help..!ik word doof!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missyissy

help..!ik word doof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 18:47

ik begin steeds slechter te horen,dus steeds als iemand iets zegt:wat seg je??

daardoor had ik laatst een paar vreselijke blunders gemaakt:

ik en een vriendin waren een film aan het kijken met een knappe jongen erin(leonardo dicaprio Tong uitsteken )
vraagt mijn vriendin op eens aan mij:wat vind je van stijn(stijn is een jongen uit mijn klas en lelijk Tong uitsteken )zou je er verkering mee willen?(ik had niet gehoord wat ze zei dus ik zei maar ja Clown )dus de volgende dag op school verteld ze het aan stijn Clown

laast met paardrijden was een meisje boos op mij omdat ik (volgenshaar)haar nadeed, ze zei deheletijd stomme dingen ik dacht dat ze een verhaal aan het vertellen was dus ik zei:ow leuk Clown

ik schaam me kapot!
ik wil mijn oren niet laten testen omdat ik bang ben dat ik een gehoor aparaat moet en dan gaat iedereen mij uitlaggen Huilen

iemand tips? alvast bedankt!

Ashkerlon

Re: helpp..!ik word doof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:50

als je je oren kuist, doe je dit met een wattestaafje of met zo'n innie-minie lepel gevalletje? als je het met een wattestaafje doet kan het zijn dat er een prop oorsmeer in je oren zit. één keer naar de dokter om dit weg te halen en je gehoor kan weer tip top in orde zijn.

En ook, als je lang haar hebt, zorg er voor dat het niet steeds voor je oren hangt. Dit kan geluid ook tegen houden Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:58

Is het niet misschien een concentratieprobleem? Aangezien je wel hoort dat iemand een verhaal vertelt en je wel gewoon antwoord geeft.

elle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:01

Gewoon even naar de dokter gaan!
ik hoor ook vrij slecht en heb nog steeds geen apparaat..
je dokter kan je uitspuiten en dat kan ook heel veel schelen

als je het uitstelt zorgt dat alleen maar voor stress
gewoon gaan dus..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:28

Wel naar HA gaan (die kan je doorverwijzen eventueel) Misschien heb je gewoon oorproppen. Anders kan hij je doorverwijzen. Nu hebben ze zelfs gehoorapparaten die haast onzichtbaar zijn. En het is ook beter dat je eerder weet zodat ze misschien iets aan kunnen doen, dat je niet dover wordt.

Maya1990

Re: help..!ik word doof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:02

ik zou je oren gewoon even laten uitspuiten, dat helpt meestal wel

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:37

wel even naar de HA gaan
ik heb een jonger broertje
waarvan wij vroger ook wel eens dachten dat ie hardhoors of oostindiche doof was.
na een test bleek wel degelijk dat zijn gehoor achter uit ging.
het kon een week, maand, jaren duren
maar uiteindelijk zou hij geheel doof worden
de klap binnen de famillie was enorm
nu schelen mijn broertje en ik 11 jaar dus het hele proces heb ik van zeer dichtbij mee beleefd.
zijn trilharen vielen uit, dus een soort haaruitval in zijn goorgang,
er was over deze zeldzame afwijking, toendertijd nog heel weinig bekend.

mijn broetje is nu eeen grote man van inmiddels 24 jaar oud.
vorige week is hij getrouwd,
en inmiddels 90 procent doof.
als ik kijk wat deze jongen allemaal bereikt heeft,
ondanks zijn handicap, ben ik zeeeeerr trots op hem.
hij zij me laatst, ben door een diep dale gegaan, toen ik hoorde dat ik doof zou worden,
maar ik heb alle geluiden kunnen horen, en dat maakt een hoop goed.
overigens is het zo dat hij niet zo monotoon praat als
een "normale"dofe, hij heeft de klanken van de letters kunnen horen, en praat
voor een dofe "vrij"normaal.

