Beste middel voor volume in je haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Beste middel voor volume in je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:18

Wat is het beste middel om volume in je haar te krijgen? Creme? Schuim? Spray? En van welk merk?

Ik gebruik wel haarschuim voor volume en föhn het op de manier die op een andrelonfles staat maar ik heb niet het idee dat het echt werkt (heb ook het idee dat de volume er meteen weer uit is na een paar uur) Het moet niet iets zijn waarmee ik m'n haar onwijs uitdroog, want dat is ook nogal een probleem bij mijn haar Clown

Kom maar op met goeie producten!

Sophie2

Re: Beste middel voor volume in je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:21

Ik denk dat dat bij iedereen verschillend is! Misschien kun je de kapper om raad vragen?

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:25

Ik heb nu van schwarskopf, en die werkt wel, maar bij mij word het dan net zo'n hooiberg. Sigaar Ik doe gewoon wat schuim erin kneden, en fohn m'n haren op de kop. maar dan word het effect wel ernstig wild!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:11

Ik heb van andrelon shampoo, schuim en de gewichtsloze volumecrème. En die combinatie geeft mijn 'hanghaar' wel wat extra volume. Maar het duurt nooit een hele dag. Helaas!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 00:14

'Web' van ehm. Schwarskopf geloof ik. Knipoog
Moet ik morgen even voor je kijken wat er ookalweer precies opstaat.
Is bij de betere kappers te krijgen, grijzig potjeding.
Erg handig spul, ziet er niet vet uit en geeft ENORM veel volume! Lachen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:03

Ik heb idd ook de gewichtsloze volume creme van andrelon en ben daar erg tevreden over. Toch zeker 6 uur blijft er volume in mijn haar zitten dan. En aangezien mijn haar erg stijl is ben ik daar natuurlijk erg blij mee Haha!

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:03

Ik vind Goldwell Inner effect lijn heel goed! Je hebt Repower en Resoft. Repower voor meer volume, glans. En de Resoft meer om je haar handelbaar en rustiger te krijgen. En normale creme of schuim oid. gaat eruit na het wassen. Dit blijft zitten tot 10 x wassen en dan zwakt het af, Tenzij je het bijhoud met de Repower shampoo, Conditioner. Ik ben er iig tevreden over Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:06

Anouk01 schreef:
Ik vind Goldwell Inner effect lijn heel goed! Je hebt Repower en Resoft. Repower voor meer volume, glans. En de Resoft meer om je haar handelbaar en rustiger te krijgen. En normale creme of schuim oid. gaat eruit na het wassen. Dit blijft zitten tot 10 x wassen en dan zwakt het af, Tenzij je het bijhoud met de Repower shampoo, Conditioner. Ik ben er iig tevreden over Lachen

Waar is dit verkrijgbaar als ik vragen mag?

Bedankt voor de reacties !

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:09

Alleen bij de kapper, Die met Goldwell producten werkt. En geloof niet bij elke Goldwell kapper, Vaak zijn het de goedlopende salons.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:19

Oké, misschien weet ik wel een kapper in ons dorp die met die producten werkt, anders maar even naar de stad toe Clown

Bedankt!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:26

Misschien een rare vraag, maar hoe vaak was je je haar? Ik had namelijk vreselijk stijl en volumeloos haar, waar ik echt met geen mogelijkheid een hele dag volume in kreeg. Een kapster vroeg toen op een gegeven moment hoe vaak ik mijn haar waste, en ik bekende dat dat iedere dag was. Van haar moest ik toen gaan afbouwen naar uiteindelijk 1 a 2 keer per week mijn haar wassen. (de eerste week om de dag wassen, daarna om de 2 dagen, en dan 2 keer per week). Ik spoel nu dus wel iedere dag mijn haar goed uit, maar wassen doe ik nog maar 2 keer per week en het is echt een wereld van verschil! Mijn haar heeft echt zoveel meer volume gekregen, en het blijft nu ook zitten als ik er extra volume in breng.

