Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frouk schreef:Ik zou net zeggen klinkt als een typisch geval van lage bloeddruk..
Mijn vader heeft hier ook erg last van door medicijn gebruik, de symptonen die jij beschrijft komen mij ook erg bekend voor.
meer zout is goed! Zout houdt water vast, zodat de hoeveelheid vloeistof in je aders toeneemt. Dat verhoogt de druk. Om dezelfde reden moet je veel drinken. Probeer binnen het half uur na iedere maaltijd ongeveer 2 glazen water te drinken. Als de extra inname van zout werkt, doet het dat al na enkele dagen. Alleen doet het dat niet bij iedereen. De bloeddruk is maar bij ongeveer 50 procent van de mensen gevoelig voor zoutgebruik, zowel in de ene als in de andere richting.
Als zout niet werkt, toch even langs de dokter gaan, deze heeft ook wel medicijnen om de bloeddruk weer om hoog te krijgen
topsylover schreef:Hmm dit heb ik ook heel vaak. Een paar jaar terug had ik het af en toe als ik bijvoorbeeld na lang tv kijken of computeren snel opstond, dat ik dan dizzy werd, zwarte vlekken en steken in mijn hoofd kreeg.
De laatste tijd word het alleen maar erger, en kan ik nauwelijks 2 minuten tv kijken zonder duizelig te worden.