twijfel geen moment en ga naar de HA
het hoeft niet zo te zijn dat je doof word, misschien je oren even laten uitspuiten
iniedergeval succes!!
heb van heel dichtbij mogen meemaken, dat doof worden niet het einde van de wereld betekend

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:42

Je kunt het beste gewoon naar de huisarts gaan die je eventueel door kan sturen naar een deskundige.
Ik was ook steeds erg doof en duidelig enzo. Bleek dat ik in allebei mijn oren een tumor had zitten die alle gehoorsbeentjes, trommelvlies en evenwichtsorgaan 'op at'. Hoor nu ook nog maar 50 %.
Ik wil niet zeggen dat het wat ernstigs is, maar hoe eerder je gaat hoe sneller je van de onzekerheid af bent en hoe eerdre ze je kunnen helpen! Ach gut

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:02

Ik denk eigenlijk dat je er gewoon niet op hebt gelet wat diegene zei,
ik zeg ook wel eens foute dingen, zonder ik het door heb.. Schijnheilig

Vroeger hoorde ik ook niet zo goed, hele tijd 'waaat?',
toen kreeg ik buisjes, die zie je niet, maar dan krijg je geen oorsmeer in je oor ofzo, of houd ie het open.
Zoiets. Knipoog
Al vond ik niet dat ze hielpen, maar ja.. Knipoog

Ik weet niet of je nou persee naar de HA moet,
maar ja, als je het zelf heel graag wil weten kan je altijd ff langs gaan. Knipoog

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:27

Als je naar je dokter gaat stuurt die je door naar een kno-arts. Deze doet dan een testje met je waarbij je een koptelefoontje opkrijgt en wat piepjes te horen krijgt (voel je dus niets van). Ook kijkt hij eventjes in je oren. Ik hoorde ook steeds minder maar ze hebben niets kunnen vinden, enkel wat vuiligheid. Het kan ook een kwestie zijn van concentratie (selectief horen, vooral gebruikt door mannen Tong uitsteken Tong uitsteken ). Je moet gewoon even met een vriendin/ouder naar de dokter gaan!

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:32

missyissy schreef:
ik wil mijn oren niet laten testen omdat ik bang ben dat ik een gehoor aparaat moet en dan gaat iedereen mij uitlaggen Huilen

dus als ik het goed begrijp, wil je nog liever een dove doos uithangen die de hele dag blunders maakt dan een aparaatje in je oor hebben dat je mischien zelfs dat nog niet nodig hebt, je oren laten uitspuiten kan ook eens helpen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:25

Mijn zus heeft sinds een paar weken ook een hoorapparaat. Zze hoorde heel slecht, hoeveel weet ik niet precies; tot grote ergernis van haar leerkrachten. Ze heeft ook al een aandachtsstoornis en dat ze bijna niets van de les kon horen hielp haar ook niet meteen, ze moest blijven zitten en de eigenlijke oorzaak waren haar slechte oren. Nu heeft ze een hoorapparaat aan haar slechtste oor, en met dat ding hoort ze weer 90%
Ik plaag haar er wel eens mee, maar haar vrienden pesten haar er totaal niet mee. Ze weten goed genoeg dat ze anders potdoof is en zijn gewoon blij dat ze nu een normaal gesprek met haar kunnen voeren Knipoog

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:31

Ik heb zelf een aantal jaren terug het zelfde probleem gehad. Mijn vader vroeg mij bijvoorbeeld om een beker en ik kwam terug met een asbak. Gewoon omdat ik dacht dat hij dat zei. Dat is een tijd zo doorgegaan toen heeft mijn moeder maar besloten om naar de HA te gaan en er bleek gewoon dat me oren vol zaten. Dat is toen uitgespoten en nergens meer last van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:33

Slechthorend zijn/worden is geen schande. Tegenwoordig zijn er veel goede apparaten en gezien jij je nog wel redelijk kan behelpen denk ik dat je eventuele gehoorverlies niet zo groot is. Dan kan je dus ook toe met een in het oor apparaatje. Zelf ben ik ook links doof en rechts SH (100 en 80 dB verlies). Ik doe ook gewoon alles, zit nu in mijn laatste jaar op HBO. Dus het is geen beperking of schande, er valt goed mee om te gaan.