Ik was mijn haar nu wel altijd met volume shampoo van andrelon, en ik gebruik ook de speciale hair-sprays van andrelon. In het begin gebruikte ik ook de volume mousse, maar dat is nu echt niet meer nodig. Ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:42

Ik was mijn haar inderdaad iedere dag. Het zou daar best aan kunnen liggen ja, maar ik draag mijn haar vrijwel altijd los en het wordt na een dag meteen vet dus was ik het de dag erop weer omdat ik vet haar echt ontzettend smerig vind. Als ik mijn haar alleen maar uitspoel wordt het toch niet schoner, maar juist vetter?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:43

Met mijn haar was het precies hetzelfde, ik waste het iedere dag omdat het gelijk vet werd als ik dat niet deed. Maar dat komt dus juist omdat je het normaal iedere dag wast! Je zal zien dat je haar heel snel 'went' aan het niet iedere dag gewassen worden, als je het minder gaat wassen.
Wat ik deed was:
de eerste & tweede week de ene dag wel mijn haar wassen, de andere dag niet. Op dagen dat ik mijn haar wel waste deed ik mijn haar los, op dagen dat ik het niet deed deed ik mijn haar in een staart (alleen als ik merkte dat het vetter begon te worden, zodat je het niet zag). Al na een paar dagen merkte ik dat mijn haar minder snel vet begon te worden, en kon het dan ook de 2e dag gewoon los.
Daarna heb ik twee weken steeds een dag mijn haar gewassen, en dan weer twee dagen niet. Ik kon dan mijn haar gemakkelijk 2 dagen los doen en hoefde alleen in het begin mijn haar op een staart te doen op de derde dag omdat het vetter begon te worden.
Na die weken was ik het nu op 2 vaste dagen in de week. Ik doe dit nu een half jaar en ik heb echt veel meer volume! Het heeft wel even tijd nodig, dus verwacht geen wonderen na een paar weken Knipoog.

Ik vond (en vind Knipoog) vet haar ook echt verschrikkelijk smerig, maar het is zoveel beter voor je haar om het minder vaak te wassen, en je zal zien dat het veeeeeeel minder snel vet wordt! Ik spoel mijn haar nu altijd af (in ieder geval 's ochtends, maar ook vaak 's avonds), en merk dan dat het echt wel minder vet is (als het al vet is, want dat heb ik nu echt bijna niet meer!) dan voor het douchen (ook al was ik het niet).

Het is echt het proberen waard, want je kunt wel alle middeltjes proberen, maar als je je haar iedere dag wast zal het altijd slap en futloos blijven. En is het dus bijna onmogelijk om er volume in te krijgen/houden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:29

fohnen met een diffuser Haha!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 09:33

Laura schreef:

Is dat met die pinnen? Kan je uitleggen hoe je zoiets moet gebruiken? Ik heb dat ding wel maar zoals ik het gebruik, werkt ie niet Haha!

Ik had gister vrij dus heb ik een keer m'n haren niet gewassen en gewoon uitgespoeld, moet zeggen dat het 's avonds en vanochtend nog niet echt vet was! Dus, bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ik het volhoud om om de dag te wassen Haha!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:40

Mareska schreef:
Laura schreef:

Is dat met die pinnen? Kan je uitleggen hoe je zoiets moet gebruiken? Ik heb dat ding wel maar zoals ik het gebruik, werkt ie niet Haha!

Ik had gister vrij dus heb ik een keer m'n haren niet gewassen en gewoon uitgespoeld, moet zeggen dat het 's avonds en vanochtend nog niet echt vet was! Dus, bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ik het volhoud om om de dag te wassen Haha!

Gewoon volhouden, langzaam afbouwen naar 2x per week wassen en je zal zien dat het vanzelf beter gaat! Haha! De kapster die mij het advies gaf wilde zelfs dat ik het uiteindelijk maar 1x in de week zou wassen, maar dat vind ik wel echt te weinig Knipoog Succes!

We willen natuurlijk straks wel voor en na foto's zien Vork

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:00

Ik heb ook geen volume in mn haar en heb dé tip nog steeds niet gevonden. Even over dat minder vaak wassen; ik probeer de ene dag te wassen en de andere dag cremespoeling erin te doen. Als ik het alleen uitspoel voelt het uiteindelijk namelijk niet fijn aan (word het heel pluizig). Als je maar 1 of 2 keer in de week je haar wast en verder uitspoelt krijg je dan met alleen spoelen al die troep er goed uit die je er elke dag insmeert om meer volume te krijgen? Want van allemaal spul erin wordt je haar ook weer vet toch...

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:14

Ik krijg het er wel uit door echt goed uit te spoelen, maar ik probeer er ook zo min mogelijk van die troep in te doen Knipoog Cremespoeling maakt je haar ook al snel weer slapper, waardoor je het volgens mij dan net zo goed zou kunnen wassen. De bedoeling is juist dat je haar niet iedere dag iets zeep-achtigs te verwerken krijgt Lachen
Als ik al cremespoeling gebruik (na het wassen van mijn haar), dan is het de speciale volumecremespoeling van andrelon.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:53

Ik ben het eens met Mirjammie. Ik waste mijn haar eigenlijk altijd maar 1x in de week. Dat ging altijd heel goed. Helaas moest ik voor mijn stages (co-schappen diergeneeskunde) een tijdje mijn haar elke dag wassen (als je een dag tussen de varkens had rondgelopen wilde je dat ook wel hoor) en soms zelfs twee keer per dag (tussen elk bedrijfsbezoek aan een pluimveebedrijf moesten we volledig douchen en andere kleren aan). Ik heb gemerkt dat sindsdien mijn haar echt veel sneller vet wordt. Ik heb het nu weer redelijk afgebouwd naar 2x per week.

