een gewoon permanent laten zetten.

Na het knippen vond ik de hoeveelheid krul al tegenvallen, maar als het zou drogen zou het meer opkrullen.

Na een paar uur (toen was het dus droog), zaten er gewoon weer steile plukken in.
Er waren nogal wat producten in m'n haar gesmeerd, dus ik dacht dat het te zwaar was geworden.

Dus ik alles er uit gewassen en m'n haar aan de lucht laten drogen.

Zaterdagochtend eigenlijk geen verbetering.
Ik weer nat gemaakt en flink gekneed met mouse en drooggefohnd.
Toen zat er iets meer slag in, maar geen krullen en nog steeds steile plukken.

Ik ben 's middags terug gegaan naar de kapsalon, maar degene die mij geholpen had was er niet en de baas ook niet.
Degene die me te woord stond zei ook dat het er wel erg snel uit was en dat ik dinsdag terug moet komen.

Wat kan ik verwachten?

Opnieuw permanenten en is dat wel verstandig zo snel en zou het dan wel pakken?
En wat doet dat met de kleurspoeling die ze er in gedaan hebben?

Kan ik geld terug vragen?
Het kostte incl knippen, wassen en verven € 94.50, wat is redelijk om terug te vragen?

Of kunnen ze ook zeggen, het heeft niet gepakt, pech gehad?

LPtjuh

Re: Niet zo permanent gepermanent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:26

nee , niks ervan als het niet pakt , ja helaas maar dan je geld terug .
een beetje kapper moet in kunnen schatten of het gaat houden ja of nee .
en twijfelt ze dna moet ze je dat zeggen .
gewoon kijken op de prijslijst wat een permanentje kost en dat terug vragen en je haar weer 'toon baar' maken .
neem aan dat je die stijle plukken ook geen gezicht vind....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 22:00

Het ziet er inderdaad nogal raar uit, want het is geknipt toen het nog een beetje krulde en de plukken die nu weer steil zijn, steken er onder uit.

De kapster heeft m'n haar bekeken en ook haar baas heeft ze nog laten kijken en ze vonden allebei dat het gepermanent kon worden.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:37

Geld terug vragen..
Zou ik doen dan. Haha!
Mijn haar heeft van het permanent een flinke opdonder gehad, doe het dus ook niet weer. Zeker niet snel achter elkaar..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:52

had het ook laten doen en smiddags zag je er al niet veel meer van.de volgende dag was het al helemaal weg.dus is ze terug gekomen(thuiskapster) en heeft ze het nog een keer gedaan met sterker spul en kleinere rollers.en toen zat het wel.ook gewoon gelijk nog een keer.en nergens last van gehad.
dus zou het nog een keer laten doen

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:40

Ik had precies hetzelfde. Na 5 dagen was er niets van mijn permanent over. Ze hebben toen laagjes geknipt, maar ook daar kwam het niet van terug. Ik moest toen 1,5 week (dan had mijn haar namelijk een beetje tijd om te herstellen) later terugkomen en toen is het nog een keer gedaan. Ik moet zeggen dat het voor mijn haar niet echt lekker was om binnen een maand 2 x gepermanent te worden, maar het heeft ruim een half jaar erin gezeten, dus is in die tijd weer netjes hersteld. Bij mij is niet eens besproken of ik mijn geld terug wilde, ik denk ook niet dat ze dat gedaan hadden. Hooguit een tegoedbon voor later. Denk ook dat dat redelijker is (althans bij mij hadden ze het gewoon netjes gedaan, maar pakte het kennelijk niet goed).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:26

Mijn huisgenootje heeft hetzelfde gehad als jij. Zij is er mee terug geweest en toen hebben ze het er opnieuw ingerold. Daarna bleef het beter zitten. Geen idee hoe het nu zit (is nu twee weken geleden) want ik heb haar al een week niet gezien (zijn niet veel tegelijk thuis).

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:05

Ik weet niet of opnieuw doen handig is, het breekt op het moment nogal snel af en mn hoofdhuid is ook aardig gevoelig.

Misschien een tegoedbon?
En voor welk deel van het bedrag mag ik een tegoed bon verwachten?

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:02

Ik vind dat ze je een tegoedbon t.w.v. de kosten voor je permanent (dus niet de kleurspoeling) moeten geven. Dat is tenslotte helemaal misgegaan en nu kun je als hoofdhuid en haarconditie wat beter is, het overnieuw laten doen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:09

inderdaad gewoon voor het volle bedrag van de permanent terug vragen en dat ej het eventueel nog een keer opnieuw wilt doen , maar dat je er nog over wil denken .
mischien volgnde keer weer leuk knippen ofzo ..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 21:32

Ik heb het net voor de 2e keer gewassen (kreeg het advies dat zo min mogelijk te doen, maar mijn haar is snel vet, dus je moet toch een keer) en er zitten alleen nog wat golfjes in.

Morgen ga ik terug, ik ben benieuwd wat ze aanbieden.
Ik weet nu in ieder geval wat ik mag eisen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:46

Bij mij was het de eerste keer ook totaal mislukt...
Vlopete er zo uit.

Maar een paar jaar later begon het weer te kriebelen en wou toch erg graag krullen.
Ben naar een andere kapper geweest.
En die zei: je hebt al wat slag van je zelf, dus ik laat het niet te lang erin zitten want dan gaat het alleen maar pluizen.

