Overslaand hart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:51

Wie o wie heeft hier ook last van.

Ik heb af en toe (soms vaker) last van een fladderend gevoel in het midden van mijn borstkas met mijn ademhaling. Mijn huisarts heeft gezegd dat het hart dan overslaat en dat het geen kwaad kan.
Als ik het heb, raak ik best in paniek (zweten, hoesten, boeren Bloos ). Heb het net weer hevig gehad en krijg dan last van mijn darmen en moest overgeven.
Nu gaat het weer goed, maar blijf allert.
Wie herkent dit?
Laatst bijgewerkt door Bonte op 18-08-06 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Re: Overslaand hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:55

Ik heb mee gekregen dat je van een overslaant hartklopping niks kan voelen. Ik mis ook een slag in het ritme, en ben er toevallig achter gekomen. Heb je geen ritmestoornissen? Dat je hart op hol slaat? Mijn vader heeft het ook. Die heeft hier medicijnen voor. Op eerste kerstnacht heeft hij in het ziekenhuis gelegen hiervoor omdat het te lang duurde. er is ons toen verteld dat het wel vaker kan gebeuren, maar dat het niet langer dan 24 uur aan mag houden. Dan is er een hele grote kans op bloedproppen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 21:57

Wendel schreef:
Ik heb mee gekregen dat je van een overslaant hartklopping niks kan voelen. Ik mis ook een slag in het ritme, en ben er toevallig achter gekomen. Heb je geen ritmestoornissen? Dat je hart op hol slaat? Mijn vader heeft het ook. Die heeft hier medicijnen voor. Op eerste kerstnacht heeft hij in het ziekenhuis gelegen hiervoor omdat het te lang duurde. er is ons toen verteld dat het wel vaker kan gebeuren, maar dat het niet langer dan 24 uur aan mag houden. Dan is er een hele grote kans op bloedproppen.

nee, mijn hart slaat niet op hol, maar mist een slag.

Ontij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:04

Bont, dat je in paniek raakt is niet zo gek. Maar dat verklaard wel je zweten, boeren en overgeven. Dat is een gevolg van je angst. Dat een hart uit ritme is is op zich geen probleem. Het slaat gewoon af en toe een andere beat moet je maar denken. Maak je niet bang en je zal zien dat alle lastige symptomen verdwijnen. ene.. af en toe een onverwachte roffel maakt de muziek spannend. Succes.

lurana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:05

een colega van mij had ook deze symtomen en daar is later uit gebleken dat ze een scheurtje in haar middenrif heeft

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:06

Ontij schreef:
Bont, dat je in paniek raakt is niet zo gek. Maar dat verklaard wel je zweten, boeren en overgeven. Dat is een gevolg van je angst. Dat een hart uit ritme is is op zich geen probleem. Het slaat gewoon af en toe een andere beat moet je maar denken. Maak je niet bang en je zal zien dat alle lastige symptomen verdwijnen. ene.. af en toe een onverwachte roffel maakt de muziek spannend. Succes.

Dank je wel voor je opbeurende antwoord. Heb net een forum zitten lezen en daar zie je heleboel mensen die er last van hebben, maar het blijft eng. Ik dacht dat het weg was, maar nu had ik er weer last van. Heb er ook dagen geen last van.
Ik heb toch liever minder spannende muziek Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:16

Weet je hoe je je eigen hartslag kan tellen aan je pols?
Tel je hartslag eens een paar dagen direct nadat je wakker wordt en op het moment dat je het gevoel hebt dat je hart op hol slaat.
In de ochtend is als het goed is je hartslag redelijk laag, gemiddeld rond de 60 en als je goed kan voelen, kan je voelen dat het bloed wat je in je pols voelt kloppen heel regelmatig en elke slag even sterk voelt.
Tijdens zo'n aanval kan het zijn dat je hartslag wat hoger ligt, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Wat je verder aan je pols kan voelen is dat bij jou tijdens zo'n aanval misschien sommige slagen zachter aanvoelen of dat er zelf af en toe een mist.
Dat is voor vrouwen tot een jaar of 25 heel erg normaal. Je hart slaat gewoon een sleg over omdat je bloedvoorziening prima in orde is. Dat je in paniek raakt is heel begrijpelijk maar ook jammer, daarmee maak je dat het gevoel van die aanvoel langer blijft en ook dat je je continue onrustig kan voelen uit angst dat er weer zo'n aanval kan komen.

Mijn tip: probeer in rust en tijdens zo'n aanval goed je hartslag te voelen op je pols en wordt je bewust van wat je eigen lichaam doet. Het is heel normaal. Ik heb het ook regelmatig. Zelf heb ik een stethoscoop (studie geneeskunde) en kan er heel mooi zelf naar luisteren.
Sterkte verder!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:20

Nickeltje schreef:
Dat is voor vrouwen tot een jaar of 25 heel erg normaal.

ik ben al 40 Knipoog, maar dank je wel

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:24

SORRY, mijn excuses!!! Dat wist ik neit en de mensen die ik ken zijn allemaal jonger enzo, dus ik ben er (heel stom blijkt nu) vanuit gegaan dat dat nu ook het geval was...
Echt sorry!
Maar op deze leeftijd (en dan bedoel ik niet dat ik je nu zie als ''ouder iemand'') is het wel veel minder voorkomend dat je dit hebt...
Het enige dat de huisarts zei was dat je hart af en toe een slag mist? Heeft hij het je laten horen door zijn stethoscoop?
Heb je er echt last van of is het gewoon vervelend?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:28

