Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daffene schreef:Dat heet dan een doorbraakbloeding als ik het goed heb. Kennis van mij heeft ook een kindje gekregen terwijl ze "gewoon" ongesteld bleef worden.
_ennu_ schreef:
als eerst een vraagje..
als je de pil een dag te laat in neemt naar je stopweek (dus niet naar 7 dagen, maar naar 8 dagen) is die dan gewoon heen de maand betrouwbaar?
_ennu_ schreef:Ik weet dat de pil niet altijd betrouwbaar is als je een antibiotica kuur hebt. Ik ben deze maand veel ziek geweest en heb 2x een antibiotica kuur gehad. 1x van 7 dagen en 1x van 3 dagen. Weet iemand van jullie toevallig tot hoeveel dagen daarna de pil dan niet veilig is?
Natalie schreef:_ennu_ schreef:
als eerst een vraagje..
als je de pil een dag te laat in neemt naar je stopweek (dus niet naar 7 dagen, maar naar 8 dagen) is die dan gewoon heen de maand betrouwbaar?
Als je je pil na de stopweek een dag te laat inneemt is ze die maand niet meer de hele maand betrouwbaar --> condoom gebruiken dus...
kekaro schreef:helemaal gelijk ikke24, ik ben zelf mama van 3 kindjes en ik kan me helemaal voorstellen dat je daar als tiener niet op zit te wachten......maaaaar ga dan goed met die pil om !
als je door de pil heen zwanger word kun je er niks aan doen natuurlijk! logisch dat je geen condooms gebruikt als je de pil gebruikt (doe ik ook niet, ga er van uit dat ie veilig is)
topic starter, succes ! ga in ieder geval een testje doen en stop met de pil slikken voor nu, mocht je zwanger zijn dan is dat echt niet goed voor de beeb en de pil kan er voor zorgen dat je testuitslag negatief is terwijl ie positief moet zijn.....
LiSSy schreef:Citaat:Als je je pil na de stopweek een dag te laat inneemt is ze die maand niet meer de hele maand betrouwbaar --> condoom gebruiken dus...
niet helemaal waar... in de bijsluiter (ja dat enorme boekwerk) staat dat als je op een andere dag begint met het slikken van de pil deze na 7 dagen weer betrouwbaar is.