Dus ik dacht Ooh mijn god dat word niks.

Maar wonder boven wonder zit het er nu 7 maand later nog steeds goed in????

Ik snap er niks van.

Mijn moeder zegt, kan ook heel erg te maken hebben met je hormoonhuishouding.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 02:29

ik zou mij geld terug eisen als ik jou was.
je laat je haar doen door een goed opgeleide kapper en dan mag je verwachten dat het ook goed gedaan word en dat ze een goed product leveren.
als je schoenen koopt die binnen een dag helemaal kapot zijn door slechte kwaliteit krijg je ook je geld terug of nieuwe schoenen dus horen ze dat bij een kapper ook te doen.
vind ik Tong uitsteken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 07:25

Mij werd inderdaad ook al gevraagd of ik ongesteld was, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Aan de ene kant lijkt het me sterk, je haar groeit maar heel weinig en die milimeter die het groeit in de week dat ik ongesteld ben lijkt me niet van invloed.

Bovendien was ik niet ongesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:55

Stennisje schreef:
Mij werd inderdaad ook al gevraagd of ik ongesteld was, dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.

Aan de ene kant lijkt het me sterk, je haar groeit maar heel weinig en die milimeter die het groeit in de week dat ik ongesteld ben lijkt me niet van invloed.

Bovendien was ik niet ongesteld, dus daar kan het niet aan liggen.

Nee maar ik was de eerste keer met permanentje ook niet ongesteld en het pakte bar slecht, de 2 de keer was ik wel ongesteld en toen pakte het goed ..

Volgens mij heeft dat ook niks met het groeien te maken, maar puur met je hormonen of dat dan wel of niet pakt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:58

sodeju, 250 gulden voor een kapsel Haha! Haha!

*sorrie, moest het even kwijt*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:02

KiWiKo schreef:
sodeju, 250 gulden voor een kapsel Haha! Haha!

*sorrie, moest het even kwijt*

Hahaha...
Mijn kapster vraagt ook veel minder..
10 euro knippen en 30 euro permanentje.. dan kun je het nog eens wagen.. Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:02

Eigelijk kan permanent en kleurspoeling niet tegelijkertijd, daar zou 14 dagen tussen moeten zitten
Dat heeft te maken met het feit dat de permanentvloeistof de schubben van de haren op een bepaalde manier bewerkt, en de kleurvloeistof daar dwars tegenin gaat..

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:08

Ik had ook permanent laten zetten en dat had ook alleen gedeeltelijk gepakt.... toen kwam ik er ook net achter zwanger te zijn van de tweede, ik was niet ongesteld iig *LOL*

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:08

ik zit dit allemaal eens te lezen... mijn moeder is kapster... gewoon praktijk aan huis, maar als ik jou prijzen hoor schrik ik! ik ben natuurlijk nog nooit ergens anders geweest maar ik weet dat mijn moeder voor knippen `10 euro vraagt en voor knippen wassen fohnen 15, permanent 45 euro, wat ik weet is dat je als je haar net gepermanent is het niet mag wassen, maar of dat waar is weet ik niet... mijn moeder heeft het ook wel eens gehad dat ze iemand gepermanent had en dat het niet pakte, dat kan gewoon gebeuren, wist je dat als je ziek bent of een pijnstiller heb genomen je permanent ook niet pakt, heeft met de fitheid van je haar te maken geloof ik, en bepaalde stoffen in je imuunsysteem... ik weet wel, dat als je het nog een keer laat doen het wel zou moeten pakken, tenzij het een stelletje stumpers zijn natuurlijk Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:20

Ik mocht het gewoon meteen wassen hoor.
De zelfde dag.
Mocht het zelfs rechtkammen als ik dat wilde, ze zei: als het goed gepakt heeft komt de krul er na een dagje steilen er zo weer in!

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:30

Dure kappers gebruiken zachte vloeistoffen heb ik me laten vertellen!
Bij mij pakte dat ook niet.Ze hebben het wel gratis over gedaan.
Had ik een beetje krullen,maar ook duidelijk de lijntjes van de wikkels.De krullen waren ook weer snel verdwenen en de lijntjes bleven.Wat loop je dan voor *** met een bos stro met hier en daar een krul Blond
Ik ben toen op aanraden van iemand naar een andere kapper gegaan die nog niet de helft koste.
Hun permanent blijft heel lang zitten.Echt nog nooit mislukt.
Niemand anders komt nog aan mijn haar . Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:35

Ik weet dat ik een dure kapper heb gekozen en ik heb er altijd goed resultaat gehad.
Het zat altijd zoals ik wilde, alleen dit permanent heeft duidelijk niet gepakt.

Er is hier ook een goedkopere kapper, maar daar is het resultaat voor mijn gevoel altijd 'net niet'.

Ik ben net terug geweest en heb een tegoedbon gehad voor een nieuw permanent.

En ze raadden aan het even 2 maanden te laten rusten, m'n haar had toch wel een klap gehad.

Volgende keer doen we ook alleen permanent, even geen kleur.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:49

Ik heb het bij ons op school bij de kappersopleiding laten zetten. Heb lang en dik haar en begin januari laten zetten en het zit nu nog steeds!

Nou iig wel netjes dat ze het overdoen! Zou ook niet best zijn als dat niet zo was Knipoog

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:08

Nee inderdaad van een kapper met zulke prijzen verwacht je op z'n minst een soort garantie.