Maakt niet uit hoor. Heb het al heel lang, maar de laatste tijd wordt het soms erger.
Ik heb het niet gehoord, want bij de huisarts is het nog nooit gebeurd. Ik lees nu op een forum en daar hebben mensen dezelfde symtonen en daar is ook tegen gezegd dat het geen kwaad kan, dus zou ik dat aan moeten nemen, maar het blijft eng als ik het heb.
Ga zo maar proberen te slapen. Morgen nog 1 dag je werken en dan 2 weken vakantie. Lekker uitslapen en niets doen Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:31

ok, nogmaals mijn excuses en veel succes er verder mee. Mocht je ooit een stethoscoop van iemand kunnen lenen, pm me dan, dan leg ik uit wat je kan horen, is echt heel leerzaam en goed voor je eigen gemoedsrust.
Fijne vakantie!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:20

Een paar jaar geleden had ik er ook ontzettend veel last van. Eigenlijk de hele dag door wel, toen had ik ook een enorm gestresste tijd. Nu heb ik er af en toe nog last van, maar niet meer dagelijks gelukkig.

Sterkte ermee, het is niet prettig in iedergeval!

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 00:30

kan geen kwaad hoor.ik heb het een tijdje heel erg gehad en nu heb ik het best nog wel regelmatig.ik heb aan een cardiogram gelegen en alles is onderzocht.pas toen alles goed was was ik niet meer zo bang er voor en werd het vanzelf minder.als je eerst accepteerd dat het niets bijzonders is maak je je niet zo druk meer en word het vanzelf minder.maar in stress tijden komt het wel weer trug

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:01

Ik heb het ook zo af en toe.Het lijkt dan soms net of je adem ook even stokt(weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen)Net alsof er een soort van luchtbellen zijn.Maar dat is vaak een paar seconden en dan is het over.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:03

Hier ook regelmatig dat rare fladderende ( soms gevolgd door een mega bonk waarbij er soms een soort schok door mijn armen gaat, of een pauze dat hij een slag mist, en dan alles weer normaal).
Vind het ook best eng, helemaal als het vaker op 1 dag gebeurt, maar zolang er niets zeer doet en ik niet omval gaat het geloof ik nog wel goed. Ik hoor van veel mensen dat ze hetzelfde hebben, en dat het normaal is - je hart is geen computer, maar een spier en is dus niet altijd superregelmatig.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:49

Dank jullie voor jullie berichtjes. Ik moet me eroverheen zetten, maar dat is moeilijk Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:38

Drink je veel koffie toevallig?
Ik heb er ook een tijd flink last van gehad, vond het ook een rotgevoel en erg eng.
Toen ik naar de huisarts ging adviseerde hij me om eens caffeïne en andere 'oppeppers' te vermijden.
Voor mij was dat de sleutel, het is sindsdien zo goed als weg.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:45

Nee, ik drink in principe alleen water. Heeeeeeel af en toe op de manege drink ik 2 colalight, maar dat is zelden. Ben echt een waterfreak Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:47

ik heb wel eens een hartslagmeter om of een bloeddrukmeter(controleer mn bloeddruk elke maand) en darop slaat mijn hart ook vaak een keertje over. soms slaat hij ook een paar keer achter elkaar over maar ik merk er nik van.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:11

Ik ben voor iets soortgelijks dinsdag bij de HA geweest. Bij mij zat/zit het trillende gevoel alleen tussen borst en keel in en dan aan de linker kant. Dat bleek echter een irritatie te zijn bij de aanhechting van m'n bovenste rib.
Maar een extra hartslag kon volgens hem ook geen kwaad, komt vaak voor bij jonge mensen en kan worden verergert door koffie, alcohol etc.

Hoe lang duurt dat fladderende gevoel bij jullie?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:00

Ik drink helemaal geen koffie en alcohol. Net als Bonte aan het water, af en toe een kopje groene thee maar dat is niet vaak.
Duurt een minuut of zo, niet lang dus, aleen vervelend.
Hoe moe-er ik ben hoe vaker per dag .

ikke - bij zo'n meter slaat je hart dan echt over, of is het de meter die de hartslag niet registreert terwijl hij er wel is ? SOms zitten die contactjes gewoon niet helemaal goed..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:05

Bonte, heb je voor mij dat adres van dat forum waarop je eea hebt gelezen?
Dat is wel interessant, ik heb ook wel eens zo'n harde bonk tussendoor en dan even een beklemmend gevoel. Dan stopt je hart even en dan vervolgens die harde bonk en zo'n soort adrenaline stoot en dan is het weer over.
Mijn huisarts zei ook dat dat normaal was, maar eng is het wel!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:13

Gewoon even langs de HA Ja

Ik ben geboren met een hartafwijking (o.a. 3 stilstanden) en heb weer ruim een half jaar last van hartkloppingen en overslaan. Onlangs een hartfilmpje gehad en een hartkastje (24 uur), aan de hand hiervan konden ze geen diagnose stellen. Dus nu bloed laten prikken en de 30e krijg ik een hart-echo en daarna weer een ander hartkastje (dat ik er alleen op moet leggen als ik 'last' heb).

Het geeft rust als het wordt uitgezocht. Ik zou gewoon naar de HA gaan als ik jou was en vragen om een hartfilmpje. Weet alleen niet of je dat voor elkaar krijgt als je niet eerder last hebt gehad.

Succes iig!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:42

Ik heb zoiets ook wel eens. Toen ik op voetbal zat had ik het vaak onder een wedstrijd, dat mijn hart ineens heel snel en hard gaat kloppen. Heel eng. Ik word dan ook een beetje duizelig.. Ook laatst onder paardrijden. Ik vind het erg naar. Ik weet niet of het hetzelfde is als jou maarja.. Knipoog

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:55