Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jodoka schreef:Tip,Als je merkt dat een blaasontsteking begint bij je zelf,
moet je iets zeurs drinken,of citronesap niet lekker maar helpt wel..dat 2x per dag en 2 dagen lang dan ben je er zo vanaf!
sissie schreef:Ja hoor, dat kan best. Ik had het de laatste keer ook goed zitten, was er echt helemaal ziek van.
Beterschap meid! Veel drinken, dat helpt!
daffene schreef:ik heb het eerst ook gehad en toen ook antibiotica gekregen, maar toen kreeg ik een goed advies van een vriend van mij (die werkt bij drogist/apotheek): cranberry. Als ik nu ook maar even het gevoel heb dat ik eventueel weer last van mijn blaas zou kunnen krijgen, pak je gewoon zo'n cranberry dingetje en dan is er niks meer aan de hand. Ze zijn dus ook gewoon te koop bij de drogist en zijn in ieder geval niet duur.
http://home.tiscali.be/jantje/Ziektes/Blaasontsteking.html zie ook "huismiddeltjes tegen blaasontsteking".
Dennis v m schreef:maar je krijgt toch een antibioticakuur voor de blaasontsteking?? Augmentin of andere kuur??
barbara28 schreef:Dit is niet waar! (Antibiotica is het enige wat helpt). Ik heb zelf chronische blaasontsteking, in het verleden gemiddeld 8x per jaar. En op een gegeven moment heeft de dokter mij cranberry aanbevolen, omdat het niet meer gezond was iedere keer antibiotica te geven. Als ik nu dus de eerste klachten van een blaasontsteking voel, ga ik gelijk aan de cranberry pillen. Als de klachten weg zijn, ga ik naar de dokter voor controle of het ook echt helemaal weg is. Negen van de tien keer is dat het geval, en anders krijg ik alsnog een kuurtje.
Wel is het zo dat je er niet te lang mee door moet lopen omdat het anders een nierbekkenontsteking kan worden en geloof me, dat is niet fijn. Als ik aan de cranberry ga en het wordt na twee dagen niet beter, ga ik dus ook alsnog aan de antibioatic.