En als ik het was is het echt met een hele kleine hoeveelheid shampoo. Op dagen dat ik het niet was, spoel ik het goed uit, mijn volume mousse (voor licht, dun en futloos haar van Nivea) is er dan wel uit.

Ik droog mijn haar ook met een föhn met diffuser. Veel mousse in mijn (handdoekdroge) haar, dan ondersteboven hangen en kneden en föhnen. Als het helemaal droog is, spuit ik er nog wat haarspray van Elnett in en tot slot in de puntjes die na het föhnen weleens willen pluizen wat wax.
Op dagen dat ik geen zin heb ik volume, gaat er alleen maar wat wax in tegen de pluizende puntjes en bind ik het in een staart.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:10

Savonds een staart in doen tijdens het slapen Bloos

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:50

Mirjammie schreef:
Misschien een rare vraag, maar hoe vaak was je je haar? Ik had namelijk vreselijk stijl en volumeloos haar, waar ik echt met geen mogelijkheid een hele dag volume in kreeg. Een kapster vroeg toen op een gegeven moment hoe vaak ik mijn haar waste, en ik bekende dat dat iedere dag was. Van haar moest ik toen gaan afbouwen naar uiteindelijk 1 a 2 keer per week mijn haar wassen. (de eerste week om de dag wassen, daarna om de 2 dagen, en dan 2 keer per week). Ik spoel nu dus wel iedere dag mijn haar goed uit, maar wassen doe ik nog maar 2 keer per week en het is echt een wereld van verschil! Mijn haar heeft echt zoveel meer volume gekregen, en het blijft nu ook zitten als ik er extra volume in breng.

Ik was mijn haar nu wel altijd met volume shampoo van andrelon, en ik gebruik ook de speciale hair-sprays van andrelon. In het begin gebruikte ik ook de volume mousse, maar dat is nu echt niet meer nodig. Ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

maar wordt je haar dan niet heel erg vet? dat van mij zit gewoon niet meer.. ook na het rijden was ik het meestal.. en ik rij vier keer per week. hoe doe jij dat dan?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:54

Meissie17 schreef:
Savonds een staart in doen tijdens het slapen Bloos

Of een vlecht. Ja

Krijgen we nog voor - na foto's?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:03

He wat een goede tip zeg, dat je minder vaak je haar moet wassen.

Als je bij mij in het profiel kijkt dan zie je dat ik echt supersteil en fijn en slap haar heb...dat is aangeboren en ik kan er echt NIETS mee...

Ik gebruik elke dag Elvive mousse speciaal voor fijn haar en Etos volume shampoo.
Als ik de mousse erin heb gedaan gebruik ik nog klei uit een roze potje (weet het merk niet meer). Daar wordt je haar erg warrig van, maar dan hangt het in ieder geval niet...

Ik ga jullie tip mbt het wassen zeker uitproberen!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:52

milo schreef:
maar wordt je haar dan niet heel erg vet? dat van mij zit gewoon niet meer.. ook na het rijden was ik het meestal.. en ik rij vier keer per week. hoe doe jij dat dan?

Je bouwt geleidelijk af, dus het wordt dan niet echt vet. De eerste week ga je het ipv iedere dag wassen 1x per 2 dagen wassen, de eerste keer is je haar dan nog een beetje vet, maar de 2e of 3e keer dat je het een dag overslaat al niet meer. Je haar 'went' echt heel snel! Daarna ga je afbouwen naar 2x per week, of zelfs 1x per week.

Ik waste mijn haar dus ook altijd na het rijden, en ik rij ook zo'n 4-5 keer per week. In het begin vond ik het ook een beetje een vies idee, dat ik mijn haar niet waste, ik was bang dat het zou blijven stinken als ik het alleen maar uitspoelde. Maar dat is dus echt niet zo, als ik mijn haar gewoon goed uitspoel ruik je het echt niet meer, zelfs mijn vriend hoor ik nooit klagen en die vind zo'n paardengeur echt helemaal niets! Clown

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:25

je haar op de kop fohnen en dan haarlak er in doen! in handdoekdroog haar mousse doen en dan op de kop fohnen werkt ook.
Na t fohnen op je kop gaan staan en dan haarlak spuiten, goed bij de punten!