ben jij ook allergisch voor..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHappyHorse

ben jij ook allergisch voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:47

ik ben allergisch voor paarde, waar ik nooit last van had sinds mijn 13e kwam het inseens op. was overal op getest honden,katten,pollen enz. maar nee. de dokter zij je bent allergisch voor paarden, voornamelijk ook het stof en de paarden haren.
ik heb er nu gelukkig niet zo heeel erg last van.

nu is mijn vraag wat doen jullie er aan?

hebben jullie geen paard van wege je allergie?

wat gebruiken jullie voor medicijnen?

groetjes melanie

MyHappyHorse

Re: ben jij ook allergisch voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:36

niemad ? Bloos

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:28

ik ben bij wijze van overal allergisch voor behalve paarden Haha!.
Was allergisch voor honden, alle soorten bomen, gras (hooikoorts) en heb huisstofmijd.

Maar heb nu speciale druppels die ik 3 jaar moet slikken en heb het nu al 2 jaar en nog 1 jaartje en dan hopen ze dat het helemaal over is, heb al veel minder last iig Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:21

ik precies als Henrieke, maar ook voor paarden. Heb er nauwelijks last van op stal dus tvalt wel mee. Merk dat het op een manege ofzo erger is, met veel paarden die veel gepoetst worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:07

Ik ben ook allergisch voor Paarden, ook voor huisstofmijt,wespen,boom/graspollen enz
Ik heb gewoon medicijnen hiervoor, die ik gebruik wanneer ik ze nodig heb..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:20

Ik ben allergisch voor konijnenvacht
M'n moeder ook, en mijn broertje
Maar toch hebben we hier 4 nijns, gewoon buiten en ik heb er nooit last van...alleen nu dan wat kriebels omdat twee van mijn nijntjes heel erg verharen en ik had ze vanavond een beetje geholpen uit hun vachtje te komen, dan merk ik het wel...kriebels! Niezen.. Nagelbijten / Gniffelen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:43

Ik ben ook onwijs allergisch voor paarden.
Maar met veel medicijnen kan ik er gewoon mee omgaan.
Al moet ik met poetsen enzo nog wel een beetje opletten. Lachen
Niet in de wind gaan staan enzo.

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:12

Ik ben vroeger altijd heel allergisch geweest voor o.a ook paarden.
Had vroeger ook last van astma.

Toen ik drie was is alles overgegaan(nouja ok op hooikoorts na dan Knipoog , maar dat word ook elk aar minder merk ik). Ben nu 18 en sinds mijn derde en nergens meer last van, niet van astma, ook niet meer allergisch voor paarden(gelukkig Knipoog )

Mijn moeder daarintegen is wel allergisch voor paarden(Cavia's, konijnen, en vogels en nog een aantal etenswaren) maar slikt gewoon medicijnen en heeft nergens last van, kan gewoon met paarden omgaan, gelukkig ook maar want we wonen zeg maar 'boven' de stallen en via onze hal kom je ook in de paarden stallen.
We hebben ook cavia en een konijn, en vogels hebben we ook gehad.
Maar het gaat gewoon goed als ze aan de medicijnen zit, gelukkig nergens last van.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:54

Ik ben getest op allerlei dieren (mijn vader is huisarts en kan dit soort testen uitvoeren)
voor mijn lievelingsdieren, zoals katten, paarden en honden was ik gelukkig niet allergisch
wel voor huisstofmijt, want overigens vervelend is Verdrietig
en ook voor berk, sja, vond ik eerst niet erg, maar blijkbaar kun je dan ook allergisch worden voor appels, is dan wel weer erg Verdrietig
vandaar dat ik moest desensibiliseren met een speciaal medicijn, heb het eerlijk gezegd niet lang volgehouden (moest 2* per dag en vergat het altijd) en nu hoop ik gewoon dat ik niet allergisch word voor appels

ohja, er zal ook wel een desensibiliseringsmethode voor allergie tegen paarden bestaan (is alleen nog niet dikwijls uitgevoerd, dus ook niet bewezen of het écht helpt, maar is altijd het proberen waard)

SAMIERTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:58

Wel balen als je allergisch bent voor paarden, zeg!
Gelukkig heb je er niet zo heel veel last van.
Maar je moet wel oppassen, want je kan een allergie toch opbouwen?

Ik ben iig allergisch voor hooi, dat vermijd ik gewoon zoveel mogelijk.
Als ik de paarden hooi moet voeren en het komt op me huid krijg ik allemaal rode vlekken/plekken en dat gaat echt onwijs jeuken.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:18

Ik ben een aantal jaar terug getest op allergien. Toen hadden we onze hond ook nog.

