plotseling opkomende muggenbulten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

plotseling opkomende muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:58

Misschien beetje rare titel, maar zo voelt het voor mij.
Op een of andere manier heb ik laatste paar weken meer last van muggenbulden dan eerst.
En vandaag helemaal. Ik werd wakker en had er een op mn buik. Ik ging een stukje hardlopen buiten en kreeg opeens last van een bultje op mn rug, toen ik thuis was en een tijdje tv had gekeken had ik opeens ook een paar bultjes op mn arm en hand en net een half uur terug kreeg ik jeuk op mn wang, ook een bultje! Maar ik zie in de verre verte geen muggen of beestjes Verward Is het normaal dat als ik wel gestoken ben ik pas na een tijdje last krijgt van jeuk? Of zijn het geen muggenbultjes maar misschien iets anders? (het voelt namelijk wel echt al muggenbulden).

dorientjuh

Re: plotseling opkomende muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:04

Misschien ben je allergisch voor iets?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 17:13

Niet dat ik weet, maar ik sluit het niet uit, alleen die bulten voelen gewoon echt als muggenbulten!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:15

hm... Misschien idd allergisch. Je moet evne kijken. Ik heb dit op mijn arm gehad, en dat ging op een gegeven moment open, en dan werd het een klein gaatje. Dat gaatje werd steeds groter, en als het het formaat van de achterkant v.e potlood had, dan ging het meestal weer dicht. Net toen mijn moeder zij: Als er nog een komt, ga je naar de huisarts,m is het opgehouden.
Groetjes, mij

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:37

Zijn het geen galbulten? Die krijg ik altijd als ik aarbeien eet. Zijn net muggenbulten en jeuken ook verschikkelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:04

Mijn dochter zit ook oppeens helenmaal onder en het jeukt heel erg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:09

ik heb ook ineens muggenbultes. Die krengen zijn er weer!!!!! Komt door het warme weer ineens denk ik

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:13

zijn geen muggenbulten bij mijn dochter.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:17

ik heb het normaal ook nooit en heb nu een paar hele grote die jeuken als de pest! terwijl er hier ook geen mug te bekennen is.. heel vervelend Boos!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:31

Yep.. hier nog een slachtoffer.. Muggen prikken mij nooit.. alleen vannacht hebben ze me helemaal leeg gezogen.. Overal op mijn voeten echt ik denk dat ik er meer dan 10 heb op iedere voet.. Vanmorgen toen ik ging dochen en mijn voeten insmeerde met voeten zalf, helemaal niets aan de hand, geen jeuk oid.. en ik stap op mijn werk in de lift en ze beginnen te jeuken.. vreselijk.. eigenlijk heeft man lief dit probleem ook..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:30

Er zitten hier de laatste dagen stikveel muggen in huis, dus ik denk dat je ongemerkt toch gestoken bent.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:58

ja heb ik ook, zeer irri..
heb maar weer zn mugplug in de stopcontackt gedaan dat werkt heel goed..

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:47

Wel apart zeg dat meer mensen hier last van hebben. Mijn vriend vroeg me gisteravond om de azaron omdat hij gestoken was op zijn hand. Maar omdat ik pas gehoord had van iemand dat tijgerbalsem ook goed helpt tegen de jeuk (en omdat het dichterbij stond) heb ik hem dat gegeven. Vanmorgen werd hij wakker met een hele dikke hand. Zag er echt raar uit. En volgens hem zaten er nu nog meer bulten en nu ook op zijn andere hand. En het jeukte verschrikkelijk.

En wat dus het rare is, is dat hij normaal nooit gestoken wordt. Ze moeten altijd mij hebben. En ik ben nu dus niet gestoken. Echt vreemd.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:55

Ik ben gisteren tijdens het rijden enorm veel gestoken, en ben allergisch voor muggenbulten. Als ik echter medicijnen tegen hooikoorts (antihistaminica) neem, komen de bulten veel langzamer tevoorschijn en lijkt het alsof ze "uit het niets" ontstaan.

Misschien gebruik je ook antihistaminica, of maakt je lichaam deze stof aan (niet ongebruikelijk, mijn lichaam doet dat dus te weinig uit zich zelf) en lijkt het daardoor alsof er plotseling muggenbulten ontstaan...

