Iemand ervaring met exceem? Of oplossingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte

Iemand ervaring met exceem? Of oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 14:13

Ik loop nu sinds een jaar met exceem te banjeren. Het is allemaal begonnen met een lichte zomerallergie ( dacht ik ) maar ondertussen zit mijn hele lijf onder. Heb bijna alles gesmeerd, maar vind hormoon zalf echt geen oplossing

Het gaat met vlagen, zo heb ik sinds een aantal dagen de uitslag over héél mijn lijf zitten; kleine bultjes die erg beginnen te jeuken en die ik vervolgens gewoon helemaal open kras tot het kapot is. Dit alles in het kader van; "Als de jeuk maar weg is" want ik zit regelmatig snachts rechtop in bed, redelijk gek te worden.

Momenteel ben ik in behandeling bij een dermatoloog én ben ik een allergie test aan het ondergaan. Ben erg benieuwd of daar iets uitkomt want ik moest er niets van verwachten. Uit bloed prikken bleek ook dat het geen allergie voor voedsel was. Mijn vriendin blijft er echter op hameren dat het een melk allergie kan zijn?

Maar goed, waar het op neer komt. Heeft iemand ervaringen/oplossingen/werkende middeltjes?
Ik word langzamerhand echt gek, en voel me ook een redelijk gedrocht wanneer ik van top tot teen onder zit ..

felicity

Re: Iemand ervaring met exceem? Of oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:20

Ik heb het ook eens in de zoveel tijd een soort uitslag op mijn voeten. En dat jeukt ook als de pest. Ik probeer er dan ook alles op te smeren om de jeuk maar te laten stoppen. Wat bij mij redelijk werkt is zalf voor/tegen winterhanden.

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:23

Ik las in de spits dat seks helpt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:30

LZP --> MW.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:31

Ik heb er al mijn hele leven last van, hormoonzalven vind ik verschrikkelijk en niet werken. Ik heb er meestal in de herfst en lente het meeste last van.

Vroeger hadden mijn ouders homeopatische pilletjes voor mij die erg goed hielpen, ga eens langs een homeopaat die kan je vast verder helpen.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:11

Hier nog zo een met eczeem en voedsel allergie!

Ik gebruik dagelijks Xyzal tabletten voor mijn allergie en smeer op mijn eczeem plekken Locoid vetcreme (hydrocortison hormoonzalf dus)

Ik heb vele dermatologen, allergologen en het hele ratteplan bezocht en gelukkig is het nu allemaal redelijk onder controle, maar over gaat het bij mij nooit.

Het verschilt echt per persoon dus wellicht is er voor jou wel een middeltje dat goed helpt? Waarom wil je eigenlijk geen hormoonzalf gebruiken?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:13

@Missstynk, je weet toch wel dat je hormoonzalf maar tijdelijk mag gebruiken? Het verwijderd nl. de buitenste laag van je huid.
Ik vind hormoonzalf niets omdat de eczeem van binnen uit komt en je daar vanaf buiten niet tegen op kunt smeren.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:06

Charos schreef:
@Missstynk, je weet toch wel dat je hormoonzalf maar tijdelijk mag gebruiken? Het verwijderd nl. de buitenste laag van je huid.
Ik vind hormoonzalf niets omdat de eczeem van binnen uit komt en je daar vanaf buiten niet tegen op kunt smeren.

Dat klopt inderdaad maar ik gebruik het ook niet dagelijks ofzo maar zo nu en dan als ik erg last heb van jeuk.
Eczeem komt bij mij voort uit mijn allergie en daar slik ik die tabletten voor.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:13

Hoi,

ik ken het probleem, heb er al mijn hele leven last van. Heb van de dermatoloog een zalf gekregen ZONDER hormoon, was net nieuw, ik zal vanavond even kijken hoe het ook alweer heet. Deze zalf is net als vetzalf en werkt perfect, 's avonds smeer ik het er op en ik moet zeggen dat ik deze zomer voor het eerst nauwelijks tot geen exceem heb gehad. Het is een zalf in 2 gradaties en je begint eerst 3 wkn met de sterkste en daarna afbouwen.

Ik zal het vanavond even nakijken.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 16:19

Wow, bedankt voor de reacties!

Het liefste heb ik iets homeopatisch. Hormoon zalf is gewoonweg harstikke slecht voor je (jonge) huid.
Vandaag stond trouwens echt een heel artikel in de Metroa ja Haha! Grappig..