Overigens zal het naar de huisarts gaan en je oren eens laten uitspuiten ook een hoop kunnen helpen, plus het geeft vaak een opluchting.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:06

Ik heb dat ook met 1 oor, ben er voor naar de dokter geweest maar ik heb dit al mijn hele leven dus ik ben er nu aangewend ik merk het niet eens meer Tong uitsteken

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:18

Ik zou niet zo'n probleem maken over een bezoekje aan de huisarts. Het is inderdaad goed mogelijk dat er niets ernstigs aan de hand is.
En zelfs al zou je een gehoorapparaatje nodig hebben, dan hebben ze tegenwoordig hele onopvallende dingetjes, hoor.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:22

Citaat:

ik schaam me kapot!

En wat wil je dan?
Een gehoorapparaat en knap kunnen horen, of dat mensen je zoals nu uitlachen omdat je raar reageert?
Mij lijkt het simpelll

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:36

Ga gewoon langs de huisarts, dan weet je waar je aan toe bent.

its_me_es17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:33

Hooi,
je kent me vast niet, ik kom niet zo vaak op bokt,
en toch wil ik iedereen even mijn verhaal vertellen..

ik ben sinds dat ik geboren ben aan 1 oor doof, rechts, mijn ouders merkten niks, totdat de fysiotherapeut het merkte,ik maakte bewegingen die zij niet wilde dat ik maakte.
sinds die tijd draag ik al een gehoorapparaatje, (je leert ermee leven, geloof me)effin, 1,5 jaar geleden gaat mijn linkeroor achteruit, ik denk, nou dat word uitspoelen bij de HA, en dan gaat het wel weer, was niet het geval, ik heb gehoortests ondergaan waaruit is gebleken dat min gehoor links ongeveer 70% opneemt, en mijn gehoor rechts 40%.
en toch draag ik maar 1 gehoorapparaatje, links.
ik kan ermee leven, ik heb alleen geen "richtingsgehoor" meer, ik weet niet meteen waar een geluid vandaan komt, en dat kan rare situaties opleveren.

Ik geef je het advies om ik weet niet of je ouders het al weten.. maar vertel het hun ook! en om naar de HA tegaan, en als er niks is verandert aan je "doofzijn" meteen maar naar KNO, het is niet het einde van de wereld, dat dacht ik eerst ook na dat mijn linkeroor minder ging meewerken!

Heel veel Sterkte, en zeg het nog even als er niks aan de hand blijkt te zijn!
groetjes Es

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:37

ik denk toch even langs de HA al vind je het eng. het kan ook een concentratieprobleem zijn. praat er anders eens met je ouders of wie dan ook over en die kunnen je vast helpen als je niet durft. veel succes Lachen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:38

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:00

Zou toch even langs de dokter gaan...Succes Lachen

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:43

Je kan zelf ook kijken of er een prop in je oor zit, van m'n vader geleerd (die is huisarts Knipoog ) Gewoon even met de douchekop (instelllen op lauw water) Het oor wat je uitspuit naar de grond gekeerd en de douchekop erboven, ongeveer 3 min. blijven spuiten. Als er niks uitkomt, dan zal het toch wat anders zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:55

Ik zou zeker niet zelf gaan dokteren, best kans dat je het te hard/verkeerd doet, en je oor beschadigd. Gewoon naar je eigen huisarts, die kan het goed doen en controleren. Wel zuinig op je oren zijn hoor Lachen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:57

ik zou echt naar de oorarts gaan, ze hebben ook gehoordapparaten, die je echt niet ziet (amper).