Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Is het niet handiger als je je kind het woordje "nee" gewoon helemaal niet leert?
missnynke schreef:Desiree schreef:Is het niet handiger als je je kind het woordje "nee" gewoon helemaal niet leert?
hoe wil je je kind dan duidelijk maken dat ze niet met hun handjes in hun groente/fruithapje mogen zitten en dat over hun gezicht uitsmeren![]()
...En je wilt niet weten hoe snel ze iets opvangen....met name woorden die ze nog niet hoeven te horen....
hihi lippen op elkaar als je álweer de vliegenmepper die rotwesp mist......
Sterre_Nova schreef:inderdaad bij het kvd is ze heel makkelijk en eet ze wel 2 kinderen.
@Desiree: in de toekomst kan het woordje nee wel handig zijn!!
missnynke schreef:hoe wil je je kind dan duidelijk maken dat ze niet met hun handjes in hun groente/fruithapje mogen zitten en dat over hun gezicht uitsmeren![]()
Sterre_Nova schreef:inderdaad bij het kvd is ze heel makkelijk en eet ze wel 2 kinderen.
@Desiree: in de toekomst kan het woordje nee wel handig zijn!!
Sterre_Nova schreef:[
Ik had laatst geen voorrang gekregen en ik zei dus: sukkel. Hoor ik achter mij: ukkel!! Ik moet echt goed opletten:-)
[/quote]
Maflinger schreef:bij mijn neefje toen hij in de nee fase zat ging ik hem na doen. Als ie vroeg om wat drinken enz. Toen keek ie me echt zo aan van huh wat doet die nou? Vervolgens deed ie gewoon wat ik vroeg.
Of hij ging op de grond liggen en slaan op de vloer. Gewoon na doen helpt vaak best haha!
pharagirlke schreef:Ik denk dat je hun het best zelf kan laten ondervinden. Ik heb geen kinderen ofzo maar we hebben wel les gehad over deze fase. Daaruit heb ik zelf zo'n beetje de conclusie getrokken, het voorbeeld met de jas:
doe je jas aan
'neen'
goed dan niet. Laat ze maar zelf ondervinden dat het koud is buiten en dat het niet zo aangenaam is zonder jas...
Natuurlijk moet het wel verantwoordelijk blijven. (dus niet in tshirt buiten als het sneeuwt) of idd de vraag
'wil je een ijsje?'
'nee...Euh ja!'
en dan gewoon heel hard zijn 'je zei nee. dus dan krijg je geen'
Ik weet dat vooral dat laatste bij mij heeel goed werkte (volgensm mijn moeder dandat heeft ze me nl maar een keer geflikt en toen was mijn fase over
)