Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Het kan best zijn dat je wat enkelbanden al kwijt bent (gescheurd hebt in het verleden). Dit geeft eigenlijk als enige probleem dat je enkel minder stabiel is en dat je er daardoor dus eerder door heen gaat.
Kijk wel uit hoor, want als je banden inderdaad gescheurd zijn dan komt de stabilisatie van je enkel des te meer aan op je pezen. Die moet je niet over belasten natuurlijk.
Maar dit is hypothetisch. Ik kan er vanaf hier natuurlijk niet in kijken
DePeperd schreef:Qimm schreef:Het kan best zijn dat je wat enkelbanden al kwijt bent (gescheurd hebt in het verleden). Dit geeft eigenlijk als enige probleem dat je enkel minder stabiel is en dat je er daardoor dus eerder door heen gaat.
Kijk wel uit hoor, want als je banden inderdaad gescheurd zijn dan komt de stabilisatie van je enkel des te meer aan op je pezen. Die moet je niet over belasten natuurlijk.
Maar dit is hypothetisch. Ik kan er vanaf hier natuurlijk niet in kijken
Ik heb mijn enkenlbanden nog nooit gescheurd, dat ik weet in ieder geval..
DePeperd schreef:Hallo, Ik ren dan meestal ook door en trek me er niks van aan, ben geen mietje.
odetteke schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Met fysio kan je het heel veel versterken en steunzolen kunnen ook helpen om je voet in een betere stand te krijgen waardoor je minder vaak er doorheen gaat. Als je enkels echt hopeloos zijn kunnen je banden zelfs operatief ingekort worden.
Ik weet niet wat voor schoenen je draagt, maar ik zou iig niet voor de goedkope schoenenreus schoenen gaan als ik jou was. Ik heb zelf ook veel minder klachten nu ik eindelijk een keer goeie schoenen heb gekocht (oehoeh, wat zitten die wolky's heeeeerlijk!)
Juultj schreef:Ik heb het ook.
Allstars zijn echt afraders. Geen goed doeners voor je voeten.
Stiekem heb ik ze ook graag aan maarja.
Ik heb gewoon erg zwekke enkels, tenminste daar houd ik het maar op.![]()
Ik knak/kraak trouwens ook mijn enkels. Niet te zuinig zelfs. Wie weet of dit kwaad kan?
DePeperd schreef:Juultj schreef:Ik heb het ook.
Allstars zijn echt afraders. Geen goed doeners voor je voeten.
Stiekem heb ik ze ook graag aan maarja.
Ik heb gewoon erg zwekke enkels, tenminste daar houd ik het maar op.![]()
Ik knak/kraak trouwens ook mijn enkels. Niet te zuinig zelfs. Wie weet of dit kwaad kan?
Knakken en kraken van je enkels is niet goed voor je, dat is met spul dat dan tussen de gewrichten zit en dat gaan dan dus weg.. als je eht vaak doet, tenminste, dat heb ik gehoord.
Maar ik blijf stug mijn All Stars dragen, heb trouwens ook cowboy laarzen en alleen die weirdo schoenen die ik nooit aanheb geven steun voor mijn enkels![]()
Mijn gymschoenen geven ook geen steun. . .
Juultj schreef:Tja, stomme verslaving eigenlijk. Maar soms doen mijn enkels zo veel pijn en als ik ze dan een aantal keer kraak dan lijkt de pijn wat minder te worden. Het zou inderdaad wel eens slecht kunnen zijn voor het kraakbeen. Alle schoenen van tegenwoordig zijn volgens mij alleen maar bagger voor je voeten/enkels. Of je moet van die prachtige 'oma' schoenen aan.
Thokkadisje schreef:Heb het veel gehoort bij ruiters, ik heb het ook, dokter rijd paard die zei dta het komt omdat je als ruiter je enkelbanden wat oprekt doordat je je hakken naar beneden hebt, en omdat je je enkels gewoon ontspannen moet laten hangen schijnt het ook allemaal wat losser te worden. Geen idee wat er van waar is
_Scarlet_ schreef:Hm, ik ga eigenlijk zo te horen nooit door mn enkels heen, ze klappen alleen maar heel vaak om. Maar dat kan dus niet echt kwaad?
Overigens heeft mijn dokter gezegd dat dat knakken niet veel kwaad kan, tenzij het zeer doet, dan moet je oppassen.