Knieschijf uit de kom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eeyore

Knieschijf uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:26

Afgelopen dinsdagavond is door een dom ongelukje mijn knieschijf uit de kom geschoten (zat aan de buitenkant van mijn linkerbeen). Ik ben door de ambulance naar de eerste hulp gebracht van het ziekenhuis. Ik was zelf eigenlijk behoorlijk geschrokken en een beetje de weg kwijt omdat ik anderhalf uur buiten op stal gelegen had, omdat de arts van de huisartsenpost en ook de ambulance niet echt veel haast hadden. Er is me dus in het ziekenhuis behoorlijk veel ontgaan.

Ik lig nu met een gipsspalk op bank/of bed. Ik mag mijn been in ieder geval tot en met woensdag niet belasten. Ik heb meegekregen dat ik nu een spalk krijg, omdat mijn been niet helemaal in het gips kan doordat mijn knie veel te veel was opgezet. Ik weet ook dat ik woensdag terug moet komen en dat er dan onderzocht wordt of mijn kniebanden beschadigd zijn. Is dit het geval dan krijg ik drie weken gips, zoniet dan wordt het tape.

Meer vragen heb ik niet kunnen stellen en ik vraag me nu eigenlijk af of er nog meer mensen zijn die dit gehad hebben en hoelang het duurde voordat je weer goed op de been bent.

Graag ervaringen! Ik zal de orthopeed woensdag natuurlijk veel vragen stellen, maar ben nu eigenlijk wel benieuwd.

LPtjuh

Re: Knieschijf uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:32

je knieschijf was denk ik niet uit de kom , maar uit positie.. hij zit niet in een kom dus dan kan hij er ook niet uit Tong uitsteken

hoe dan ook zo'n verplaaste knieschijf doet mega zeer!!!!
heel veel sterkte en hard hopem dat je banden nog in orde zijn !!
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:42

Ik heb hetzelfde gehad 2 jaar geleden op vakantie- ook door een dom foutje. Schijnheilig
Ik heb een week genomen om niet te lopen & het hersellen niet echt tijd voor genomen.
Nu schiet ie er nog wel eens uit maar het doet geen pijn meer.
Wel na een dag lang shoppen ofzo of veel lopen heb ik er last van.
Dus- neem goed de tijd om te herstellen anders loop je er misschien ook zo bij..

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:22

Mijn vriendin heeft dat gehad twee jaar terug. Tijdens gym. Met veel heisa gingen we met de ambu naar het ziekenhuis. Zij kreeg 6 weken gips van enkel tot lies. Daarna maanden therapie. Helaas heeft ze er nog heel veel last van.

Hele veel sterkte ermee, het is best heftig.

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:58

Mijn zus heeft het al 3 keer gehad, 1e keer was er iemand met basketbal tegen d'r aan gelopen en knalde precies met de knieen tegen elkaar! Toen heeft ze 4 weken thuis gezeten, ze werdt toen opgehaald door de ambulance en kreeg een snuitje met lachgas geloof ik vanwege de pijn in het ziekenhuis gespalkt en met gips 3 weken...van boven tot onder in het gips!

2e keer, was op turnen, ze was op de tumblingbaan en maakte een salto en plop daar lag ze met d'r knieschijf in d'r handen, verder ging het hetzelfde als de 1e twee keren...

En laatste keer ook op school, toen was het ook met turnen, d'r vriend heeft d'r toen opgepakt en heeft er naar de uitgang getild ! en daar in de ambu gelegd, weer 3 weken gips! met spalk!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 00:21

Vorig jaar augustus heb ik een stuk van mijn knieschijf gebroeken en de knieschijf was ook uit de kom.
Heb eerst een spalk gehad maar die bleef niet goed zitten dus daarna heb ik 6 weken gips gehad.
Knie is 1 grote puin (had al last van artrose) en nu nog schiet mijn knieschijf zonder al te veel moeite uit de kom en kan ik hem zelf weer terug duwen brrr.

Sterkte!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:28

eeyoer: hoe kan het nou dat je zolang buiten hebt gelegen? Ben nieuwschierig hoor, wat was er gebeurd??

Ik kan je een advies meegeven: neem de tijd om te herstellen!! Ik ging ook veel te snel weer aan de gang na een knal op mijn knie (na toch echt wel rust genomen te hebben...) en nu twee jaar later, speelt ie toch weer op... Dus neem goed de tijd en als je fysio krijgt: volg zijn programma Haha! Knipoog

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:46

Hoe het komt dat ik zolang buiten heb gelegen? Tja het ging allemaal niet zo snel. Ik ben ongeveer om zeven uur tegen de punt van de kruiwagen aangelopen. Echt heel zacht, maar ik verdraaide mijn been wel iets. Mijn knieschijf schoot toen dus naar links. Ik verloor mijn evenwicht en viel op mijn linkerzij. Ik had mijn hand onder mijn knie en voelde daarom al gelijk (behalve de pijn) dat het niet goed was.

