nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_ennu_

nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:31

hoi, aller eerst mijn excuses aan de mod's voor me schaduwaccount! en ik weet dat er al vele van deze topics zijn, maar ik wilde toch even jullie antwoord.

als eerst een vraagje..
als je de pil een dag te laat in neemt naar je stopweek (dus niet naar 7 dagen, maar naar 8 dagen) is die dan gewoon heen de maand betrouwbaar?

Ik weet dat de pil niet altijd betrouwbaar is als je een antibiotica kuur hebt. Ik ben deze maand veel ziek geweest en heb 2x een antibiotica kuur gehad. 1x van 7 dagen en 1x van 3 dagen. Weet iemand van jullie toevallig tot hoeveel dagen daarna de pil dan niet veilig is?

Ik heb deze hele maand gewoon sex gehad. en jaa je voelt het al aankomen.. ik ben bang dat ik zwanger ben..
Ik heb deze week me stopweek gehad en ben maar 1 dag ongesteld geweest, normaal gesproken ben ik ongveer 2/3 dagen ongesteld.

Zou het zo kunnen zijn dat ik zwanger ben, ik heb wel elke dag netjes de pil geslikt verders.
Ik hoop op een beetje advies van jullie!
Dankje wel!!

__baron__

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:39

het zou maar zo kunnen hoor, misschien voor de zekerheid even een testje halen morgen?

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:41

dankje voor je snelle reactie.
Ja dat was ik al van plan. Ik hoop dat ik daar tijd voor heb want ik ga morgenmiddag op vakantie!

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:44

even nog iets, ik heb ergens gelezen dat als je aan de pil bent je dan geen ongeteldheidsbloed meer krijgt zeg maar... maar een gewone bloeding (weet niet hoe je het noemt?)in je stopweek. En dat als je zwanger bent gewoon door blijft gaan.. weet iemand hier meer van.. het klonk mij nogal raar?

ik weet nie hoe ik het anders uit kan leggen, sorry

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 00:52

Dat heet dan een doorbraakbloeding als ik het goed heb. Kennis van mij heeft ook een kindje gekregen terwijl ze "gewoon" ongesteld bleef worden.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:53

daffene schreef:
Dat heet dan een doorbraakbloeding als ik het goed heb. Kennis van mij heeft ook een kindje gekregen terwijl ze "gewoon" ongesteld bleef worden.

oke dankje!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:42

_ennu_ schreef:

als eerst een vraagje..
als je de pil een dag te laat in neemt naar je stopweek (dus niet naar 7 dagen, maar naar 8 dagen) is die dan gewoon heen de maand betrouwbaar?

Als je je pil na de stopweek een dag te laat inneemt is ze die maand niet meer de hele maand betrouwbaar --> condoom gebruiken dus...

_ennu_ schreef:
Ik weet dat de pil niet altijd betrouwbaar is als je een antibiotica kuur hebt. Ik ben deze maand veel ziek geweest en heb 2x een antibiotica kuur gehad. 1x van 7 dagen en 1x van 3 dagen. Weet iemand van jullie toevallig tot hoeveel dagen daarna de pil dan niet veilig is?

Als je ziek bent geweest en antibioticakuurtjes hebt gehad gebruik je best de rest van de maand een condoom...

Maar als je dat toch weet, waarom heb je dan toch onbeschermd sex?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:50

je kan zwanger zijn ja, in het boekje van je pil staat hoelang die antibiotica in je bloed blijft, maar ik dacht iets van een week na de laatste pil (antibiotica) , ik houdt altijd 3 weken erna aan!

Ik snap ook niet helemaal waarom je onbeschermd sex hebt terwijl je dit weet nee

Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent (tenminste als je dat niet wilt!, en zo te lezen wil je dat niet Haha!)! Succes met de test!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:58

heb het zelf ook gehad alleenw as er niks verkeerd gegaan, werd ook maar 1 dag ongesteld, test gedaan en het was niks, kanheel goed zijn dat er niks aan dehand is, maar voor de zekerheid zou ik even een test halen

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:15

De apotheek is vanaf 8 uur open dus als ik jou was zal ik gauw een test halen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:19

Natalie schreef:
_ennu_ schreef:

als eerst een vraagje..

Als je je pil na de stopweek een dag te laat inneemt is ze die maand niet meer de hele maand betrouwbaar --> condoom gebruiken dus...

niet helemaal waar... in de bijsluiter (ja dat enorme boekwerk Haha! ) staat dat als je op een andere dag begint met het slikken van de pil deze na 7 dagen weer betrouwbaar is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:25

Ik krijg altijd een briefje mee als ik antibiotica krijg waarop precies staat hoe lang de pil niet meer werkzaam is ( toen ik de pil nog slikte ). Meestal 2 weken volgens mij.
Ik snap niet dat je apotheek je dat niet verteld heeft. Ik heb echt een bemoeizuchtige apotheker, krijg allerlei van dat soort briefjes mee, meestal van gekleurd papier, zodat ik het ook echt lees als ik nieuwe mediciijnen krijg. Wel handig!