Iemand trouwens ook nog ervaring met paardenmelk als redmiddel? Scheen ook erg goed te werken volgens een aantal ervaringsdeskundigen..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:20

komt er meer ecxeem in de fam. voor?? ik heb zelf ook het probleem van ecxeem en krijg ook niet al te fijne op merkingen. ik smeer wel hormoon zalf. er zit ook antibiotica in. dat is beter. maar voor ieder exceem een andere zalf dus je zult echt moeten testen wat het beste valt. koop in ieder geval vaseline (de doorzichtige) en geen nivea (dat onttrekt vocht) niet te vaak en te lang onder de douche. dat maakt de huid ook droger. ik mag ook geen zeep gebruiken. maar ik gebruik het alsong. ik heb een babydouchegel. je kunt ook als je geen zalf bij hebt olie op je ecxeem smeren Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:21

ja idd paardenmelk werkt errug goed: paarden melk zeep is ook perfect heb ik gehoord.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:23

Charlotte schreef:
Wow, bedankt voor de reacties!

Het liefste heb ik iets homeopatisch. Hormoon zalf is gewoonweg harstikke slecht voor je (jonge) huid.
Vandaag stond trouwens echt een heel artikel in de Metroa ja Haha! Grappig..

Iemand trouwens ook nog ervaring met paardenmelk als redmiddel? Scheen ook erg goed te werken volgens een aantal ervaringsdeskundigen..

Ik heb op een paardenmeklerij gereden, en daar vertelde me ze dat het idd. goed was voor exeem.
De eigenaar had zelf ernstige darmklachten, weetnietmeer wat precies maar hij dronk ook regelmatig paardenmelk, en hij zei dat het echt helpt.
Heb er zelf geen ervaring mee maar ik geloof wel dat het helpt.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:39

Ik heb ook eczeem en ben allergisch voor koemelk. Veel mensen met eczeem krijgen het van een combinatie van voedsel, stress en omgeving of omdat het erfelijk bepaald is., zoals bij mij. De combinatie die ik hierboven noem is bij mij evengoed van invloed. Wat al gezegd is dat sommige mensen in bepaalde seizoenen meer last hebben kan te maken hebben met de vochtigheid in de lucht.

Ik heb jaren met hormoonzalf gesmeerd. Ik heb ook al mijn hele leven eczeem. De zalven hielpen alleen zolang je er dagelijks mee smeerde. Van het krabben aan mijn armen heb ik witte plekken bij mij armholten (tegenover de elleboog zeg maar). De huid is daar kapot van het openkrabben en hormoonzalf die er in is gekomen.
Op een gegeven moment werd de eczeem heel erg. In mijn armholtes ging het open en moest er verband over omdat het anders vast bleef plakken aan mijn kleding. Ik ben toen naar een natuurgenezer geweest omdat mijn huisarts mij vertelde dat ik in het 'normale' circuit niets anders dan hormoonzalven zou krijgen. Ik had namelijk ook kleine plekjes eczeem in mijn nek en gezicht en had geen zin in witte vlekken.
Ik ben toen op dieet gegaan om te kijken waar ik precies op reageerde qua voedsel. Dit kwam namelijk niet helemaal duidelijk uit de prikjes en bloedtest. Ik mag nu dus geen koemelkeiwet meer. Ik drink wel geitenmelk want ik kan gewoon tegen lactose en eet sojaproducten. Veel mensen kunnen niet tegen koemelkeiwit en daarom is er ook veel te krijgen.

Als mijn eczeem nu droog is smeer ik er zalf op die als basis ezellinnenmelk heeft. Dit heb ik van mijn schoonouders gekregen omdat een vriendin met huidproblemen hier erg veel baat bij had. Ik heb zelf geen ervaring met paardenmelk of producten op basis daarvan maar ik hoor er wel positieve verhalen over.

Soms heb ik er nog wel last van. Omdat het bij mij erfelijk bepaald is zal ik er nooit vanaf komen, maar het is wel dragelijk geworden. Ik heb ook al ruim 4 jaar niet met hormoonzalf hoeven smeren en daar ben ik zelf erg blij mee! Het dieet was ontzettend streng en ik kan achteraf nog niet geloven dat ik me er 1,5 aan heb gehouden. Zo lang duurde het namelijk voordat ik alles behalve koemelkeiwit weer mocht eten.

Ik wens je veel succes en heb je nog vragen laat het me dan weten! Ik weet hoe lastig het kan zijn maar het is voor mij nu helemaal niet zo meer van belang als vroeger.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:52

ik heb als kind exceem gehad (volgens m'nmoeder) toen heel lang niet en sinds ik 2 1/2 jaar geleden gordelroos gehad heb is het weer begonnen.
Ik heb het nu heel eg op m'n hoofdhuid, ik word gek van de jeuk en korsten en pijn en soms zit het ineens onder m'n voeten, in m'n knieholtes, overal eigenlijk en is het ineens weer weg
De dokter wil hormoonzalf vorschrijven, ik weiger dat te gebruiken, Ik wil op zoek naar de oorzaak en niet de symptomen bestrijden, Hij snapt dat niet, dus met hem ben ik uitgepraat.