Gelukkig waren er twee stalgenoten op stal. Eentje heeft mijn man gebeld en de andere de huisartsenpost. Om acht uur was de huisarts op stal, want ik kon echt niet omhoog komen en kon zelf mijn knieschijf ook niet terugdrukken, omdat mijn been gebogen lag en ik hem niet kon strekken. Die arts kon ook weinig doen en heeft toen de ambulance gebeld. Deze kwam nog een half uur later, dus toen lag ik al anderhalf uur op de grond. Lang leve de paardendekens, zo kon ik tenminste mijn hoofd ergens opliggen en bleef ik van de bovenkant af wel warm, maar trok er vanaf de stenen toch wel veel kou mijn lijf in.

Toen de ambulance er was, moest ik me natuurlijk omdraaien en moest ik op de bracard getild worden. Dit ging zeker niet zonder geschreeuw van mijn kant. Nu moest ik me ontspannen volgens hen, maar ja ik zou wel willen weten hoe ze dat zelf zouden doen met veel pijn en allemaal verkrampte spieren door de kou. Maar goed het is gelukt en in de ambulance kreeg ik (na veel misprikken) een infuus en pijnstillers, dat maakte alles wel wat beter.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 10:48

Ik zal zeker goed naar de artsen luisteren. Mijn knieen zijn altijd al een probleem geweest, maar dit was toch wel heel erg pijnlijk moet ik zeggen. Ik heb nu constant een zeurende en af en toe stekende pijn aan de rechterkant van mijn knie. Ik hoop dat dit er maar bij hoort en dat het niet mijn kniebanden zijn, want nog drie weken gips kijk ik niet naar uit. Ik wil wel weer graag werken, maar met een gestrekt been aan een bureau zitten valt niet mee ben ik bang.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:55

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:09

Ik zou willen dat ik dat ook kan zeggen. Ik zit nu al sinds dinsdagavond in het gips, maar voel de hele rechterkant van mijn knie trekken en steken. Ik ben dus heel benieuwd hoe het gaat voelen als de gipsspalk eraf is.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:29

Sterkte hoor!! Zit zelf sinds twee weken met een vinger uit de kom, ook erg onhandig omdat het mijn rechterhand is.Voor mij ook de eerste keer en hopelijk de laatste. Het genezen kost ook tijd. Ik hoop dat het snel geneest voor jou.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 06:27

oooooooo het is zooooooo k*t als je wat aan je knie hebt, ik kon hem toen zeker een maand niet strekken of naar achter buigen.... En niemand wist precies wat er nou was, op de foto's was niets te zien.
Maar hij lag ook helemaal open, dat was wel een bijkomend probleempje...

Ik hoop dat het meevalt zeg! Gewoon tegen een kruiwagen aangelopen.... dan precies verkeerd geraakt. oliebol hee.
Wanneer mocht je gipsspalk er ook weer af?
hou je ons op de hoogte?
sterkte!

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:10

hoi

aahhhh ik heb dat ook gehad ik heb toe gegierd van de pijn .
dat was een jaar gelden ik heb nu nog steeds problemen en last van mijn knie:S

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:37

een vriendin van mij heeft het ook gehad, het is een heel eng gezicht als je knieschijf aan de buitenkant van je been zit. (was er bij dat het gebeurde)
ze moest ook met de ambulance naar het ziekenhuis en ze heeft eerst een week een spalk gehad en daarna nog 6 weken haar hele been in het gips.
ook nu gaat haar knie nog wel eens uit de kom.
kan me nog goed herinneren hoeveel pijn ze heeft gehad Verdrietig

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:32

Igorlover, dat komt inderdaad veel voor dat je knie daarna nog uit de kom schiet. Je moet zo goed je spieren weer gaan trainen en dat lukt niet bij iedereen.
Ik heb ook veel last van het eruit schieten en kan hem weer terug duwen ( een afgrijselijk gevoel) Bij mij komt het niet meer goed maar dat komt ook door dat mijn knie helemaal kapot is.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 17:45

Morgenmiddag om twee uur moet ik in het ziekenhuis zijn. Ik ben heel benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Ik kijk er niet naar uit. Ik stel me zo voor dat alleen het buigen van mijn been al pijnlijk gaat zijn omdat het nu de hele week recht gezeten heeft.