Uitslag was: Allergisch voor honden, katten, graspollen, huisstofmijt en volgens mij nog iets Nagelbijten / Gniffelen .
En dat terwijl we onze hond al 12 jaar hebben gehad, bleek dat ik daar allergisch voor was. Haha, echt stom. Maar met katten heb ik wel snel last. Ik zou ook allergisch zijn voor paarden (hooikoorts), maar heb niet vaak last. Allemaal met uitmesten of als ik lange tijd op de manege ben.
Maar nu heb ik al 3 jaar geen last meer van benauwdheidsklachten. Ben er een beetje overheen gegroeit Knipoog . Alleen de allergie voor katten blijft.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:55

Ik ben ook allergisch voor paarden. Clown
Toen ik met m'n 4 jaar op de KWPN'er van kennissen klom begon het heel hevig en ik kon er gewoon echt niet tegen, benauwd, jeukende rode ogen en overal jeuk..
Maar ik moest en zou paardrijden, en na verloop van tijd kreeg ik er steeds minder last van.
Ben er denk ik gewoon overheen gegroeid Vork

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:21

Ik heb hooikoorts, ook niet erg prettig.
In de eerste lente weken is het een hel.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:25

Nee gelukkig ben ik niet allergisch voor paarden.
Ik ben wel allergisch voor katten, berkenbomen, huisstofmijt en ik heb astma. Heb ook nog op een bepaalde tijd last van hooikoorts..

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:31

Ik ben allergisch voor bijna alles wat via je neus of je ogen binnenkomt, dus ook voor paarden. Tot voor kort hielpen medicijnen goed, maar op dit moment nauwelijks meer... Dus maar weer naar de huisarts. Toch geef ik het paardrijden niet op, het duurt alleen vaak wat langer voordat ik erop zit, door al dat genies en gesnotter. Tijdens het rijden nies ik trouwens wonderlijk genoeg weinig Lachen

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:07

Iemadn op ponykamp was ook allergish voor paarden maar zij is er al bijna overheen gegroeid omdat ze ondanks dat ze allergish was er altijd heen is gegaan.
Zij had ook een speciale hoes om haar matras maar dat was volges mij tegen de huisstofmijt..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 17:08

mijn oude instructrice had er ook last van. Best maf want ze had wel een eigen paardenbedrijf. Ze ging er geloof ik voor naar de acupunturist. En vroegen poetste haar moeder haar ponys altijd op zich wel een goede regeling Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:57

Ik ben ook allergisch voor paarden.
Slik afentoe anti-allergie. Vroeger toen ik 1maal in de week naar de manege ging, had ik er onwijs erge last van, maar nu ik intensief met paarden om ga, heb ik er veel minder last van.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:00

Ik heb der last van als de paarden aan het verharen zijn en de haren overal heen vliegen. Clown Maar als ik een allergie tablet heb genomen heb ik nergens last van.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:13

Janna_ schreef:
Zij had ook een speciale hoes om haar matras maar dat was volges mij tegen de huisstofmijt..

Dit heb ik ook Ja . En dat is inderdaad tegen de huisstofmijt. Ik heb een hoes om mijn matras heen en om mijn kussen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:03

Ik ben ook zo'n beetje overal allergisch voor,
slik elke dag Aurius (zoiets) en heb nog een spray voor zonodig en hoezen om matras, kussen en dekbed.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 16:28

ben ik niet de enige Haha! ..
tis wel erg vervelend vooral met verharen Knipoog
maar goed moest alles ff doorlezen had geen int.. nu weer wel gelukkig

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:21

Ik ben echt OVERAL allergisch voor.. Alle dieren, stof, bomen, planten, eiwitten, echt OVERAL voor! Echt balen, ik slik meerdere medicijnen dan is het in de hand te houden, al helpt het soms helemaal niet en word ik ontzettend benauwd. Nu krijg ik waarschijnlijk nog een inhalatieapparaatje..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:25

Yep en niet te zuinig ook. heb altijd mijn medicijnen in mijn tas want je weet maar nooit. Niet alleen voor paarden maar voor bijna alle dieren. Daarbij nog een heleboel op andere dingen. Dokters advies, niet rijden. Haha, grapjas. als ik alles niet ging doen wat ik niet mag doen ben ik een kasplantje

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:17

Mietje schreef:
Ik ben ook allergisch voor paarden. Clown
Toen ik met m'n 4 jaar op de KWPN'er van kennissen klom begon het heel hevig en ik kon er gewoon echt niet tegen, benauwd, jeukende rode ogen en overal jeuk..
Maar ik moest en zou paardrijden, en na verloop van tijd kreeg ik er steeds minder last van.
Ben er denk ik gewoon overheen gegroeid Vork

Je groeit er niet overheen, maar krijgt dan een ander type reactie, minder heftig en later. Kan goed zijn dat je bijvoorbeeld wat verkouden bent een paar dagen later, en dat dat dan daar door komt. Tenminste, dat zegt mijn longarts Vork

Hier ook iemand met paardenallergie, en alles wat verder haar heeft. Met medicatie is het goed te doen, maar als ik te veel 'beest' inadem ben ik een paar dagen later ziek. Maar goed, liever dat dan nooit meer paard knuffelen Vork