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:51

dankje wel voor de reacties.
ik ga zo proberen nog even snel een test te halen.
het was inderdaad niet slim om onbeschermd sex te hebben, maargoed dat is gebeurd.
de apotheker heeft niks van gezegd, maar mijn eerste kuur heb ik in Spanje gehaald en daar was het al een kunst om duidelijk te maken dat ik antibiotica nodig had. 2e kuur was in Nederland en ook daar hebben ze niks gezegd.
ik hoop maar dat het niet zo is, want dat kan ik nu even niet gebruiken!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:01

Ik wil even wat posten waar jij waarschijnlijk niet zo blij mee bent, maar als ik zie hoeveel meiden hier op bokt zo slordig met de pil omgaan, krijg ik het gewoon benauwd. Jullie denken gewoon niet na waar je mee bezig bent!
Hoevaak hier een testje wordt gehaald om te kijken of iemand zwanger is, vind ik echt belachelijk! Het gaat hier om een baby, een levend wezen, die je of: weg laat halen, of: je wordt tienermoeder. Niet dat dat verkeerd is, maar de meeste beseffen het gewoon niet. Ik wl hier geen wijze les uitspreken, maar ik erger me er al een tijdje aan!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:32

JULLIE denken niet na? als je goed leest, kan het ook zijn dat je er gewoon DOORHEEN zwanger wordt!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:48

Nee toeties, niet aangevallen voelen. Ik heb het puur en alleen over de meiden die het simpelweg onveilig doen. Die weten waar ze mee bezig zijn, maar op het moment denken van: och zo'n vaart loopt het toch niet???
Ik spreek niet over de mensen die door de pil zwanger worden en er dus niks aan knnen doen, maar degen die dom bezig zijn, daar heb ik het over.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:51

Bloos

haha misschien toch mijn hormonen??

haha oke, dan ist goed. hihi Bloos Maar inderdaad, zwanger ben je zo, dr vanaf komen is wat moeilijker....

?Nouja, zwanger ben je zo gaat ook niethelemaal op, maar bij wijze van spreken he?! (dak geen andere voor het hoofd stoot...)
TS weet je al wat meer??!??!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:54

helemaal gelijk ikke24, ik ben zelf mama van 3 kindjes en ik kan me helemaal voorstellen dat je daar als tiener niet op zit te wachten......maaaaar ga dan goed met die pil om !
als je door de pil heen zwanger word kun je er niks aan doen natuurlijk! logisch dat je geen condooms gebruikt als je de pil gebruikt (doe ik ook niet, ga er van uit dat ie veilig is)

topic starter, succes ! ga in ieder geval een testje doen en stop met de pil slikken voor nu, mocht je zwanger zijn dan is dat echt niet goed voor de beeb en de pil kan er voor zorgen dat je testuitslag negatief is terwijl ie positief moet zijn.....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:05

Nou, ik ken genoeg mensen om me heen die het 'Double Dutch' doen, bijna altijd maar zéker in het geval van AB, braken, diarree enz. Dit wordt juist gedaan om extra zekerheid te creëren. Als je (nog geen) kinderen wil, waarom het dan niet zo veilig mogelijk doen. Het lijkt tegenwoordig wel of condooms echt 'not done' zijn. Verward

Ik ben het ook helemaal eens met ikke24, ik schrik me telkens weer rot bij het lezen van het anticonceptietopic. Natuurlijk zijn er mensen bij wie de hoeveelheid hormonen niet afdoende werkt maar ik ben ervan overtuigd dat het vaak ook te maken heeft met onwetendheid en denken dat het zo'n vaart niet loop. Sommige mensen lijken überhaupt nog nooit de bijsluiter gelezen te hebben.

TS, inderdaad even een testje doen. En in het vervolg een regenjasje erbij als je het niet vertrouwt.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 12:26

kekaro schreef:
helemaal gelijk ikke24, ik ben zelf mama van 3 kindjes en ik kan me helemaal voorstellen dat je daar als tiener niet op zit te wachten......maaaaar ga dan goed met die pil om !
als je door de pil heen zwanger word kun je er niks aan doen natuurlijk! logisch dat je geen condooms gebruikt als je de pil gebruikt (doe ik ook niet, ga er van uit dat ie veilig is)

topic starter, succes ! ga in ieder geval een testje doen en stop met de pil slikken voor nu, mocht je zwanger zijn dan is dat echt niet goed voor de beeb en de pil kan er voor zorgen dat je testuitslag negatief is terwijl ie positief moet zijn.....

dankje! ik ben vandaag weer begonne met de pil.. maar dan zal ik dat maar even laten..

heel erg bedankt voor de reacties.. en ik weet dat er al een hoop topics over zijn en het gewoonweg dom is wat ik heb gedaan.. en hopelijk is dit een waarschuwing voor altijd!

ik heb net een test gehaald.. moet hem alleen nog even doen Knipoog

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:30

Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent.Laat je het even weten?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:31

ben ook erg benieuwd laat je het zo snel mogelijk weten?

sterkte in ieder geval Ach gut

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 12:43

ik hoop de test nog te kunnen doen voordat ik vertrek van huis.. kga maar eens even veel water drinken Tong uitsteken
zodra ik het weet, laat ik het jullie natuurlijk ook weten!

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:03

weet niet van welk merk je de test hebt gekocht.
maar zou als ik jou was de test met ochtend urine doen.
als je nu heel veel water gaat drinken dan verdun je de urine.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:58

LiSSy schreef:
Citaat:

niet helemaal waar... in de bijsluiter (ja dat enorme boekwerk Haha! ) staat dat als je op een andere dag begint met het slikken van de pil deze na 7 dagen weer betrouwbaar is.

Als mijn dokter zegt dat de strip de hele maand niet meer betrouwbaar is, vertrouw ik daar toch liever op dan dat ik zwanger word...

En met die antibiotica kuurtjes; er is echt een grote kans dat je zwanger bent. Ook niet zo gek.
En juist niet te veel water drinken, want dan word je urine verdund zoals jessie ook al zei.
Succes, hoop voor je dat je niet zwanger bent!