Als ik zo alle verhalen lees heb ik heel goed begrepen dat ik goed op mijn knie moet gaan passen de komende tijd. Ik zal netjes de adviezen van de orthopeed opvolgen en ook van de fysiotherapeut als ik er naartoe moet.

Nu maar hopen dat de schade meevalt en dat ik morgen mijn knie in de tape heb ipv gips.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:08

Ja je knie heeft een beste optater gehad.
Het ligt er ook aan hoe de knie van te voren was ik bedoel de mijne is helemaal kapot door de reuma dus het trainen van mijn beenspieren lukt niet, maar als je met fysio wel goed je beenspieren kan trainen kom je een heel eind.

Succes morgen.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:50

Vanmiddag ben ik in het ziekenhuis geweest. Helaas kwam ik niet naar buiten met mijn knie in het tape, maar is mijn been voorzien van een mooi paars gips. Dit moet vier weken blijven zitten. Er zit een scheur in mijn kapsel. Voorlopig ben ik dus nog niet van de ellende af helaas. Hopenlijk trekt de pijn wel snel weg, dan kan ik tenminste weer aan het werk. Voordeel is dat ik nu in ieder geval mijn been iets mag belasten, dus ik ben iets mobieler dan de afgelopen week.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:23

ik heb 3jaar geleden ook mijn knieschijf uit de kom gehad.
ik ben toen ook opgehaald met de ambulance en kreeg lachgas als verdoving maar daar kon ik niet tegen dus toen hebben ze hem zonder verdoving teruggezet.

daarna moest ik drie weken gips en daarna heb ik een half jaar fisio gehad, in het begin elke dag en na een maand werd het afgebouwd tot 1keer in de week.

die fisio is wel zwaar en aan het eind werd ik er echt helemaal gek van maar het is toch wel het beste want ik heb nu echt bijna nooit meer last van mijn knie.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 22:31

Had je veel schade aan je knie? Ik weet nu dat bij mij er een scheur in het kapsel zit. Over mijn banden is nog niets bekend. Mijn knie zag er overigens niet uit. Heel erg rood en echt zoooo dik.. geen gezicht.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:21

de banden die mijn knieschijf op hun plek hielden waren uitgerekt, maar dat is door de drie weken gips en de fisio weer goed gekomen.

en toen mijn gips eraf was dachten ze dat een van die banden doormidden was dus toen gingen ze dat onderzoeken en toen bleek dus dat er alleen een scheurtje inzat en dat moest vanzelf binnen twee maand weer aangroeien, en dat is ook gebeurd maar als dat niet was aangegroeid dan hadden ze mij eraan geropereerd.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:38

Ik heb t zelf 2 keer gehad, eerst gewoon omdat ik scheef ging staan (ben beetje te flexibel volgensmij Knipoog) dus toen was t *knak* en toen heel hard au :p ook met de ambulance naar de eerste hulp. Daar kreeg ik ook een spalk van mn bovenbeen tot mn enkel, en mocht ik niks, na een tijdje wel met krukken rondhobbelen. Weer een hele tijd later moest ik t zonder spalk gaan proberen.
Maar, toen ging ik weer boksen voor t eerst, en wat doe ik, hij schiet er weer uit..
nadat dat weer over was, ben ik mn been spieren onder begeleiding gaan trainen, want die zouden te los kunnen zijn, waardoor je knieschijf er sneller uit kan schieten. Dat heeft heel goed geholpen!
Ik merk nou alleen wel, nu ik dat niet meer zo train, dat mn knie wel heel vaak vast zit of knakt.. iets minder leuk dus.

In ieder geval, heel veel beterschap!

*zie trouwens ook mn profiel, staat n heel verhaal Lachen

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:06

ik heb het ook gehad toen ik van mijn pony sprong (echt stom). maar mijn knieschijf is direct vanzelf terug in positie geschoten. mijn pees van mijn knieschijf is beschadigd en mijn binnenste en buitenste meniscus zijn een klein beetje gescheurd. erg pijnlijk allemaal. ik heb een week met mijn volledig been in de gisp gelegen (dokter dacht eerst dat het enkel mijn meniscussen waren)
ik heb er nog steeds last van. soms doet het pijn om gewoon van een trede te stappen Verward en andere keren kan ik er mee lopen (erg vreemd allemaal).
maar nu moet ik naar de orthopedist en moet ik mss geopereerd worden.
heel erg veel beterschap!!

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 08:15

liseke schreef:
heel erg veel beterschap!!

Dank je wel. Jij ook heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel van je klachten af bent.