Dat de bulten pas later tevoorschijn komen is trouwens op zich al niet vreemd. Nadat een mug je heeft gestoken kan het wel tot 24 uur duren voor je een echte bult hebt. Dit komt ook door de in je lichaam wel of niet aanwezige afweerstoffen...

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:15

ik heb er ook last van. Heb hele opgezetten hand die ik niet kan buigen. Maar jeukt wel verschrikkelijk.

En heb nog 4 van de schijven. Me vriendin had het erover dat dit het soort mug was ofzo.

Nou wordt ik altijd gerpikt dus verbaasd met niets.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 11:23

MaiMai schreef:

Dat de bulten pas later tevoorschijn komen is trouwens op zich al niet vreemd. Nadat een mug je heeft gestoken kan het wel tot 24 uur duren voor je een echte bult hebt. Dit komt ook door de in je lichaam wel of niet aanwezige afweerstoffen...

Dan zal dat het wel zijn!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:06

Ik had laatst ook superveel muggenbulten! Dat was toen ik in mijn kamer in Gent zat voor drie dagen, ik had serieus een stuk of 70 muggenbulten daarna. En die gingen ook pas na een tijdje jeuken.
Mijn kamer zat ook elke keer vol muggen, nu is er gelukkig een hor geplaatst.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:16

MaiMai schreef:
Ik ben gisteren tijdens het rijden enorm veel gestoken, en ben allergisch voor muggenbulten. Als ik echter medicijnen tegen hooikoorts (antihistaminica) neem, komen de bulten veel langzamer tevoorschijn en lijkt het alsof ze "uit het niets" ontstaan.

Misschien gebruik je ook antihistaminica, of maakt je lichaam deze stof aan (niet ongebruikelijk, mijn lichaam doet dat dus te weinig uit zich zelf) en lijkt het daardoor alsof er plotseling muggenbulten ontstaan...

hier had ik nog niet aan gedacht!
Ik heb het zelf ook, wordt bijna nooit geprikt, en er zitten hier nooit muggen. En kreeg in 1 dag van de ineens overal bulten, echt hele grote, en jeuken!! nu jeuken ze af en toe ineens weer en dan krab ik er een korstje af, en dat wordt dus steeds groter Nagelbijten / Gniffelen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:56

Het stikt op mijn kamer ook weer van de muggen. Heb gister m'n muggenbulten eens zitten tellen, maar ben bij de 126 maar gestopt Clown Bloos! . Echt niet leuk meer gewoon. Wordt ook knettergek van de jeuk. En steeds als ik er perongeluk aan kom begint het weer te jeuken en komt er weer een groter bultje...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:50

het schijnt de laatste tijd te heersen misschien dat er een vreemde soort mug f iets dergelijks rondzwerft in nl, misschien eens opzoeken?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:57

Ik heb hetzelfde probleem!
Ben aan het werk, en opeens jeukt me been! Ik ga naar het toilet.. zit er een muggenbult Verward Terwijl ik een spijkerbroek aanhad Verward

Maar er vliegen wel zat mugjes rond Knipoog Heb afgelopen nacht ook minimaal 3 op me kamer dood geslagen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:42

Ik heb sinds vorige week ook heel veel last van muggenbulten.... Terwijl ik een klamboe heb..... Ze jeuken echt behoorlijk, en zit ook helemaal onder..... Heer irritant.....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:46

Het stikt ineens van de muggen.
Ik heb normaal nooit last van muggenbulten, muggen moeten mij op de een of andere manier niet hebben.
Maar nu zit ik van top tot teen onder.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 01:10

Het is idd een rare mugsoort die er rondhangt. Buiten de bulten daarvan ben ik met het hete weer enkele dagen op het land bezig geweest in, natuurlijk, vrij blote kleding... We hebben hier erg veel last van (blinde) dazen dus mijn benen zijn bont en blauw, opgezet, vol met vocht en harde schijven, dikke bulten, wonden van het krabben enz. Gelukkig heb ik vrij hoge laarsjes als ik uit ga Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 01:26

Ik heb er ook ontzettend veel last van.
Ik zie alleen geen mug en toch zit ik onder de muggenbulten!
Ik had er laatst 4 precies op de rand van de beugel die in je BH zit.
Zo naar, zat de hele tijd onder mijn tieten te krabben en iedereen maar kijken van he??

Maar ook mijn benen en mijn armen zitten eronder.