Ik sta al op streng dieet maar dat helpt niet, als de stress toeneemt, voel ik de exceem uitbreiden (het kruipt letterlijk over m'n hoofd) dus voor mij is de oorzaak wel duidelijk

De oplossing ook: andere baan zoeken, maar dat valt niet mee: tegen de 50, al 26 jaar dezelfde baan (onderwijs).... dus ik kan niets....

Ik ben na de gordelroos Tavegil door blijven slikken en pas toen ik daarmee stopte (omdat ik er nog moeier van werd dan ik al was) begon de ellende........ de gordelroos heb ik niet goed uit mogen zieken: ik moest van de Arbo arst vrij snel weer aan het werk.....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:54

ik had er eerst ook vrij veel last van.. een weekje hormoonzalf smeren en het ging alweer wat beter.

dat kwam bij mij door een bepaalde stof die in kettingen of riemen zitten en al die dingen..

njaa ik krabte dan ook zo erg dat het helemaal kapot/openging en enorm veel pijn deed daarna :|
maar wat zo is als je hebt bijvoorbeeld een plekje op je hand.. en je krabt daarop en dan krab je op je arm.. dan komt die stof, dat eczeem meestal (lees: meestal) ook op die plek.. iig dat was bij mij wel zo

njaa ik heb er de laatgste tijd geen last meer van omdat ik oplet wat voor sieraden ik koop of riemen.. maar soms dan koop ik toch zulke spullen en doe ik dat maar 1 dag om.. (het begon bij mij altijd met 2/3 dagen)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:56

overigens heb ik op een paardenmelkerij gewoond.gewerkt.
Als ik er weer kom, zal ik es een kuurtje melk meenemen, ik kan het proberen....

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:28

Maar Morrie, Tavegil is een antihistamica met sedatieve werking. Geen wonder dat je daar moe van wordt! Ik denk dat je bij mij in de regio woont, ga eens naar Baarn, naar Apotheek Bierhaalder en haal daar een potje Wonder van Baarn. Geen idee wat er in zit, maar het helpt als een tiet. Het enige waar het niet tegen helpt is nateczeem helaas (heb ik bij stress, in mijn oren)

Edit: Op Tavegil zit tegenwoordig zelfs een gele waarschuwingssticker!!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:51

Propoliszalf werkte bij mij ook erg goed, het is een natuurlijk product.

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:59

Ik had het erg toen ik zwanger was en heb toen als tip homeopatische druppels gehad- viola tricolor (driekleurig viooltje), dat werkte bij mij wel goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:49

ik heb nog hele voorraden tavegil liggen en andere meuk.....

helaas heb ik bij veel stress ook nat exceem.... Huilen

Heeft nog iemand het op de hoofdhuid? Wat doen jullie als je naar de kapper moet?
Ik durf niet naar de kapper namelijk, ik schaam me kapot....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:43

Ik heb vooral in de winter exceem op mijn handen. Vroeger ook overal gehad. Heb ook tijd hormoonzalf gebruikt, dit werkte erg goed. Inmiddels kan ik het wel aan door mijn huid goed vet te houden.

Zoals al eerder gezegd is kan misschien een homepaat je wel helpen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:59

Ik heb ook wel snel last van exceem maar meer het contact exceem.Hiervoor gebruik ik parfenac een middeltje wat je gewoon bij de etos kan kopen.Het is niet schadelijk dat heeft mijn dokter bevestigd en het werkt goed tenminste bij mij.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:41

Ik ben alergiesch voor parfum... En dus ook voor douchegel etc..... Ik kan alleen zeep van Eucerin gebruiken.... Als ik me daar aan hou heb ik nergens last van..... Geldt trouwens ook voor deo... Van ROC of Deoleen zonder parfum, en ik heb nergens last van.......

Succes!!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:11

mmmm ga dit in de gaten houden, mijn uk van zes heeft het vanaf april, en het begon inderdaad in frankrijk met een soort van zonne allergie, nu aan 1 kant haar ehhh andere kant van elleboog ind Koe , haar knieholten en nu ook onder haar okseltjes (waar deorant hoort hihi)

van de huisarts krijg ik ook hormoonzalf, zal eens naar baarn rijden, zit hier vlakbij tenslotte, wie weet werkt dat

sas